.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 81
  • بازدید دیروز : 3
  • کل بازدید : 1431419
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 2:3 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در یکشنبه 92/6/31 ساعت 8:7 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

پیامبر صلى الله علیه و آله:

ما مِن قَطرَةٍ أحَبُّ إلَى اللّهِ عَزَّ و جل‏ مِن قَطرَةِ دَمٍ فی سَبیلِ اللّهِ.

هیچ قطره ای نزد خدا محبوب تر نیست از قطره خونی که در راه خداه ریخته شده باشد .

کافی: ج5، ص 53




      
ارسال شده در شنبه 92/6/30 ساعت 4:30 ع نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در شنبه 92/6/30 ساعت 8:11 ص نویسنده : ایمان احمدی

از زمان طرح پیشنهاد روسیه و خودداری ایالات متحده از حمله به سوریه، عربستان سعودی با وضعیت اسفباری در تمامی ابعاد روبروست، چرا که این کشور خود را نخستین حامی مخالفان و پیشگام طرح براندازی نظام حاکم سوریه می‌دانست. با پیش آمدن این وضعیت، دیگر باد، موافق کشتی آنها نمی‌وزد و سوریه روز به روز به پیروزی‌های دیگری دست می یابد.

در عربستان، این، بندر بن سلطان نبود که به توطئه‌چینی می‌پرداخت، از همین رو در پی خودداری آمریکا از حمله به سوریه تنها وی نیست که بازنده شده و با وضعیت ناگواری روبروست. در عربستان افراد تندرو دیگری نیز وجود دارند که به حمله آمریکا به سوریه دامن می‌زنند و از عدم حمله خرسند نیستند. این افراد که سعود الفیصل وزیر خارجه رژیم سعودی یکی از آنهاست از هیچ کوششی برای تشویق ایالات متحده به آتش افروزی در منطقه و اسقاط نظام بشار اسد فروگذاری نمی‌کنند.

منابع آگاه به خبرپرس‌ گفته‌اند که سعود الفیصل  برای حمله به سوریه، رویکردهای مختلفی را انتخاب می‌کند، حال آنکه نمی‌داند واشنگتن دیگر خواهان حمله به سوریه نیست و فرایند امور به سمت حل مسئله سوریه ـ هرچند به درازا بکشد ـ سوق یافته است. واقعیت آن است که آمریکائیها با روس‌ها در زمینه پرونده سوریه به تفاهم رسیدند و راهکار سیاسی بر راهکار نظامی غلبه پیدا کرد.


بنا بر اظهارات منابع آگاه ، سعود الفیصل مدام در تماس‌های تلفنی با وزیر خارجه آمریکا، وی را تشویق می‌کند تا به سوریه حمله کند. افزون بر آن وی در این راستا تماس‌های زیادی را با کشورهای غربی برقرار می‌کند و در تلاش است تا با همکاری ترکیه، ائتلافی عربی برای حمله به سوریه تشکیل دهد. اگر چه در حال حاضر تمام دغدغه عربستان، نابودی نظام سوریه است ولی ارتش سوریه همچنان در صحنه میدانی به پیروزی‌های بزرگی دست می‌یابد که از جمله آنها پیروزی در منطقه شبعا در حومه دمشق است.

سعود الفیصل به آمریکا پیشنهاد داده است در صورتیکه ایالات متحده نظام سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی محکوم کند، بر کمیته بازرسان سازمان ملل برای متهم ساختن نظام سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی فشار وارد سازد و از شورای امنیت بخواهد تا براساس بند هفتم منشور سازمان ملل، تحریم‌های اقتصادی بر ضد سوریه اعمال کند، نفت خود را با قیمتی بسیار ارزان در اختیار این کشور قرار می‌دهد.


منابع آگاه به این نیز اشاره دارند که سعود الفیصل گفته است ما اگر هم موفق به براندازی نظام سوریه نشویم ، برای تضعیف آن تلاش خواهیم کرد و همچنان به حمایت مسلحانه خود از مخالفان ادامه می‌دهیم تا در نهایت نظام سوریه ساقط شود.




      
ارسال شده در شنبه 92/6/30 ساعت 7:48 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

امام سجاد سلام الله علیه:

اَلْقَوْلُ الْحَسَنُ یُثْرِى الْمالَ وَ یُنْمِى الرِّزْقَ وَ یُنْسِئُ فِى الاَْجَلِ وَ یُحَبِّبُ اِلَى الاَْهْلِ وَ یُدْخِلُ الْجَنَّةَ

گفتار نیک، ثروت را زیاد و روزى را فراوان مى‏کند، مرگ را به تأخیر مى‏اندازد، انسان را در خانواده محبوب مى‏کند و به بهشت وارد مى‏نماید.

خصال، ص 317، ح 100




      
ارسال شده در جمعه 92/6/29 ساعت 10:7 ص نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در جمعه 92/6/29 ساعت 10:0 ص نویسنده : ایمان احمدی

دیدار جمعی از بسیجیان و رزمندگان اسلام با مرحوم علامه طباطبائی در منزل ایشان در شهر قم که بعضی از این رزمندگان در زمان جنگ به شهادت رسیدند.




      
ارسال شده در جمعه 92/6/29 ساعت 9:58 ص نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در جمعه 92/6/29 ساعت 9:53 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

امام علی سلام الله علیه:

اَلظَّنُّ الصَّوابُ مِنْ شیَمِ اُولِى الاَْلْبابِ؛

خوش گمانى، از اخلاق عاقلان است.

غررالحکم، ح 1386




      
ارسال شده در پنج شنبه 92/6/28 ساعت 3:33 ع نویسنده : ایمان احمدی

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند : یاد مرگ،
خواهش‌هاى نفس را مى‌میراند، رویشگاه‌هاى غفلت را ریشه کن مى‌کند، دل را با وعده‌هاى خدا نیرو مى‌بخشد، طبع را نازک مى‌سازد، پرچم هاى هوس را درهم مى‌شکند، آتش حرص را خاموش مى‌سازد، و دنیا را در نظر کوچک مى‌کند.

متن حدیث:

ذِکرُ المَوتِ یُمیتُ الشَّهَواتِ فی النَّفسِ ، و یَقلَعُ مَنابِتَ الغَفلَة ِ، و یُقَوّی القلبَ بمَواعِدِ اللّه ، و یُرِقُّ الطَّبعَ ، و یَکسِرُ أعلامَ الهَوى و یُطفِئُ نارَ الحِرصِ ، و یُحَقِّرُ الدُّنیا؛



«بحار الأنوار(ط-بیروت) جلد6، صفحه133»




      
ارسال شده در چهارشنبه 92/6/27 ساعت 8:0 ص نویسنده : ایمان احمدی




      
   1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا