.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 133
  • بازدید دیروز : 171
  • کل بازدید : 1460058
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 5:44 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در شنبه 90/2/17 ساعت 9:57 ص نویسنده : ایمان احمدی

آقا




      
ارسال شده در شنبه 90/2/17 ساعت 9:55 ص نویسنده : ایمان احمدی

آقا




      
ارسال شده در شنبه 90/2/17 ساعت 9:51 ص نویسنده : ایمان احمدی

آقا




      
ارسال شده در شنبه 90/2/17 ساعت 9:42 ص نویسنده : ایمان احمدی

حضرت امام به محض اطلاع از سفر هیئت اعزامی از سوی رییس جمهور آمریکا به ایران ،اعلامیه‏اى خطاب به شورای انقلاب صادر فرمودند. این تنها اعلامیه حضرت امام است که بدون "بسم اللَّه الرحمن الرحیم" است همانند سوره برائت در قرآن کریم".

فارس نوشت: پس از تسخیر لانه جاسوسى امریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، جیمى کارتر رئیس جمهورى امریکا احتمالًا با هماهنگى عوامل داخلى و بخصوص چند عضو کابینه دولت موقت "رمزى کلارک" و "ویلیام میلر" را براى ملاقات با امام خمینى به ایران اعزام داشت.

نمایندگان اعزامى در حالیکه به ترکیه رسیده بودند و خود را براى سفر به ایران آماده مى‏کردند، پیام فوق الذکر حضرت امام صادر شد و آنان بدون اخذ نتیجه به امریکا باز گشتند. پیام کوتاه و مختصر حضرت امام بلافاصله در جهان و رسانه‏هاى گروهى بین المللى انعکاس گسترده و کم نظیرى یافت.

یادگار حضرت امام آقاى سید احمد خمینى در این باره تصریح مى‏کنند: "حضرت امام به محض اطلاع اعلامیه‏اى صادر فرمودند و درآن اطلاعیه هیأت امریکایى را نپذیرفتند و به همه اعضاى شوراى انقلاب، هیأت دولت موقت و سایر مسئولین تذکر دادند که هیچ کس حق ملاقات با این هیأت امریکایى را ندارد. نکته قابل توجه در این اعلامیه آن است که این تنها اعلامیه حضرت امام است که بدون "بسم اللَّه الرحمن الرحیم" است همانند سوره برائت در قرآن کریم".

*زمان: ?? آبان ????/?? ذى الحجه ???? .

مکان: قم.

مخاطب: شوراى انقلاب اسلامى و مسئولان دولتى.

از قرار اطلاع نمایندگان ویژه کارتر در راه ایران هستند و تصمیم دارند به قم آمده و با اینجانب ملاقات نمایند. لهذا لازم مى‏دانم متذکر شوم دولت امریکا که با نگهدارى شاه، اعلام مخالفت آشکار با ایران را نموده است و از طرفى دیگر آنطور که گفته شده است سفارت امریکا در ایران محل جاسوسى دشمنان ما علیه نهضت مقدس اسلامى است، لذا ملاقات با من به هیچ وجه براى نمایندگان ویژه ممکن نیست و علاوه بر این:

?- اعضاى شوراى انقلاب اسلامى به هیچ وجه نباید با آنان ملاقات نمایند ..

?- هیچ یک از مقامات مسئول حق ملاقات با آنان را ندارند ..

?- اگر چنانچه امریکا، شاه مخلوع- این دشمن شماره یک ملت عزیز ما- را به ایران تحویل دهد و دست از جاسوسى بر ضد نهضت ما بردارد، راه مذاکره در موضوع بعضى از روابطى که به نفع ملت است باز مى‏باشد .

روح اللَّه الموسوى الخمینى




      
ارسال شده در شنبه 90/2/17 ساعت 9:38 ص نویسنده : ایمان احمدی

حضرت امام خمینی رحمه الله در توصیف کمالات والای عرفانی و الهی حضرت صدیقه طاهره می فرمایند: «تمام ابعادی که برای زن متصوّر است و برای یک انسان متصوّر است، در فاطمه زهرا علیهاالسلام جلوه کرده و بوده است. یک زن معمولی نبوده است؛ یک زن روحانی، یک زن ملکوتی، یک انسان به تمام معنا انسان [بوده] تمام نسخه انسانیت، تمام حقیقت زن، تمام حقیقت انسان [است]. او زن معمولی نیست او موجودی ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است... تمام هویّت های کمالی که در انسان متصوّر است و در زن تصوّر دارد، تمام در این زن است... زنی که تمام خاصّه های انبیا در اوست؛ زنی که اگر مرد بود، نبیّ بود؛ زنی که اگر مرد بود به جای رسول اللّه بود... انسانی است به تمام معنی انسان، زنی است به تمام معنی زن. صدیقه طاهره... از مرتبه طبیعت شروع کرده است [و] حرکت کرده است؛ حرکت معنوی با قدرت الهی، با دست غیبی. با تربیت رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم مراحل را طی کرده است تا رسیده است به مرتبه ای که دست همه از او کوتاه است...».

مقام معظّم رهبری
مقام معظّم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای در عباراتی این گونه به توصیف حضرت فاطمه علیهاالسلام می‌پردازند: «قلب این زن حکیمه و این زن عالمه و این زن محدثّه و این زنی که با عوالم غیب ارتباط داشت و این زنی که فرشتگان با او حرف می زدند، آن چنان به عوالم مُلک و ملکوت روشن بود که قلب علی علیه السلام و قلب پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم . این زن با همه ظرفیّت و با آن مقام شامخ پشت امیرالمؤمنین علیه السلام مثل کوه ایستاد و تا زنده بود در همه مراحل زندگی با تمام وجود از امیرالمؤمنین علیه السلام و از مقام ولایت دفاع کرد. علاّمه مجلسی می گوید: بزرگان فُصَحا و بُلَغا از علوّ کلمات و مضامین ظاهر و باطن کلمات خطبه ای که زهرا علیهاالسلام در مسجد مدینه ایراد کرد، انگشت تعجّب به دندان گزیدند... فاطمه زهرا علیهاالسلام با آن حال غم و اندوه به مسجد رفت و ارتجالاً و بدون اینکه قبلاً آن را تنظیم کرده باشد [آن را] بر زبان جاری کرده است. آن بیان حکیمانه و آن ارتباط با غیب و آن ظرفیت والا و بالا و آن نورانیّت قلب و بیان را همه و همه، یکسره در راه خدا خرج کرده است».




      
ارسال شده در جمعه 90/2/16 ساعت 6:3 ع نویسنده : ایمان احمدی

کتاب «صحیفه فاطمیه» به قلم حجت‌الاسلام حمید احمدی جلفایی که مشتمل بر احادیث و کرامات حضرت فاطمه (ع) است، در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها به چاپ پانزدهم رسید.

به گزارش فارس، به دلیل استقبال مخاطبان، کتاب «صحیفه فاطمیه» مشتمل بر احادیث و کرامات حضرت زهرا سلام‌الله علیها، در بهار امسال و همزمان با ایام فاطمیه به چاپ پانزدهم رسید تا در مجموع ?? هزار بار چاپ شده باشد. در این کتاب خطبه‌ها، کلمات قصار، ادعیه، اشعار، فضائل، کرامات و سایر ملحقات حضرت در شش فصل گرد آمده است.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/2/16 ساعت 6:0 ع نویسنده : ایمان احمدی


دراین تصاویر دستخط استاد شهید آیت الله مطهری نمایان است که در حاشیه یکی از صفحات کتاب اسلام شناسی شریعتی نوشته شده است و نظر صریح شهید مطهری را نسبت به افکار و آثار شریعتی نشان می دهد.

شهید مطهری نوشته است: اغلب آثار شریعتی از نظری هنری اعلی، از نظر علمی متوسط و از نظر دینی و اسلامی صفر است.




      
ارسال شده در جمعه 90/2/16 ساعت 6:0 ع نویسنده : ایمان احمدی

حاج سعید حدادیان در گفتگویی با انتقاد از انتشار فایل صوتی سخنانش پس از گذشت ?ماه از آن برنامه گفت: تاریخ دقیق سخنان بنده به برنامه مناجات شب اول ماه رمضان سال گذشته یعنی حدود ?ماه قبل برمی گردد که اخیرا جریان انحرافی آن را با سوء نیت به صورت گسترده در سایت ها منتشر کرد تا به این وسیله جلوی انتقاد نیروهای انقلابی را بگیرد. 

وی با اشاره به انتقاد آیت الله علم الهدی و آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه نسبت به دولت تاکید کرد: آقای احمدی نژاد در پاسخ به این انتقادها گفت بیائید با مشایی مناظره کنید و البته همه میدانیم که مناظره یک عالم دینی با کسی مثل مشایی تحقیر علماست و منم در آن زمان برخورد تاخیری کردم.

این مداح با تاکید بر اینکه آقای احمدی نژاد در آن زمان هیچ ایرادی به بنده نگرفت تصریح کرد: رئیس جمهور پس از آن جلسه پیغامی را به بنده داد با این مضمون که فلانی شما که دانشگاهی هستید چرا حرف من را متوجه نمی شوید.

وی افزود: تا همین چند وقت پیش آقای احمدی نژاد در شرایط مختلف با ما ارتباط داشته و یکبار هم نشد که به بنده بابت آن انتقاد ، گلایه و شکایتی کند.

سعید حدادیان با بیان اینکه توزیع این فایل صوتی پس از گذشت ?ماه سوال برانگیز است گفت: دست جریان انحرافی دولت برای جلوگیری از انتقاد نیروهای انقلابی در توزیع و انتشار گسترده این سخنان در کار است و مطمئن باشید که با اینگونه اعمال راه به جایی نخواهند برد.

وی افزود: کسانی که با اینگونه اعمال قصد لطمه به آبروی یک نوکراهل بیت را دارند بدانند که آبروی ما دست حضرت زهراست و تا جایی که جان در بدن داریم در مسیر ولایت مقابل جریان های انحرافی ایستاده و از مواضع اصولی خود عقب نشینی نمی کنیم.

به نوشته فاطمیون، این مداح همچنین با اشاره به اینکه منظور بنده از زشتی را اهل حدیث متوجه می شوند اظهار داشت: نباید برای زشتی در یک انسان جایی وضع کنید زیرا زشتی یک انسان می تواند در پیشانی یا بازو و یا در چشمانش باشد که البته آن عیب را می تواند بپوشاند.

حاج سعید حدادیان ادامه داد: این حرف بنده را علما و البته دادگاه خوب متوجه می شوند و آقایان برای محکوم کردن آن تلاش نکنند چون مبنای تفسیری دارد و برخی از آن اشتباه برداشت کرده اند.

وی همچنین شایعه دستگیریش توسط دادگاه را تکذیب کرد و گفت: انتشار اینگونه اخبار دروغ در سطح جامعه به علت صدمه زدن به آبروی نوکر اهل بیت است و این در حالیست که نمی دانند آبروی ما دست اهل بیت است که خدا کند در محضر آنان شرمنده نباشیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تنها راه نجات از فتنه های آخر الزمان حرکت در مسیر ولایت است گفت: ولایت فقیه است که انقلاب را از انحراف نجات می دهد و در تمام عرصه های باید گوش به فرمان آقا حرکت کنیم.




      
ارسال شده در جمعه 90/2/16 ساعت 5:55 ع نویسنده : ایمان احمدی

شنیده‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که عملیات شناسایی اعضای شبکه جریان انحرافی و مرتبطین با آن‌ها آغاز شده و کلیه فعالیت‌های آشکار و پنهان این جریان تحت رصد نهادهای مسوول قرار گرفته است.

به گزارش جهان، در همین رابطه مدتی است که عناصر میانی و واسطه‌های این جریان تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. برخی از این نفرات نیز طی روزهای گذشته دستگیر شده و برخی هم فراری و تحت تعقیب هستند.

همچنین یک جن‌گیر و رمال مشهور که سابقه همکاری با برخی اعضای دولت اصلاحات را نیز در کارنامه خود دارد اخیرا توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده و اعترافات هولناکی را اقرار نموده است.

در همین زمینه گروهی که تحت عناوین دروغین عرفان و نزدیکی به امام زمان(عج) تحت حمایت جریان انحرافی بودند شناسایی و دستگیر شدند.

گفتنی است این جریان طی چند سال گذشته در بخش‌های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی فعال شده است.

جهان در آینده فعالیت‌های مافیای این جریان انحرافی در اقتصاد را منتشر می‌کند.




      
ارسال شده در جمعه 90/2/16 ساعت 5:55 ع نویسنده : ایمان احمدی

وی در خطبه اول نماز جمعه که آغاز آن با شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه " نمازگزاران تهرانی همراه بود، از تقوا به‌عنوان منشاء همه خوبی‌ها یاد کرد و گفت که انسان با تقوا نه عمر خود را ضایع می‌کند و نه عمر دیگران را.

فارس نوشت: امام جمعه موقت تهران که خطبه اول نماز‌‌جمعه‌‌ هفته‌های قبل را به موضوع "اسرار نماز " اختصاص می‌داد، در خطبه اول نماز‌جمعه این هفته، با توجه به فرار رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س، به بررسی سیره و زندگی حضرت صدیقه طاهره و ذکر کرامات آن حضرت پرداخت.

صدیقی در این زمینه با اشاره به روایات ائمه اطهار درباره شخصیت و ویژگی‌های حضرت زهرا(س)، دفاع از ولایت و تنها نگذاشتن ولی تحت هیچ شرایط را از ویژگی‌های برجسته حضرت زهرا (س) بر‌شمرد و با بیان اینکه حضرت فاطمه قبل از تولد و در شکم مادر سخن گفته است، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) به مادرش می‌گفت "مادر نگران نباش، خدا با پدرم است. می‌خواهی از رهبر زمان حمایت کنی و از اینکه مردم به او جفا کرده‌اند، زانوی غم بغل گرفتی و فکر می‌کنی او تنها است اما نگران نباش چرا‌که این پرچم به دست هر کس برسد، از او حمایت می‌شود و خدا همراه پرچمدار هدایت مردم است؛ این کشتیبان تنها نیست و در این امواج خروشان و سهمگین در پناه خدا‌‌ست و شکست ندارد ".

وی افزود: حضرت زهرا (س) از همان ابتدای تولد دفاع از ولی و خط رهبری را تا قیامت در کلمات زیبای خود تابلو کردند و به جهان نشان دادند که پیام‌آور محبت خدا هستند و برای اتمام حجت با دیگران آمده‌اند.

خطیب جمعه این هفته تهران خطبه فدکیه را یکی از جلوه‌های قدرت‌نمایی حضرت زهرا(س) ذکر کرد و گفت که حضرت زهرا در آن خطبه به مسئله رهبری پرداختند و تأکید کردند که کسی که در برابر ولایت بایستد، در برابر خدا ایستاده است.

صدیقی با طرح این پرسش که مردم آن زمان انتقام چه چیزی را از امام علی(ع) گرفتند که او را کنار گذاشتند و چه چیزی باعث می‌شود که زیر بار ولایت نروند، ولایت را بندگی خدا دانست و تصریح کرد: نشان دادن قدرت در برابر دشمن جهاد اصغر است اما کسی که بخواهد اهل بهشت شود، باید در برابر ولی زانو بزند و نشان دهد که در برابر ولی "من " نیست.

امام جمعه موقت تهران رمز بندگی خدا را تسلیم بودن در برابر ولی خواند و تأکید کرد که کسی که فرمان پرچمدار خدا را اطاعت نکند، نمازش قبول نیست.




      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا