.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 63
  • بازدید دیروز : 356
  • کل بازدید : 1459817
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 11:49 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز شنبه طی سخنانی در بیست و سومین همایش افق رسانه پس از تجلیل از میرباقری کارگردان مجموعه مختارنامه از وی و همکارانش در تولید این اثر هنری قدردانی گرد و گفت که این اثر هنری کاری بسیار برجسته و ماندگار است که اندیشه ناب و اعتقادات آرمانی را در زیباترین قالب هنری به نمایش درآورد.

وی با بیان اینکه میرباقری کارهای خوب و ماندگاری انجام داده و حرکت تکاملی و اندیشه سلیم و مستقیمی را در کارهای وی می‌بینیم، تاکید کرد: بیشتر قسمت‌های مختارنامه را می‌دیدم و هیچ‌جا حس نمی‌کردم که فضا ساختگی یا مجازی شده است و همیشه عناصر نقش آفرین در متن داستان بودند.

رئیس‌جمهور این مجموعه هنری(مختارنامه) را دوره کامل مکتب خواند و اظهار داشت: مطالعه تاریخ برای شناخت رفتار انسان و گروه‌های اجتماعی در صحنه‌ها و حوادث می‌تواند برای آیندگان درس آموز باشد.

احمدی‌نژاد افزود: صدا و سیما باید آرمان‌ها را پیگیری و کلان کشور را حفظ کند و نشاط و شادابی جامعه را بر پا دارد؛ به تعبیر دیگر همه خوبی‌هایی را که در پی آن هستیم از صداو سیما انتظار داریم و آنها به عنوان انتظار از صدا و سیما تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه کارهای خوب و ارزشمندی در صدا و سیما شده است، گفت: حجم و اثرگذاری کار صدا و سیما معادل، بلکه بیشتر از همه کارهای فرهنگی است که در کشور صورت می‌گیرد. به تعبیر دیگر صدا و سیما یگانه و بی‌بدیل است و هیچ دستگاه و مجموعه‌ای نمی‌تواند جای صداوسیما را بگیرد.

رئیس‌جمهور اصولا کار رسانه‌ای را پیچیده عنوان و خاطرنشان کرد: در کشور ما کار رسانه ملی پیجیده‌تر است چون همه توقعات متمرکز بر صدا و سیما است.

احمدی‌نژاد ابراز داشت: حتی کسانی که در کار فرهنگی و ترویج اخلاق انسانی مسئولیت اصلی دارند به جای اینکه به خود نگاه و خود را نقد کنند، کاستی‌ها را به دوش صدا و سیما می‌اندازند.

وی خطاب به صدا و سیمایی‌ها تصریح کرد: چند مانع و مشکل اصلی در برابر کار صدا و سیما وجود دارد که باید از اینها عبور یا به گونه‌ای آنها را مدیریت کنید تا بتوانید ماموریت‌های اصلی را به درستی انجام دهید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه چند مانع و مشکل اصلی در برابر کار صدا و سیما وجود دارد که باید آنها را مدیریت کرد، گفت: یکی از مهمترین اینها رفتار سازمانی است، صدا و سیما رسانه ملی و در واقع متعلق به حکومت است، باید زبان حکومت باشد اما هم‌زمان باید زبان ملت و قشرهای گوناگون باشد و به نیازهای طبقات گوناگون پاسخ دهد که در بسیاری از موارد تناقض پیش می‌آید.

احمدی‌نژاد ادامه داد: یکی دیگر از موانع، توقعات روزافزون و فشارهای گروه‌های سیاسی و اجتماعی است خیلی‌ها می‌خواهند صدا و سیما مبلّغ آنها باشد آنها خیلی دوست دارند صدا و سیما را در حد گروه‌های سیاسی تنزل دهند و در حد سایت پایین بیاورند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه خیلی‌ها می‌خواهند دیدگاه‌های تربیتی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و دینی آنها در صدا و سیما منعکس شود، گفت: انواع سلایق دوست دارند در صدا و سیما منعکس شوند و جایگاه داشته باشند.

* مشخص نبودن حد مرز موسیقی در صدا و سیما

رئیس‌جمهور یکی دیگر از موانع در کار صدا و سیما را معلوم نبودن حد و مرزها دانست و گفت: همه از صدا و سیما انتظار دارند حد و مرزها در موسیقی، اخلاق، سیاست،‌ خانواده، امور داخلی و خارجی رعایت شود در حالیکه حد و مرزهای مناسب در بسیاری موارد تبیین نشده است اما هر کسی از نظر خودش انتظار دارد صدا و سیما معیارهای او را رعایت کند و در این مسیر هزاران انتظار وجود دارد.

*یکی دیگر از مشکلات صدا و سیما انحصاری بودن آن است

وی یکی دیگر از مشکلات صدا و سیما را انحصاری بودن آن دانست و گفت: شاید در جاهای دیگر گروه‌های مختلف اجتماعی شبکه‌هایی دارند که سلائق و نیازهای خود و قشرهای خاص را پاسخ می‌دهند اما در اصولی با هم متحدند اصولی که منافع و همبستگی ملی را صیانت می‌کند.

رئیس‌جمهور افزود: البته در نظام سلطه تنوع و تعدد وجود دارد اما اینها از یک جا اداره می‌شود و سرهایشان به یکجا وصل است و تا زمانی که این حالت وجود دارد حتما فشارها بر صدا و سیما بیشتر خواهد بود




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا