.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 40
  • بازدید دیروز : 356
  • کل بازدید : 1459794
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 8:53 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در شنبه 90/5/8 ساعت 12:4 ع نویسنده : ایمان احمدی

البته نیازی نیست این ارادتمندی و وفاداری ، واقعی باشد و صرف دانستن "علم تملق"(!) در این باب کفایت می کند ؛ می توان در یک مقطع زمانی ، دستبوس رئیس جمهور وقت شد و زمانی دیگر ، به او پشت کرد و رقیبش را شأن و منزلتی در حد پیامبران داد .

همچنین می توان در وصف رئیس دولتی ، او را معجزه هزاره سوم دانست و به هرکس که نقدی متوجه او کند ، فحش و ناسزا گفت.
یا حتی می توان ادعا کرد که اگر آقای رئیس جمهور به بهشت نرود ، من هم نمی روم!

این روش در جهان سوم ، جواب هم داده است و چه بسیارند افرادی که تنها هنرشان ، نادیده گرفتن غرور و شأن انسانی شان بوده است و رها کردن زبان و قلم در وادی چاپلوسی!

در نشست مشترک هیئت دولت و مسئولان اجرایی کشور که با حضور استانداران، معاونین و 2 نفر از مسئولین اجرایی هر استان در محل مجلس سابق برگزار گردید ، برخی سخنان تأسف انگیز در حضور رئیس جمهور بر زبان برخی مسؤولان رفت که نشان می دهد روحیه تملق ، در عالی ترین سطوح جریان دارد.
به عنوان مثال آن طور که روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است ، یکی از اطرافیان رئیس جمهور در این نشست گفت: "طرح هدفمندی یارانه‌ها صرفاً ایده آقای احمدی نژاد و نتیجه پیگیریهای ایشان بوده است." که البته این سخنان ثمره هاشمی لبخندی را بر لبان احمدی نژاد نشاند! (گو این که بقیه افرادی دولت ،مجلس، نظام بانکی و مردم در این وسط نقش مجسمه را بازی می کنند!)

یا در ادامه ، یکی از استانداران که از استان خود تا تهران را آمده بود تا مثلاً مشکلی از مشکلات مردمش را بازگو کند و گرهی بگشاید ، کوشید از فرصت طلایی پیش آمده نهایت استفاده را ببرد و مرتبت ارادتمند و وفاداری اش را در حضور شخص رئیس جمهور ثابت نماید و با جمله ای تاریخی(!) ، نام خود را در دفتر تملق ، ثبت و ضبط کند ؛ بخوانید: «قبلاً دنیا ایران را به کوروش کبیر می‌شناختند ولی الان به "محمود کبیر" می‌شناسند!»
البته احمدی نژاد به این سخنان نیز اعتراضی نکرد! (روزنامه جمهوری اسلامی ، 8 مرداد)

هر چند وجود متملقین ، آفتی بزرگ در نظام مدیریتی کشور است ، اما مدیران تملق پذیر نیز در این گناه و انحراف ، کم از چاپلوسان ، مقصر نیستند. در این شش سال ، کی و کجا دیدیم که احمدی نژاد به روایت مشهور "بر صورت متملق خاک بپاشید" عمل کرد؟ نمونه اش همین نشست اخیر که در عالی ترین سطوح مدیریت قوه مجریه برگزار شد و احمدی نژاد با لبخند و سکوت ، از این رویه مشمئز کننده استقبال کرد و به لقب "محمود کبیر" مفتخر شد!
هشدار! که تا چاپلوسی ، نشانه ارادت است و تا ارادتمندی ، کلید مدیریت ، اوضاع مملکت بهتر از این نخواهد شد.
به  راستی ، با این فرهنگ عجیب الخلقه ای که درست کرده ایم ، به کدامین کنج تاریخ روانه ایم؟!




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا