.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 398
  • بازدید دیروز : 362
  • کل بازدید : 1458834
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/26    ساعت : 6:11 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در دوشنبه 90/3/9 ساعت 2:3 ع نویسنده : ایمان احمدی

دوست‌دار میراث فرهنگی گفت: برخی پژوهشگران لباس فولکلوریک معتقدند، ترکیب رنگ به کار رفته در «کوفیه» (چفیه) به تمدن‌های کهن بین‌النهرین بازمی‌گردد و ساختارهای ترکیبی یا رنگی آن برگرفته از شکل تور ماهی‌گیری یا خوشه‌ی گندم است.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 90/3/9 ساعت 1:55 ع نویسنده : ایمان احمدی

،در حالی که آل سعود آل خلیفه همچنان بر شیعه کشی در بحرین مشغول بوده و مراجع و علمای قم،نجف و لبنان نسبت به این نسل کشی دژخیمانه واکنش نشان داده و بر ضرورت دفاع جهان اسلام از قیام مردمی و انقلابی ملت بحرین تاکید دارند،آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکنون موضعی در این زمینه اتخاذ نکرده است. 

در حالی که هاشمی رفسنجانی در خطبه ?? تیرماه سال ?? و در ایام فتنه در خطبه های نمازجمعه خود نسبت به کشته شدن مسلمانان کشورچین واکنش نشان داده و هشدارهایی رابه مسئولان این کشور داده بود ،وی تاکنون ترجیح داده است تا به عنوان یکی از مسئولان نظام جمهوری اسلامی ،سکوت معناداری را دردستور کار خود قرار دهد. 

در همین زمینه برخی از تحلیلگران سیاسی بر این باورند که ارتباطات و روابط خانوادگی و دوستانه ای که در دولت کارگزاران توسط برخی شخصیت های سیاسی با آل سعود شکل گرفته نباید منجر به سکوت در زمینه نسل کشی شیعیان بحرین به عنوان یک تکلیف دینی شود. 

تنها جمله آقای هاشمی درباره بحرین که هفته گذشته بیان شد این است: در بحرین که یک مظلمه‌ای است و هیچ پناهی نیز در این دنیا ندارند.




      
ارسال شده در دوشنبه 90/3/9 ساعت 1:52 ع نویسنده : ایمان احمدی

رهبر معظم انقلاب در ابتدای جلسه درس خارج فقه این هفته خود ادامه روایتی از امام سجاد علیه السلام را از کتاب "الفقیه" که به بررسی حقوق خدا بر انسان و حقوق نفس بر انسان میپردازد بیان نمودند که بخش هایی از آن را در ذیل می خوانیم: 

«و حقّ اللّسان إکرامه عن الخنا؛ حق زبان بر عهده تو این است که او را از دشنام سالم نگه داری، او را اکرام کنی، برتر بدانی از اینکه او را به زشتگویی دچار کنی. زبان که می تواند ذکر خدا بگوید...
و تعویدها الخیر؛ حق زبان این است که عادت بدهد او را به خیر. این مشکلات غالباً از جوانی و نوجوانی شروع می‌شود*. هرچه به دهانش آمده گفته، حالا هم که مرد کاملی است، می خواهد خوب زندگی کند این ریاضت لازم دارد. انسانی که عادت کرده به دروغگویی باید مواظب باشد. ریاضتش هم به این است که دروغ نگوید، دشنام ندهد. 

ما دیده بودیم در یکی از زندان‌های طاغوت یک نفر بود ساخته شده بود برای فحش! همین طور شروع می کرد بدون توجه به طرف مقابلش فحش‌هایی می‌داد که جدید بود یا ما نشنیده بودیم! کأنه مبتکر بود در ساخت فحش! فحش‌های رکیک می‌داد، عصبانی هم نبود اینکه حالا فکر کنید عصبانی بود، نه، در حال عادی فحش می داد. ما گاهی از این روزنه سلول نگاه می کردیم که بله آقا تشریف آوردند! (با خنده حضار)
این عادت زشتی است. انسان زبانش را در بیاورد بکند در نجاسات. این هم نجاسات معنوی است دیگر.
و ترک الفضول الّتی لا فائدة لها؛ زیادی حرف زدن در حالی که مطلبی که انسان لازم باشد بگوید یا راجح باشد وجود ندارد، این را ترک کنید...


*نکته بسیار مهمی که معظم له به آن اشاره داشتند همین عادت به دشنام در جوانی است. در سالیان اخیر بیشتر از قبل هم مشاهده می شود که جوان‌ها، حتی جوان‌های مذهبی در دیدارها و ملاقات‌هایشان از الفاظ ناپسند استفاده می کنند. کانه قبح موضوع ریخته شده و گمان می‌برند که حالا در قالب شوخی و برای ایجاد صمیمیت بیشتر چند تا فحش هم داده شود اشکالی ندارد غافل از اینکه شارع مقدس به شدت از این عمل نهی نموده و به فرموده رهبر معظم انقلاب این عمل مانند این است که انسان زبانش را در نجاسات فرو ببرد و مسلماً هیچ انسان عاقلی این کار را نخواهد کرد و یقیناً عدم آگاهی منشأ اصلی چنین غفلتی است که امیدواریم هم خودمان از این رفتار مذموم دور باشیم و هم موفق به نهی از منکر و آگاهی بخشی به دیگران گردیم إن شاء الله.




      

حسین صفار هرندی که عصر دیروز در جلسه هفتگی انصار حزب الله سخن می گفت، در بخشی از صحبت های خود به جن گیر دستگیر شده توسط نیروهای امنیتی اشاره کرد و گفت: این شخص برخی قدرت های شیطانی محدود را از طریق اهانت به مقدسات و اقداماتی مانند لگد زدن به قرآن به دست آورده بود.

وی افزود: این شخص حتی در مواجهه با بازجویان نیز از طریق همین قدرت های محدود خود منجر به اتفاقاتی نظیر سردرد در بازجویان می شد که البته نیروهای امنیتی نیز با تلاوت قرآن کریم که باطل السحر محسوب می شود با اقدامات ایذایی وی مقابله کرده و در ادامه از او بازجویی به عمل آورده اند.




      
ارسال شده در دوشنبه 90/3/9 ساعت 1:50 ع نویسنده : ایمان احمدی

منوچهر متکی یکشنبه شب در دیدار با جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی چندین ماه گذشته خیلی ترغیب شدم که حرفی را بزنم ولی تمرین نگفتن کردم چرا که برای گفتن ونگفتن باید دلیل غیرشخصی داشت و ورود من به این بحث جنبه شخصی پیدا می کند.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 90/3/9 ساعت 8:7 ص نویسنده : ایمان احمدی

استاکسنتدر پی قصد ایران برای ایجاد فضای مجازی داخلی به نام اینترنت حلال روزنامه صهیونیستی جورازلم پست نوشت: « حمله کرم کامپیوتری استاکس نت به رئکتورهای نیروگاه بوشهر برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته ای ایران باعث شد تا حکومت این کشور به اجرائی کردن ابتکارات خود در زمینه راه اندازی اینترنت داخلی سرعت عمل بخشد.»
این روزنامه افزود: «با فزایش جنگ نرم علیه ایران و نفوذ فرهنگ غرب در فضای اینترنتی این کشور، ایران در صدد ایجاد شبکه داخلی اینترنتی در برآمده است.»
جورازلم پست در پایان آورد: «این شبکه داخلی که متخصصان آن را، راهی برای پایان دادن به جنگ ایران با اینترنت بین المللی می دانند باعث جدا شدن شبکه اینترنتی ایران از خارج از این کشور می شود و انتظار می رود در ظرف دو سال کل این کشور را فرا بگیرد.»

 




      
ارسال شده در دوشنبه 90/3/9 ساعت 8:4 ص نویسنده : ایمان احمدی

موسوی

سایت ضدانقلابی بالاترین که نقش فعالی در لشکرکشی مجازی در فتنه 88 ایفا می کرد با انتشار مطلبی نوشت: «من به عنوان کوچک‌ترین فرد جنبش سبز شرایط فعلی‌ کشور رو بدتر از هر زمان دیگر میبینم. زمانی‌ شعار میدادیم موسوی دستگیر بشه ایران قیامت می‌شه، موسوی دستگیر شد و ما نتوانستیم کاری از پیش ببریم. در حال حاضر رهبرانمان در حصر هستند و انتظاری هم از جناب خاتمی نمی‌رود که فراخوانی دهد. زمان آن رسیده است که خودمان دست به کار شویم[!]، همان طور که میر عزیزمان گفت هر ایرانی‌ یک رهبر.»
بالاترین که به نظر می رسد این روزها با شروع ماه خرداد به سوگ مرگ فتنه نشسته و با تکرار فراخوان دادن به مناسبت های گوناگون تلاش می کند این داغ را بر خود سبک کند در ادامه می نویسد: «ماه، ماه خرداد است و بهترین زمان برای از سر گیری اعتراضات. نظر بنده این است که از حالا شروع به اطلاع‌رسانی برای 22 خرداد کنیم تا بتوانیم بیشمار بودن خود را بار دیگر به رخ حاکمیت فعلی‌ بکشیم.»
نویسنده در پایان از تمام کاربران بالاترین التماس می کند که اگر نمی توانند در عالم واقع اعتراضاتشان را از سر بگیرند حداقل با نظردادن، بیشمار بودنشان را در دنیای مجازی به اثبات برسانند: «از تمامی‌ عزیزان عاجزانه خواهش می‌کنم نظرهای خود را در همین پست بگذارند تا بتونیم در کنار هم به جمع بندی مناسبی برسیم.»




      

امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی-روز قانون-به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند. اما این جلسه با حواشی جالب و آموزنده‌ای همراه بوده است.
 
به عنوان مثال وقتی یکی از نمایندگان مجلس در دیدار امروز خود با رهبر انقلاب شروع به تمجید کردن از ایشان کرد، مقام معظم رهبری عکس العمل آموزنده‌ای را نسبت به این تمجید داشتند که باید سرلوحه تمام مسئولان قرار گیرد. 

ایشان در واکنش به تعبیرات این نماینده، فرمودند: این صحبت‌ها من را شرمنده می‌کند و هم به ضرر من است و هم به ضرر گوینده. 

رهبر انقلاب همچنین تاکید کردند: این‌جور تعبیرات کمکی به پیشرفت کار نمی‌کند




      
ارسال شده در دوشنبه 90/3/9 ساعت 7:49 ص نویسنده : ایمان احمدی

مهمترین محورهای سخنان مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه به شرح زیر است:

*معتقدم جریان انحرافی بدنبال تنزل دادن موضوع به جن گیری و رمالی است اما آنها جرم های بزرگتری مرتکب شده اند.

*در بسیاری از کشورها نظارت توسط احزاب صورت می گیرد و به دلیل اینکه در کشور ما فاقد تشکیلات هستیم این موضوع مشاهده نمی شود.

*در کشورمان بعضی از احزاب قبل از انتخابات همانند حزب کارگزاران و بعضی بعد از انتخابات همانند جبهه مشارکت بوجود آمدند و شاهد بودیم که با تحزب در کشور به صورت مضحک برخورد شد.

* برخی با اهداف خاص و دریافت پول اقدام به هنجارشکنی در جامعه می کنند و هیچ کس هم مخالف برخورد با آنها نیست با این وجود که حتی آقای رئیس جمهور هم که در مقطعی نیروی انتظامی را در برخورد با بدحجابان ملامت می کرد برخورد با این طیف را قبول دارد.

* دوره هاشمی رفسنجانی دوره ای بود که در آن رقابتی وجود نداشت و شاهد بودیم که در این دوره فعالان سیاسی به تنهایی برای مردم تصمیم گیری می کردند و کاری به نظرات مردم نداشتند.

*شاخصه اصلی این دوران این بود که هاشمی قطب معنوی چپ ها و راست محسوب می شد و حرف نهایی را می زد

*پس از رحلت امام برخی شروع به زیر سئوال بردن اصل ولایت فقیه کردند.

* در نیمه دوم دهه هفتاد مردم با انگیزه های تغییرخواهانه بدنبال رئیس جمهور دیگری بودند و زندگی بسیار سختی داشتند چرا که در آن دوره مسئولین در اوج مشکلات مردم بدنبال اعطای القاب به خود بودند و حتی عناوینی مانند امیرکبیر را به برخی نسبت می دادند.

*احمدی نژاد در ابتدا با گفتمان امام و رهبری به میدان آمد و اعتماد نیروهای حزب الهی را به خود جلب کرد و حتی در سال ?? شاهد بودیم که نیروهای حزب اللهی برای چسباندن عکس احمدی نژاد به دیوارها کتک می خوردند و از سخنان مطرح شده توسط احمدی نژاد طرفداری می کردند اما باید گفت مردم نیز تنها خط گفتمانی را دنبال می کردند و پیرو اشخاص نبودند.

*اما در ادامه دولت دهم افرادی در تحلیل رای آوری رئیس جمهور دچار توهم شدند و اعلام کردند که مردم فقط به خاطر احمدی نژاد به پای صندوق ها آمدند و حتی گفتند که احمدی نژاد خود راه و خط است و انحراف نیز همواره از جایی آغاز می شود که اشخاص به جای آرمانها بایستند.

*مجموعه نظام با راهکارهای خاص خود برخوردهایی را با عوامل جریان انحرافی انجام داده و تکاپوی اخیر آنها نیز به دلیل ضربه خوردن از این ناحیه است و امیدواریم رئیس جمهور نیز این جریان انحرافی را از خود دور کند و لذا در همین راستا گزارش بازجویی های عوامل جریان انحرافی به رئیس جمهور ارائه شده است.

* عنصر ملحد و رمال جریان انحرافی در دولت های قبلی نیز با عطاءالله مهاجرانی و غلامحسین کرباسچی همکاری داشته و بعد از این همکاری ها آقای حاشیه نشین دولت با ارتباط با این عنصر منحرف تلاش کرد از قدرت شیطانی وی استفاده کند.

*سینما یک رسانه اثرگذار است و کاربرد فراوانی دارد و لذا جریان انحرافی به دنبال یارگیری در این عرصه است. سینما حوزه ای است که آدم های متعهد و انقلابی مرتبط با آن بسیار کمیاب هستند و محیطی است که علامت های مثبتی از آن صادر نمی شود و کسانی پا به این عرصه نمی گذارند که در آنان سلامت کامل یافت شود.

* احمدی نژاد به عارضه ای گرفتار شده است و باید دعا کنیم که نجات پیدا کند.




      
ارسال شده در دوشنبه 90/3/9 ساعت 7:45 ص نویسنده : ایمان احمدی

آقا

سخنان امام خامنه ای درمورد نکوهیده بودن ایجاد چالش در میان کشور وجلوگیری ازآن که گناه بزرگ فتنه گران در سال ?? ایجاد چالش برای نظام اسلامی بود.
دریافت فایل تصویری




      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا