.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 611
  • بازدید دیروز : 588
  • کل بازدید : 1450072
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/16    ساعت : 8:5 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در شنبه 91/2/23 ساعت 7:28 ع نویسنده : ایمان احمدی

یک فرمانده ارتش آمریکا در کلاس درس خود برای نظامیان این کشور تصریح کرد: همانطور که شهرهای ژاپن توسط آمریکا بمباران اتمی شد، شهرهای مکه و مدینه نیز باید هدف بمباران قرار بگیرند.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 91/2/23 ساعت 5:8 ع نویسنده : ایمان احمدی

نقدی




      
ارسال شده در شنبه 91/2/23 ساعت 5:2 ع نویسنده : ایمان احمدی

"کنعان"، نوزاد چهار ماهه مسیحی که بر اثر استنشاق هوای آلوده وغبارآلود روزهای اخیر شهر بغداد دچار خفگی شده بود به صورت معجزه آسایی حیات دوباره خود را بازیافت.
پدر نگران وی که به همراه یکی از دوستان شیعه خود به بیمارستان "الراهبات" در منطقه الکراده بغداد مراجعه کرده بود با پاسخ منفی پزشکان نسبت به وجود علائم حیات در این نوزاد مواجه شد.
پس از شنیدن این خبر، پدر با چشمانی اشکبار رو به دوست مسلمان خود می کند و می گوید: «برادر من احمد، تو همیشه از امام حسین(ع) و کرامات و معجزات وی سخن به میان می آوردی، اینک از تو می خواهم برای شفای فرزندم به امام حسین(ع) متوسل شوی.» احمد نیز به خواسته دوست خود پاسخ مثبت داد و دست ها را بالا برد و گفت: «خداوندا به حق اشکان حسین(ع) و به حق مادر وی حضرت زهرا(س) به این نوزاد رحم کن، بارالها به حق محاسن آغشته به خون سیدالشهداء و به حق آنچه بر قلب شکسته وی گذشت قلب این مسیحی را نشکن.» لحظاتی پس از این دعا نوزاد مسیحی بار دیگر شروع به نفس کشیدن کرد و زندگانی خویش را بازیافت.
منابع خبری عراق اعلام کردند مرد مسیحی اسم فرزند خود را به «برهان الحسین» تغییر نام داده است




      

دبیرکل حزب الله لبنان با قدردانی ویژه از رهبری و ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر حمایت مالی ایران نبود ما کار را آغاز نمی کردیم و به این دستاوردهایی که رسیده ایم دست نمی یافتیم

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 91/2/23 ساعت 8:27 ص نویسنده : ایمان احمدی

بهترین روش شناخت حضرت فاطمه (س) تحلیل ثقلین، یعنی قرآن کریم و سنت معصومین (ع) می‌باشد.(سرچشمه اندیشه، ج 2، ص 71 )
چهره زهرا (س) مظهر عطوفت رحمانی و رأفت یزدانی است.(سرچشمه اندیشه، ج 2، ص 103- 104)
 
زهرا(س) نه تنها اسوه زنان و رهبر نسوان است، بلکه امام مردان و زعیم قاطبه نیکان است.(سرچشمه اندیشه، ج 2، صص 106- 107)
 
چون فاطمه(س) مظهر رضای الهی و غضب ربوبی است، بنابراین تمام اوصاف انسانی با معیار رضا و غضب فاطمه (س)  بررسی می‌شود.(سرچشمه اندیشه، ج 2، صص 106- 107)
 
چهره تابناک زهرا(س) در تحمل مشکلات و پذیرش مصائب، به حدی پرصلابت است که گویا وجودش را با بنیانی سربی پی‌ریزی نموده و هیچ مصیبتی نمی‌تواند آن را متزلزل و دگرگون سازد.(سرچشمه اندیشه، ج 2، ص 106)



      
ارسال شده در شنبه 91/2/23 ساعت 8:26 ص نویسنده : ایمان احمدی

ما باید احساس محبت به فاطمه زهرا (س) را در زندگی خود پیاده کنیم؛ زیرا بدون پیوند عملی به اصل آن،‌ محبت مورد سؤال قرار خواهد گرفت. در پی محبت باید اطاعت و متابعت باشد. (مهر ولایت، سخنرانی در دیدار با  مداحان اهل بیت(ع)، 17/1/1369)
 
خداوند با توجه به معرفت، خلوص، صبر و فداکاری حضرت فاطمه زهرا (س)، آن حضرت را مرکز فیوضات خود قرار داده است. ما که خود را محب آن بانوی بزرگ اسلام می‌دانیم، باید در اطاعت، عبادت و جهاد، رهرو آن حضرت باشیم.(یاس عصمت، صص 104 و 113)
 
مادران ما می‌دانند اگر بخواهند پیروان صادق فاطمه (س) باشند، باید در دامان خویش، یاران حسین (ع) و زینب (س) را بپرورانند. (یاس عصمت، ص 104 و 113)
 
عمده‌ترین رمز بقای اسلام، از طریق اولاد زهرا (س) باقی ماند. (یاس عصمت، صص 104 و 113)
 
خودسازی و تأثیر سازنده در محیط زندگی انسان‌ها، راهی است که فاطمه زهرا (س) پیمود و ما نیز به عنوان پیروان آن حضرت باید در همین راه حرکت کنیم.(یاس عصمت، صص 104 و 113)
 
این شخصیت جامع الاطراف فاطمه زهرا (س) است، این الگوست، الگوی زن مسلمان این است.(یاس عصمت، صص 104 و 113)
 
آن بزرگوار، از یک طرف، مظهر تعبد و تسلیم در مقابل تکلیف الهی و مظهر مجاهدت و شهادت مظلومانه‌ است و از طرف دیگر، مظهر عظمت و شکوه و تنویر افکار عامه ملت اسلام در طول قرن‌هاست.(مهر ولایت، سخنرانی در دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان رودبار و منجیل، 13/10/1368)
 
اسلام، فاطمه، آن عنصر برجسته و ممتاز ملکوتی را به عنوان نمونه و اسوه زن معرفی می‌کند. (مهر ولایت، سخنرانی در دیدار با جمیع کثیری از زنان، 26/10/1368)
 
فاطمه زهرا (س) به صورت، یک بشر و یک زن، آن هم زنی جوان است، اما در معنی یک حقیقت عظیم و یک نور درخشان الهی و یک بنده صالح و یک انسان ممتاز و برگزیده است. (مهر ولایت، سخنرانی در دیدار با جمیع کثیری از زنان، 26/10/1368)



      
ارسال شده در شنبه 91/2/23 ساعت 8:25 ص نویسنده : ایمان احمدی

تمام ابعادی که برای زن متصور است و برای یک انسان متصور است در فاطم? زهرا (س) جلوه کرده و بوده است. یک زن معمولی نبوده است؛ یک زن روحانی، یک زن ملکوتی، یک انسان به تمام معنا انسان، تمام نسخ? انسانیت، تمام حقیقت زن، تمام حقیقت انسان.(صحیفه امام، ج 7، صص 337- 338)

 
معنویات، جلوه‌های ملکوتی، جلوه‌های الهی، جلوه‌های جبروتی، جلوه‌های مُلکی و ناسوتی- همه- در این موجود مجتمع است.(صحیفه امام، ج 7، صص 337- 338)
 
تمام هویت‌های کمالی که در انسان متصور است و در زن تصور دارد- تمام- در این زن است. (صحیفه امام، ج 7، صص 337- 338)
 
فاطمه زهرا (س) زنی که افتخار خاندان وحی [است] و چون خورشیدی بر تارک اسلام عزیز می‌درخشد.(صحیفه امام، ج 12، ص 274)
 
زنی که در حجره‌ای کوچک و محقر، انسان‌هایی تربیت کرد که نورشان از بسیط خاک تا آن سوی افلاک و از عالم ملک تا آن سوی ملکوت اعلی می‌درخشد. (صحیفه امام، ج 16، ص 192)



      
ارسال شده در شنبه 91/2/23 ساعت 8:23 ص نویسنده : ایمان احمدی

تربیت به معنای پرورش استعدادها و فعلیت بخشی به قوا، از مهم ترین وظایف انسان است. هر چند که مرد و زن در تربیت فرزند نقش دارند، ولی باتوجه به شرایط مختلف و نیازهای متفاوت کودک، گام نخست تربیتی بر دوش مادر است. در حقیقت این مادر است که بنیادهای تربیتی و پرورش استعدادهای کودک را به عهده دارد. مادران، مسئولیت سنگین آموزش و پرورش کودک را از زمانی که نطفه در رحم بسته می شود تا زمان شیرخوارگی به عهده می گیرند. آنان از تغذیه کودک که بستر رشد و نمو کودک را فراهم می آورد تا آموزش راه رفتن و زبان آموختن و مانند آن را به قصد تربیت، پرورش و رشد و نمو کودک از لحاظ جسمی و روحی، مادی و معنوی به خوبی انجام می دهند. از این رو همگان از دامن مادر به معراج و بهشت می روند و بهشت در زیر پای مادران قرار دارد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 91/2/23 ساعت 8:20 ص نویسنده : ایمان احمدی

در نظر بگیرید کسی در روز یک گناه انجام می­دهد حتی زیادتر، در سال چند گناه انجام داده؟ وقتی گناهان خود را به یاد می­ آورم از خود شرم می­کنم. 5 سال است که من به تکلیف رسیده ­ام.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 91/2/23 ساعت 8:15 ص نویسنده : ایمان احمدی

شنیده ایم هاشمی رفسنجانی در جلسه ای از مدیریت فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد ابراز رضایت کرده و گفته است وی توانسته ضمن اعمال مدیریتی کم تنش با هیات امنای دانشگاه نیز هماهنگ و همراه باشد.




      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا