.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 31
  • بازدید دیروز : 3
  • کل بازدید : 1431369
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 8:0 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

شهدا

شهید مصطفی ملکی به دوستانش گفت «ناراحت نباشید، در حدیثی آمده است که اگر زمانی در آب گرفتار شدید با توسل به حضرت علی (ع) ذکر حیدر، حیدر را زمزمه کنید» این ذکر را گفتیم و آتش نیروهای بعثی در اروند به گلستان تبدیل شد

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در یکشنبه 90/5/30 ساعت 6:17 ع نویسنده : ایمان احمدی

آقا

شب قدر، فرصتى براى مغفرت و عذرخواهى است. از خداى متعال عذرخواهى کنید. حال که خداى متعال به من و شما میدان داده است که به سوى او برگردیم.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در یکشنبه 90/5/30 ساعت 6:14 ع نویسنده : ایمان احمدی

این طور به نظر می‌‌رسد که اصول اولیه حفظ سلامت نکاتی ساده و آسان است که به‌راحتی می‌تواند رعایت شود؛ خوردن مواد غذایی مناسب و سالم، ورزش‌کردن و داشتن فعالیت جسمی، خواب آرام و کافی و داشتن یک زندگی سالم و بدون استرس.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در یکشنبه 90/5/30 ساعت 6:11 ع نویسنده : ایمان احمدی

مکه در سال 8 ه‍جری به دست مسلمانان فتح شد. در این فتح بزرگ، تعداد مسلمانان 12 هزار نفر، و شهدای آنان 2 نفر بودند. علت شهادت آن دو این بود که همراه لشکر نبودند و از آخر مکه وارد شده بودند، و لذا مورد هجوم قرار گرفته و شهید شدند.

در این روز امیر المؤ منین (علیه السلام ) به امر مبارک خاتم الانبیاء (صلى الله علیه و آله )، براى شکستن بتهایى که در کعبه بود، پاى مبارک خود را بر کتف اشرف مخلوقات نهاد(1).

علامه مجلسى (رحمه الله ) از تاریخ طبرى نقل مى فرماید: هنگامى که پیامبر (صلى الله علیه و آله ) نظر مبارکش بر این قرار گرفت که به طرف مکه حرکت کنند، عمر را طلبید و به او فرمود: به مکه برو و اشراف قریش را از حال ما با خبر کن. عمر گفت: من بر جانم از اشراف قریش مى ترسم (2)!

هنگامى که مسلمانان وارد مکه شدند، شعار مى دادند: الیوم یوم الملحمه: ((امروز روز در هم کوبیدن است )). پیامبر (صلى الله علیه و آله ) فرمودند: شعار را عوض کنید و بگویید: الیوم یوم المرحمه: ((امروز روز رحمت است )).

1- توضیح المقاصد: ص 23. مصباح کفعمى: ج 2 ص 599. بحار الانوار: ج 97 ص 384. فیض العلام: ص 42.

2- بحار الانوار: ج 35 ص 287.

3- احقاق الحق: ص 265. التعجب: ص 106. نهج الحق و کشف الصدق: ص 310.




      
ارسال شده در یکشنبه 90/5/30 ساعت 6:9 ع نویسنده : ایمان احمدی

امر به معروف و نهى از منکر را ترک نکنید؛ نتیجه ترک آن این است که بدان و ناپاکان بر شما مسلط خواهند شد و به شما ستم خواهند کرد، آنگاه هر چه نیکان شما دعا کنند، دعاى آنها برآورده نخواهد شد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 90/5/29 ساعت 5:59 ع نویسنده : ایمان احمدی

ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در گفت وگو با هفته نامه پنجره گفت:همان‎طور که ممکن است یک مجتهد در جایی اشتباه کند و بلافاصله اشتباهش را با اطلاعات بعدی جبران کند ما نیز باید به مدیران سازمان این فرصت را بدهیم که اگر جایی اشتباه کردند، بتوانند اشتباه خودشان را تصحیح کنند.
پنجره:مثلا پخش تصاویر اهانت مجلس به رییس‎جمهوری. آیا آن را جزو اشتباهات خود محسوب می‎کنید یا نه؟
ضرغامی:بله. ما به‎‎دلیل پخش این تصاویر استغفار کردیم. این اتفاق ناپسند و بی‎سابقه در صحن مجلس که باعث تکدرخاطر شدید رهبری شد، نباید از تلویزیون پخش می‎شد.




      
ارسال شده در شنبه 90/5/29 ساعت 5:57 ع نویسنده : ایمان احمدی

فیلم دیگری در ژانر خشونت در خیابانی از محرومترین مناطق ایران تولید شده است. شاید این فیلم به زودی راه خود را از روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به خانه های شما بیابد. فیلمی که یک پای قطع شده را نشان میدهد با شلوار جین و کفش کتانی و نوجوانی که بر روی زمین نشسته و باقیمانده پای قطع شدهاش را با دست بالاتر از سطح زمین گرفته است.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 90/5/29 ساعت 5:54 ع نویسنده : ایمان احمدی

رییس‌جمهور، بر این‌ نکته که سیستم بانکی کشور باید اصلاح و توزیع منابع مالی و بانکی از حالت رانتی و رابطه‌ای خارج شود، تاکید کرد.

ادامه مطلب...


      

داماد پروین احمدی‌نژاد که سه روز پیش نامه‌ای در مورد دستور رئیس‌جمهور برای اعطای بورس تحصیل در داخل کشور و تعهد خدمت در دانشگاه امیرکبیر منتشر شد، با انتشار یک نوشته در وبلاگش، دستور فوری رئیس‌جمهور برای حل مشکلش را مانند تمام مردمی که به احمدی‌نژاد نامه می‌نویسند و مشکل‌شان حل می‌شود، خوانده و با سخن گفتن از هر دری، تعهد خدمت در دانشگاه امیرکبیر را هم به‌منظور مبارزه با اپوزیسیون که در دوره دانشجویی‌اش نیز با آن‌ها مبارزه می‌کرده، عنوان کرده است!

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/5/28 ساعت 6:6 ع نویسنده : ایمان احمدی

ماه رمضان در بیان بسیاری از اولیای الهی، ماه سخن گفتن و مطرح کردن خواسته‌های عبد با رب است، که در لسان دینی از آن به عنوان دعا یاد می‌شود

ادامه مطلب...


      
   1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا