.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 170
  • بازدید دیروز : 356
  • کل بازدید : 1459924
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 11:54 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در پنج شنبه 91/2/14 ساعت 5:4 ع نویسنده : ایمان احمدی

تقوا وسیلـــه رزق بی حساب است، این یکی از اصولی است که قرآن درباره رزق گفته است برخلاف اینهایی که فکر می‌کنند اگر دروغ بگویند سود بیشتری دارند قرآن می‌گوید نان توی تقوا است : «وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا» (طلاق/3-2)

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 91/2/14 ساعت 5:3 ع نویسنده : ایمان احمدی

معمولاً هر گناهی، زمینه ساز گناه بزرگ‌تری است. کسی که به سراغ خلافی رود و آثار شوم آن خلاف او را احاطه کند ، برای همیشه در دوزخ خواهد بود.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 91/2/14 ساعت 5:2 ع نویسنده : ایمان احمدی

با توجه به اردادتی که حاج ملا باقر بهبهانی به حضرت ولی عصر عج داشت  ، باغی در ساحل هندیه و در اطراف مسجد سهله احیاء و غرس کرده و نام آن را صاحبیه گذاشته بود ، اما به خاطر مخارج آن باغ و ضغف در آمد ( ایشان کتابفروش بود ) و کثرت عیال ، در اواخر بدهکار و پریشان حال شده بود .

 

 پس از مشهور شد که حضرت صاحب الامر (عج) باغ صاحبیه حاجی ملا باقر را خریداری کرده اند . باز پس از مدتی مشهور شد که آن حضرت قرضش را ادا نموده اند .

 

من جریان را از خود آن مرحوم سوال کردم ایشان در جواب فرمود :

یکی از باغبان های صاحبیه ، پیرمردی یزدی و صالح است . روزها در باغ و باغبانی می کند و شب ها در مسجد سهله بیتوته می نماید .

 

 از طرفی من به خاطر بدهی که در این اواخر پیدا شده بود ، مضطرب بودم که مبادا مدیون مردم بمیرم ، لذا در این باره به امام عصر (عج) متوسل شدم ، چون این باغ را به نام ایشان کرده و جلد آخر کتاب دمعه الساکبة را در احوال حضرتش نوشته بودم .

 

روزی باغبان مذکور آمد و گفت : امروز بعد از نماز صبح ، در صفة ( سکو ) وسط حیاط مسجد سهله نشسته و مشغول تعقیب نماز بودم ناگاه شخصی آمد و گفت : حاج حیاط مسجد سهله نشسته و مشغول تعقیب نماز بودم و ناگاه شخصی آمد و گفت : حاج ملا باقر این باغ را نمی فروشد ؟

 

گفتم : تمامش را نه ؛ اما گویا قسمتی از آن را چون قرض دارد می فروشد .

آن شخص گفت : پس تو نصف این باغ را از طرف او به من به یک صد تومان بفروش و پول آن را بگیر و به او برسان .

گفتم : من که وکالتی از او ندارم .

 

گفت : بفروش و پولش را بگیر اگر اجازه نداد ، پول را برگردان .

گفتم: لابد باید سند و شهودی در کار باشد و تا خود او حاضر نباشد نمی شود . گفت : بین من و او سند شهودی لازم نیست . بالاخره هرقدر اصرار کرد ، قبول ننمودم گفت : من پول را به تو می دهم ، ببر و تو را در خریدن باغ وکیل می کنم اگر فروخت برای من بخر ، والا پول را برگردان .

 

با خود گفتم پول مردم را گرفتن هزار دردسر دارد ، لذا قبول نکردم و به او گفتم : من هر روز صبح در این جا هستم از او می پرسم و جواب را به تو می رسانم . وقتی گفته مرا شنید ، برخاست و از مسجد خارج شد .

 

حاج ملا باقر می گوید : باغبان وقتی این واقعه را ذکر کرد به او گفتم : چرا نفروختی و چرا قبول نکردی ؟ من که به تنهایی از عهده ی مخارج این باغ بر نمی آیم به علاوه قرض دارم و هیچ کس هم تمام این باغ را به این قیمت نمی خرد . [ چه رسد به نصف آن ]

 

باغبان در جواب گفت : تو در این باره به من اجازه نداده بودی و من هم این فضولی را مناسب خود ندیدم حال که خودت می خواهی ؛ چون فردا وعده جواب است ، شاید بیاید اگر آمد به او می گویم .

 

گفتم : او را ببین و هر طوری که می خواهد ، من مضایقه ندارم و هرطور شده او را پیدا کن و معامله را انجام بده ، یا آن که با یکدیگر به نجف بیایید و هرطور و نزد هرکس که می خواهد برویم و معامله را به آخر برسانیم .

فردا باغبان آمد و گفت : هرقدر در صفه مسجد منتظر شدم نیامد .

 

گفتم : قبلاً او را دیده ای و می شناسی ؟ گفت : ندیده و نمی شناسم.

گفتم : برو ، نجف و مسجد و باغات را بگرد ، شاید او را پیدا کنی یا بشناسی باغبان رفت و وقتی برگشت ، گفت : از هرکس پرسیدم ، خبری نداشت .

 

مایوس شدم و به همین جهت بسیار متاسف گردیدم ، زیرا اگر این معامله صورت می گرفت ، هم قرض من ادا می شد ، و هم باعث سبکی مخارج باغ می گردید .

 

پس از یاس و تحیر و گذشتن مدتی از جریان ، شبی در مورد قرض و پریشانی حال خود و آن که من از عهده ی مخارج باغ و عیال بر نمی آیم و مطالبی از این قبیل فکر می کردم و با همین خیالات خوابم برد .

 

در عالم رویا دیدم ، شرفیاب محضر مولایم حضرت صاحب الامر (عج) هستم . آن بزرگوار به من توجه کردند و فرمودند : حاج ملا باقر ، پول باغ نزد حاج سید اسدالله ( عالم عامل حاج سید اسدالله رشتی اصفهانی ) است برو از او بگیر . این را گفتند و من از خواب بیدار شدم.

 

وقتی که بیدار شدم به سبب دیدن این خواب شاد گشتم ، اما بعد از کمی تامل با خود گفتم شاید این خواب ، از خیالات باشد و گفتن آن به سید باعث بدخیالی او درباره خود بشود ، یعنی تصور کند که این مطلب را وسیله ای برای درخواست کمک از ایشان کرده ام ، چون من برای اثبات این مدعی دلیلی در دست ندارم .

 

ولی دوباره گفتم : سید مرد بزرگی است و می داند که من از این نوع مردم نیستم . دیدن سید و نقل خواب هم ضرری ندارد و دروغ هم نگفته ام تا نزد خدا مسئول باشم .

 

مصمم بر رفتن نزد سید و گفتن خواب شدم . نماز صبح را خواندم . خانه ی سید در مسیر منزل تا کتابفروشی ام بود، لذا بعد از نماز به طرف مغازه به راه افتادم . در اثنای عبور ، به در خانه سید رسیدم و توقف کردم و دست بر حلقه در بردم و آهسته آن را حرکت دادم .

 

ناگاه صدای ایشان از بالاخانه مشرف به در منزل بلند شد : حاج ملا باقر هستی ؟صبر کن آمدم .

تا این را شنیدم ، با خود گفتم شاید از روزنه ای مرا دیده است ؛ اما سریعا در حالی که کلاه و لباس خلوت به تن داشت از پله پایین آمد . در را باز کرد و کیسه پولی به دستم داد و گفت : کسی نفهمد . بعد هم در را بست و بدون آن که چیز دیگری بگوید ، رفت .

 

کیسه را آوردم و پول ها را شمردم و یک صدتومان تمام ، در آن بود. و تا زمانی که سید مذکور زنده بود این واقعه را به کسی نگفتم . اگرچه از تقسیم پول به طلبکار ها و قراین دیگر ، بعضی از افراد خبردار شدند و به یکدیگر می گفتند ؛ ولی بعد از فوت سید ، این قضیه انتشار یافت .

 


 

منبع : برکات حضرت ولی عصر (عج)




      
ارسال شده در پنج شنبه 91/2/14 ساعت 4:56 ع نویسنده : ایمان احمدی

ایران روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی درباره انتخابات دوازدهم اسفند سال 90 مجلس شورای اسلامی درایران، نوشت:‌ «رسانه های جهان در طول روز رأی‌گیری به طور پیوسته از رأی دهندگان این عبارت را نقل کردند که شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف بوده و نشانه وفاداری آنان به جمهوری اسلامی است».

این روزنامه برای گزارشی که در ارتباط با همین موضوع منتشر کرد، تیتر «خدایا، این رأی را از من بپذیر» را برگزید؛‌ عبارتی که پیرمرد 95 ساله دماوندی در حین انداختن رای خود به صندوق، آن را بر زبان آورد و چند لحظه بعد، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

پیرمرد کیلانی آمده بود تا آخرین دین و وظیفه‌اش را به نظام مقدس جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و کشور ایران ادا کند. این کلام زیبا، معنادار و شنیدنی، حرف دل تمام ایرانیان است.

انتخابات

 

من رأی می‌دهم

و برای شکست دشمن، نیازی به بمب اتم هم ندارم!

من با همین جوهر انگشت، دشمن را شکست می‌دهم...




      
ارسال شده در پنج شنبه 91/2/14 ساعت 4:34 ع نویسنده : ایمان احمدی

"نایف عبدالعزیز" ولیعهد عربستان سعودی در موضعی خصمانه، حمایت دولت ریاض از ادعاهای امارات متحده عربی درباره جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس را اعلام کرد.

شاهزاده نایف چهارشنبه شب در نشست مشورتی وزرای کشور شورای همکاری خلیج فارس، اقدامات ایران درباره جزایر سه گانه را غیرقابل قبول نامید.

وی ابراز داشت: "هر کسی متعرض یکی از ما شود به تمام دولت‌ها شورای همکاری تعرض کرده است و این موضع همیشگی عربستان سعودی خواهد بود."

وی در ادامه از ادعاهای بی اساس شیخ نشین ابوظبی علیه سفر اخیررئیس جمهور کشورمان به جزیره ابوموسی حمایت و ادعا کرد که نادیده گرفتن حق [!] امارات درباره جزایر سه گانه غیرقابل قبول است.

این شاهزاده سعودی در حالی این ادعاها را مطرح می‌کند که عربستان بخش زیادی از سرزمین امارات که دارای منابع نفتی است را از دهه 90 اشغال کرده است.

نایف در ادامه با اشاره به موضوع بحرین گفت: عربستان با امارات و بحرین در موضعی واحد برای حفظ حاکمیت و ثبات است و امنیت این کشورها بخشی از امنیت عربستان است.

البته نایف به اشغال نظامی بحرین توسط ارتش عربستان تحت عنوان سپر جزیره برای سرکوب مردم هم اشاره نکرد و تنها ایران را به نادیده گرفتن حسن همجواری متهم کرد.

نشست وزرای کشور شورای همکاری خلیج فارس به پیشنهاد امارات متحده عربی در ریاض برگزار شد




      
ارسال شده در پنج شنبه 91/2/14 ساعت 4:30 ع نویسنده : ایمان احمدی

احمد توکلی با تاکید بر اینکه آقای احمدی‌نژاد شجاعت زیادی دارد، گفت: اجرای قانون یارانه‌ها کار بزرگی بود که شروع شده و باید ادامه یابد اما آقای احمدی‌نژاد باید به قانون اهمیت دهد و آن را اجرایی کند، آقای رئیس‌جمهور در جلسه غیرعلنی در مجلس حضور یافته بود و می‌گفت "شما را التماس می‌کنم که به بنده اعتماد کنید"، بنده در آنجا به آقای رئیس‌جمهور گفتم که اینجا جای استدلال است نه التماس.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 91/2/14 ساعت 4:28 ع نویسنده : ایمان احمدی

سید جواد




      
ارسال شده در پنج شنبه 91/2/14 ساعت 4:24 ع نویسنده : ایمان احمدی

رحیم پور ازغدی شب گذشته در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در محل هتل طرقبه مشهد برگزار شد، با بیان اینکه خروجی های نظام آموزشی ما در محیط غیر مذهبی، غیر مذهبی می شوند و در محیط مذهبی، مذهبی تصریح کرد: خروجی نظام آموزشی باید در هر محیطی یک جور باشد؛ این را در همین دنیا می توانیم بفهمیم و مسئله پنهانی نیست.

 
وی افزود: انسان ها بد ذات نیستند و اگر می بینیم اخلاق جنسی در حال سقوط است یا دروغ و رشوه زیاد شده حتما یک جای تعلیم و تربیت ما ایراد داشته است

ادامه مطلب...


      

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که از وی پرسید اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه هیات عالی حل اختلاف بین قوا نظرش را در مورد نامه‌ای که شما به رهبری نوشتید رسما به سران قوا اعلام کرده، آیا به شما چیزی اعلام شده است اظهار داشت: بله، نظر مقام معظم رهبری در این زمینه اعلام شد.

وی افزود: هیات حل اختلاف جنبه مشورتی دارد که نظر این هیات به رهبری ارائه و ایشان هم نظرشان را اعلام کردند.

لاریجانی ادامه داد: فکر می‌کنم نظر مقام معظم رهبری مسئله را کاملاً روشن کرد و این جایگاه هم در قانون اساسی برای همین تعبیه شده تا اگر اختلاف نظری وجود داشت این مشکل رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که نظر هیات حل اختلاف دیدگاه مجلس را تایید کرده یا دیدگاه دولت را؟ گفت:‌ در واقع کاملا روشن است که هر گونه تصمیم‌گیری برای پرداخت ها در کشور باید در بودجه سالانه باشد و با مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام گیرد.

ادامه داد...




      
ارسال شده در پنج شنبه 91/2/14 ساعت 7:51 ص نویسنده : ایمان احمدی

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله :  

     اللّهُمَّ اغْفِر لِلمُعَلِّمینَ و أطِل أعمارَهُم و بارِک لَهُم فی کَسبِهِم ؛      

 خدایا! آموزگاران را بیامرز؛ عمرشان را دراز و کسبشان را با برکت کن      

 حکمت‌نامه پیامبر اعظم(ص): ح 582 




      
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا