.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 72
  • بازدید دیروز : 62
  • کل بازدید : 1432229
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 2:32 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 90/3/31 ساعت 10:30 ص نویسنده : ایمان احمدی

حزب‌الله لبنان در جنگ اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی توانست تعدادی از جاسوس‌های این رژیم در درون حزب‌الله را شناسایی کرده و با دستگیری آنها شوک بزرگی به رژیم صهیوینستی وارد آورد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 90/3/31 ساعت 10:28 ص نویسنده : ایمان احمدی

منابع آگاه از حاضر نشدن محمد شریف ملک زاده، معاون جدید اداری و مالی وزارت امورخارجه بر سر کار خود خبر دادند.

این منبع آگاه از جلسه صبح امروز ملک زاده در خارج از دستگاه دیپلماسی خبر داد. هنوز محتوایی از جلسه صبح امروز ملک زاده به بیرون درز نکرده است اما برخی منابع از احتمال استعفای وی تا عصر امروز خبر داده اند.

عصر دیروز نامه وزارت اطلاعات به صالحی برای اعلام عدم صلاحیت ملک زاده فرستاده شد. پرویز سروری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم در گفت و گو با خبرگزاری فارس این خبر را تائید کرد.

پس از انتصاب محمد شریف ملک‌زاده به عنوان معاون اداری مالی وزارت امور خارجه برخی نمایندگان با این انتصاب مخالفت کرده و کمیسیون امنیت ملی با تشکیل جلسه‌ای با حضور علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه این موضوع را بررسی و وزیر خارجه قول داد که موضوع ملک‌زاده را از وزارت اطلاعات استعلام و در صورت مخالفت وزارت اطلاعات با این انتصاب، ملک‌زاده را از این سمت عزل کند.




      
ارسال شده در سه شنبه 90/3/31 ساعت 10:27 ص نویسنده : ایمان احمدی

عکس

این روز ها سالگرد رای به عدم کفایت سیاسی بنی صدر است.خیانت های بنی صدر علی رغم همه اعتمادهای حضرت امام و مردم به وی در طول تاریخ انقلاب ایراب تاریخی و ماندگار شد. نگاهی به دلائل آنچه منجر به عدم کفابت سیاسی بنی صدر شد در هر زمانی آموزنده و عبرت آمیز است

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 90/3/25 ساعت 4:32 ع نویسنده : ایمان احمدی

امام علی




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/3/25 ساعت 4:29 ع نویسنده : ایمان احمدی

امام علی

استاد شهید در این کتاب ثابت نموده که علی(ع) دو نیرویی بوده است و هرکس که بخواهد در مکتب او پرورش یابد باید دو نیرویی باشد. با این مقدمه کوتاه اینک فرازهایی از دیدگاه آن شهید بزرگوار را پیرامون شناخت وی از شخصیت ملکوتی حضرت علی(ع) به صورت اختصار خواهیم آورد؛
1. تاثیر علی(ع) بر روی انسان‌ها: یکی ازجوانب و نواحی وجود این شخصیت عظیم، ناحیه تاثیر او بر روی انسان‌ها به شکل مثبت یا منفی است و به عبارت دیگر "جاذبه و دافعه " نیرومند اوست که هنوز هم نقش فعال خود را ایفا می‌نماید.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 90/3/25 ساعت 4:19 ع نویسنده : ایمان احمدی

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات که در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا شما از شورای پول و اعتبار کنار گذاشته‌ شده‌اید گفت: علت خاصی ندارد قرار بود دو نفر از وزرا انتخاب شوند که این انتخاب صورت گرفت و بنده جزء‌ این دو نفر نیستم.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه ارزیابی شما از بیانیه اخیر وزارت امور خارجه انگلیس به مناسبت سالگرد ?? خرداد که در آن از فتنه‌گران حمایت کرده است، ‌چیست؟ اظهار داشت: اگر آنها از فتنه‌گران حمایت نکنند باید برای ما علامت سؤال ایجاد شود چرا که آنها به دنبال مقابله با انقلاب اسلامی هستند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: انقلاب اسلامی به دنیا و کشورهای اسلامی خط داده و الگو شده است. به همین خاطر اینها (مستکبران) به دنبال این هستند که به اصطلاح خود بگویند انقلاب متوقف شده در حالی که انقلاب اسلامی ایران به راه خود ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام مصلحی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه توصیه شما به هموطنان‌مان که اقدام به اخذ ویزا جهت مسافرت به کشورهای خارجی می‌کنند، دچار مشکل نشده و در دام سرویس‌های جاسوسی نیفتند، چیست، خاطرنشان کرد: این چیزی طبیعی است یکی از روش‌هایی که سرویس‌های اطلاعاتی برای جذب جاسوس می‌کنند این است که وقتی فردی برای اخذ ویزا مراجعه می‌کند برای او طعمه می‌گذارند، لذا مردم باید حواسشان جمع باشد و شکر خدا مردم ما حواسشان جمع است.




      
ارسال شده در سه شنبه 90/3/24 ساعت 6:59 ع نویسنده : ایمان احمدی

 

 

 
 

بسم الله الرحمن الرحیم

به کار بردن واژه «امام» برای رهبر کبیر انقلاب اسلامی و معمار نظام مقدس جمهوری اسلامی از سال ها قبل از پیروزی انقلاب، بین دو واژه زیبای خمینی و امام، پیوندی برقرار کرده بود که پس از پیروزی انقلاب، با اشاره به یکی از این دو واژه، خود به خود دیگری در اذهان متبادر می شد. هر چند در همان ابتدای انقلاب عده ای از کج اندیشان مغرض یا ساده لوحان جاهل، برای ایجاد سوال در این راستا، می گفتند مگر ما بیش از 12 امام داریم اما جامعه اسلامی و انقلابی ایران با عشق و علاقه و از سر اعتقاد و به صورت حقیقی، کلمه امام را برای آن عزیز سفر کرده به کار برد و در تمامی نوشته ها، خطابه ها و رسانه ها از ایشان با عنوان «حضرت امام خمینی» یاد می شد. به کار بردن این عنوان برای خمینی عزیز، ریشه در اعتقادات دینی، آموزه های اسلامی و نظریه سیاسی شیعه دارد. نظریه سیاسی شیعه مبتنی بر اندیشه «امت و امامت» است. در واقع در یک جامعه اسلامی که حکومت آن دینی و اسلامی باشد، پیشوا و رهبر جامعه را امام گویند. سوال این است که چرا در نظام جمهوری اسلامی که دارای یک نظام دینی، اسلامی و با محوریت ولایت فقیه است، پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، واژه «امام» برای خلف صالح ایشان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) به کار برده نشد؟ آیا برای به کار نبردن این واژه برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجیه عقلانی، دینی و عرفی وجود دارد؟ شاید عده ای قلیل حساب شده مانع از به کار بردن این واژه برای مقام معظم رهبری در سال 1368 شده باشند و دیگران نیز با این تصور که شاید تکرار این واژه برای دیگری از عظمت حضرت امام خمینی(ره) بکاهد، آن عده قلیل را تبعیت کردند، اما امروز باید با صراحت و شجاعت اعتراف کنیم که در سال 1368 و پس از رحلت حضرت امام خمینی(ره)، پس از اعلام نام «خامنه ای عزیز» از سوی خبرگان رهبری، دچار اشتباهی بزرگ شدیم و آن اشتباه این بود که از ایشان با عنوان «امام» یاد نکردیم. پس از گذشت دو دهه، افرادی از بزرگان به این اشتباه امت و به ویژه نخبگان این امت اعتراف کردند. پس از فتنه سال 88 یکی از مراجع عظام تقلید، یعنی حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، با صراحت اعلام کرد که اشتباه کردیم و باید از همان اول از ایشان با عنوان «امام خامنه ای» یاد می کردیم. اکنون مدتی است که در جامعه، بین مردم، مسئولان و در برخی از رسانه ها، به این مهم توجه می شود و از رهبر انقلاب اسلامی و ولی فقیه حاکم با عنوان «امام خامنه ای» یاد می گردد. باید اهتمام ویژه ای داشت و اشتباهی را که در گذشته به هر دلیلی مرتکب شدیم، جبران نماییم. صدا و سیما باید در این مسیر به رسالت رسانه ای خود به عنوان رسانه ملی که نقش مهمی در فرهنگ سازی دارد، عمل نماید. ائمه جمعه سراسر کشور و دیگر صاحبان تریبون و قلم باید بسیج گردند. وظیفه خود بدانیم که اولاً از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ادای حق جایگاهش، با عنوان «امام خامنه ای» یاد کنیم و ثانیاً دلیل به کار بردن این عنوان را برای مردم تبیین نماییم. هر چند مردم ما به خوبی می فهمند که خامنه ای امام است، به همان دلایلی که خمینی امام بود، اما این فهم و اعتقاد مردم، ضرورت تبیین را مرتفع نمی سازد.

امام یعنی راهنما، پیشوا، رهبر و کسی که باید به او اقتدا کرد و از او تبعیت نمود. پیش نماز را از این جهت امام جماعت گویند که مردم در اقامه نماز کاملاً از او تبعیت می کنند. در نظام سیاسی اسلام، مردم در حکم «امت» و رهبر یا حاکم جامعه در حکم «امام» است.

یعنی نظام سیاسی اسلام، نظام «امت و امامت» است. این نظام ریشه در اصول اعتقادی و جهان بینی توحیدی

دارد. در اندیشه توحیدی، حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداوند است و خداوند نیز انسان را حاکم بر سرنوشت خویش قرار داده است. حاکمیت خداوند بر دو نوع تکوینی و تشریعی است. بر اساس اعتقاد به حاکمیت تکوینی خداوند، هیچ موجودی، از ذرات بی مقدار و بی جان گرفته تا پیچیده ترین پدیده های جاندار آفرینش، از حوزه قدرت و قلمرو علم خداوند خارج نیست «لا یعزب عنه مثقال ذره فی السموات و لا فی الارض»( سبا، آیه 3)

این خداوند حکیم که هم خالق جهان است و هم رب و پرورش دهنده و هدایت کننده موجودات، انسان را موجودی مختار و با اراده آفریده و او را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته و در عین حال، راه سعادت و درست زندگی کردن را با فرستادن انبیا و کتب آسمانی به او نشان داده است «انا هدیناه السبیل اما شاکراً و اما کفوراً» (انسان، آیه 3)

خداوند با فرمان «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» (نسا، آیه 95)، حاکمیت تشریعی خود را از سه راه اعمال نموده و به عبارت دیگر مسیر اطاعت خدا را مشخص کرده است. انسان از سه طریق با توجه به شرایط زمانی خداوند را اطاعت می کند:

الف- اطاعت از پیامبر اکرم(ص) که ولایت مستقیم از خداوند دارد «النبی اولی بالمومنین من انفسهم» (احزاب، آیه 6)

ب- اطاعت از امامان معصوم(ع) که ولایت از نبی اکرم(ص) دارند «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»

ج- اطاعت از ولی فقیه عادل که در زمان غیبت امام زمان(عج) به نیابت از آن حضرت ولایت امر و امامت امت بر عهده وی می باشد. در توقیع شریف امام زمان(عج) آمده است: «و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواه حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجه الله علیهم»

بر اساس ادله عقلی و نقلی، فقهای جامع الشرایط دارای ولایت و امامت عامه هستند. هر چند امامت خاص از آن رسولان و امامان معصوم(علیهم السلام) است، لکن از حیث ولایت و امامت در امر اداره جامعه هیچ تفاوتی میان فقیه جامع الشرایط با امام معصوم و پیامبر اکرم(ص) وجود ندارد. معنی ولایت مطلقه فقیه چیزی جز آنچه گفته شد، نیست.

حضرت امام خمینی(ره) در کتاب ولایت فقیه (حکومت اسلامی) حقیقت مذکور را چنین بیان می دارند: «اگر فرد لایقی که دارای این دو خصلت(علم به قانون و عدالت) باشد به پا خاست و تشکیل حکومت داد، همان ولایتی را که حضرت رسول اکرم(ص) در امر اداره جامعه داشت، دارا می باشد و بر همه مردم لازم است از او اطاعت کنند. این توهم که اختیارات حکومتی حضرت رسول اکرم(ص) بیشتر از حضرت امیر(ع) بود و یا اختیارات حکومتی حضرت امیر بیش از فقیه است، باطل و غلط است. البته فضایل حضرت امیر(ع) از همه بیشتر است. لکن زیادی فضایل معنوی، اختیارات حکومتی را افزایش نمی دهد. همان اختیارات ولایتی که حضرت رسول و دیگر ائمه (صلوات الله علیهم) در تدارک سپاه، تعیین ولات و استانداران، گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را برای حکومت فقیه قرار داده است.» (حکومت اسلامی، ص 55)

بنابراین در نظام سیاسی اسلام، امامت فقیه به نیابت از امامت معصوم(ع) است و همان اختیارات حکومتی معصوم را دارد. وقتی هیچ تفاوتی بین اختیارات امامت فقیه یا ولایت فقیه با ولایت و یا امامت معصوم(ع) نباشد، بین اختیارات فقهایی که واجد شرایط ولایت و امامت مسلمین باشند نیز هیچ تفاوتی وجود ندارد. همان اختیاراتی را که حضرت امام خمینی(ره) از حیث ولایت و امامت بر مسلمین از آن برخوردار بودند، اکنون ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) نیز از همان اختیارات برخوردار است




      
ارسال شده در سه شنبه 90/3/24 ساعت 6:58 ع نویسنده : ایمان احمدی

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی «اس‌ام‌اچ» 9 ژوئن 2011 (19 خرداد) در مقاله‌ای به تحولات داخلی ایران پرداخت و نوشت: محمود احمدی‌نژاد برای نخستین‌بار پذیرفته است که میان او و برخی از شخصیت‌های ارشد جمهوری اسلامی اختلاف وجود دارد. او در نخستین کنفرانس خبری پس از آغاز تنش با رهبر ایران، گفت: «در حال حاضر بسیار مشخص است که ما 180 درجه با آن‌ها تفاوت داریم. ما عملاً در سوی مخالف هستیم». در ماه‌های اخیر، محافظه‌کاران نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای علیه احمدی‌نژاد و متحدانش موضع‌گیری کرده‌اند؛ زیرا از نظر آن‌ها این جریان با انحراف از مسیر انقلاب، موقعیت رهبری را تضعیف می‌کند. شخصیت‌های کلیدی در سپاه پاسداران و برخی روحانی‌های برجسته‌ای که از احمدی‌نژاد حمایت می‌کردند، حال از او فاصله گرفته‌اند.

در پایان این مقاله آمده است: آن‌هایی که در اردوگاه احمدی‌نژاد مانده‌اند، با اتهاماتی مانند رمالی، انحراف و حتی جاسوسی رو‌به‌رو شده‌اند و برخی از نزدیکان او نیز دستگیر شده‌اند. همچنین احمدی‌نژاد در این کنفرانس خبری، اتهامات آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را مبنی بر اینکه ایران روی ساخت تسلیحات هسته‌ای کار می‌کند، رد کرد. در عین‌حال، ایران روز گذشته اعلام کرد غنی‌سازی خود را به سایت فردو منتقل می‌کند و ظرفیت تولید خود را به سه برابر می‌رساند. البته گفتنی است محل سایت مخفی فردو در نزدیکی قم در سال 2009 فاش شد و این مسئله به تشدید تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران انجامید.

بصیرت: متن فوق، یکی از روش‌ها و نیز نمونه‌هایی است که دشمنان نظام از رهگذر مسائل اخیر کشور از آن بهره‌برداری کرده‌اند و احتمالاً برای مدت طولانی این مشی را ادامه می‌دهند. با مشخص شدن میزان اشتیاق دشمن برای استفاده از چنین حوادثی، جا دارد که یکی از ملاحظات دست‌اندرکاران، این باشد که به‌گونه‌ای عمل کنند تا پس از قضایای سپری‌شده، دشمن به‌راحتی از سخنان آن‌ها استفاده نکند و این فرصت برایش فراهم نشود که با وسعت بخشیدن به سخنان آن‌ها بتواند هر امری را که می‌خواهد، به آن ربط دهد.




      
ارسال شده در سه شنبه 90/3/24 ساعت 6:56 ع نویسنده : ایمان احمدی

قدردانی جوانان بحرینی از امام خامنه ای

 بصیرت:گروهی از جوانان انقلابی بحرینی، موسوم به «یاران انقلاب 14 فوریه» در بیانیه ای از مواضع و حمایت های امام خامنه ای از خیزش مردم این کشور قدردانی کردند. در این بیانیه تأکید شده است: مواضع و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرهمی بر زخم های مردم بحرین است و جوانان و زنان و مردان قهرمان بحرینی را به ادامه انقلاب شان سوق می دهد؛ مردمی که از ایشان عزم، پایداری، ثابت قدمی را آموخته و راه جهاد و مبارزه با ظالمان و مستبدان را پشت سر مرجعیت دینی شیعه دنبال می کنند.

دانشگاه آزاد قم و ترویج بی حجابی

دانشجویان رشته گرافیک دانشگاه آزاد قم در حرکتی تعجب برانگیز و دور از شأن دانشجویی، عکس های خود را برای حضور در یک نمایشگاه به صورت بی حجاب در معرض دید دانشجویان قرار دادند.به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، دانشجویان دختر رشته گرافیک دانشگاه آزاد قم برای حضور در این نمایشگاه گرافیک، عکس های خود را به صورت بی حجاب و با پوشش زننده که برخی از آنها در خوابگاه های دانشجویی گرفته شده را در این نمایشگاه در معرض دید قرار دادند و حتی این دانشجویان دختر با حضور در این نمایشگاه در خصوص خواص هنری عکس های بی حجاب خود به حاضران توضیحاتی می دادند.

بر اساس این گزارش، مسئولان امور دانشجویی و حراست دانشگاه آزاد قم در خصوص برپایی این نمایشگاه تحرکی انجام ندادند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض دانشجویان این واحد دانشگاهی شد.

دستگیری جاسوس اغتشاشگر

وزیر اطلاعات از دستگیری یک جاسوس که با همکاری آمریکا به دنبال تشکیل شبکه اجتماعی برای ایجاد اغتشاش در ایام انتخابات مجلس بود، خبر داد و افزود: توسط سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جاسوسی دستگیر شد که از یکی از کشورهای همسایه به ایران آمده بود و آمریکایی ها می خواستند میلیون ها دلار هزینه کنند که همان شبکه اجتماعی انتخابات قبلی را برای انتخابات مجلس ایجاد کنند. انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال برگزار می شود.

تهاجم فرهنگی دختران ایرانی فیفا را به دردسر انداخت

وحشت از ترویج حجاب به حذف فوتبالیست های محجبه ایرانی انجامید. موفقیت های گسترده دختران ایرانی در مسابقات ورزشی سبب شده تا دست های پشت پرده به دنبال راهی برای جلوگیری از ترویج حجاب توسط بانوان شایسته ایرانی باشند؛ اقدامی که در روزهای اخیر و با حذف غیرقانونی تیم فوتبال بانوان کشورمان از مسابقات انتخابی المپیک مجدداً پررنگ شده است. عدم عقب نشینی ایران و دختران ایرانی از تبعیض فیفا مسئله سیاسی بودن این سازمان بین المللی ورزش را در اذهان مردم جهان مطرح کرد.

براندازی به شرط هوا

گروه های ضد انقلاب که امیدی به بازگشت به ایران ندارند هر از چندی دلیلی برای عدم موفقیت خود در براندازی ایران می آورند. در جدیدترین روش براندازی، شرایط آب و هوایی برای براندازی در ایران شرط شده است. تیمسار روحانی مدیر گروه ضد انقلابی عقاب ایران در برنامه ماهواره ای گفت: اگر دمای هوا برای نیمه دوم شهریور تا نیمه اول مهر پایین باشد و هوا خنک شود روز رستاخیز را در این ایام اعلام خواهد کرد و به ایران خواهد آمد. شرایط تحقق آب و هوای مورد نیاز برای تیمسار ضد انقلاب معمولاً بعد از پاییز است که وی این هوا را در اوج گرمای شهریور طلب کرده است با این حال جوجه را آخر پاییز می شمارند.

شناسایی جن گیران هم قراردادی شد!

علیرضا افشار، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی از اجرای طرح شناسایی و مقابله با عرفان های کاذب، رمالی و جن گیری از طریق قرارداد در 10 استان کشور خبر داد. افشار با بیان این مطلب افزود: بخشی از طرح تحول اجتماعی به جلوگیری از نشر اندیشه های انحرافی، عرفان های دروغین و رمالی و جن گیری در میان خانواده ها و جوانان اختصاص دارد که بر این اساس، وزارت کشور در قراردادی با یک موسسه غیردولتی، از این موسسه خواسته است تا در ده استان کشور اقدام به شناسایی مدعیان دروغین، اندیشه های انحرافی، رمال ها و جن گیرها در محلات کند.

قانونی ترین وزیر من هستم

سرپرست وزارت راه که مدتی قبل، حکم سه ماهه سرپرستی اش بر وزارت راه پایان یافته است، از اجرای حکم حکومتی درباره خود خبر داد. علی نیکزاد در پاسخ به سوالی مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت وی به دلیل اتمام حکم سرپرستی وی در وزارت راه و ترابری، افزود: حکم سرپرستی وزارت راه و ترابری بنده به اذن مقام معظم رهبری صادر شده و تا پایان خردادماه سال جاری وجهه قانونی دارد. وی بیان داشت: بنده افتخار می کنم که تنها وزیری هستم که حکم فعالیت خود را توسط مقام معظم رهبری دریافت کرده ام که این امر نشان دهنده اعتماد مقام رهبری به من است. وی با بیان اینکه من فعالیت خود را به اذن رهبری در وزارت راه و ترابری آغاز کرده ام، اظهار داشت: سایر وزرا باید بعد از معرفی از سوی دولت به مجلس حکم تأیید صلاحیت خود را جهت رهبری وزارتخانه ها از نمایندگان دریافت کنند و این در حالی است که حکم سرپرستی وزارت راه من به صورت مستقیم از سوی رهبری صادر شده است.

نوری زاده یادش آمد

علیرضا نوری زاده، جاسوس موساد و سیا به پخش مستند «الماس فریب» واکنش نشان داد و به ارائه شواهدی از رفتار متفاوت سردار مدحی با ضد انقلابیون اذعان کرد. نوری زاده با پذیرش اینکه با آقای مدحی، نفوذی وزارت اطلاعات دیدارهایی داشته است، گفت: از هفته چهارم- پنجم که با او حرف زدم، متوجه شدم لنگی ای در کارش هست؛ یکی این که درباره آقای خامنه ای حرف نمی زد. دوم این که علیه جنبش سبز بلند شد، علیه آقای موسوی و آقای کروبی، که یک دفعه من قطع کردم. یادتان هست برنامه قطع شد؟ برای این که به او گفتم اصلاً چنین نیست؛ این دو انسان هر چه هم در گذشته بودند، آزادمردند، ایستاده اند و مردم ایران آمده اند پشت شان ایستاده اند و کارتان درست نیست! نوری زاده در مورد «محمدرضا مدحی» اظهار داشت: او آدم معتقدی بود، وقتی نام حضرت فاطمه زهرا(س) می آمد، دگرگون می شد، گلایه می کرد از بعضی تلویزیون های اپوزیسیون که تعرض می کنند به اعتقادات مردم.

واکنش احمدی نژاد به شایعه استعفا

دکتر احمدی نژاد در جمع استانداران به بخشی از ابهامات راجع به فعالیت جریان انحرافی واکنش نشان داد. وی گفت: دولت را متهم می کنند که می خواهد در انتخابات دخالت کند، ما کی در انتخابات دخالت کردیم؟ ما به هیچ وجه قصد دخالت در انتخابات را نداشته و نداریم.وی گفت:من آقای مشایی را 25سال است که می شناسم و او را فردی مومن و باتقوا می دانم. رئیس جمهور همچنین گفت که برخی ها در چند وقت اخیر شایعه کرده بودند که احمدی نژاد می خواهد استعفا بدهد! اینها گمان کرده اند که الان وقت تقسیم غنائم است، در حالی که من به همه اعلام می کنم که مثل کوه ایستاده ام و تا روز تنفیذ بعدی با جدیت به کار ادامه خواهم داد.

اعتراف به دستان خالی آمریکا

سی ان ان گزارش داد: آمریکا اکنون با حکومتی مستحکم در ایران روبه رو است.

شبکه سی ان ان با اذعان بر اینکه آمریکا نتوانست از اختلافات اخیر مسئولان در ایران بهره ای ببرد، گزارش داد: «به خاطر هم فکری مسئولان جمهوری اسلامی، آمریکا اکنون با حکومتی مستحکم در ایران روبه رو است و این برای آمریکا خوب نیست.»

به گزارش سی ان ان، «یکی از کارمندان اسبق سیا که تحلیلگر مسائل سیاسی هم هست بر این باور است که ارتباط های محکمی در حکومت ایران وجود دارد و آمریکا نتوانسته از اختلافات اخیر بین مسئولان جمهوری اسلامی بهره ای ببرد.»

افتخارم این است شناسنامه ایرانی ندارم!

«العقیلی» که یکی از مفسدان اقتصادی است، توانسته مدیریت بسیاری از پروژه های اقتصادی دولت را با سفارش مشایی برعهده بگیرد. در جایی می گوید: من افتخار می کنم که شناسنامه ایرانی ندارم. وی در هنگام افتتاح یک کارخانه کنسروسازی هم که پرچم ایران بر بالای آن افراشته شده بود، می گوید اگر این پرچم را برندارید، من هم پرچم امارات را می آورم.

یک وبلاگ ایرانی «گاردین» را سر کار گذاشت!

مطلب طنز یک وبلاگ نویس ایرانی که توسط سایت «گرداب» لینک شده بود، از سوی روزنامه انگلیسی گاردین به عنوان سندی مبنی بر تلاش علنی جمهوری اسلامی در زمینه دستیابی به سلاح هسته ای عنوان شد.این روزنامه با واکنش به مطلب یک وبلاگ فارسی که با عنوان «فردای نخستین آزمایش هسته ای ایران، یک روز معمولی معمولی است» منتشر شده، از«تابوشکنی در مقاله ای عجیب و غریب در یک وب سایت از پاسداران انقلاب با پیش بینی نتیجه آزمایش یک بمب اتمی ایران» خبر داده است. بی دینی خانواده دیکتاتور

«شفیق محمود البنا»، وکیل وزارت امور فنی در نهاد ریاست جمهوری که مدت 28 سال در این سمت از نزدیک با خانواده مبارک در ارتباط بوده است، برخی از اسرار پنهانی زندگی حسنی مبارک رئیس سابق و خانواده اش را فاش کرد.وی گفت: جمال مبارک پسر رئیس جمهور مصر وقتی که به نماز فراخوانده می شد، می گفت: شما اساساً وجود محمد (ص) را برای من اثبات کنید. این طرز تفکر جمال متأثر از تفکر غربی بود چرا که او در انگلیس پرورش یافته بود.

راه را گم نکنیم

بررسی های انجام شده در سایت ها خبری و نشریات سراسری نشان می دهد که در سالی که با عنوان جهاد اقتصادی نام گذاری شده است، بیشتر خبری که این منابع خبری منتشر کرده اند مربوط به جریان انحرافی بوده است. امام خامنه ای در ابتدای سال جدید در مورد الزامات نام گذاری این سال فرمودند: اگر ما بخواهیم این حرکت عظیم اقتصادی در کشور در سال 90 انجام بگیرد، یک الزاماتی هم دارد. این الزامات را هم من فهرست وار عرض بکنم. اولاً روحیه جهادی لازم است. ملت ما از اول انقلاب تا امروز در هر جایی که با روحیه جهادی وارد میدان شده، پیش رفته؛ این را ما در دفاع مقدس دیدیم، در جهاد سازندگی دیدیم، در حرکت علمی داریم مشاهده می کنیم. اگر ما در بخش های گوناگون، روحیه جهادی داشته باشیم؛ یعنی کار را برای خدا، با جدیت و به صورت خستگی ناپذیر انجام دهیم - نه فقط به عنوان اسقاط تکلیف - بلاشک این حرکت پیش خواهد رفت.

بی حجاب ها از هر درنده ای آسیب شان بیشتر است!

آیت الله «سیداحمد علم الهدی»، در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد در محل رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان اینکه مسئولان نباید در برابر توسعه بی حجابی و بدحجابی بی تفاوت باشند، گفت: برادرم! خواهرم! اگر در کوچه و محله شما، یک درنده یا گزنده پیدا شود، شما نمی گذاری بچه ات از خانه بیرون برود که نکند این گزنده و درنده به او آسیب بزند. عزیز من! این زن و دختر جوانی که در آن کوچه، همسایه شماست و هر روز و هر ساعت روسری اش عقب تر می رود و مویش پریشان تر و لباسش تنگ تر می شود، از هر درنده ای و گزنده ای برای ناموس و جوان تو آسیبش بیشتر است؛ چرا بی تفاوتی؟ اینها توهین نیست، اینها بیان واقعیت است و این واقعیت ها وجود دارد.

انیمیشن «نبرد خلیج فارس» تولید شد

انیمیشن «نبرد خلیج فارس» با موضوع حمله جنایتکارانه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران با استفاده از تکنیک های برتر انیمیشن در سطح جهانی تولید می شود.

این انیمیشن با مشارکت حوزه هنری خراسان رضوی و گروه انیمیشن فاطمه الزهرا(س)، مراحل پایانی صداگذاری را می گذراند تا در تاریخ 12 تیر همزمان با سالروز این حادثه، آماده رونمایی در حوزه هنری شود.«نبرد خلیج فارس» که به گفته «فرهاد عظیما»، کارگردان این انیمیشن، برای نخستین بار از تکنیک های بالای انیمیشن در سطح جهانی استفاده کرده، با تکنیک سه بعدی و رئال، پس از انجام مراحل چیدمان، مدل سازی، نورپردازی، ساخت موسیقی و دوبله، آخرین مراحل صداگذاری را پشت سر می گذارد تا با کیفیتی بالا آماده رونمایی شود.«نبرد خلیج فارس» پس از رونمایی در حوزه هنری برای نمایش در سیما فرستاده می شود.

کتاب «دا» در تلویزیون روایت می شود

مجموعه انیمیشن کتاب «دا» از ابتدای تیر از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.

این اثر در 120 قسمت 15 دقیقه ای بر اساس خاطرات سیده زهرا حسینی از اشغال و مقاومت خرمشهر تولید شده است. این کتاب که به همت سیده اعظم حسینی نگارش یافته از جمله پرتیراژترین کتاب ها در سال های اخیر بوده است. این مجموعه به کارگردانی سینا عطائیان و تهیه کنندگی «علی تقی پور» تولید شده که قرار است از اول تیر چهار شب در هفته و پیش از بخش خبری ساعت 21 روی آنتن برود.

کارگردان صهیونیست فرار کرد

کارگردان صهیونیست برنده اسکار که قرار بود جایزه یک عمر دستاورد سی و ششمین جشنواره فیلم لهستان را در گدینیا دریافت کند، از سفر به این کشور منصرف شد. به گزارش خبر آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، «رومن پولانسکی» همچنین قرار بود در این دوره جشنواره یک کلاس پیشرفته برگزار کند، اما برگزارکنندگان این رویداد هنری اعلام کردند او برنامه خود را عوض کرده است.در وب سایت جشنواره فیلم لهستان در گدینیا در مورد لغو سفر پولانسکی توضیحی داده نشده، اما تحلیلگران لهستانی بر این اعتقاد هستند که کارگردان 76 ساله نگران بود اعتراض ها به سفر او به لهستان باعث شود اتفاقی نظیر آنچه دو سال پیش در جشنواره فیلم زوریخ برایش روی داد، بیفتد.پولانسکی سپتامبر 2009 زمانی که برای دریافت جایزه یک عمر دستاورد از جشنواره زوریخ به سوئیس سفر کرده بود، با حکم مقامات قضایی آمریکا بازداشت شد. وی سالها پیش به یک دختر 12 ساله تجاوز کرده است.این کارگردان فرانسوی - لهستانی ژوئیه 2010 به دنبال مخالفت دولت سوئیس با استرداد او به ایالات متحده آزاد شد. پولانسکی سال 2002 برای فیلم صهیونیستی «پیانیست» برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد.

بزرگترین پروژه تصویری مصر

بزرگترین پروژه سینمایی و تلویزیونی درباره «حسن البنا» موسس اخوان المسلمین مصر در کنفرانسی خبری برای پخش در سال 2012 کلید خورد. به گزارش فارس، پس از پیروزی انقلاب مردم مصر و ایجاد آزادی بیشتر برای فعالیت گروه های اسلامگرا خانواده «حسن البنا» به همراه شرکت تولیدات هنری «مها» در کویت فیلم و سریالی را درباره حسن البنا موسس اخوان المسلمین تولید می کنند.

فیلم های مستند خیزش اسلامی منطقه در تهران نمایش داده می شوند

پنجمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» در بخش ویژه «رویش اراده» به استقبال نمایش مستندهای ایرانی و خارجی مرتبط با خیزش و بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد رفت.پنجمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایرانی: سینما حقیقت، طی روزهای 17 تا 23 آبان امسال در تهران برگزار خواهد شد.




      
ارسال شده در سه شنبه 90/3/24 ساعت 6:49 ع نویسنده : ایمان احمدی

امیرالمؤمنین علی(ع) خطالب به مالک اشتر فرماندار مصر:
مهربانی با مردم را پوشش دل خویش قرار ده، و با همه دوست و مهربان باش. مبادا هرگز، چونان حیوانی شکاری باشی که خوردن آنان را غنیمت دانی، زیرا مردم دو دسته‌اند، دسته‌ای برادر دینی تو، و دسته دیگر همانند تو در آفرینش می باشند. 

اگر گناهی از آنان سر می‌زند یا علت‌هایی بر آنان عارض می‌شود، یا خواسته و ناخواسته اشتباهی مرتکب می‌گردند، آنان را ببخشای و بر آنان آسان گیر، آن گونه که دوست داری خدا تو را ببخشاید و بر تو آسان گیرد. همانا تو از آنان برتر، و امام تو از تو برتر، و خدا بر آن کس که تو را فرمانداری مصر داد والاتر است، که انجام امور مردم مصر را به تو واگذارده، و آنان را وسیله آزمودن تو قرار داده است. 

هرگز با خدا مستیز، که تو را از کیفر او نجاتی نیست، و از بخشش و رحمت او بی نیاز نخواهی بود. بر بخشش دیگران پشیمان مباش، و از کیفر کردن شادی مکن.

و از خشمی که توانی از آن رها گردی شتاب نداشته باش. به مردم نگو، به من فرمان دادند و من نیز فرمان می‌دهم، پس باید اطاعت شود، که این گونه خود بزرگ بینی دل را فاسد، و دین را پژمرده و موجب زوال نعمت‌هاست.
نهج البلاغه/ نامه??




      
   1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا