.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 338
  • بازدید دیروز : 524
  • کل بازدید : 1451082
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/18    ساعت : 3:39 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در شنبه 90/9/12 ساعت 6:31 ع نویسنده : ایمان احمدی

کربلا

قال امیر المؤمنین علی علیه السلام:
هذا... مصارع عشاق شهداء لا یسبقهم من کان قبلهم و لا یلحقهم من کان بعدهم.

حضرت علی علیه السلام روزی گذرش از کربلا افتاد و فرمود: اینجا قربانگاه عاشقان و مشهد شهیدان است شهیدانی که نه شهدای گذشته و نه شهدای آینده به پای آن‌ها نمی‌رسند.

تهذیب، ج 6، ص 73 و بحار، ج 98، ص 116




      
ارسال شده در شنبه 90/9/12 ساعت 6:28 ع نویسنده : ایمان احمدی

خداوندا ! تو خود می دانی که آنچه انجام می دهیم نه برای کسب قدرت است ونه برای رسیدن به امکانات بی ارزش دنیوی ؛ قیام ما برای آن است که پرچم ارزشهای دینی بر افراشته شود و سرزمین های تو آباد گردد، امنیت بندگان مظلوم فراهم آید و دستورات و احکام تو اجرا شود.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 90/9/12 ساعت 6:15 ع نویسنده : ایمان احمدی

مادر شهیدان «اسماعیل و علی کریمی» که سال‌ها پیش میزبان رهبر معظم انقلاب بوده‌ است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «خوشا به حالا شما که مادر شهید هستید، من به شما مادرهای شهدا افتخار می‌کنم».

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 90/9/12 ساعت 6:12 ع نویسنده : ایمان احمدی

بابائیباید بیست و پنج سالی از شهادتش بگذرد تا از میان هزاران موضوع خانوادگی و عشقی، تلویزیونی که روزگاری قرار بوده است دانشگاه عمومی باشد... تصحیح می کنم! اصلا نیازی نیست تا دانشگاه عمومی باشد و صبح تا شب مانند چهار شبکه تلویزیونی داخلی روباه پیر که این روز ها بحث اش داغ داغ است، برای ارتقاء دانش عمومی مردم برنامه آموزشی پخش کند، اگر به اندازه یکی از استودیو های سرگرمی (یا به قول فرنگی اش اینترتیمنت) هالیوودی هم شعور در برخی برنامه سازان بود، به خوبی در می یافتند که نمی شود از کنار این همه اسطوره که داستان زندگی شان این روزها تنه به افسانه می زند به راحتی گذشت و فیلم و سریال مردم پسند و پر بیننده و از همه مهم تر جهانی نساخت.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 90/9/12 ساعت 5:4 ع نویسنده : ایمان احمدی

نشست خبری مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در محل ارگان مطبوعاتی این حزب برگزار شد که با حاشیه‌های همراه بود.

کواکبیان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه اصولگرایان می‌گویند، اصلاح‌طلبان با موتور روشن و چراغ خاموش در حال حرکت هستند، گفت: شاید آنها کارشناس راهنمایی و رانندگی هستند که اینطور تشخیص می‌دهند؛ فعالیت ما شفاف است.


به محض اینکه مجری برنامه از خبرنگار فارس خواست سؤال خود را مطرح کرد، ژشت عجیب آقای کواکبیان در مواجهه با خبرنگار فارس منجر به خنده خبرنگار شد؛ خبرنگار فارس به مزاح به کواکبیان گفت: لطفا اینطور ژست نگیرد، چرا که نمی‌توانم سؤال خود را بپرسم.

دبیرکل حزب مردم سالاری با خنده از خبرنگار فارس خواست که سؤالش را بپرسد و قتی خبرنگار فارس پرسید" شورای نگهبان اعلام کرده افرادی را که در فتنه دخیل بودند رد صلاحیت خواهد کرد...." گفت: اینگونه صحبت می‌کنی بعد می‌گویی چپ،چپ نگاه نکن!

کواکبیان خطاب در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس گفت: برادرانه به شما توصیه می‌کنم به فکر مشارکت حداکثری باشد و برخی مطالب را مطرح نکنید.

خبرنگار فارس به کواکبیان گفت: آقای کواکبیان شما به آمریکا حق می‌دهید که اگر نامزدی در آمریکا مورد حمایت جمهوری اسلامی بود، رد صلاحیت شود؟ و اگر پاسخ مثبت است چرا این حق را برای خودمان قائل نیستد که کواکبیان گفت: خب، منظورتان چیست؟

خبرنگار فارس گفت: شما حمایت خانم کلینتون را نشنیده‌اید که گفته استراتژی ما حمایت از اصلاح‌طلبان است؟ کواکبیان گفت: اصلا خانم کلینتون غلط می‌کند از ما حمایت می‌کند؛ خوب شد؟

خبرنگار فارس گفت آقای کواکبیان خانم کلینتون استراتژی دستگاه دیپلماسی آمریکا را بیان کرده و با این گفته که " کلینتون غلط کرده" نمی‌توان استراتژی را خنثی کرد.

البته در این نشست دبیرکل حزب مردم سالاری با اتخاذ موضعی قاطع در برابر بیگانگان و با بیان اینکه هرگونه چراغ سبزی برای دخالت بیگانگان در انتخابات آتی مجلس مذموم است، گفت: به غیرتمان برمی‌خورد خارجی‌ها در انتخابات ما دخالت کنند و در عین حال نیز گفت: هرکسی ذره‌ای مرتبط با بیگانگان باشد مورد اعتماد مردم قرار نمی‌گیرد.




      
ارسال شده در شنبه 90/9/12 ساعت 4:21 ع نویسنده : ایمان احمدی

انگلیس

در نزاع‌ها و کشمکش‌های تجدید نظر روابط با انگلستان شاید این پرسش یا شبهه مطرح گردد که طرح این نوع دعاوی در قبال انگلستان چه توجیه و ضرورتی دارد؟ اما تاریخ، اسناد و شواهد مندرج در آن مجرای مناسبی است برای پاسخ‌گویی به این شبهه

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 90/9/12 ساعت 8:55 ص نویسنده : ایمان احمدی

دامنیک چیلکات در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور، ضمن شرح مشاهدات خود از حمله به سفارت و باغ قلهک گفت: «ایران کشوری نیست که به صورت خودش در آن تظاهراتی شکل بگیرد و پس از آن به یک سفارت خارجی حمله شود. این اقدام تنها با اطلاع و حمایت نظام انجام می‌شود.»

وی اظهار داشت که وی انتظار ندارد مناسبات دو کشور در آینده نزدیک عادی شود چراکه ایران به کنوانسیون‌های ژنو در مورد اماکن دیپلماتیک احترام نمی‌گذارد.

دامنیک چیلکات در عین حال تاکید کرد که عناصری در حکومت ایران متمایل بودند که فضا پرتنش شود.او ، علی لاریجانی، رئیس مجلس و علاءالدین بروجرودی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس را در زمره این افراد دانست.

وی در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت که این حمله ‌بی‌ارتباط با مصوبه مجلس ایران درمورد کاهش روابط دو کشور نبوده است که تنها دور روز پیش از حمله تصویب شده بود.هم علی لاریجانی و هم علاء الدین بروجردی به گفته سفیر انگلیس از مبتکران طرح کاهش رابطه با انگلیس در مجلس بودند.

وی علی لاریجانی و علاءالدین بروجردی را اشخاصی با جاه‌طلبی‌های سیاسی و در عین حال مسئله‌دار توصیف کرد!

دامنیک چیلکات گفت که هم علی لاریجانی و هم علاءالدین بروجردی پس از تصویب کاهش رابطه با لندن گفته بودند که این تنها آغاز راه است.




      
ارسال شده در جمعه 90/9/11 ساعت 4:13 ع نویسنده : ایمان احمدی

کربلا

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم:
یقبر ابنی بأرض یقال ل‌ها کربلا هی البقعة التی کانت فی‌ها قبة الاسلام نجا الله التی علی‌ها المؤمنین الذین امنوا مع نوح فی الطوفان.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: پسرم حسین در سرزمینی به خاک سپرده می‌شود که به آن کربلا گویند، زمین ممتازی که همواره گنبد اسلام بوده است، چنانکه خدا، یاران مؤمن حضرت نوح را در همانجا از طوفان نجات داد. کامل الزیارات، ص 269، باب 88، ح 8




      
ارسال شده در جمعه 90/9/11 ساعت 3:51 ع نویسنده : ایمان احمدی

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/9/11 ساعت 3:50 ع نویسنده : ایمان احمدی

قمه زنی

اهمیت عزاداری :

قیام امام حسین ( ع ) در هر عصر و زمان و برای هر ملت و مردمی پیامی دارد، پیامی که هیچ گاه کهنه نمی شود . اما در شرایطی که همواره ستم پیشگان و استعمارگران خون آشام در تلاش بوده اند تا نقش عاشورا را کمرنگ نموده و بنیانش را براندازند ، موثرترین عاملی که می تواند آن را برای نسلهای آینده حفظ نماید ، مراسم سوگواری امام حسین ( ع ) می باشد . برپا داشتن مراسمی به یاد سید الشهداء در ایام مختلف بویژه ، دهه محرم و روز عاشورا می تواند روشی برای احیاء خط ائمه و تبیین مظلومیت آنان باشد . تاکیدهای فراوان پیامبر و ائمه به برپائی مراسم سوگواری نیز هماهنگ با این اهداف عالیه بوده است . روایت است از امام صادق ( ع ) که فرمودند : " خداوند شیعیان ما را مشمول رحمت خویش سازد . به خدا قسم شیعیان ما همان مومنین اند ، آنان به خدا قسم با حزن و حسرت طولانی خویش ]در عزای ما[ شریک و همــدرد مصیبت های ما خاندانند . "( بحار الانوار ، ج 43 ، ص 222).

همچنین ایشان به فضیل می فرمایند : " آیا مجالس عزا بر پا می کنید و از اهل بیت و آنچه بر آنان گذشته صحبت می کنید ؟ فضیل گفت : آری قربانت گردم ، امام فرمود : این گونه مجالس را دوست دارم پس امر ما را زنده گردانید که هر کس امر ما را زنده کند مورد لطف و مرحمت خدا قرار می گیرد . ]ای فضیل [ : هر کس از ما یاد کند ، یا نزد او از ما یاد کنند و به اندازه بال مگسی اشک بریزد ، خدا گناهانش را بیامرزد اگر چه بیش از کف دریا باشد . "( همان ، ص 282 و 289)

امام رضا ( ع ) در این رابطه می فرماید : " کسی که متذکر مصایب ما شود و به جهت ستم هایی که بر ما وارد شده گریه کند ، در روز قیامت با ما خواهد بود و مقام و درجه مارا خواهد داشت و کسی که مصیبت های ما را بیان کند و خود بگرید و دیگران را بگریاند ، در روزی که همه چشم ها گریان است ، چشم او نگرید و هر کسی در مجلسی بنشیند که در آن مجلس ، امر ما را زنده می کنند ، روزی که قلب ها می میرند ، قلب او نخواهد مرد . "( همان ، ص 278)

اما نکته ای که از تمام این روایات می توان در یافت این است که ائمه ( ع ) ، به منظور حفظ واقعه کربلا و انتقال فرهنگ آن به نسل های آینده ، برگزاری مراسم سوگواری ساده و بی آلایشی را توصیه می نمودند ، اما متاسفانه با گذشت زمان و گسترش مذهب تشیع ، این مراسم به پاره ای از آداب و رسوم قومی و ملی و سلایق فردی و جمعی ممزوج شد ، که خود می تواند مانعی برای درک مناسب پیام عاشورا باشد .

ادامه مطلب...


      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا