.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 30
  • بازدید دیروز : 3
  • کل بازدید : 1431368
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 7:58 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در جمعه 90/10/30 ساعت 7:14 ع نویسنده : ایمان احمدی

موضوع این نوشتار – به‎طور مشخص و دقیق – پرداختن به حجم قابل‎ملاحظه جوک‎هایی است که در مورد آیت‎الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، این‎روزها منتشر شده است. چرا یک‎باره طی چند ماه گذشته ایشان این‎طور آماج جوک‎ها قرار گرفته‎اند؟

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/10/30 ساعت 7:9 ع نویسنده : ایمان احمدی

آیا میدانستید که فیل بالغ روزانه 220 کیلو گرم غذا و 200 لیتر آب مصرف میکند ـ

  ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/10/30 ساعت 6:51 ع نویسنده : ایمان احمدی

آمریکا

این‌روزها اخبار متفاوتی از ارسال نامه‌های ساختارشکنانه از سوی افراد وابسته به جریان فتنه در فضای مجازی منتشر می‌شود که افشا کننده پروژه‌ای از سوی سازمان جاسوسی امریکا (سیا) است.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/10/30 ساعت 6:49 ع نویسنده : ایمان احمدی

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت ‌الله ‌العظمی "سید علی خامنه‌ای" مد‌ظله ‌العالی به آدرس khamenei. ir وابسته به "مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی" از سال 81 و با هدف ترویج سخنان و اندیشه‌های رهبر انقلاب راه‏‌اندازی شد و از سال 86 با تغییر مدیریت، دور جدید فعالیتهای خود را آغاز کرد تا همچون آیین‌ه‏ای تمام‏ عیار و بی‏‌غبار، دیدگاه‏‌های رهبری نظام را منعکس کند. بدین‏ ترتیب، چشم‏ انداز فعالیت‏‌های سایت روشن‏‌تر شد و صراحتاَ ترویج اندیشه و شخصیت رهبر انقلاب در فضای سایبر در دستور کار آن قرار گرفت.



ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/10/30 ساعت 6:42 ع نویسنده : ایمان احمدی

 در برنامه پارک ملت، نقد نسبت به نظام صورت گرفته که این امر به هیچ عنوان درست نیست.

*نباید در برنامه ای در رسانه ملی فردی در نقد نظام اسلامی هر چه به زبانش آمده، عنوان و مردم را در باورمندی نسبت به اصول نظام اسلامی دچار تردید کند.

* متاسفانه برخی از دستگاه های اجرایی با ندانم کاری های خود آب به آسیاب دشمنان می ریزند و رسانه ملی که باید به دنبال تقویت نظام و ایجاد هماهنگی بین مردم و نظام باشد در برخی برنامه های آن مطالبی عنوان می شود که مردم را نسبت به اصول نظام دچار تردید می کند.

* امروز در روی کره زمین نظام اسلامی ایران موثر ترین نظام برای تامین عدالت است و نقد این نظام درست نیست و باید از آن پرهیز شود.

*نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی است که امام زمان (عج) دستور تشکیل آن را داده و آن را به ما سپردند و توسط ولی فقیه و مجتهد جامع الشرایط به عنوان نایب آن امام همام رهبری می شود.

* هم اکنون امام زمان (عج) که زنده و ناظر این نظام هستند امکان ندارد که این نظام را به کسی بسپارند که با هواهای نفسش این نظام را ساقط کند.

* هم اکنون نقادی در جامعه ما به نوعی مد تبدیل شده. نقد از کارگزاران و مسوولان موردی ندارد و این نقد باید سازنده بوده و مخرب نباشد. نباید به عنوان نقد از کارگزاران و مسوولان، نظام را نقد کرد.

* مردمی که در رکاب رسول الله (ص) بودند و وحی خدا را از زبان آن حضرت می شنیدند با القائات نفاق به جایی رسیدند که حتی حاکمیت وحی را هم فراموش کرده و ملعبه قدرت یابان بی ایمان قرار گرفتند.

*جریان نفاق در صدر اسلام به طرق مختلف در صدد ایجاد تردید در اعتقادات و باورمندی مردم نسبت به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) بودند.

* نباید هم اکنون با بیان نقدهایی مردم را نسبت به نظام اسلامی دچار تردید کرد و همان بلایی که بعد از پیامبر اکرم (ص) بر سر مردم آمد ، به سر ملت ما نیز بیاید.

* در دولت اصلاحات هر کسی بر خلاف ضروریات دین حرفی می زد ، می گفتند که این قرائت جدیدی از دین اسلام است و هم اکنون نیز هر شخصی حرف ضد دینی می زند، عنوان می کنند که این نگاه متفاوت فرهنگی است.

* برخی می گویند چرا باید اعضای مجلس خبرگان رهبری از فقها باشند.طبق قانون اساسی باید اعضای این مجلس از بین کسانی انتخاب شوند که شناخت کامل از مجتهد جامع الشرایط داشته باشند و غیر از فقها اشخاص دیگری قادر به انجام این کار نیستند.




      
ارسال شده در جمعه 90/10/30 ساعت 6:37 ع نویسنده : ایمان احمدی

آقا




      
ارسال شده در جمعه 90/10/30 ساعت 12:10 ع نویسنده : ایمان احمدی

یامهدی

حضرت مهدى (علیه السّلام) قیام نمى کند تا زمانى که نفس زکیّه به شهادت مى رسد. پس هنگامى که نفس زکیه کشته شد، اهل آسمان وزمین، بر قاتلان او خشم ناک مى شوند. در این هنگام است که مردم، گِرد مهدى (علیه السّلام) جمع مى شوند، و او را همانند عروسى که شب زفاف به سوى خانه ى شوهر مى برند، براى حکومت مى آورند.

  ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/10/30 ساعت 12:8 ع نویسنده : ایمان احمدی

یکی از اصول فلسفه مارکس این است که کورک هر قدر بیشتر چرکین شود، زودتر دهان باز می کند و منفجر می شود؛ پس در جامعه نیز برای به وجود آمدن انقلاب، باید فساد را بیشتر کرد. متأسفانه این تفکر غلط در برخی از معتقدان به خدا نیز رخنه کرده و چنین پنداشته اند که اصلاحات از انقلاب جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف جلوگیری می کند؛ اما سستی این نظریه بر انسان های منصف و آگاه پوشیده نیست. فقهای اسلامی، بحث پیرامون مسئله حکومت اسلامی در عصر غیبت را به دو سو متوجه ساخته اند:

1. بحث در اصول مسئله حکومت اسلامی در زمان غیبت.

2. بحث پیرامون نیابت عامه فقیه عادل از طرف امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف.

 

اما در مورد بحث اول و برای لزوم تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت به ذکر چند دلیل می پردازیم:

دلیل اجتماعی ـ تاریخی: حکومت، امری اجتماعی است که نیاز جامعه به امنیت و حفظ حقوق افراد و رواج عدالت گستری، آن را واجب کرده است. جامعه اسلامی از سایر جوامع بشری که لازمه آن برقراری نظم و قانونگذاری برای حفظ امنیت و حقوق و اشاعه عدل در میان افراد جامعه است، جدا نیست و مانند جوامع دیگر نیاز به برقراری حکومتی دارد که قوانین را اجرا کند تا هدف از تنظیم قوانین تحقق یابد.

اگر جامعه اسلامی با بقیه جوامع از نظر نیازمندی به این امور اختلاف می داشت، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام علیه السلام برای بیان این امر سزاوارتر بودند و چون پیامبر و امام چنین مطلبی را بیان نکرده اند؛ بنابراین جامعه اسلامی هم در اینکه باید حکومتی داشته باشد، مانند سایر جوامع بشری است. با این دلیل، می توان بر تشکیل حکومت در زمان غیبت نیز استدلال کرد. جامعه اسلامی در زمان غیبت، مانند تمامی جوامع دیگر نیاز به قانون و تشکیل حکومت دارد تا بتواند در استحکام آن بکوشد و هدف از تشریع قانون را تحقق بخشد و از این جهت با دیگر جوامع بشری تفاوتی ندارد.

جامعه اسلامی از سایر جوامع بشری که لازمه آن برقراری نظم و قانونگذاری برای حفظ امنیت و حقوق و اشاعه عدل در میان افراد جامعه است، جدا نیست و مانند جوامع دیگر نیاز به برقراری حکومتی دارد که قوانین را اجرا کند تا هدف از تنظیم قوانین تحقق یابد

پس از قبول این مسئله، عقل به طور طبیعی یکی از دو امر را می پذیرد: حکومت اسلامی، یا حکومت کفر؛ زیرا حالت سومی قابل تصور نیست. از این حکم می توان این چنین نتیجه گرفت که حکومت اسلامی واجب است؛ چرا که خضوع در مقابل حکومت حاکم کافر، حرام است.

دلیل اعتقادی: اعتقاد به دین اسلام، مسلمان را به این باور می رساند که قیام برای پیاده کردن احکام اسلام در دوران زندگانیش بر او واجب است و نظام اسلام همان طور که از جستجو در احکام و قوانین آن حاصل می شود، نظامی کامل و دربردارنده تمام قوانینی می باشد که شرایط گوناگون زندگی، آن را اقتضا می کند؛ اعم از زمینه های فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره.

پیداست که برخی از این مقررات، مانند قوانین اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، جز از طریق قوه حاکمه، به طور کامل اجرا نمی شود؛ بنابراین تشکیل یک دولت اسلامی و حکومت آن در دوران غیبت، امری لازم و ضروری است.

دلیل عقلی: عقل همان طور که می گوید پس از پیامبر صلی الله علیه و آله، بر امام معصوم لازم است که حکومت دولت اسلامی و ریاست عامه آن را بر عهده بگیرد تا اسلام به عنوان یک «اصل» و حیثیت مسلمانان به عنوان یک «جامعه» محفوظ بماند، همچنین می گوید که در زمان غیبت نیز به همین منظور باید کسی به عنوان حاکم حکومت اسلامی گمارده شود.

عقل به طور طبیعی یکی از دو امر را می پذیرد: حکومت اسلامی، یا حکومت کفر؛ زیرا حالت سومی قابل تصور نیست. از این حکم می توان این چنین نتیجه گرفت که حکومت اسلامی واجب است؛ چرا که خضوع در مقابل حکومت حاکم کافر، حرام است

دلیل نقلی: در روایات اسلامی که شیعه و سنی آن را نقل کرده اند، آمده است که پیش از ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، مردمی قیام می کنند و مقدمات حکومت امام را فراهم می سازند. از جمله روایتی کهحافظ ابوعبدالله گنجی شافعی از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل می کند: « مردمی از شرق قیام می کنند و زمینه حکومت مهدی را فراهم می سازند». (1) حافظ گنجی بعد از نقل این روایت می گوید: « این حدیث، حدیثی است حسن و صحیح که آن را راویان موثق و عالمان حجت روایت کرده اند».

از امام باقر علیه السلام نیز روایت شده است که فرمود: « می بینم که جمعیتی در مشرق زمین، خروج می کنند و احقاق حق می نمایند، ولی به آن ها داده نمی شود؛ سپس طلب می کنند، باز هم به آن ها داده نمی شود؛ وقتی چنین دیدند، شمشیرها بر شانه می گذارند (مسلحانه قیام می کنند)، آنگاه حق را به آن ها می دهند، ولی انقلابیون قبول نمی کنند تا آن که کاملاً قیام می کنند و این انقلاب تحویل هیچ کس داده نمی شود، مگر به صاحب شما. کشته شدگان آن ها شهیدند. بدانید که چنانچه من آن انقلاب را درک می کردم، دوست می داشتم که برای صاحب امر باقی باشم».(2)

بنابراین با توجه به آنچه که بیان شد، تشکیل حکومت اسلامی از واجبات عصر غیبت است.(3)

 

پی نوشت:

1. البیان فی اخبار صاحب الزمان، گنجی شافعی، ص 490.

2. بحارالانوار، ج 52، ص 243.

3. یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رجالی تهرانی، علیرضا، ص 44.




      

موبایل

آیا شوخی با نامحرمی که قصد ازدواج با او را نداریم، اگر رکیک نباشد و از روی هوی و هوس هم نباشد، ازطریق پیام کوتاه موبایل، گناه است؟ شوخی کردن به این نحو با هم کلاسی های خانم هم اشکال دارد؟

ادامه مطلب...


      

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (پنجشنبه) با حضور در منزل شهیدان مصطفی احمدی روشن و داریوش رضایی نژاد، دو تن از شهدای نخبه کشور، در فضایی معنوی با خانواده های آنان دیدار و گفتگو کردند.

ادامه مطلب...


      
   1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا