.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 154
  • بازدید دیروز : 622
  • کل بازدید : 1447558
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/11    ساعت : 6:3 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در شنبه 90/10/17 ساعت 7:59 ص نویسنده : ایمان احمدی

دیروز نمازگزاران جمعه بعد از نماز عصر و به امامت حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه سوخته دل و عارف تهران، بر پیکر پاک و مطهر حاج بخشی، پیر دلاور جبهه های نبرد نماز خواندند، اشک در چشم ها و غم بر دل ها نشسته بود. گاه صدای هق هق گریه در فضای همیشه ملکوتی نماز جمعه می پیچید و با صدای امام جمعه درهم می آمیخت... «انا لانعلم منه الا خیراً... خدایا! ما از او غیر خوبی ها نمی دانیم» و جماعت به ژرفای دل گواهی می داد که از حاج بخشی جز خوبی ندیده و نمی شناسد. امام جمعه به «ان کان مسیئاً... اگر گناهکار بوده است» که رسید، صفحه ذهن ها و پهنه دل ها، خالی بود. هیچکس از پیر بسیج و پدر دو شهید، گناهی سراغ نداشت... جمعیت که به تشییع راه افتاد، یکی با صدای بلند فریاد زد «ماشاءالله» گویی صدای حاج بخشی بود که از ملکوت به گوش ناسوتیان می رسید. جماعت، صدا- بخوانید ندا- را آشنا یافتند و یکپارچه و با همان صلابت؛ به پاسخ برخاستند «حزب الله»... و باز هم، ماشاءالله... حزب الله...امام ما...؟ حزب الله... رهبر ما...؟ حزب الله... بسیجی ها...؟ حزب الله... رزمندگان؟... حزب الله... کی خسته است؟... دشمن...

حالا دیگر، حاج بخشی هم به جمع تشییع کنندگان پیکر خود پیوسته بود. لندکروز نقره ای رنگ حاجی پیش رو بود و انگار حاج بخشی بود که از پشت بلندگوی نصب شده روی سقف لندکروز، به صلابت فریاد می زد؛ «ماشاءالله» و از ژرفای دل جمعیت پاسخ می شنید؛ «حزب الله»... اما، با این همه، جای حاجی خالی بود... پدر دو شهید، جانباز جنگ تحمیلی، یار همیشگی حزب الله و به قول حضرت آقا؛ «پیر دلاور جبهه ها».

حاج بخشی بعد از پایان جنگ تحمیلی هم، نبرد را ترک نکرد. او با بصیرتی که از جبهه ها یافته بود می دانست دشمن سیلی خورده در جنگ هشت ساله، نبرد را از جبهه ها به خیابان ها می آورد و چنین بود که بعد از خاموشی جنگ از لباس بسیجی بیرون نیامد و با همان لباس خاکی از خاکریزهای جنوب و غرب کشور به خیابان ها آمد و همه دیدند که حق با حاج بخشی بود... راستی اگر حاج بخشی و حزب الله کف خیابان ها را خالی می گذاشتند، پیاده نظام دشمن چه به روز مردم نمی آورد؟! روزی با اشاره به لندکروز نقره ای رنگ و فرسوده حاج بخشی به وی گفتم؛ «حاجی! قصد نداری ماشینت را عوض کنی؟ پرسید؛ با چی عوض کنم؟ گفتم منظورم این است که آن را تبدیل به احسن کنی! گفت؛ مگه این ماشین چه عیبی داره؟ یادگار جبهه است. به مزاح گفتم؛ آخه زهوارش در رفته و همه جاش صدا میده غیر بوقش! با خنده گفت؛ به بوقش چیکار داری؟ در عوض «بلندگوش» گوش ضد انقلاب رو کر می کنه! حاجی راست می گفت و البته باید اضافه می کرد که گوش حزب الله و مردم مؤمن و پاکباخته را هم نوازش می کنه.

نزدیک به 2 سال پیش بود که حاج بخشی در بستر بیماری افتاده بود. آقای گلپایگانی رئیس دفتر آقا به نمایندگی از حضرت ایشان به عیادت و دلجویی او رفته بود و حاج بخشی به قدردانی نامه ای از سویدای دل برای آقا نوشته بود؛
«ای رهبر حزب الله در سراسر دنیا، سلام و عرض ارادت این پیر غلام جبهه ها و خاک پای بسیجیان را که اکنون در بستر بیماری افتاده است بپذیرید از این که آقای گلپایگانی را برای عیادتم به بیمارستان فرستادید و این جانباز پیر و پدر دو شهید را به لطف خود نواختید بی اندازه ممنون و سپاسگزارم. من همه جا فریاد زده ام که خط خامنه ای خط محمد رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) است، آن بزرگواران هم پدر و مادر شهدا و جانبازان را بعد از پایان جنگ ها فراموش نمی کردند و به دلجویی آنها می رفتند.
زبان الکن این پیرغلام چگونه می تواند پاس لطف و محبت رهبر و مقتدایم را بجای آورد. خدای سبحان سایه شما را بر سر همه ملت های مسلمان و مستضعفان جهان و تمامی بسیجیان مستدام بدارد.
فدای شما- حاج بخشی»

این نامه، رونوشتی صادقانه از شناسنامه حاج بخشی است. رونوشتی مطابق اصل. بدون هیچ کم و کاست و خط خوردگی.

خدای مهربان با اولیاءالله و فرزندان شهیدش محشور فرماید.
    




      
ارسال شده در شنبه 90/10/17 ساعت 7:53 ص نویسنده : ایمان احمدی

بخشیوی بعد از جنگ از شرکت کنندگان و سخنرانان تجمعات گروه "انصار حزب الله" محسوب می شد که در آن سال ها در اعتراض به سیاست های فرهنگی دولت اکبر هاشمی رفسنجانی برگزار می شدند.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/10/16 ساعت 4:43 ع نویسنده : ایمان احمدی

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه که به منظور شرکت در یادواره شهید والامقام عبدالله میثمی  به شهر مقدس قم سفر کرده است به اتفاق حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی نماینده ولی فقیه در سپاه با مراجع عظام آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله جوادی آملی و آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کرد.
همچنین سردار جعفری در ادامه این سفر به همراه فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بازدید کرد و پیرامون ارتقاء سطح علمی دانشگاه‌های سپاه با رئیس این موسسه به تبادل نظر پرداخت.
مراسم یادواره شهید حجت الاسلام والمسلمین عبدالله میثمی تا ساعاتی دیگر با حضور فرمانده کل سپاه و جمعی دیگر از شخصیت های کشوری و لشکری در شهر مقدس قم آغاز خواهد شد




      
ارسال شده در جمعه 90/10/16 ساعت 4:42 ع نویسنده : ایمان احمدی

سازگارامحسن سازگارا ضد انقلاب فراری از نیروهای فعال دشمن در فتنه 88 اخیرا شورایی را در خارج از کشور تشکیل داده که ماموریت اصلی ان فعالیت در زمینه انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی است.

  ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/10/16 ساعت 4:38 ع نویسنده : ایمان احمدی

کشف حجاب در ایران نیز پدیده خودجوش داخلی نبود و محرک‌های خارجی داشت. این پدیده ناشی از تأثیر فرهنگ و آداب و رسوم غربی تحت عنوان «تجددخواهی» در میان ایرانیان، به ویژه کسانی است که افکار و زندگی غربی را تجربه کرده‌اند. در این بین اراده دولتمردان نقش مکمل داشته و در اشاعه آن تأثیر بسزایی داشته است. این مقاله به بررسی روند تاریخی کشف حجاب می پردازد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/10/16 ساعت 4:18 ع نویسنده : ایمان احمدی

سایت اتاق فکر لندن برای احیای دوباره فتنه ،پازل دشمن را برای فراهم آوردن چالش های جدید عملیاتی ساخت.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/10/16 ساعت 4:15 ع نویسنده : ایمان احمدی

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات نهمین دوره مجلس در ایران برای آمریکایی ها اهمیت زیادی دارد تاکید کرد: آمریکا در آستانه این انتخابات شمشیر را برای ایران از رو بسته و به شکل آشکار و غیر حرفه ای مقابل جمهوری اسلامی ایستاده است.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/10/16 ساعت 4:9 ع نویسنده : ایمان احمدی

پسر مرحوم حسینعلی منتظری، میرحسین موسوی و مهدی کروبی را دوست واقعی جمهوری اسلامی توصیف کرد و خواهان جلسه سران نظام با آنان برای حل مشکلات شد!

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/10/16 ساعت 10:44 ص نویسنده : ایمان احمدی

مسجد جمکران

در روایات ذکر شده است که هنگام ظهور امام زمان،‌جنگ و خونریزی و فساد فراوان روی می‌دهد، و از طرفی گفته می‌شود که باید زمینه را برای ظهور ایشان فراهم کرد با اعمال نیک، و من از زبان یکی از کارشناسان شنیدم که می‌گفتند فساد کنید تا آقا بیاید، حال نمی‌دانم کدام یک درست است؟

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/10/16 ساعت 10:42 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام زمان

یکى از اعمالى که سید بن طاووس، رحمة الله علیه، به آن بسیار اهمیت مى‏داد، صدقه براى حفظ وجود مقدس امام زمان، ارواحنا فداه، بوده است چون یکى از تکالیف زمان غیبت، صدقه دادن ‏براى حفظ وجود مبارک امام زمان، ارواحنا فداه، است.

ادامه مطلب...


      
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا