.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 103
  • بازدید دیروز : 362
  • کل بازدید : 1458539
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/26    ساعت : 6:28 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در جمعه 90/3/13 ساعت 12:14 ع نویسنده : ایمان احمدی

سابقه دین اسلام در سرزمین ایران به عصر حیات «پیامبر اکرم(ص)» و نامه آن حضرت به «خسرو پرویز» شاه ایران برمی‏گردد؛ و ورود رسمی این دین به این سرزمین، به سال ?? هجری و در زمان حکومت «عمر بن خطاب» خلیفه دوم

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/3/13 ساعت 12:13 ع نویسنده : ایمان احمدی

فالگیر سیاسی مدعی شده «آقای... انرژی درمان قهاری است و به همین دلیل احمدی‌نژاد او را به همه چیز ترجیح داده است. آقای «ر. م» آدم توانمند و ماهری در انرژی درمانی است. او می‌تواند به راحتی درون آدم‌ها را بخواند. در ادامه این مصاحبه آمده؛ «در بین سیاستمداران این مسئله وجود دارد چرا تخم مرغ از یه زار به ??? تومان رسیده و چند برابر شده است همه معترض هستند و داد و بیداد راه می‌اندازند مخالفت می‌کنند اما در آخر هیچ کس اعتراض نمی‌کند. چون هر روز صبح در سد کرج و لتیان دعا می‌ریزند. دعای دهان بند.»




      
ارسال شده در جمعه 90/3/13 ساعت 12:12 ع نویسنده : ایمان احمدی

معظم‌له با اشاره به روایت مذکور در کافی ج? ص??? بیان داشته‌اند: «قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع أَ یَجِی‏ءُ أَحَدُکُمْ إِلَى أَخِیهِ فَیُدْخِلُ یَدَهُ فِی کِیسِهِ فَیَأْخُذُ حَاجَتَهُ فَلَا یَدْفَعُهُ فَقُلْتُ مَا أَعْرِفُ ذَلِکَ فِینَا فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع فَلَا شَیْ‏ءَ إِذاً قُلْتُ فَالْهَلَاکُ إِذاً فَقَالَ إِنَّ الْقَوْمَ لَمْ یُعْطَوْا أَحْلَامَهُمْ بَعْد».

فى الکافى، عن الباقر(علیه‌السّلام)؛ «أیجى‌ء احدکم الى اخیه فیدخل یده فى کیسه فیأخذ حاجته فلا یدفعة». حضرت امام محمد باقر(علیه‌السّلام) از یکى از اصحابشان سؤال می‌کنند - «که این مقدمه دیگر ذکر نشده که آن صحابى که بود و چه سؤالی کرده بود و از کجا آمده بود؛ اینها دیگر توى این روایت نیست» - که آیا در آنجائى که شما هستید، وضعیت اینجورى است که یکى از شماها دستش را توى جیب برادر دینى‌اش بکند و هر چه که لازم دارد، از توى جیب او بردارد، او هم ناراحت نشود؟ به این حد رسیده‌اید که جیبتان براى همدیگر رایگان باشد؟

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/3/13 ساعت 10:5 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام

یک بار در ماشین با حاج احمد آقا بودیم و ایشان این مطلب را ابراز کرد که: «من یک مسأله‏ی شرعی از آقا پرسیدم که آیا می‏شود میت مسلمان به گونه‏ای در قبر بگذاریم که چهره‏اش را همیشه بتوان مثلا به وسیله ی انعکاس از طریق آینه و نور رویت کرد؟». حاج احمد آقا افزود: «من برنامه‏ام این بود که اگر این کار مجاز باشد، در خصوص حضرت امام این سیستم را پیاده کنیم.»

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/3/13 ساعت 10:0 ص نویسنده : ایمان احمدی

رجب نام نهری است در بهشت از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر. هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد.

از پیامبر خدا(ص) نقل است که رجب ماه بزرگ خدا است و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است، رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسی که یک روز از ماه رجب را روزه دارد موجب خشنودی خدای بزرگ می‌شود، غضب الهی از او دور و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.

از حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام روایت است که: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال، از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه دارد بهشت او را واجب گردد.

اعمال شب و روز اول ماه رجب

شب اول

این شب، شب شریفی است و در آن چند عمل وارد شده است:

- وقتی هلال ماه دیده شد فرد بگوید: اللَّهُمَّ أَهِلَّهُ عَلَیْنَا بِالْأَمْنِ وَ الْإِیمَانِ وَ السَّلامَةِ وَ الْإِسْلامِ رَبِّی وَ رَبُّکَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ.

خدایا این ماه را بر ما نو کن به امنیت و ایمان و سلامت و دین اسلام پروردگار من و پروردگار تو (اى ماه) خداى عزوجل مى باشد.

- از حضرت رسول (ص) منقول است که چون هلال رجب را می‏دید می‏گفت: اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی رَجَبٍ وَ شَعْبَانَ وَ بَلِّغْنَا شَهْرَ رَمَضَانَ وَ أَعِنَّا عَلَی الصِّیَامِ وَ الْقِیَامِ وَ حِفْظِ اللِّسَانِ وَ غَضِّ الْبَصَرِ وَلا تَجْعَلْ حَظَّنَا مِنْهُ الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ.

خدایا برکت ده بر ما در ماه رجب و شعبان و ما را به ماه رمضان برسان و کمکمان ده براى گرفتن روزه و شب زنده دارى و نگهدارى زبان و پوشیدن چشم و بهره ما را از آن ماه تنها گرسنگى و تشنگى قرار مده.

- غسل

حضرت رسول اکرم(ص) فرموده‌اند: هر کس ماه رجب را درک کند و اول و وسط و آخر آن ماه را غسل نماید، از گناهان خود پاک می‌شود مانند روزی که از مادر متولد شده است.

- زیارت امام حسین (ع)

- بعد از نماز مغرب بیست رکعت، یعنی ?? نماز دو رکعتی نماز گزارده شود. تا خود، اهل، مال و اولادش محفوظ بماند و از عذاب قبر در پناه باشد.

- بعد از نماز عشا دو رکعت نماز گزارده شود: در رکعت اول حمد و ألم نشرح یک مرتبه و توحید سه مرتبه و در رکعت دوم حمد و ألم نشرح و توحید و معوذتین خوانده شود و پس از سلام، سی مرتبه لا اِلَهَ اِلا اللهُ بگوید و سی مرتبه صلوات بفرستد تا حق تعالی گناهان او را بیامرزد مانند روزی که از مادر متولد شده است.

- احیاى شب اول ماه: شیخ طوسى در «مصباح المتهجد» از امام صادق(ع) از جدش از امیر مؤمنان على(ع) نقل کرده است که آن حضرت دوست داشت که در چهار شب از شبهاى سال، فارغ از هر چیز، به عبادت بپردازد: شب اول ماه رجب، شب نیمه شعبان، شب عید فطر و شب عید قربان.

روز اول رجب

این روز، روز شریفی است و برای آن چند عمل ذکر شده است:

- روزه

- غسل

- زیارت امام حسین (ع)




      
ارسال شده در جمعه 90/3/13 ساعت 9:59 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام

بیان رهبر معظم انقلاب ضمن اشاره ای به یکی از خاطرات مربوط به بیماری حضرت امام خمینی است. به گزارش بولتن نیوز، حضرت آیت الله خامنه ای در بیان خاطره مذکور می فرمایند: بهار سال ????، روزی را که امام(ره) در بستر بیماری بودند، فراموش نمی کنم. ایشان دچار ناراحتی قلبی شده بودند و تقریبا ده، پانزده روزی در بستر بیماری بودند. در آن زمان من در تهران نبودم. آقای حاج احمد آقا به من تلفن کردند و گفتند سریعا به آنجا بیایید؛ فهمیدم که برای امام(ره) مسئله ای رخ داده است. آناً حرکت کردم و پس از چند ساعت طی مسیر، خود را به تهران رساندم. اولین نفر از مسئولان کشور بودم که شاید حدود ده ساعت پس از بروز حادثه، بالای سر ایشان حاضر شدم. خدمت امام(ره) رفتم و هنگامی که نزدیک تخت ایشان رسیدم، منقلب شدم و نتوانستم خودم را نگه دارم و گریه کردم. ایشان تلطف فرمودند و با محبت نگاه کردند. بعد چند جمله گفتند که چون کوتاه بود، به ذهنم سپردم؛ بیرون آمدم و آنها را نوشتم.
در آن لحظاتی که امام(ره) ناراحتی قلبی پیدا کرده بودند، ایشان انتظار و آمادگی برای بروز احتمالی حادثه را داشتند، بنابراین مهمترین حرفی که در ذهن ایشان بود، قاعدتا می باید در آن لحظه حساس به ما می گفتند. ایشان فرمودند: «قوی باشید، احساس ضعف نکنید، به خدا متکی باشید، «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» باشید و اگر با هم بودید، هیچ کس نمی تواند به شما آسیبی برساند.» به نظر من وصیت سی صفحه ای امام(ره) می تواند در همین چند جمله خلاصه شود




      
ارسال شده در پنج شنبه 90/3/12 ساعت 4:22 ع نویسنده : ایمان احمدی

حاج عیسی گفت: اینکه کسی روزی با امام (ره) بوده معیار اینکه امروز در خط امام (ره) باشد، نیست، برخی افراد که آن زمان دور امام بودند و حرف امام (ره) را می‌شنیدند و ایشان کمکشان می‌کرد، امروز به راه دیگری رفته‌اند.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 90/3/12 ساعت 4:20 ع نویسنده : ایمان احمدی

مصباح

ماهنامه پاسدار اسلام در شماره جدید خود گفتاری از آیت‌الله مصباح یزدی، فقیه و فیلسوف کشورمان منتشر شده که متن کامل آن در ذیل می‌آید:

ادامه مطلب...


      

سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله طی سخنانی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که سخنانش به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار لبنان پخش می‌شد، گفت: هر سال در چنین روز مبارکی سالگرد امام خمینی(ره) را زنده نگه می‌داریم و من به ذکر بخش‌هایی از دستاوردهای امام و عملکرد و سیره ایشان می‌پردازم و عظمت شخصیت و اندیشه والا و روحیه قدرتمند، صاف و پاک ایشان را بازگو می‌کنم

ادامه مطلب...


      

آقا

مدیر شبکه ضدانقلابی اندیشه با اشاره به جریانات اخیر کشور، آن را اختلاف بین جناح حاکمیت تعبیر کرده و با نام بردن اصلاح طلبان به عنوان «نیروهایی که مطرح نیستند» گفت که اصلاح طلبان می خواهند از این اختلافات به نفع خود استفاده کنند.
از سوی دیگر کارشناس برنامه به اظهارات مدیر شبکه واکنش نشان داد و در جواب پرسش وی مبنی بر اینکه «آنچه در ایران اتفاق می افتد را چگونه ارزیابی می کنید؟» گفت: «من اصلا قبول ندارم که اختلافی بین سران حکومت جمهوری اسلامی وجود دارد برای اینکه اختلاف موقعی است که یک نیرویی بخواهد نیروی دیگر را تا پای جان بیرون کند.»
کارشناس این شبکه لس آنجلسی در ادامه اختلافات داخلی را سطحی و طبیعی تعبیر کرده و اظهار داشت: «از روز اول این حکومت (جمهوری اسلامی)، ما مرتبا شاهد اختلافات داخلی هستیم ولی یک خط ثابتی در پشت این اختلافات وجود دارد و این خط ثابت است که این حکومت، 33 سال است حکومت می کند.»
وی اذعان کرد: «پس این اختلافی که منجر به هیچ نوع تغییر اساسی در هیچ شأن و شئونی نمی شود، اختلاف نیست. من در حال حاضر هیچ اختلافی در سطح تصمیم گیری و سیاست گذاری کشور ایران نمی بینم.»
این اپوزیسیون خارج نشین در پایان، به ادعای مجری برنامه که تلاش می کرد با دامن زدن به اختلافات، بحث را به قصد تطهیر اذهان عمومی تغییر دهد، واکنش نشان داد و اظهارات وی را صمیمانه[!] و ساده انگارانه تعبیر کرد.




      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا