.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 139
  • بازدید دیروز : 578
  • کل بازدید : 1451462
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/19    ساعت : 6:23 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

آیت الله وحید

آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار برخی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که تاکنون آنچه درباره حفظ شعایر حسینی گفته‌ام

راجع به قمه‌زنی من اصلاً حرفی نزدم، مطالب من ناظر به قمه زدن نیست.

راجع به قمه‌زنی نبوده است، خاطر نشان کرد: راجع به قمه‌زنی من اصلاً حرفی نزدم، مطالب من ناظر به قمه زدن نیست، در برخی مجامع فقهی، کلام من مطرح و تحریف شده است؛ هیچ کس هم دفاع نکرده است، من این را نگفتم و تحریف شده است.

این مرجع تقلید حمایت از نظام اسلامی را واجب دانست و با انتقاد از برخی کارهای خلاف که به نام عزاداری انجام می‌گیرد،

موضوع، حکم وجوب حفظ شعایر حسینی(ع) است. این کارهای خلاف، بدعت است.

افزود: موضوع، حکم وجوب حفظ شعایر حسینی(ع) است. این کارهای خلاف، بدعت است.

آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار با حضرات آیات مرتضی مقتدایی، صابری همدانی و غروی به تبین و تشریح دیدگاه خود درباره تنظیم شعایر حسینی پرداخت و اظهار داشت: شعایر حسینی مانند سینه زنی، زنجیر زنی و اقامه عزاداری برای حضرت سیدالشهدا (ع) باید محفوظ بماند و نباید

یکی از مصادیق حفظ شعایر حسینی(ع) جلوگیری از ورود بدعت و کارهای خلافی است که گاه انجام می‌شود.

خدشه‌ای به آن وارد آید. 

وی افزود: یکی از مصادیق حفظ شعایر حسینی(ع) جلوگیری از ورود بدعت و کارهای خلافی است که گاه انجام می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان این که اگر خدشه‌ای به شعایر حسینی(ع) وارد آید، کمر رسول الله(ص) خم می‌شود، تأکید کرد: در جایی که کلام محفوف به قراین باشد، اطلاق جایی ندارد، از این رو برخی از کارهای نادرستی که به نام اقامه عزای ابا عبدالله (ع) صورت می‌گیرد، نه تنها مصداق عزاداری و اقامه

این‌ها که شعایر حسینی(ع) نیست، حکم وجوب مربوط به حفظ و تقویت شعایر حسینی(ع) است.

شعایر حسینی(ع) نیست، بلکه بدعت و کارهای خلافی است.

آیت‌الله وحید خراسانی در بیان مصداق بدعت در عزاداری، عربده کشیدن، گفتن جملات کفرآمیز مانند «لا اله الا زینب» و «لا اله الا فاطمه» و خود را حسین الهی نامیدن و... اشاره و تصریح کرد: این‌ها که شعایر حسینی(ع) نیست، حکم وجوب مربوط به حفظ و تقویت شعایر حسینی(ع) است، نباید حکم از این موضوع به موضوع دیگری جابه‌جا کرد.




      
ارسال شده در جمعه 90/9/11 ساعت 11:2 ص نویسنده : ایمان احمدی

مدحی

پس از روزهای تلخی که برای لژ نشینان شکست خورده لندن ، واشنگتن ، تلاویو و پاریس در مورد الماسی برای فریب سپری شده است ، زمان آن رسیده تا وعده الماسی برای فریب محقق شود و بخش های کوچکی از اطلاعات به دست آمده در این پروژه و نحوه اجرای آن افشا شود ؛ تا مستند روزهای پس از الماس ، مروری باشد بر آنچه که دراین مدت چند ماهه در این لژها گذشت

لینک دانلود




      
ارسال شده در جمعه 90/9/11 ساعت 10:57 ص نویسنده : ایمان احمدی

انگلیس




      

اگر ملت ایران، بغض و نفرت از دولت انگلیس را از دل خود پاک نکرده باشد و پاک نکند، حق دارد و به نظر هر عاقلى هم، حق با ملت ایران است. کارى که انگلیسیها با مردم ایران کردند و بلایى که بر سرِ این ملت آوردند، هیچ‏وقت از یادها نخواهد رفت.

ادامه مطلب...


      

بانزدیک شدن به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت های لایه هایی از اصلاح طلبان شدت گرفته و پاره ای ازاقداماتشان نیز رنگ و بویی از تکیه به بیگانگان را گرفته است.
برخی از جریان های سیاسی که در دوران فتنه نیز تعاملاتی را با کشورهای بیگانه بویژه کشور انگلیس برقرار کرده بودند،مجددا ارتباط گیری با سفارت این کشور را در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز کرده اند.
در همین زمینه گفته می شود 2هفته پیش هموطنانی که بعضا برای انجام امور ضروری نظیر دریافت ویزای درمانی وغیره به درب سفارت انگلیس مراجعه کرده بودند ? با تعجب مشاهده کردند که یکی از فرزندان بازیگر پنهان با عجله و"بدون نوبت" و با حالتی که قصد داشت چهره ی خود را از دیگران بپوشاند!.وارد سفارت شده و پس از یک ساعت حضور در آنجا با خوشحالی نیز از سفارت خارج شده است .

گفتنی است این اقدام در حالی صورت می پذیرد که پیش از این ندای انقلاب در خبری از فعال شدن بازیگرپنهان برای انتخابات آتی مجلس خبر داده بود و نوشته بود،بازیگر پنهان که همچنان حمایت از جریان فتنه را مورد تاکید و توجه خود قرار داده ،فرزندان و نزدیکان خود را برای انتخابات فعال ساخته و تلاش دارد،موتور رسانه ای تشکیلات مرتبط با خود را بزودی به تحرک بیش از پیش وادارد.

همچنین گفته می شود فرزندان وی طی هفته های گذشته ضمن فعال شدن سفر به کشورهای اروپایی را شدت داده اند.همچنین در محافل خصوصی این خانواده قدرتمند صحبت از اتفاقات مهم در آینده است.

"فرانسه" و "انگلیس" از جمله کشورهایی است که گفته می شود فرزندان و نزدیکان بازیگر پنهان سفرهای مختلفی را بدانجا داشته اند




      
ارسال شده در جمعه 90/9/11 ساعت 10:42 ص نویسنده : ایمان احمدی

اسارت

دومین ماهی بود که در زندان به سر می‌بردیم، «محرم» آغاز شده بود. با بچه‌ها به این نتیجه رسیدیم که باید مراسم عزاداری و سینه‌زنی داشته باشیم. شب اول محرم یک ربع سینه زدیم و نوحه خواندیم و «یا حسین» گفتیم. آن شب شیفت نگهبانی «فینیش» بود. محکم به در می‌زد که ساکت شوید.
سکوت زندان باعث می‌شد که کوچک‌ترین صدا به سلول‌های دیگر و همین‌طور نگهبان‌ها برسد. گفتم بچه‌ها بلندتر «یا حسین» بگویید تا صدای نگهبان را نشنویم. وقتی دید نمی‌تواند ما را ساکت کند، رفت یک نگهبان دیگر آورد. او را قبلاً ندیده بودیم. چهر‌ه‌ای داشت به مراتب بدتر و زشت‌تر از چهره فینیش، طوری که یکی از بچه‌ها می‌گفت هر وقت او را می‌بینم، حالم بد می‌شود! ما هم اسم او را «ملین» گذاشته بودیم.

در دومین شب عزاداری، ملین پنجره کوچک سلول را باز کرد و صورت بزرگ و وحشتناکش را به نمایش گذاشت و فریاد کشید: «ساکت باشید چه خبر است؟ دارید جادوگری می‌کنید؟» گفتیم: «شب اول ماه محرمه و ما داریم عزاداری می‌کنیم» گفت: «اگر ساکت نشوید، کتک مفصلی می‌خورید.» آن شب و شبهای دیگر هم به همین نحو گذشت و ما مراسم را قطع نکردیم تا فکر نکنند از تهدید آنها ترسیده‌ایم.

تعدادی از مسئولین آمدند و با داد و فریاد در سلول را باز کردند، اما ما همچنان مشغول بودیم. دعای «امن یجیب» را می‌خواندیم. وقتی دیدند ساکت نمی‌شویم، ایستادند ببینند بعد از دعا چه خواهیم کرد.

برنامه که تمام شد، گفتند حالا می‌بریمتان پایین و جدایتان می‌کنیم. گفتیم جدا هم بکنید، ما کار خودمان را می‌کنیم. ما مسلمانیم و باید عزداری کنیم. آنها رفتند صبح برای اینکه تنبیهمان کنند یک وعده غذا به ما ندادند و یک سری از بچه‌ها را آوردند پشت سلول ما و شروع کردند به شکنجه دادن آنها. نمی‌دانم ایرانی بودند یا عراقی. صدای مته برقی را می‌شنیدیم که به سر بچه‌ها فرو می‌کنند. صدای ناله بود که می‌آمد...

منبع: کتاب محرم در اسارت
نوشته مرتضی سرهنگی




      
ارسال شده در جمعه 90/9/11 ساعت 10:32 ص نویسنده : ایمان احمدی

آیه الکرسی




      
ارسال شده در جمعه 90/9/11 ساعت 10:21 ص نویسنده : ایمان احمدی

بدیهی است که آقازاده های عاشق غرب بویژه لندن نشین ها از قطع شدن پل ارتباطی شان نگران باشند و به هیچ وجه اقدام جمعی از دانشجویان انقلابی و یا به قول آنها خودسر و تندرو (!) را تائید نکنند که در این میان واکنش پایگاه رسمی هاشمی رفسنجانی از همه جالب تر به نظر می رسد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/9/11 ساعت 10:16 ص نویسنده : ایمان احمدی

کربلا

عن النبی صلی الله علیه و آله و سلم قال:
.. و هی اطهر بقاع الأرض و اعظم‌ها حرمة و ان‌ها لمن بطحاء الجنة.
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در ضمن حدیث بلندی می‌فرماید: کربلا پاک‌ترین بقعه روی زمین و از نظر احترام بزرگ‌ترین بقعه‌ها است و الحق که کربلا از بساطهای بهشت است. بحار الانوار، ج 98، ص 115 و نیز کامل الزیارات، ص 264




      

سفرا و دیپلمات‌های حدود 25 کشور خارجی پس از بازدید از آخرین وضعیت باغ قلهک، دقایقی پیش وارد سفارت انگلیس در خیابان فردوسی شدند تا از آخرین وضعیت این سفارت نیز بازدید کنند.

سفرا و دیپلمات‌های کشورهای سوئیس، لهستان، مکزیک، چک، مجارستان، نیوزیلند، فنلاد، قبرس، روسیه، یونان، بلغارستان، هلند، اسلواکی، رومانی، ترکیه، برزیل، استرالیا،‌ اتریش، بلژیک، ایتالیا، آلمان، ایرلند، اسپانیا، دانمارک و کرواسی در ابتدای امر قصد داشتند وارد باغ قلهک شوند که با ممانعت پلیس دیپلماتیک مواجه شدند اما پس از هماهنگی‌های لازم وارد این محل شده و از داخل باغ قلهک بازدید کردند.

رژیم سلطنتی انگلیس با ایجاد این جنگ روانی، خبرنگاران رسانه‌های غربی مستقر در کشورمان را نیز هماهنگ کرده بود تا با دیپلمات‌های کشور‌های خارجی وارد باغ قلهک و سفارت انگلیس شوند اما پلیس دیپلماتیک از حضور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های غربی ممانعت کرد.

یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: سفیر لهستان در کشورمان که کشور متبوعش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد از روز گذشته تا امروز 3 جلسه اضطراری با حضور سفرای کشورهای اروپایی در تهران، در محل سفارتخانه خود برگزار کرده و این دیپلمات‌ها تصمیم گرفتند تا از سفارت انگلیس و باغ قلهک بازدید کرده و با جمع آوری مستندات گزارشی به اتحادیه اروپا ارسال کنند.




      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا