.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 75
  • بازدید دیروز : 3
  • کل بازدید : 1431413
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 1:32 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در شنبه 93/3/31 ساعت 7:57 ص نویسنده : ایمان احمدی

در روایتی از امام صادق  چنین نقل شده است که در تشکیلاتی که پیامبر ایجاد کرده بودند، هی چکس به خودش اجازه نمی‌داد که برای خود نوعی فضیلت طبقاتی قائل بشود. هی چکس حق نداشت انسا نها را بر اساس پول ارز شگذاری کند.

برای این که مقبولیت اتفاق بیفتد چند چیز لازم است.

1. محبوب شدن: عنصر اصلی مقبولیت، محبوبیت است. خداوند می فرماید: کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند، ما محبتشان را در دلها قرار می دهیم.

عمل صالح کاری است که: 1. به خاطر خدا باشد.2. طبق دستور و سنت باشد.3. به جا باشد.

مصداقهای عمل صالح چیست؟ سلام کردن، لبخند زدن، حوصله داشتن، تحمل کردن، هدیه دادن، سفره انداختن و... .

2. یاری کردن برادر مومن: دومین مؤلفه، بار برداشتن و یاری کردن برادر مؤمن و هم نوع است. امیرالمؤمنین ا ز یارانش گله می کند و می فرماید: دیگر از روی دوش یکدیگر باری برنمی دارید.

امام صادق  فرمودند:که از نشانه های ایمان خالص نیکی به برادران دینی و تلاش و جدیت برای رفع مشکلات آنان در تمام زمینه‌ها و در هر شرایطی است.

3. اکرام کردن: سومین مؤلفه، اکِرام است.اکرام یعنی احترام و پا سداشتن شخصیت دیگران. احترام گذاشتن، مشورت، گذشت و مسؤولیت سپردن مصدا قهای بارز اکرام هستند.

مشورت: از میان مؤلفه های اکرام مشورت به معنی تکریم شخصیت است. مشورت با مردم علاوه بر آن که استفاده از عقل و اندیشه ی دیگران در کارهاست، نوعی تکریم شخصیت طرف مشورت هم هست.

حضرت علی فرمودند:کسی که استبداد به رأی داشته باشد هلاک می شود و کسی که با مردان مشورت کند در عقل آ نها شریک شده است.

مسؤولیت سپردن: مسؤولیت سپردن و اعتماد کردن مؤلفه های دیگر اکرام هستند. تشکلهایی که سقوط می کند، دلیلش این است که کادرسازی نشده است. اگر تشکیلات، بتواند دیگران را در کارها دخیل کند، سقوط نمیکند. از طرفی شرکت دادن دیگر افراد در فعالیتهای فرهنگی، جذابیت و نشاط و پویایی کار را به همراه دارد و نیز موجب تکریم شخصیت آنان می شود.

4. تواضع داشتن:

چهارمین مؤلف هی مقبولیت، تواضع است. مسؤول تشکیلات باید تواضع داشته باشد.

در روایتی از امام صادق  چنین نقل شده است که در تشکیلاتی که پیامبر ایجاد کرده بودند، هی چکس به خودش اجازه نمی‌داد که برای خود نوعی فضیلت طبقاتی قائل بشود. هی چکس حق نداشت انسا نها را بر اساس پول ارز شگذاری کند.

 رسول اکرم فرمودند: تواضع و فروتنی وسیله ی سربلندی و سرافرازی است، تواضع کنید تا خدای متعال مقام شما را بلند گرداند.

تواضع های ناپسند:

تواضعی که بوی ذلت دهد: پیامبر فرمودند: خوشا به حال کسی که تواضعش از سر ذلت نباشد.

تواضع در برابر متکبران : حضرت فرمودند:  هرگاه متواضعان امت مرا دیدید در مقابل شان تواضع کنید و زمانی که با متکبران برخورد کردید، بر آ نها تکبر کنید که این رفتار موجب ذلت و خواری متکبران میشود.

تواضع در برابر ثروتمندان: پیامبر فرمودند: آنکس که سراغ ثروتمندی بیاید و برای به دست آوردن ثروتش در برابر او تواضع کند دو ثلث دینش بر باد رفته است.

تواضع در مقابل کافران: مؤمنان در برابر کافران بر آنان سخت اند …  در برابر کافران عزیز و نیرومندند.

5. عظمت پیداکردن: پنجمین مؤلفه ی مقبولیت، عظمت پیدا کردن است. مسؤول تشکیلات باید در چشمها بزرگ باشد. نباید او را کوچک ببینند؛ وگرنه مقبولیت ندارد. در دعای عرفه می خوانیم:  خدایا مرا در چشمها بزرگ کن و در درون خودم مرا کوچک کن.

چه کنیم که در چشمها بزرگ شویم؟




      
ارسال شده در جمعه 93/3/30 ساعت 5:48 ع نویسنده : ایمان احمدی

در چند روز گذشته گروهک تروریستی - تکفیری داعش، در تهدیدات گسترده ی خود مدعی شده بود که قصد دارد عتبات عالیات در عراق را با خاک یکسان کند، از این رو بسیاری از محبین اهل بیت علیهم السلام از تمامی نقاط جهان به عراق آمده اند تا که از مراقد شریف دفاع و حمایت کنند.

تهدید دوباره داعش علیه ایران+تصاویر


* قادسیه صدام تکرار خواهد شد

 تهدید دوباره داعش علیه ایران+تصاویر


 گروهک «داعش» امروز در صفحات توئیتر خطاب به تمامی شیعیان نوشت: «رافضی»ها بدانند که هدف ما تخریب نماد شرک آلود در نجف، کربلاء و سامرا است. بدانید که بعد از تخریب این نمادها در عراق به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد.

در پایان، «داعش» از تمامی مسلمانان درخواست کرد که برای تطهیر زمین از «رافضی»ها بسیج شوند، تا هر چه سریعتر اسلام اصیل در جهان جریان یابد.

تکفیری ها بر اساس فتوای شیوخ وهابی، علاقه و عزیز داشتن فرزندان پیامبر (ع) و در دل داشتن محبت آنها و ابراز آن را شرک و بت پرستی می دانند. بسیاری از علمای اسلامی و حتی جامعه شناسان و روان شناسان تلاش کرده اند با توضیح و استدلال به تکفیری ها تفهیم کنند که بوسیدن پیراهن یوسف توسط یعقوب یا احترام گذاشتن پیامبر به سنگ سیاه کعبه به علت منسوب بودن به ابراهیم نبی شرک و بت پرستی نیست. اما تمام زحمات علما بی نتیجه بوده و وهابی هایی که نعلین چرمی و کهنه عبدالعزیز، بنیانگذار حکومت آل سعود را در محفظه ای تزئین شده نگهداری می کنند و آن را عزیز و متبرک می دانند، همچنان دوست داشتن و حب اهل بیت پیامبر و درخواست از آنها برای دعا و شفاعت نزد پروردگار را بت پرستی می خوانند.

تهدید دوباره داعش علیه ایران+تصاویر


اگرچه حمله به ایران و تخریب حرم فرزند پیامبر خیال خام و دور از دسترس وهابی ها و حرامیان است و آنها دو هفته قبل طعم دست درازی به مقدسات شیعه در سامرا را چشیده اند، اما وحشیگری آنها در نینوای عراق چندان بعید نیست و به احتمال زیاد بزودی تمام آثار باستانی و تاریخی تمدن بین النهرین را همانند مجسمه های بودا در بامیان افغانستان تخریب خواهند کرد.

بزرگان تکفیری ها در عربستان، طی سال های اخیر بیش از نود درصد بناهای تاریخی این کشور را به همین بهانه ها نابود کرده اند، اما دانشمندان و علاقمندان به تاریخ و فرهنگ، امیدوارند بناها و آثار تاریخی که همچنان زیر خاک هستند، از جمله آثار قوم عاد دور از دسترس وهابی ها بماند.




      
ارسال شده در جمعه 93/3/30 ساعت 5:47 ع نویسنده : ایمان احمدی

روزنامه اسرائیلی: ستاد عملیاتی «موساد» در الانبار فعال است/ اخراج و محاکمه 59 افسر ارتش عراق/150 تبعه استرالیا عضو داعش‌اند/ تهدید دوباره داعش علیه ایران+تصاویر



به گفته منابع امنیتی عراقی، تروریستهای داعش این سلاح‌ها را در منطقه "العظیم" در استان دیالی به جا گذاشته اند.

سایت خبری "المسله" به نقل از این منابع خاطرنشان کرد که نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای عراقی پس از بیرون راندن تروریستهای داعش از منطقه العظیم، این سلاح ها را کشف کردند.




      

یک افسر سابق سازمان جاسوسی آمریکا سیا، سردار سلیمانی را قدرتمندترین نیروی فعال در منطقه خاورمیانه معرفی کرده است.

دکستور فیلکینز نویسنده نشریه نیویورکر با بیان این مطلب، می‌گوید: سردار سلیمانی با مذاکرات پشت پرده، دو چالش اصلی عراق در سال 2010 را حل کرد: اختلاف ده ماهه احزاب و گروه‌ها بر سر انتخاب دولت و تصمیم‌گیری درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق. در نتیجه این تصمیمات، نوری المالکی نخست وزیر عراق باقی ماند، جلال طالبانی رئیس‌جمهور شد و دولت عراق به خروج نظامیان عراق رای داد؛ که تمامی این تحولات موجب افزایش نفوذ ایران در عراق شد.

وی معتقد است آمریکایی‌ها قبول دارند که سردار سلیمانی آنها را از عراق بیرون کرد، اما شرم دارند که این حقیقت را به طور عمومی بیان کنند.

آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را مسئول شکست خود در عراق می‌دانند

فیلکینز می‌گوید: یک مقام سابق عراق به من گفت: ما به آمریکایی‌ها می‌خندیم. سردار سلیمانی کاملا آنها را غافلگیر کرد.

در اثر برنامه‌ریزی‌های سردار سلیمانی، ایاد علاوی از سیاسیون حامی آمریکا که بیشتر کرسی‌های پارلمان عراق را به دست آورده بود، مجبور شد نخست‌وزیری را به مالکی واگذار کند.

آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را مسئول شکست خود در عراق می‌دانند // در حال ویرایش

فیلکینز می‌گوید: آمریکایی‌ها علاوی را مجبور کردند به نفع مالکی کنار برود. علاوی به من گفت که جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا به او زنگ زد و از او خواست که از نامزدی نخست‌وزیری کنار بکشد.




      
ارسال شده در جمعه 93/3/23 ساعت 10:7 ص نویسنده : ایمان احمدی

اگر امیرالمؤمنین(ع) به حکومت می‌رسید، همه چیز در جای خود قرار داشت. نعمت و رحمت از آسمان و زمین بر آنها می‌بارید و دین اسلام طبق بشارت تمام انبیاء با عدالت وافر در جهان گسترش می‌یافت. در نهایت امیرالمؤمنین بعد از صد یا دویست سال، به اجل خود از این دنیا می‌رفت و حکومت را به امام حسن(ع) می‌سپرد و سپس امام حسین(ع) به خلافت می‌رسید. لهذا نه امام حسن(ع) با معاویه صلح می‌کرد و نه امام حسین(ع) و امامان دیگر شهید می‌شدند و نه حضرت صاحب الزمان(عج) غایب می‌گشت. ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 93/3/23 ساعت 9:54 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام مهدى علیه السلام:
خدا با ماست و نیازمند دیگرى نیستیم. حق با ماست و باکى نیست که کسى از ما روى بگرداند.

الغیبة ، طوسى ، ص 285




      
ارسال شده در پنج شنبه 93/3/22 ساعت 4:45 ع نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در پنج شنبه 93/3/22 ساعت 8:15 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

امام سجّاد علیه السلام:

إذا قامَ قائِمُنا أذهَبَ اللّهُ عَن شیعَتِنَا العاهَةَ و جَعَلَ قُلوبَهُم کزُبَرِ الحَدیدِ؛

آنگاه که قائم ما قیام کند، خدا آفت را از شیعیان ما بزداید و دل‌هایشان را چون پاره‌های آهن [استوار] سازد.

الخصال ، ج 2 ، ص 541




      
ارسال شده در چهارشنبه 93/3/21 ساعت 7:47 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

امام صادق علیه السلام:

لَو اُتیتُ بِشابٍّ مِن شیعَتِنا لَم یَتَفَقَّه لأَحسَنتُ أدَبَهُ؛

اگر جوانى را از شیعیانمان بیابم که در پى کسب آگاهى دینى نیست، او را نیکو ادب می‌کنم.

دعائم الإسلام: ج 1 ص 80




      
ارسال شده در سه شنبه 93/3/20 ساعت 10:36 ص نویسنده : ایمان احمدی

عکس/ فرمانده داعش در عراق در پیامی گفته است به سبب حفاظت ارتش عراق از سامرا با کمک سپاه بدر و نیروهای غیربومی نتوانستیم به اهدافمان برسیم و حرم امامین عسگرین را تخریب کنیم! یکی از نماینده‌های شیعه مجلس عراق- قاسم الاعرجی- در واکنش به این اظهارات در صفحه شبکه اجتماعی اش عکسی از خود و حاج قاسم سلیمانی منتشر کرده و نوشته است: "حاج قاسم اینجاست"!




      
   1   2   3   4      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا