.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 121
  • بازدید دیروز : 171
  • کل بازدید : 1460046
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 4:14 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

مصباح

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به تعابیری چون «امام زمان(عج) خود جامعه را اداره می‌کند» با بیان اینکه این سخن به این معنی است که اگر خود ولی عصر(عج) جامعه را اداره می‌کنند،‌ پس نیازی به نائب نیست، نسبت به ایجاد سید علی‌محمد باب دیگری در برابر ولایت فقیه هشدار داد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 90/2/22 ساعت 7:42 ص نویسنده : ایمان احمدی

کوه

این کوه از زوایای متعدد شبیه به یک عقاب نشسته بر پهنه کویر است. این عقاب سنگی در کنار روستای اسلامیه واقع شده و مانند یک مجسمه بسیار بزرگ خودنمایی می‌کند.

شیرکوه، نیز نام مجموعه کوه‌هایی در استان یزد است که بلندی آن در رفیع‌ترین نقطه به ???? متر می‌رسد. برف و یخ زمستانی در این کوه آب بخش‌های زیادی از استان یزد را تامین می‌کند. دامنه شیرکوه روستاهای سرسبز، زیبا و ییلاق‌‌های بی‌نظیری را در حاشیه کویر به دست آورده است.




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/2/21 ساعت 12:59 ع نویسنده : ایمان احمدی

آیت الله العظمی بهجت; برخلاف همگنان سنتی خود در حوزه علمیه قم، از منظر ایجابی به سیاست می نگریست و واجد آرایی مهم در این باره بود. او که در سال های مشروطه دوم روانه حوزه علمیه نجف گردید از نزدیک با رهبران مشروطه و مشروعه خواه آن دیار، آشنا و از آنان گفته های مهمی نقل نمود که امروزه ارزش تاریخی دارد. او پس از بازگشت به ایران، سال های انتقال قدرت در عصر جمهوری اسلامی را مشاهده و از نزدیک با مسائل و رخدادهای سیاسی این دوره نیز روبه رو گردید، اما بدون این که در سیاست، دخالتی ورزد، همواره به عنوان ناظری امین از کلیت نظام برآمده از انقلاب اسلامی حمایت می کرد و به صورت مختلف در شرعی شدن حکومت، تذکراتی خیرخواهانه می داد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 90/2/21 ساعت 12:58 ع نویسنده : ایمان احمدی

صندلی

استانداری فارس اخیراً نظرسنجی‌های مختلفی را برای سنجش میزان ارادت مردم استان به رئیس دفتر رئیس‌جمهور برگزار کرده است. این خبر زمانی بسیار جالب توجه می‌شود که این سؤالات از قالب یک نظرسنجی فراتر رفته، به معیاری برای انتخاب مدیران در بخش‌های مختلف اجرایی تبدیل می‌گردد.

در این نظر سنجی سؤالات جهت‌داری همچون: آیا آقای مشائی را می‌شناسید؟ نظراتش تا حالا چه بوده؟ نظرتان راجع به مکتب ایرانی چیست؟ میزان ارادت‌تان به ایشان چقدر است؟ نظرتان راجع به شخص مشائی چیست؟ و... پرسیده شده است. یکی از مدیران استان فارس که خواست نامش فاش نشود، در این زمینه گفت: افراد پس از پاسخ دادن به این نظر‌سنجی در صورت عرض ارادت به رئیس دفتر رئیس‌جمهور و تعریف از اعتقادات و گفتارهای وی، به سمت‌های مهمی در شهرستان منصوب می‌شوند. وی به دو نمونه از این انتصابات نیز اشاره کرد.




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/2/21 ساعت 12:46 ع نویسنده : ایمان احمدی

ئت

از مهم‌ترین ناهنجاری های خانوادگی در آخرالزّمان ایجاد گسست شدید عاطفی بین اعضای خانواده و از هم گسیختگی خانواده‌هاست. از منظر احادیث اسلامی، در آخرالزّمان بنیاد خانوده‌ها به شدّت سست و آسیب پذیر خواهد شد و فسادها، فتنه‌ها و آفت‌های فراگیر این دوران، در متن تمام خانه‌های شرق و غرب عالم نفوذ خواهد یافت و نه تنها فرزندان که پدران و مادران را نیز فراخواهد گرفت:

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 90/2/21 ساعت 12:44 ع نویسنده : ایمان احمدی

حنفیه

محمد بن حنفیه در دیدگاه برخی از مردم، همان ویژگی هایی را داشت که در احادیث نقل شده بود. مثلاً نام او محمد و کنیه اش، ابوالقاسم بود. علاوه بر آن با صدور اجازه نامه ای به مختار، ظاهراً انتقام امام حسین (ع) را نیز ستاند. همین موضوعات برخی مردم را دور او جمع کرد، با اینکه خود ابن حنفیه، هیچ ادعایی نداشت.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 90/2/21 ساعت 12:39 ع نویسنده : ایمان احمدی

وقتی به آپارتمان جدیدمان نقل مکان کردیم همة همسایه‌ها ماهواره داشتند، ما هم برای اینکه از قافله عقب نمانیم، ماهواره تهیه کردیم و مشکلات ما از همان زمان شروع شد، خانة ما شده بود پاتوق دوستان شوهر سابقم، بعد از مدّتی احساس کردم احساس غیرت همسرم نسبت به من کم شده و برایش مهم نیست من هر روز جلوی چشم او از دوستانش پذیرایی و ریخت و پاش‌هایشان را جمع و جور ‌کنم،

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 90/2/21 ساعت 10:37 ص نویسنده : ایمان احمدی

حضرت معصومه

آیت‌الله سید محمد باقر فالی گفت: پیکر آیت‌الله آقا سید محمد کاظم قزوینی به همراه کتاب روی سینه‌اش «فاطمة الزهراء من المهد الی اللحد؛ فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت» پس از 17 سال، سالم از قبر خارج شد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 90/2/21 ساعت 7:57 ص نویسنده : ایمان احمدی

یعقوبی

هر ساعت از نو قبله ای با بت پرستی می رسد         توحید بر ما عرضه کن تا بشکنیم اصنام را

  نگاهی به فعالیت فرقه‌هایی که پوسته و پوشش دینی – مذهبی دارند بوضوح نشان می دهد که این فرقه ها رسما تشکل‌ فردی و گروهی یافته و ریشه های دینی را آماج اهداف شیطانی خود قرار داده است.

گزارش مستند«ندای انقلاب» حاکی است این فرقه‌ها اعضایشان را از لایه هایی از مذاهب قبلی که دچار تندروی  یا کند روی بوده به همراه تعدادی از مرتدها جلب و جذب کرده و فعالیتهای خود را پی می گیرند.این فرقه ها گرچه بنا بر محیط های پیرامون خود به نشرآئین های شیطانی می پردازند اما نگاهی دقیق تر نشان می دهد که آنان جزیی از یک منظومه و ساختاری کلی ترمی باشند که به سمت جهانی شدن گام بر می دارند.

از دیگر سو فرقه‌ها از دیدگاه علوم اجتماعی تعاریف گوناگونی دارند. در این میان بخشی از کارشناسان بر این باورند که باید در تجزیه و تحلیل‌ها، فرقه‌های ضد دینی سکولار را جدا از انگیزه‌های مذهبی مورد بحث و بررسی قرار داد.بنا بر نگاه این کارشناسان فرقه‌های موجود که همینک فعال می باشند در چهار دسته قرار می‌گیرند:

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 90/2/20 ساعت 12:26 ع نویسنده : ایمان احمدی

دیپلماسی ایرانی نوشت:

اگر روابط ایران با کشورهای قطر، عمان و امارات متحده عربی سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد رو به بهبودی گذاشت، روابط تهران و ریاض به این سادگی‌ها عادی نخواهد شد. علی اکبر صالحی که هفته گذشته به قطر و پس از آن به عمان سفر کرد، روز گذشته به ابوظبی رفت تا یخ روابط موجود میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به یک باره شکسته شود. اما این دلیل نمی‌شود که عربستانی‌ها نیز به همین سادگی بپذیرند که روابط خود را با ایران عادی کنند.

روز دوشنبه ?? اردیبهشت پایگاه خبری تحلیلی میدل‌ایست آن‌لاین گزارش داد که عربستان سفر علی‌ اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان به ریاض را نپذیرفته و پذیرش میزبانی از او را منوط به عذرخواهی ایران از عربستان بر سر تحولات اخیری که به تنش به روابط دو کشور منجر شده، دانسته است. این پایگاه خبری به نقل از منابع نزدیک به شورای همکاری خلیج فارس نوشته است که عربستان سعودی از حملات ‌دیپلماتیک و رسانه‌ای ایران علیه این کشور در پی ورود نیروهای نظامی عربستان و متحدانش در قالب سپر دفاع جزیره به بحرین پس از آغاز تظاهرات مردمی این کشور به شدت دلخور است و می‌گوید، چگونه است در حالی که ایرانی‌ها همه جا در رسانه‌هایشان با تحقیر به ما خاندان آل سعود می‌گویند اکنون به فکر بهبود روابط افتاده‌اند.

بنا به گزارش‌ها، عربستان سعودی به وزارت امور خارجه ایران پیام داده است تا زمانی که دولت ایران از تخریب کنسولگری عربستان در مشهد و حمله به سفارت‌ عربستان در تهران عذرخواهی نکرده سفر وزیر امور خارجه ایران را به ریاض نمی‌پذیرد و گمان هم نمی‌کند که بدین ترتیب تا آینده نزدیک بهبودی در روابط دو کشور حاصل شود.

میدل‌ایست آن‌لاین همچنین خبر داده است که ایران از قطر خواسته تا برای بهبودی روابط با عربستان میان تهران و ریاض وساطت کند ولی دولت قطر به اطلاع وزارت خارجه ایران رسانده که تماس مستقیم تهران با ریاض بهتر جواب خواهد داد و تهران بهتر است خود راسا با ریاض تماس بگیرد.

این در حالی است که قطر چندان رابطه حسنه‌ای با عربستان سعودی ندارد و برای تضعیف آن هم در شورای همکاری خلیج فارس و هم در سطح منطقه‌ای و اتحادیه عرب تلاش می‌کند. پیش از این امیر قطر پذیرفته بود که میان ایران و مصر وساطت کرده تا دو کشور روابط خود را تا سطح سفیر ارتقا دهند. وی در همین راستا هفته گذشته سفری را به قاهره انجام داد که با انتقاد رسانه‌های وابسته به عربستان و مقامات دولتی این کشور مواجه شد. این نشان می‌دهد که قطر شاید حاضر به وساطت برای بهبودی روابط تهران با قاهره باشد ولی تمایلی به وساطت برای عادی‌سازی روابط میان تهران – ریاض ندارد.

علی اکبر صالحی هنگامی که در زمستان گذشته سکان‌دار وزارت امور خارجه شد، تاکید کرده بود که بهبودی روابط تهران – ریاض را در اولویت کاری خود قرار خواهد داد و تلاش خواهد کرد تا اختلافات ایران با عربستان را به حداقل برساند. با آغاز بحران بحرین و ورود نیروهای نظامی عربستان و متحدانش در شورای همکاری به این کشور برای سرکوب تظاهرکنندگان بحرینی، تنش در روابط ایران و عربستان به اوج خود رسید. در طول این مدت عربستان موفق شده بود با همراه ساختن دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس رویکردی تهاجمی در برابر ایران اتخاذ کند و با زدن اتهام‌های مختلف به ایران مبنی بر تلاش تهران برای دخالت در امور داخلی کشورهای شورای همکاری به ویژه بحرین، یمن و کویت ایران را تحت فشار قرار دهد. شورای همکاری ظرف دو ماه گذشته دو بار نشست فوق‌العاده برگزار کرد و در هر دو بار به بهانه‌های مختلف در بیانیه‌های خود ایران را مورد حمله شدید قرار داد و حتی تهدید کرد که از ایران به شورای امنیت سازمان ملل شکایت می‌کند. در تمامی این بیانیه‌ها حضور و نقش عربستان به وضوح دیده می‌شد. با سفر علی اکبر صالحی به قطر و عمان و پس از آن به امارات متحده عربی که اتفاقا در هر سه سفر از حضور نظامیان خارجی در بحرین انتقاد کرد، شکستی آشکار در ایجاد رویکرد تهاجمی شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران به وجود آمد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این مسئله سبب شد تا عربستان در جبهه مهاجمان به ایران در شورای همکاری تنها بماند.

با این حال کارشناسان معتقدند که تنش در روابط ایران و عربستان تا این حد و اندازه چندان دوام نخواهد آورد. با دستور پادشاه بحرین برای پایان وضعیت فوق‌العاده در بحرین ظرف سه هفته آینده که می‌تواند زمینه‌های لازم برای خروج نیروهای خارجی از این کشور را فراهم کند، پیش‌بینی می‌شود زمینه‌های بهبودی روابط میان ایران و عربستان نیز فراهم شود به ویژه این که عربستان بر سر بحران لبنان و سوریه به کمک‌های ایران نیاز مبرم دارد.




      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا