.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 326
  • بازدید دیروز : 497
  • کل بازدید : 1449199
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/15    ساعت : 1:55 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
      
ارسال شده در جمعه 90/5/7 ساعت 4:27 ع نویسنده : ایمان احمدی

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه پنجشنبه در دیدار تعدادی از فعالان عرصه فرهنگی سیاسی، نویسندگان و خبرنگاران کشور مصر در پاسخ به سئوال یکی از حاضران که از وی در مورد چگونگی تنظیم رابطه علما با دولتمردان جمهوری اسلامی و نقش علما در هدایت و راهنمایی دولتمردان پرسیده بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما در پرتو فعالیت علمای دین به ثمر رسید و پیشوای این انقلاب که امام خمینی(ره) بود یک مرجع دینی به طور کامل برخاسته از حوزه‌های علمیه بود.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

•علمای مذهبی و مراجع ما در عین اینکه از حکومت و دولت حمایت می‌کنند استقلال خودشان را حفظ می‌کنند. ما هیچ نیاز مالی و غیرمالی به حکومت نداریم و در عین حال وظیفه خودمان می‌دانیم که حکومت را حمایت کنیم و چون نیازی به حکومت نداریم می‌توانیم نظارت کنیم و اگر انحرافی در جایی ببینیم با شجاعت و فورا تذکر می‌دهیم بدون اینکه هیچ واهمه‌ای داشته باشیم.
•با تمام فعالیتهایی که بر ضد حکومت ما می‌شود ما نسبت به آینده آن هیچ نگرانی نداریم و محکم در جای خود ایستاده‌ایم. ما بدون قانون هرگز دخالتی در امور کشور نخواهیم داشت.




      
ارسال شده در دوشنبه 90/5/3 ساعت 4:20 ع نویسنده : ایمان احمدی

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبرانقلاب، قرار ما با دریادار علی فدوی، فرمانده‌ی نیروی دریایی سپاه پاسداران پس از دیدار کارکنان و خانواده‌های نیروهای دریایی با رهبر انقلاب و در همان محل برگزاری مراسم هماهنگ شد. اگرچه مجال چندانی برای پرسش و پاسخ فراهم نشد اما در همین زمان کوتاه نکات قابل توجه و خواندنی بیان شد.

به نظر شما دلیل سفر رهبر انقلاب به بندرعباس و حضور ایشان در جمع پاسداران و خانواده‌های آنان چه بوده است؟
از زمانی که نیروی دریایی سپاه با دستور فرماندهی کل قوا به بندرعباس انتقال یافت، پاسداران و خانواده‌های نیروی دریایی درخواست دیدار با رهبر انقلاب در تهران را داشتند. آقا اما فرمودند که من خودم می‌خواهم به دیدار خانواده‌ها بروم.

در همین سفر که به همراه امیر دریادار سیاری به محضر ایشان رسیدیم، حضرت آقا خاطره‌ای را از ایام تبعید خود در ایرانشهر نقل کردند و گفتند که تابستان به‌قدری آن‌جا گرم بود که ما حتی نمی‌توانستیم از یک طرف حیاط خانه به سمت دیگر آن برویم. دمای هوا در سایه بیش از پنجاه درجه و در غیر سایه بیش از شصت درجه بود. اما مردم ایرانشهر می‌گفتند این‌جا از چابهار بهتر است. به این دلیل که چابهار یک شهر ساحلی و شرجی است.

از این جهت انتقال نیروی دریایی و خانواده‌هاشان به این شهرهای ساحلی کشور مایه‌ی تشکر رهبر انقلاب شد. ایشان گرم‌ترین زمان را برای این سفر انتخاب کردند. ضمن این‌که این روزها گرم‌ترین روزهای بندرعباس در چند سال اخیر است.

از نظر نظامی این انتقال چه ثمراتی برای نیروی دریایی داشته است؟
ما در هشت سال جنگ تحمیلی و به‌ویژه در یک‌ونیم سال آخر که با آمریکا در دریا رودررو بودیم، تجربه کردیم که هر وقت فرماندهان و مسئولین در کنار رزمندگان هستند، از شرایط و روال متفاوتی برخوردارند. وقتی رزمنده در کنار خودش و در مقابله‌ی با دشمن، فرمانده‌ خود را می‌دید و وقتی فرماندهانی مثل شهید باکری، شهید همت، شهید علی‌رضاییان، شهید مهدوی و ... در کنار رزمندگان خود شهید شدند، این نیرویی فراتر از آن چیزی به رزمندگان ما می‌داد که بتوان گفت یا به تصویر کشید.
الان خط مقدم جمهوری اسلامی دریا است. فرماندهی کل قوا هم تأکیدات بسیاری بر این موضوع داشته‌اند. آمریکا به عنوان دشمن ما از یک توانمندی نظامی دریاپایه برخوردار است و سال‌های طولانی با استفاده از توان دریایی خود این روند سلطه را دنبال کرده است. اگر آن‌ها بخواهند حرکتی کنند، احتمالا از دریا خواهد بود. بنابراین طبیعی است که نیروی دریایی باید در برابر دشمن به مقابله برخیزد.

بنده در اولین روز انتصاب به فرماندهی نیروی دریایی سپاه در همان جلسه‌ی اول به مجموعه‌ی نیروی دریایی گفتم که ما دیگر جلسه‌ی دوم را در تهران برگزار نمی‌کنیم. پاسداران و خانواده‌هاشان هم مثل همیشه پای کار بودند. بدون هیچ دغدغه‌ای بیش از یک سال است که در منطقه حضور داریم و این رزمندگان به همراه خانواده‌شان در خط مقدم هستند. در بقیه‌ی مناطق جنوبی نیز از چابهار تا اروندرود مستقر هستند. این استقرار تأثیر مستقیمی بر توان رزمی جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت. ضمن این‌که ارتش و سپاه با همراهی و کمک هم می‌توانند تکمیل‌کننده‌ی یکدیگر باشند.

انتقال کامل نیروی دریایی سپاه به جنوب کشور چه بازتابی را در پی داشت؟
بلافاصله پس از استقرار ما در تنگه‌ی هرمز و خلیج فارس، عکس‌العمل‌ها از بالاترین رده‌ی سیاسی تا بالاترین رده‌های نظامی آمریکا آغاز شد. آمریکایی‌ها بارها نگرانی خود را در این‌باره اعلام کرده‌اند که نمی‌دانند در برابر نیروهای ایرانی در چه وضعیتی قرار گرفته‌اند.




      
ارسال شده در دوشنبه 90/5/3 ساعت 4:18 ع نویسنده : ایمان احمدی

ابطحی




      
ارسال شده در یکشنبه 90/5/2 ساعت 4:42 ع نویسنده : ایمان احمدی

آقا

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم هوشیاری در مقابل تلاش دشمنان برای تضعیف اقتدار ملی، همه آحاد مردم بویژه مسئولان، گروهها و جریانهای سیاسی، و اقوام و مذاهب گوناگون را به حفظ وحدت و پرهیز از هرگونه اختلاف و تفرقه فراخواندند. 

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در یکشنبه 90/5/2 ساعت 8:12 ص نویسنده : ایمان احمدی

آقا

دانلود




      
ارسال شده در یکشنبه 90/5/2 ساعت 8:9 ص نویسنده : ایمان احمدی

حسین شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان" دوستانه با دوست" نسبت به برخی اظهارات علی لاریجانی رئیس مجلس واکنش نشان داد.
به گزارش جهان  متن این یادداشت چنین است: مدتی است که برخی از اظهارات آقای دکتر لاریجانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به «تیتر اول» روزنامه های زنجیره ای و «خبر برجسته» سایت های حامی فتنه 88 تبدیل می شود و رسانه های یاد شده با آب و تاب و ذوق زدگی به تفسیر و تحلیل مورد علاقه خود از اظهارات وی که به یقین مورد علاقه ایشان نیست می نشینند. به عنوان تازه ترین نمونه از این دست می توان به بخشی از سخنان روز پنج شنبه دکتر لاریجانی در یادواره شهدای روستای آسور از توابع شهرستان فیروزکوه اشاره کرد، از جمله، آنجا که گفته اند؛ «مجلس هرگز فکر نمی کرد که قانون یارانه ها به شکل فعلی اجرا و یارانه های نقدی به شیوه جاری پرداخت شود» یا، آنجا که می گویند ؛ «صدا و سیما نباید تریبون دولت شود»... و البته بخش اصلی سخنان ایشان نگاهی منطقی و اصولگرایانه به مسائل این روزهای داخل و خارج کشور و دفاع جانانه و هوشمندانه از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال این رخدادها بوده است که به جای خود و مانند همیشه درخور تقدیر است و از شخصیت آزمون داده ای نظیر دکتر لاریجانی جز این نیز انتظار نرفته و نمی رود. اما متاسفانه باید گفت، اظهارات ایشان درباره «اجرای طرح هدفمندی یارانه ها» و یا «تبدیل صدا و سیما به تریبون دولت» بی آن که جناب لاریجانی بخواهند و یا توجه داشته باشند، بازی در میدان دشمن است و دقیقا به همین علت با استقبال گسترده روزنامه های زنجیره ای و سایت های حامی فتنه در داخل و خارج کشور روبرو شده است. آقای دکتر لاریجانی به خوبی می دانند و کیهان نیز با توجه به رصد دائمی رسانه های داخلی و خارجی در این باره کمترین تردیدی ندارد که دشمنان بیرونی و دنباله های فتنه گر آنها در داخل کشور، بعد از شکست و رسوایی در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 به ناکارآمدی طرح هدفمندی یارانه ها دل بسته و پروژه تعریف شده ای را برای زیر سؤال بردن این طرح بزرگ و سرنوشت ساز کلید زده و دنبال می کردند. اما برخلاف انتظار و آرزوی آنان، طرح هدفمندی یارانه ها با موفقیت به اجرا درآمد و برخی از کاستی های آن با دستاوردهای این طرح قابل مقایسه نیست و از سوی دیگر این کاستی ها پیشاپیش قابل پیش بینی بوده و جلسات متعددی از مجلس شورای اسلامی با ریاست شخص آقای لاریجانی به یافتن راه کار برای کاستن از برخی پی آمدهای غیرقابل اجتناب این طرح اختصاص یافته بود بنابراین از ریاست محترم مجلس که خود از نزدیک شاهد تلاش بی وقفه دولت در عملیاتی کردن طرح هدفمندی یارانه ها بوده اند انتظار نمی رود، به خاطر شماری از پی آمدهای طبیعی طرح یاد شده، این اقدام بزرگ و حماسی دولت که هیچیک از دولت های سازندگی و اصلاحات جرأت انجام آن را نداشته اند به زیر سؤال بکشد.
اظهارنظر آقای دکتر لاریجانی درباره تبدیل صدا و سیما به تریبون دولت نیز، ضمن آن که با واقعیت فاصله دارد زمینه دیگری برای سوءاستفاده دشمن است. دشمنان تابلودار بیرونی و دنباله های داخلی آنها، پنهان نمی کنند که در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 از روشنگری ها و برنامه های مستند صدا و سیما، ضربات خرد کننده ای دریافت کرده اند و از آنجا که اسناد ارائه شده در این روشنگری های مستند را غیر قابل انکار می دیدند به تخطئه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران روی آوردند و رسانه ملی را به یکسونگری و خودداری از انعکاس نظر مخالفان متهم کردند و حال آن که هیچ یک از آنها جرأت رودررویی و مناظره با حامیان نظام را نداشتند و دعوت های مکرر صدا و سیما برای حضور در اینگونه برنامه ها را بی پاسخ می گذاشتند. از سوی دیگر، دولت عهده دار امور اجرایی کشور است و به طور طبیعی و منطقی حجم انبوهی از اخبار و گزارش های صدا و سیما و دیگر برنامه های آن به اقدامات عمرانی، علمی، رفاهی و... دولت اختصاص پیدا می کند و در بسیاری از موارد نیز برخی از مواضع و عملکردهای دولت به نقد کشیده شده است. ضمن آن که هیچ یک از اخبار مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم نیز در رسانه ملی از قلم نیفتاده است. همین جا باید گفت که صدا و سیمای جمهوری اسلامی خالی از کاستی و اشتباه و خطاهای فاحش نیست و برخی از برنامه های آن با نیازهای واقعی مردم همخوانی چندانی ندارد - که کم و بیش در بقیه مراکز هم دیده می شود- و کیهان نیز بارها به آن پرداخته است ولی «تبدیل صدا و سیما به تریبون دولت» اتهامی جفا نسبت به خدمات فراوان رسانه ملی در مقابله با فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 تلقی می شود. گفتنی است که دولت نیز صدا و سیما را به یکجانبه نگری به نفع مجلس و قوه قضائیه متهم می کند!
و بالاخره، موارد فوق تنها به عنوان نمونه در این نوشته آمده است و در ادامه به اختصار باید گفت؛
الف: اصرار ریاست محترم مجلس به مرزبندی با جریان انحرافی، اقدامی ضروری و درخور تمجید است، همانگونه که تاکید همزمان این مرزبندی با عوامل پنهان و آشکار فتنه 88 نیز به منظور پیشگیری از سوءاستفاده دشمنان ضروری است.
ب: سران قوای سه گانه که فرصت ملاقات حضوری با یکدیگر را دارند نباید برخی از مسائل ابهام آفرین را به رسانه ها بکشانند و برای مردم دغدغه آفرینی کنند. مخصوصا مواردی که یک سویه مطرح می شود که البته، این نمونه ها از جانب دولت نیز به فراوانی دیده شده است.
ج: به قول حکیمانه حضرت آقا، نقد دلسوزانه باید، نقاط مثبت نقد شونده را نیز دربر داشته باشد.
د: برخی از اقدامات مجلس محترم نیز خالی از انتقاد نبوده و به گونه ای در شمار اقدامات تضییع کننده حق ملت قابل ارزیابی است که شرط فوق لیسانس برای نامزدهای نمایندگی مجلس و بر زمین ماندن طرح نظارت بر نمایندگان از جمله آنهاست و انتظار می رفت ریاست محترم مجلس که می دانیم مخالف این نمونه ها بوده اند، از انتقاد نسبت به این موارد نیز دریغ نمی ورزیدند.
و بالاخره جناب لاریجانی در دوران اصلاحات به عنوان رئیس صدا و سیما و پس از آن در قامت یک اصولگرای متعهد با حملات گسترده دشمنان بیرونی و دنباله های داخلی آنها روبرو بوده است و این وجیزه با هدف پیشگیری از سوءاستفاده دشمنان برای القای تفرقه در جبهه اصولگرایان قلمی شده است.
حسین شریعتمداری




      
ارسال شده در یکشنبه 90/5/2 ساعت 8:8 ص نویسنده : ایمان احمدی

مسجد الحرام




      

آقا

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح شنبه وارد بندر عباس شدند و از منطقه یکم و کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 90/5/1 ساعت 4:36 ع نویسنده : ایمان احمدی

احمدی‌نژاد پس از دستور ابقای وزیر اطلاعات توسط مقام معظم رهبری 11 روز خانه نشین بودند که هنوز درباره دلایل آن پاسخی ارایه نکرده‌اند. این در حالی است که مردم همواره در این‌باره از ما سوال می‌کنند.

ادامه مطلب...


      
<   <<   6   7   8   9      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا