.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 664
  • بازدید دیروز : 588
  • کل بازدید : 1450125
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/16    ساعت : 8:55 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در دوشنبه 91/2/18 ساعت 7:12 ع نویسنده : ایمان احمدی

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نامه رئیس جمهور به رئیس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا، مبنی بر غیرقانونی بودن طرح نظارت بر نمایندگان تاکید کرد: احمدی نژاد نباید به جای شورای نگهبان تصمیم گیری کند.

سید سلمان ذاکر، در خصوص نامه رئیس جمهور به رئیس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا، مبنی بر غیرقانونی بودن  طرح نظارت بر نمایندگان گفت: مگر رئیس جمهور جای آقای جنتی است که درباره این طرح اعلام نظر کرده است، این شورای نگهبان است که تصمیم نهایی را درباره طرح نظارت بر نمایندگان اعلام می کند.

وی با بیان اینکه نباید به جای شورای نگهبان اعلام نظر کرد، گفت: نمی دانم علت ارسال این نامه چه بوده است، چرا که طرح نظارت بر نمایندگان به صلاح دولت است و نباید با ارسال این نامه ها حاشیه ایجاد شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از طرح نظارت بر نمایندگان افزود: این طرح در جهت اهداف مجلس و دولت است و به وظایف نمایندگان کمک شایانی می کند به طوری که معتقدم می تواند در کارآمدی قوه مقننه نقش مهمی را ایفا کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: ارسال چنین نامه هایی فقط منجر به ترمز کارآمدی نظام و مجلس می شود و بنده از مسئولان می خواهم با مسائل حاشیه ای از پیگیری مشکلات مردم عبور نکنند.

وی تاکید کرد: ارسال این نامه در حال حاضر فرار از مشکلات مردم تلقی می شود.

بنابراین گزارش، دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری امروز در نامه ای خطاب به آیت الله محمود هاشمی شاهرودی رییس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا، مصوبه مجلس درباره نظارت بر عملکرد نمایندگان را به دلیل آنچه ایجاد تبعیض بین آحاد مردم و نمایندگان آنها، اعطای درجه ای از مصونیت پارلمانی و تعلیق رسیدگی قضایی، به نمایندگان مجلس خواند، مغایر قانون اساسی دانست.




      
ارسال شده در دوشنبه 91/2/18 ساعت 3:52 ع نویسنده : ایمان احمدی

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در بیست و نهمین نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه بارها شکایاتی از سوی مجلس در رابطه با عملکرد دولت به دستگاه قضا ارئه شده در حالی که هنوز دستگاه قضایی نتیجه این پرونده ها را اعلام نکرده است گفت: مجلس بر اساس وظیفه مواردی را به دستگاه قضا ارائه می کند. ولی باید بگویم وقتی مجلس چیزی را تشخیص می دهد باید در دستگاه قضایی رسیدگی شود. روز گذشته هم مواردی از تخلفات دولت از سوی مجلس ارائه شد که در حال رسیدگی است و مطمئن باشید هر وقت رسیدگی به پایان رسید اطلاع رسانی می کنیم.

پرونده ملک زاده بسته شد

وی در مورد اظهارات دادستان تهرانی در مورد پرونده ملک زاده و اظهارات محمد جعفر بهداد معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور مبنی بر اینکه وی شامل حال عفو رهبری نشده است گفت: خبرنگاران باید با دقت مطلب را گرفته و به درستی منتقل کنند. پرونده وی در حال رسیدگی بود و موارد آن در دادسرا داشت طی می شد. در همین مسیر رسیدگی که هنوز پرونده به دادگاه نرفته بود گزارشات و نامه هایی به دفتر رهبری ارسال شد. مقام رهبری با عفو تعقیب این پرونده موافقت کردند و پرونده بسته شد.

سخنگوی دستگاه قضا در مورد وضعیت پرونده رئیس سابق منطقه آزاد ارس نیز گفت: یک مجموعه ای بودند که برخی هنوز دادگاه نرفته و برخی هم حکم گرفتند و ربطی به پرونده ملک زاده ندارد.

محسنی اژه ای در مورد دیدار مه آفرید خسروی با جریان انحرافی و رد پای صاحبان قدرت در پرونده فساد مالی بزرگ گفت: در این پرونده هر کسی که ثابت شود مقصر است حتما بازخواست می شود و فرقی نمی کند در چه جایگاهی باشد.




      
ارسال شده در دوشنبه 91/2/18 ساعت 3:45 ع نویسنده : ایمان احمدی

مسأله شفاعت امری خارج از نظام علی و معلولی نیست و ربطی به پارتی‌بازی ندارد، بلکه ناشی از تاثیر عمیق محبت است. اهل‌بیت نورالله هستند و کسانی را جذب می‌کنند و به سوی بهشت می‌برند که با آن‌ها سنخیتی داشته باشند.

ادامه مطلب...


      

 

 

سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسو‌ل‌الله(ص) تهران بزرگ  از خنثی سازی چند عملیات مهم تروریستی توسط سپاه در شهر تهران و در ایام نوروز خبر داد و گفت: بچه های گمنام اطلاعات سپاه از مدتها قبل از عید بر روی تیم‌های تروریستی کار کرده و توانستند در زمان مناسب به بهترین شکل با آنها برخورد کنند.

 

کاظمینی با اشاره به برنامه‌های این گروههای تروریستی اظهار داشت: این افراد، انجام عملیات‌های انفجاری، انتحاری و ترور در نقاط حساس تهران را در دستور کار داشتند.

 

بنا بر این گزارش، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، چندی پیش در جمع فرماندهان، مدیران و مسئولین رده‌های مختلف سپاه از اقدام سپاه مبنی بر خنثی‌سازی توطئه مهم دشمنان خبر داد که بنا داشتند در ایام عید در داخل کشور انجام دهند.

 

کاظمینی همچنین با اشاره به برقرای امنیت کامل تهران در برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه گفت: انتخابات سالم و خوبی برگزار شد و مشکل و خبر خاصی در خصوص عدم امنیت در تهران نداشتیم.

مرتضی تمدن استاندار تهران نیز در گفتگو با فارس، در همین رابطه گفت: ابدا مشکلی در روز جمعه نداشتیم و همه‌ جا امن و امان بود و انتخابات نیز به بهترین شکل ممکن برگزار شد.




      
ارسال شده در دوشنبه 91/2/18 ساعت 12:51 ع نویسنده : ایمان احمدی

مسجدی در قله کوه

در شش کیلومتری مرکز شهر قم کوهی وجود دارد که از فراز آن می‌توان همه شهر را با یک نگاه طی کرد. این کوه منسوب به حضرت خضر(ع) با قدمت سه هزار سال است که حضرت خضر (ع) در آن غار به عبادت و نیایش می‌پرداخت، غاری که امروز به مسجد کوچکی تبدیل شده است.



      
ارسال شده در دوشنبه 91/2/18 ساعت 11:9 ص نویسنده : ایمان احمدی

«آیت الله خامنه ای رهبر ایران به روشی غیرمتعارف اما کارساز بحران ها را مدیریت می کند و این یکی از دلایل اصلی مقاومت و پایداری حکومت اسلامی در برابر مسائلی است که از نگاه دیگران بحران و مشکل بسیار جدی ارزیابی می شود».

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 91/2/18 ساعت 7:55 ص نویسنده : ایمان احمدی

ظاهرا ماموریت کاری! "مهدی هاشمی رفسنجانی" در سرکشی به واحد‌های دانشگاه آزاد در خارج از کشور و لندن‌نشینی 2/5 ساله وی رو به پایان است و گفته می شود او آماده بازجویی و حضور در دادگاه است تا پاسخگوی اتهامات متعدد خود از جمله فتنه 88، استات اویل، اختلاس از سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و ... باشد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 91/2/18 ساعت 7:45 ص نویسنده : ایمان احمدی

مدیر شبکه وهابی وصال حق در اظهاراتی خلاف واقع که با هدف اختلاف اندازی میان شیعیان و اهل سنت صورت می گیرد در تعریف جدیدی از معیار حق و باطل و ایمان و نفاق گفت: «تا قیام قیامت اگر خواستید منافق را از انسان مومن تشخیص بدهید به سراغ عایشه بروید. میزان عایشه است. ایشان حق بزرگی بر گردن ما دارند یکی از حق هایی که بر گردن ما دارند این است که ما با محبت عایشه، منافق را از مومن تشخیص می دهیم.»
لازم به ذکر است که این سخن کارشناس وهابی تنها به جهت تفرقه افکنی میان شیعه و سنی بیان می شود در حالی که طبق احادیث اهل سنت و احادیث شیعه، حق و حقیقت علی(ع) معرفی شده است که برای نمونه از منابع معتبر اهل سنت روایاتی که دلالت می کند که حضرت علی (ع) در دیدگاه رسول خدا (ص) معیار شناخت منافق از مومن بوده است اشاره می کنیم.
این روایات از منابع معتبری چون صحیح مسلم، سنن نسائی، جامع ترمذی و سنن ابن ماجه است:
الف. حدثنا ابوبکر بن ابی شبیه ناوکیع و ابومعاویه عن الاعمش و حدثنا یحیی بن یحیی و اللفظ له، اخبرنا ابومعاویه عن الاعمش عن عدی بن ثابت عن زر قال: «قال علی(ع) والذی خلق الحبة و برا النسمة انه لعهد النبی (الامی) الی ان لا یحبنی الا مؤمن و لایبغضنی الا منافق: مرا جز مؤمن دوست و جز منافق دشمن نمی دارد.»1
ب. اخبرنا یوسف بن عیسی... عن زر قال: «قال علی (ع) انه لعهد النبی الامی الی انه لایحبک الا مؤمن و لا یبغضک الا منافق: ای علی، تو را جز مؤمن دوست و جز منافق دشمن نمی دارد.»2
این معنا با ادات حصر و استثنای بعد از نفی آورده شده که بیشترین تأکید را می رساند. حدیث انسان ها را به دو قسمت تقسیم نموده و برای شناخت نفاق از ایمان و برعکس در زندگی انسان، حضرت علی(ع) را معیار معرفی کرده است. مؤمن واقعی حضرت علی(ع) را دوست می دارد و منافق واقعی حضرت علی(ع) را نه فقط دوست ندارد، بلکه دشمنی دارد.
ج. حدثنا واصل بن عبدالاعلی بن محمد بن فضیل عن عبدالرحمن ابی النصر عن المساور الحمیری، من امه قالت: دخلت ام سلمة فسمعتها تقول: کان رسول الله یقول: «لایحب علیاً منافق ولایبغضه مؤمن: حضرت علی(ع) را منافق دوست و مؤمن دشمن نمی دارد.»3
از حدیث استفاده می شود که گفتار رسول خدا(ص) استمرار داشته و همواره می فرموده که منافق محب حضرت علی(ع) و مؤمن مبغض حضرت علی(ع) نمی شود.
د. حدثنا قتیبة بن جعفر بن سلیمان بن ابی هارون العبدی عن ابی سعید الخدری، قال: «ان کنا لنعرف المنافقین نحن معشر الانصار لبغضهم علی بن ابی طالب(ع): ما گروه انصار منافقین را به بغض حضرت علی(ع) می شناسیم.»4
1- مسلم بن حجاج سجستانی، صحیح مسلم، کتاب الایمان، باب الدلیل علی ان جب انصار و علی...، ح239، ص692؛ عبدالرحمن احمدبن شعیب نسائی، سنن نسائی، کتب الایمان، علامة الایمان، ش ح5021، ص2411؛ قزوینی، امام حافظ ابی عبدالله محمدبن یزید الربعی ابن ماجه، سنن ابن ماجه، تصحیح و ترتیب، شیخ صالح بن عبدالعزیزبن محمدبن ابراهیم آل الشیخ، الریاض، دارالسلام، چ3، 1421، السنة فضائل اصحاب، فضل علی (ع)، ح114، ص2492
-2محمدبن عیسی ترمذی، جامع ترمذی، المناقب، باب مناقب علی (ع)، ح3726 ، ص2036
3- سنائی، امام حافظ ابی عبدالرحمن احمدبن شعیب، سنن سنائی، کتاب الایمان، علامة الایمان، ج5025، ص2411
4- محمدبن عیسی ترمذی، سنن ترمذی، المناقب، علی (ع)، ح3717، ص2035




      
      
ارسال شده در دوشنبه 91/2/18 ساعت 7:40 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام علی سلام الله علیه :  

   

 المُؤمِنُ مَن تَحَمَّلَ أذَى النّاسِ ، ولا یَتَأَذّى أحَدٌ بِهِ .   

   

 مؤمن ، کسى است که آزار مردم را تحمّل مى کند و آزارش به هیچ کس نمى رسد .   

   

 دانشنامه قرآن و حدیث ج 2، ص 497




      
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا