.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 269
  • بازدید دیروز : 497
  • کل بازدید : 1449142
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/15    ساعت : 11:25 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 90/5/11 ساعت 12:58 ع نویسنده : ایمان احمدی

هاشمی

هنوز هستند کسانی که سال های دولت سازندگی و "طرح تعدیل اقتصادی" را به یاد دارند. طرحی که نه تنها نتوانست دردی را از اقتصاد آن روز کشور درمان کند بلکه حتی با ایجاد تورم گسترده در برخی اقلام مصرفی و خوراکی مردم، اعتراضاتی را برانگیخت و سرانجام نیز با دستور صریح مقام معظم رهبری، اجرای آن متوقف شد.

طرح مذکور که سبب بالا رفتن نرخ تورم در جامعه شد، توانست سبب ساز ایجاد بحران هایی مانند حادثه خودسوزی پیرزن و اعتراضات مشهد و اسلامشهر در میان قشر مستضعف و محروم جامعه شود. بحران هایی که البته هنوز هم در یاد و خاطره مردم مانده اند.

اخیراً، آیت الله هاشمی رفسنجانی که در دولت سازندگی رئیس جمهور وقت کشور و سکاندار اصلی طرح تعدیل بود، در یکی از دیدارها به قیمت تمام شده گوشت در مقطع فعلی اشاره و بیان کرده است که نرخ تمام شده گوشت در ایران 10 دلار است.

فی الواقع ایشان تلویحاً این نکته را بیان کرده اند که قیمت فعلی گوشت بسیار بیشتر از آن چیزی که باید، هست.

اما سوالی که در راستای صحبت آیت الله هاشمی به ذهن متبادر می شود این است که ایشان که هیچگاه حمایتی از اقدامات مطلوب دولت نداشته اند و از طرفی نسبت به ضرورت اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در ایران نیز بیش از هرکس دیگری آگاهی دارند، چرا در مقطع فعلی به ناگاه از قیمت تمام شده گوشت سخن می رانند؟

از آسیب های این طرز سخن در مقطع فعلی و محتوای آن که بگذریم، این صحبت را از جانب کسی می شنویم که به نظر می رسد خود در وهله اول باید نسبت به آنچه که در قصه پر غصه طرح تعدیل بر مردم ایران گذشت، پاسخگو باشد.

آیت الله هاشمی بهتر از هرکسی می دانند که اگرچه طرح تحول اقتصادی در ایران با دشواری هایی همراه است، اما مردم آن هنگام که خدمتگزاری مسئولان امر و در ادامه صداقت آنها را در اجرای امور می بینند، حتما در تحمل این دشواری ها در کنار مسئولان امر قرار می گیرند.

اما همین مردم آن هنگام که دیدند برخی از مسئولان در دولت سازندگی معتقد به له شدن قشر مستعضف هستند و یا در یکی از جزایر تفریحی ایران تفنگ مسابقه دو بانوان را شلیک می کنند، نتوانستند حتی نخستین آسیب های ابتدایی طرح اقتصادی دولت سازندگی را تحمل کنند.

به نظر می رسد پیش از آنکه مردم از شخصیتی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی انتظار اعلام قیمت تمام شده گوشت (آن هم به دلار) و اعتراض تلویحی به گرانی آن را داشته باشند، انتظار این را دارند که ایشان اعلام کنند قیمت تمام شده گوشت در دوران دولت سازندگی چند دلار بود؟ و چرا عزمی برای اصلاح آن نیز تا زمان ورود رهبری و دستور ایشان مبنی بر توقف این طرح، وجود نداشت...؟!

و از همه مهمتر مردم همواره این انتظار را از چهره های دلسوز نظام دارند که همچنان که بیان کننده نقاط ضعف دولت و منتقد آنها هستند، تبیین کننده نقاط قوت دولت و حمایت کننده از کارهای خوب دولتیان نیز باشند.
و تنها در این هنگام است که مردم حرف چهره های سیاسی را حرف خود تلقّی خواهند کرد.




      
ارسال شده در سه شنبه 90/5/11 ساعت 12:56 ع نویسنده : ایمان احمدی

امام صادق(ع) فرمودند: خدای تبارک و تعالی به موسی (ع) وحی فرستاد که چه چیز تو را از راز و نیاز با من باز می‌دارد؟ 
موسی گفت: پروردگارا تو را به علت بوی نامطبوع دهن روزه دار از گفتن راز و نیاز برتر میدارم، پس خدای عزوجل به او وحی فرستاد که: 
ای موسی هر آینه بوی دهان شخص روزه دار نزد من از بوی مُشک خوشتر است.
من لایحضر الفقیه جلد 2 صفحه 390




      

احمد منتظری، فرزند ارشد مرحوم حسینعلی منتظری، در نامه ای به سایت ضدانقلابی جرس پس از "آرزوی موفقیت هر چه بیشتر" برای مدیران این سایت بر وحدت همگان تاکید کرد و خواستار تقدیر از سران فتنه و یا دست کم آزاد کردن آنان شد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 90/5/11 ساعت 9:13 ص نویسنده : ایمان احمدی

مصطفی تاج‌زاده، عضو شورای مرکزی حزب منحل شده مشارکت و از سران فتنه 88 نامه‌ای جالبی را به نخست وزیر موقت مصر نوشته که حاکیست "توهم سال 88" هنوز هم گریبان فعالان جریان فتنه را رها نکرده است

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 90/5/11 ساعت 9:10 ص نویسنده : ایمان احمدی

حجم خدمات دولت، نوع فعالیت رئیس‌جمهور و اعضای دولت، روحیه انقلابی و ارزشی و حرکت کردن در خط ولایت فقیه و تلاش در جهت تحقق منویات معظم له از جمله معیارهایی بود که باعث شد روح نشاط و امید به کالبد جامعه‌ای که در دولت‌های سازندگی و اصلاحات بی‌رمق شده بود، دمیده شود

ادامه مطلب...


      

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز شنبه طی سخنانی در بیست و سومین همایش افق رسانه پس از تجلیل از میرباقری کارگردان مجموعه مختارنامه از وی و همکارانش در تولید این اثر هنری قدردانی گرد و گفت که این اثر هنری کاری بسیار برجسته و ماندگار است که اندیشه ناب و اعتقادات آرمانی را در زیباترین قالب هنری به نمایش درآورد.

وی با بیان اینکه میرباقری کارهای خوب و ماندگاری انجام داده و حرکت تکاملی و اندیشه سلیم و مستقیمی را در کارهای وی می‌بینیم، تاکید کرد: بیشتر قسمت‌های مختارنامه را می‌دیدم و هیچ‌جا حس نمی‌کردم که فضا ساختگی یا مجازی شده است و همیشه عناصر نقش آفرین در متن داستان بودند.

رئیس‌جمهور این مجموعه هنری(مختارنامه) را دوره کامل مکتب خواند و اظهار داشت: مطالعه تاریخ برای شناخت رفتار انسان و گروه‌های اجتماعی در صحنه‌ها و حوادث می‌تواند برای آیندگان درس آموز باشد.

احمدی‌نژاد افزود: صدا و سیما باید آرمان‌ها را پیگیری و کلان کشور را حفظ کند و نشاط و شادابی جامعه را بر پا دارد؛ به تعبیر دیگر همه خوبی‌هایی را که در پی آن هستیم از صداو سیما انتظار داریم و آنها به عنوان انتظار از صدا و سیما تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه کارهای خوب و ارزشمندی در صدا و سیما شده است، گفت: حجم و اثرگذاری کار صدا و سیما معادل، بلکه بیشتر از همه کارهای فرهنگی است که در کشور صورت می‌گیرد. به تعبیر دیگر صدا و سیما یگانه و بی‌بدیل است و هیچ دستگاه و مجموعه‌ای نمی‌تواند جای صداوسیما را بگیرد.

رئیس‌جمهور اصولا کار رسانه‌ای را پیچیده عنوان و خاطرنشان کرد: در کشور ما کار رسانه ملی پیجیده‌تر است چون همه توقعات متمرکز بر صدا و سیما است.

احمدی‌نژاد ابراز داشت: حتی کسانی که در کار فرهنگی و ترویج اخلاق انسانی مسئولیت اصلی دارند به جای اینکه به خود نگاه و خود را نقد کنند، کاستی‌ها را به دوش صدا و سیما می‌اندازند.

وی خطاب به صدا و سیمایی‌ها تصریح کرد: چند مانع و مشکل اصلی در برابر کار صدا و سیما وجود دارد که باید از اینها عبور یا به گونه‌ای آنها را مدیریت کنید تا بتوانید ماموریت‌های اصلی را به درستی انجام دهید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه چند مانع و مشکل اصلی در برابر کار صدا و سیما وجود دارد که باید آنها را مدیریت کرد، گفت: یکی از مهمترین اینها رفتار سازمانی است، صدا و سیما رسانه ملی و در واقع متعلق به حکومت است، باید زبان حکومت باشد اما هم‌زمان باید زبان ملت و قشرهای گوناگون باشد و به نیازهای طبقات گوناگون پاسخ دهد که در بسیاری از موارد تناقض پیش می‌آید.

احمدی‌نژاد ادامه داد: یکی دیگر از موانع، توقعات روزافزون و فشارهای گروه‌های سیاسی و اجتماعی است خیلی‌ها می‌خواهند صدا و سیما مبلّغ آنها باشد آنها خیلی دوست دارند صدا و سیما را در حد گروه‌های سیاسی تنزل دهند و در حد سایت پایین بیاورند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه خیلی‌ها می‌خواهند دیدگاه‌های تربیتی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و دینی آنها در صدا و سیما منعکس شود، گفت: انواع سلایق دوست دارند در صدا و سیما منعکس شوند و جایگاه داشته باشند.

* مشخص نبودن حد مرز موسیقی در صدا و سیما

رئیس‌جمهور یکی دیگر از موانع در کار صدا و سیما را معلوم نبودن حد و مرزها دانست و گفت: همه از صدا و سیما انتظار دارند حد و مرزها در موسیقی، اخلاق، سیاست،‌ خانواده، امور داخلی و خارجی رعایت شود در حالیکه حد و مرزهای مناسب در بسیاری موارد تبیین نشده است اما هر کسی از نظر خودش انتظار دارد صدا و سیما معیارهای او را رعایت کند و در این مسیر هزاران انتظار وجود دارد.

*یکی دیگر از مشکلات صدا و سیما انحصاری بودن آن است

وی یکی دیگر از مشکلات صدا و سیما را انحصاری بودن آن دانست و گفت: شاید در جاهای دیگر گروه‌های مختلف اجتماعی شبکه‌هایی دارند که سلائق و نیازهای خود و قشرهای خاص را پاسخ می‌دهند اما در اصولی با هم متحدند اصولی که منافع و همبستگی ملی را صیانت می‌کند.

رئیس‌جمهور افزود: البته در نظام سلطه تنوع و تعدد وجود دارد اما اینها از یک جا اداره می‌شود و سرهایشان به یکجا وصل است و تا زمانی که این حالت وجود دارد حتما فشارها بر صدا و سیما بیشتر خواهد بود




      
ارسال شده در شنبه 90/5/8 ساعت 12:13 ع نویسنده : ایمان احمدی

مژده در توسل به حسین
همگی به سوی وسایل نجات بخش حسین علیه السلام بشتابید! بشارتتان باد که در توسل به او یک مژده خوشحالی کننده و شگفت آور و یک نعمت پر شکوه و یک لطف بسیار بزرگ دیگری از جانب خداست و آن این است که در توسل به آن حضرت ویژگی و آثاری است که به جهاتی چند، سر آمد همه اسباب و وسایل نجات و برتر از همه کارهای شایسته است.

      
ارسال شده در شنبه 90/5/8 ساعت 12:9 ع نویسنده : ایمان احمدی

نشست مشترک هیئت دولت و مسئولان اجرایی کشور که چهارشنبه با حضور استانداران، معاونین و 2 نفر از مسئولین اجرایی هر استان در محل مجلس سابق برگزار گردید، دارای حواشی جالبی بود.

اولین سخنران این جلسه محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور بود که سخنانش با تعریف و تمجید فراوان از رئیس‌جمهور همراه بود.

استانداران مرکزی، یزد، اصفهان و بوشهر در مورد مشکلات طرح هدفمندی یارانه‌ها سخن گفتند که رئیس‌جمهور پس از این سخنان به آنها گفت: "من انتظار داشتم نسبت به مسائل کلان‌تر حرف بزنید"! بعد از استانداران، ثمره هاشمی گفت: "این طرح هدفمندی یارانه‌ها صرفاً ایده آقای احمدی نژاد بوده است و نتیجه پیگیریهای ایشان بوده است." که البته این سخنان ثمره هاشمی لبخندی را بر لبان احمدی نژاد نشاند!

پس از سخنان ثمره هاشمی، احمدی نژاد در سخنرانی 2 ساعته بار دیگر مدیریت امام زمان علیه السلام را مطرح کرد و گفت: 3 دلیل برای موفقیت این طرح وجود دارد اینکه دولت خوب کار کرده، اعتماد مردم و در نهایت مدیریت امام زمان(عج) از عوامل موفقیت این طرح بوده است. براساس همین گزارش، احمدی نژاد همچنین خطاب به حاضرین گفت: شما برای خدا کار کنید هر کس و هر عالمی هم مخالفت کرد شما اهمیتی ندهید خدا همه را جارو می‌کند و به زباله دان تاریخ خواهد انداخت.

بعد از احمدی نژاد استاندار گیلان سخنرانی کرد و در جمله‌ای تاریخی گفت: قبلاً دنیا ایران را به کوروش کبیر می‌شناختند ولی الان به "محمود کبیر" می‌شناسند!

البته احمدی نژاد به این سخنان نیز اعتراضی نکرد! اسفندیار رحیم مشایی در این جلسه حضور داشت و وقتی دوربین‌های خبرنگاران وارد جلسه شدند مشایی جلسه را ترک کرد. احمدی نژاد وقتی در مقام ریاست جلسه قرار گرفت از بقایی خواست که کنارش بنشیند و به طعنه گفت: "البته هر کس کنار ما بنشیند دستگیرش می‌کنند"!




      
ارسال شده در شنبه 90/5/8 ساعت 12:4 ع نویسنده : ایمان احمدی

البته نیازی نیست این ارادتمندی و وفاداری ، واقعی باشد و صرف دانستن "علم تملق"(!) در این باب کفایت می کند ؛ می توان در یک مقطع زمانی ، دستبوس رئیس جمهور وقت شد و زمانی دیگر ، به او پشت کرد و رقیبش را شأن و منزلتی در حد پیامبران داد .

همچنین می توان در وصف رئیس دولتی ، او را معجزه هزاره سوم دانست و به هرکس که نقدی متوجه او کند ، فحش و ناسزا گفت.
یا حتی می توان ادعا کرد که اگر آقای رئیس جمهور به بهشت نرود ، من هم نمی روم!

این روش در جهان سوم ، جواب هم داده است و چه بسیارند افرادی که تنها هنرشان ، نادیده گرفتن غرور و شأن انسانی شان بوده است و رها کردن زبان و قلم در وادی چاپلوسی!

در نشست مشترک هیئت دولت و مسئولان اجرایی کشور که با حضور استانداران، معاونین و 2 نفر از مسئولین اجرایی هر استان در محل مجلس سابق برگزار گردید ، برخی سخنان تأسف انگیز در حضور رئیس جمهور بر زبان برخی مسؤولان رفت که نشان می دهد روحیه تملق ، در عالی ترین سطوح جریان دارد.
به عنوان مثال آن طور که روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است ، یکی از اطرافیان رئیس جمهور در این نشست گفت: "طرح هدفمندی یارانه‌ها صرفاً ایده آقای احمدی نژاد و نتیجه پیگیریهای ایشان بوده است." که البته این سخنان ثمره هاشمی لبخندی را بر لبان احمدی نژاد نشاند! (گو این که بقیه افرادی دولت ،مجلس، نظام بانکی و مردم در این وسط نقش مجسمه را بازی می کنند!)

یا در ادامه ، یکی از استانداران که از استان خود تا تهران را آمده بود تا مثلاً مشکلی از مشکلات مردمش را بازگو کند و گرهی بگشاید ، کوشید از فرصت طلایی پیش آمده نهایت استفاده را ببرد و مرتبت ارادتمند و وفاداری اش را در حضور شخص رئیس جمهور ثابت نماید و با جمله ای تاریخی(!) ، نام خود را در دفتر تملق ، ثبت و ضبط کند ؛ بخوانید: «قبلاً دنیا ایران را به کوروش کبیر می‌شناختند ولی الان به "محمود کبیر" می‌شناسند!»
البته احمدی نژاد به این سخنان نیز اعتراضی نکرد! (روزنامه جمهوری اسلامی ، 8 مرداد)

هر چند وجود متملقین ، آفتی بزرگ در نظام مدیریتی کشور است ، اما مدیران تملق پذیر نیز در این گناه و انحراف ، کم از چاپلوسان ، مقصر نیستند. در این شش سال ، کی و کجا دیدیم که احمدی نژاد به روایت مشهور "بر صورت متملق خاک بپاشید" عمل کرد؟ نمونه اش همین نشست اخیر که در عالی ترین سطوح مدیریت قوه مجریه برگزار شد و احمدی نژاد با لبخند و سکوت ، از این رویه مشمئز کننده استقبال کرد و به لقب "محمود کبیر" مفتخر شد!
هشدار! که تا چاپلوسی ، نشانه ارادت است و تا ارادتمندی ، کلید مدیریت ، اوضاع مملکت بهتر از این نخواهد شد.
به  راستی ، با این فرهنگ عجیب الخلقه ای که درست کرده ایم ، به کدامین کنج تاریخ روانه ایم؟!




      

اولین سخنران این جلسه محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور بود که سخنانش با تعریف و تمجید فراوان از رئیس‌جمهور همراه بود. استانداران مرکزی، یزد، اصفهان و بوشهر در مورد مشکلات طرح هدفمندی یارانه‌ها سخن گفتند که رئیس‌جمهور پس از این سخنان به آنها گفت: "من انتظار داشتم نسبت به مسائل کلان‌تر حرف بزنید"!

 بعد از استانداران، ثمره هاشمی گفت: "این طرح هدفمندی یارانه‌ها صرفاً ایده آقای احمدی نژاد بوده است و نتیجه پیگیریهای ایشان بوده است." که البته این سخنان ثمره هاشمی لبخندی را بر لبان احمدی نژاد نشاند!

پس از سخنان ثمره هاشمی، احمدی نژاد در سخنرانی 2 ساعته بار دیگر مدیریت امام زمان علیه السلام را مطرح کرد و گفت: 3 دلیل برای موفقیت این طرح وجود دارد اینکه دولت خوب کار کرده، اعتماد مردم و در نهایت مدیریت امام زمان(عج) از عوامل موفقیت این طرح بوده است.

 براساس همین گزارش، احمدی نژاد همچنین خطاب به حاضرین گفت: شما برای خدا کار کنید هر کس و هر عالمی هم مخالفت کرد شما اهمیتی ندهید خدا همه را جارو می‌کند و به زباله دان تاریخ خواهد انداخت.

بعد از احمدی نژاد استاندار گیلان سخنرانی کرد و در جمله‌ای تاریخی گفت: قبلاً دنیا ایران را به کوروش کبیر می‌شناختند ولی الان به "محمود کبیر" می‌شناسند! البته احمدی نژاد به این سخنان نیز اعتراضی نکرد!

اسفندیار رحیم مشایی در این جلسه حضور داشت و وقتی دوربین‌های خبرنگاران وارد جلسه شدند مشایی جلسه را ترک کرد. احمدی نژاد وقتی در مقام ریاست جلسه قرار گرفت از بقایی خواست که کنارش بنشیند و به طعنه گفت: "البته هر کس کنار ما بنشیند دستگیرش می‌کنند"!




      
<   <<   6   7   8   9      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا