.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 559
  • بازدید دیروز : 524
  • کل بازدید : 1451303
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/18    ساعت : 10:56 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

ناوهای هواپیمابر اتمی کلاس نیمیتز نیروی دریایی آمریکا به عنوان بزرگترین و نیرومندترین کشتی های جنگی جهان در حال حاضر شناخته شده اند؛ ناوهایی با طولی بیش از 300 متر که با دارا بودن بیش از 5000 نفر خدمه و 100 فروند هواپیما و بالگرد جنگنده در تمامی پهنه های آبی جهان حضور دارند.
 
برای بسیاری از رسانه های جهان این ناوها مظهر شکست ناپذیری و قدرت ایالات متحده آمریکا است و شاید در نگاه اول هم حق با این افراد باشد. یک ناوهواپیمابر اتمی به همراه چیزی نزدیک به 15 تا 20 فروند شناور سطحی و زیر سطحی در نقاط  مختلف دنیا حضور دارند.

ناو

ناو هواپیمابر جرج بوش
      
ارسال شده در دوشنبه 90/9/14 ساعت 3:3 ع نویسنده : ایمان احمدی

پهباد "RQ-170 " پرنده بدون سرنشینی است که مدتها در کشور افغانستان در حمایت از عملیات نیروهای ناتو در سکوت  عمل می کرد. این هواپیما برای اولین بار در سال 2005 میلادی به صورت عملیاتی وارد خدمت نیروهای مسلح آمریکا شد و به شکل مخفیانه به عملیات در افغانستان پرداخت. RQ-170 "

در سال 2007 میلادی اولین تصاویر این هواپیما در پایگاه هوایی قندهار منتشر شد . بنا بر اطلاعات منتشر شده و با توجه به عدم دسترسی نیروهای طالبان به سیستم های راداری، هدف از مستقر کردن این پرنده پیشرفته در کشور افغانستان انجام عملیات های شناسایی و جاسوسی بر فراز حریم هوایی دو کشور ایران و پاکستان است.
 
 همچنین گزارشاتی از حضور این پرنده در کشور کره جنوبی به منظور رصد فعالیتهای موشکی کره شمالی وجود دارد.
 
RQ-170
 
بنا بر اظهارنظر مقامات آمریکایی در جریان حمله نیروهای آمریکایی به پاکستان به منظور از بین بردن اسامه بن لادن رهبر شبکه تروریستی القاعده ، این پرنده بی سرنشین تصاویر زنده ای از فراز محل اقامت بن لادن به کاخ سفید ارسال کرده و همزمان مشغول شنود مکالمات ارتش پاکستان بوده است.
 
با توجه به پنهانکاری مسئولین آمریکایی در مورد این پرنده اطلاعات دقیقی در مورد توانایی های این پرنده،مشخصات پروازی و محموله قابل حمل توسط این پرنده بدون سرنشین منتشر نشده است.
 
در یک نگاه کلی RQ-170 یک بال پرنده شبیه به طرح بمب افکن پنهان کار B-2 نیروی هوایی آمریکا است که به منظور انجام عملیات های شناسایی بر فراز حریم هوایی متخاصم طراحی شده است.



      
ارسال شده در دوشنبه 90/9/14 ساعت 9:33 ص نویسنده : ایمان احمدی

از سنگین ترین و سخت ترین مصائب کربلا، شهادت وجود مبارک قمر بنی هاشم(ع) است. شخصیت و عظمت و شهادت او را کتاب شریف ارشاد، بحار، فرصان الإیجا، پیشوای شهیدان، مقتل مقرّم، معال بستین، کبریت احمر بیرجندی، اعیان الشیعه و منتهی الآمال و مقتل ابومخنف و منتخب تریهی نقل کردند.

ادامه مطلب...


      

یک مقام آگاه نظامی در گفتگو با فارس، با اعلام این خبر گفت:‌ با کنترل مناسب فضای کشور و تسلط اطلاعاتی نیروهای مسلح، واحدهای جنگ الکترونیکی و پدافند هوایی موفق شدند با اقدامات عملیاتی خود یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع "RQ170" را که به طور محدود به مناطق مرزی شرق کشور تجاوز کرده بود، کشف و از کنترل متجاوزین خارج ساخته و آن را با اندک خسارتی سرنگون کرده و در اختیار بگیرند.

این مقام نظامی تاکید کرد: نظر به وقوع تجاوز آشکار مرزی، اقدامات عملیاتی و الکترونیکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه پرنده‌های متجاوز، به مرزهای کشور محدود نخواهد ماند.




      
ارسال شده در یکشنبه 90/9/13 ساعت 4:33 ع نویسنده : ایمان احمدی

کربلا




      
ارسال شده در یکشنبه 90/9/13 ساعت 4:17 ع نویسنده : ایمان احمدی

ضریح




      
ارسال شده در یکشنبه 90/9/13 ساعت 4:4 ع نویسنده : ایمان احمدی

ضریحقال علی علیه السلام:
وا‌ها لک أیت‌ها التربة لیحشرن منک قوم یدخلون الجنة بغیر حساب.
امیر المؤمنین علیه السلام خطاب به خاک کربلا فرمود: چه خوشبوئی‌ای خاک! در روز قیامت قومی از تو بپا خیزند که بدون حساب و بی‌درنگ به بهشت روند.

شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 4، ص 169




      
ارسال شده در یکشنبه 90/9/13 ساعت 9:52 ص نویسنده : ایمان احمدی

با اقدام انقلابی دانشجویان در تسخیر سفارت روباه پیر و بر ملا شدن برخی ارتباطات  با سفارت انگلیس عوامل یکی از چهره های پرنفوذ جهت خنثی نمودن اثرات این حرکت انقلابی به اقدامات گوناگون روی آورده اند.
در همین خصوص چاپ مطلبی با عنوان پرهیز ار اقدامات خودسرانه در یکی از سایتهای منتصب و همچنین تهیه طوماری با نام 25 تشکل دانشجویی و محکوم کردن این حرکت انقلابی داشنجویان از جمله اقدامات طرح ریزی شده توسط عوامل این چهره پرنفوذ برای تحت الشعاع قرار دادن این اقدام بوده است.




      
ارسال شده در یکشنبه 90/9/13 ساعت 9:32 ص نویسنده : ایمان احمدی

 ارشاد مفید صفح? صد و شش، لهوف سید ابن طاووس صفح? صد و شصت و شش، معال بستین صفح? چهار صد و نه، منتهی الآمال به طور مفصل، بحار جلد چهل و پنج صفح? چهل و دو، حلیة الزائرین حاجی نوری و مقتل ابومخنف و منتخب تریهی و روضة الصفا و مقاتل الطالبین، همه نقل کردند که مجموعه ای از نقل این بزرگواران به این مضمون است:

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در یکشنبه 90/9/13 ساعت 9:30 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام حسین




      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا