.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 638
  • بازدید دیروز : 588
  • کل بازدید : 1450099
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/16    ساعت : 8:25 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 91/2/20 ساعت 8:44 ص نویسنده : ایمان احمدی

با استناد به اصول قانون اساسی، مصوبه‌ی مذکور بدون هیچ خدشه‌ای مراحل قانونی خود را از لحاظ شکلی طی نموده و به تصویب و ابلاغ رسیده. حال آن‌که رئیس‌جمهور 2 روز پس از اتمام مهلت قانونی تازه دست به قلم شده است!

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 91/2/20 ساعت 7:37 ص نویسنده : ایمان احمدی

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 91/2/20 ساعت 7:34 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام سجّاد سلام الله علیه :  

     : إنّ حُبَّنا أهلَ البَیتِ یُساقِطُ عَنِ العِبادِ الذّنوبَ کَما یُساقِطُ الرّیحُ الوَرَقَ مِنَ الشَّجَرِ؛   

     محبت ما، اهل بیت، گناه بندگان را فرو مى‌ریزد، چنان‏که باد، برگ درخت را   

     دانش‌نامه قرآن و حدیث: ج 10, ص452, ح 1043




      
ارسال شده در سه شنبه 91/2/19 ساعت 2:17 ع نویسنده : ایمان احمدی

کنار قبور مطهر شهدای طلائیه که رسیدیم، یک نفر از بین جمعیت گفت: پس کو این معجزه حاج آقا! ما که این‌جا جز خاک و چند تا سنگ قبر چیز دیگه‌ای نمی‌بینیم! به دنبال حرف او بقیه هم شروع کردند: حاج آقا باید برقصه...

ادامه مطلب...


      

رئیس جمهور روز گذشته در نامه ای به آیت الله هاشمی شاهرودی، مصوبه مجلس درباره نظارت بر عملکرد نمایندگان را مغایر اصل 86 قانون اساسی دانست و اضافه کرد که: «طبق قواعد شناخته شده اگر نماینده ای در اظهارنظر خود حقوق دیگران را نقض کند و یا مرتکب توهین یا تهمت یا افترا شود این امر قابل رسیدگی در مرجع قضایی است. در تبصره 2 مصوبه فوق علاوه بر دادن اختیار انحصاری رسیدگی به اظهارنظرها به هیئتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضمانت اجرا نیز تعیین شده است و هر مرجع قضایی که بدون رعایت ترتیب این ماده رسیدگی نماید مستوجب مجازات انتظامی از درجه پنج تا هفت معرفی شده است. این تمهید به جهات متعددی با قانون اساسی مغایر است».

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 91/2/19 ساعت 8:3 ص نویسنده : ایمان احمدی

در امر محاسبه سالک باید سه اصل را به دقت مورد بررسی قرار دهد و از آن سه به نفع خود استفاده کند.
اصل اول این است که به جنایات و نافرمانی های خود و نعمتی که از طرف حق متعال بدو رسیده نظر افکند، این دو را در مقابل هم قرار دهد. مسلما آن که از نور حکمت بی بهره و سوءظن به نفس ندارد نمی تواند در مقام مقایسه برآید... استدراج صورتا احسان ولی در حقیقت خذلان است. در استدراج شخص مست بطر است یعنی سرگرم نعمت هایی است که حق متعال بدو داده، نعمت او را از یاد خدا غافل نموده است. ازدیاد نعمت موجب ازدیاد بعد شده است این همان فتنه و آزمایش با نعمت است. «آنان که آیات ما را تکذیب کنند ما آنها را از جایی که خود نمی دانند به تدریج به عذاب نزدیک می کنیم. یعنی نعمت به آنها می دهیم. سرگرم به نعمت ها شده و آیات ما را فراموش می کنند و به جهت طغیان مستوجب عذاب می شوند. (اعراف- 182)
اصل دوم این است که سالک بفهمد آنچه از طاعات و عبادات به عهده اوست منتی است از حق بر او و بداند اصلاح حال او با انجام فرایض است و آنچه از او به عنوان طاعت و عبادت صادر می شود، جزایی استحقاقا بر آن مترتب نیست چه قیام به عبودیت واجب و انجام طاعات برای اصلاح حال است... طاعات و عبادات دوایی هستند که مرض غفلت و جهل را برطرف می سازند. اگر کسی برای رفع مرض خود به طاعات و عبادات قیام کرد باید بر حق منت بگذارد؟ جمعی بر رسول خدا به واسطه قبولی دین اسلام منت گذاردند خطاب آمد: «منت می گذارند بر تو به اینکه اسلام آورده اند. بگو بر من منت مگذارید به سبب اسلام خود. خداوند بر شما منت می گذارد به اینکه شما را به ایمان هدایت می کند» (حجرات- 17)...
بندگان خاص حضرت حق هم همین طور هستند. آنها می گویند خداوند بر ما منت گذارده که ما را به طاعت و عبادت خود امر نموده است...
اصل سوم این است که سالک نسبت به عملی که انجام می دهد اظهار رضایت نکند و از عمل خود خرسند نباشد، سالک اگر به انجام امری قیام نمود باید هیچ گاه از آن امر راضی و خشنود نباشد چه وقتی نفس از انجام امری راضی شد، رضایت نفس نتیجه را عکس می کند. امری که نفس راضی باشد حق راضی نیست، امری که حق راضی باشد نفس راضی نیست به همین جهت گفته اند: «اعدی عدوک نفسک التی بین جنبیک»(1)
ــــــــــــــــ
1- مقامات معنوی، محسن بینا، ج 1، ص 50




      
ارسال شده در سه شنبه 91/2/19 ساعت 8:2 ص نویسنده : ایمان احمدی

قال الامام علی(ع): آفه المعاش، سوءالتدبیر
امام علی(ع) فرمود: آفت زندگانی یا معیشت، سوء تدبیر است1.
1- غررالحکم، ج2، ص1085




      
ارسال شده در سه شنبه 91/2/19 ساعت 8:0 ص نویسنده : ایمان احمدی

وزیر جنگ اسرائیل می گوید هاشمی رفسنجانی با وجود اینکه سیاستمداری میانه رو در ایران محسوب می شد اما معتقد بود اسرائیل خرج یک بمب است و با بمب نابود می شود.
ایهود باراک در مصاحبه با اسرائیل الیوم درباره اظهارات هاشمی در سال 2003 گفت: او سیاستمدار میانه رو محسوب می شود اما اظهارات او عمق تفکر ایران را نشان می دهد.
گزارش باراک افزود: هاشمی رفسنجانی آن زمان گفته بود فقط اسرائیل در مقابل مسلمانان وجود دارد. براساس ارزیابی او اسرائیل، بسیار کوچک و خرج آن یک بمب است. رفسنجانی می گفت اگر کشوری به ما حمله کند ما هم تلافی می کنیم اما 20 ملت مسلمان دیگر هم منتظر اقدام علیه اسرائیل هستند. به گفته او اسرائیل باقی نخواهد ماند.
باراک همچنین گفت: حقیقت این است که ایران مشکل بزرگی است نه فقط برای ما، برای دنیا. این کشور پسته و فرش تولید اما در حقیقت به دنبال سلاح هسته ای است(!)




      
ارسال شده در سه شنبه 91/2/19 ساعت 7:53 ص نویسنده : ایمان احمدی

سارکوزی: همین الان با او [فرانسوا اولاند] تلفنی صحبت کردم و برایش آرزوی موفقیت کردم... امشب ما باید فقط به بزرگی فرانسه و به سعادت فرانسوی ها فکر کنیم... من همه مسؤولیت شکست را بر عهده می گیرم... باید امشب بهترین تصویر ممکن را از فرانسه ارائه کنید، فرانسه ای که به دیگری مثل رقیب یا دشمن نگاه نمی کند... ما می توانیم در شکست هم بزرگ باشیم و کرامت خودمان را حفظ کنیم...

موسوی

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 91/2/19 ساعت 7:49 ص نویسنده : ایمان احمدی

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله :  

    مَن أدّى إلى أمَّتی حَدیثا یُقامُ بِهِ سُنَّةٌ أو یُثلَمُ بِهِ بِدعَةٌ فَلَهُ الجَنَّةَ؛   

     هر کس به امّت من حدیثى برساند که به سبب آن سنّتى برپا شود یا بدعتى آسیب بیند، پاداشش بهشت است   

     دانش‌نامه قرآن و حدیث: ج 15, ص44, ح 47




      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا