.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 121
  • بازدید دیروز : 171
  • کل بازدید : 1460046
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 4:14 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در جمعه 90/2/16 ساعت 5:53 ع نویسنده : ایمان احمدی

خورشیدی صبح امروز در اولین همایش شورای مشاورین رییس جمهور در سال ?? که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری با حضور دکتر داوودی مشاور رییس جمهور و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به تهیه دستورالعمل و چارت تشکیلات شورای مشاورین رییس جمهور به دستور رییس جمهور، گفت: دبیرخانه‌ی شورای مشاورین رییس جمهور به منظور ارتباط و تعامل بیشتر بین شورای مشاوران رییس جمهور و شخص رییس جمهور تشکیل شده است تا کارها بهتر پیش برود.

وی ادامه داد: ولی متاسفم برای کارشکنی‌های زشتی که در این مدت در راستای اینکه این مجموعه شکل بگیرد، صورت گرفت. من گلایه‌هایی را که مطرح می‌کنم، خدمت رییس جمهور تاکنون مطرح نکرده‌ام. من دوست دارم کار کنم و اهل نق زدن نیستم و هیچ موقع این گله‌ها را نیز در حضور آقای داوودی مطرح نکرده‌ام. من گلایه‌ام از سرپرستی نهاد ریاست جمهوری در تمام این مدت است.

خورشیدی ادامه داد: آقای رییس جمهور دستور داد که ساختمان مشاوران از نوفل لوشاتو به ساختمان شماره ? منتقل شود و ما ???، ??? کارمندی را که داشتیم به حدود ?? نفر کاهش دادیم، یعنی هم دورکاری را انجام دادیم و هم کاهش پرسنل. ولی چه پولی، چه تضمینی، هیچی. با دست خالی. اما ما با تمام این کمبودها و امکانات فعالیت خود را انجام دادیم برای اینکه دستور رییس جمهور روی زمین نماند.

وی ادامه داد: رییس جمهور دستور تدوین چارت تشکیلاتی این شورا را داد و این چارت تهیه شد و سپس رییس جمهور به آقای فروزنده دستور دادند مطالب مربوط به این شورا را زود و خیلی فوری جمع و جور کند، ولی متاسفانه یک و نیم، دو ماه طول کشید که از دفتر ایشان بیرون بیاید. چه کسی در این زمینه مقصر است؟ خیلی روشن است. با آن که این وقفه‌ها پیش آمد ما کار را روی زمین نگذاشتیم. از آذر ماه سال گذشته ?? پست سازمانی برای این شورا تعریف شد و آقای فروزنده ابلاغ کرد و به سرپرستی نهاد ارجاع شد تا کارهای مربوطه انجام شود، ولی از ماه ? سال ?? این قضیه معطل ماند، و ما به آقای بقایی که سرپرستی جدید نهاد را بر عهده گرفت این موضوع را گفتیم، وی نیز رفت تا ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه اداره کردن این مجموعه خرج می‌خواهد، گفت: آقای بقایی بحث ??? هزار تومان را مطرح کرده است. اینکه خیلی زشت است؟ ما تا الان از جیب خرج کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برخی از دوستانی که در شورا حضور دارند و به عنوان مشاورین رییس جمهور فعالیت می‌کردند، می‌خواستند برای پیگیری کارهای مربوطه به سفرهای استانی بروند، از جمله آقای اسحاق مدنی می‌خواست به عنوان مشاور رییس جمهور در جریان سفر استانی رییس جمهور به سیستان و بلوچستان حضور داشته باشد، اما همه را بردند جز آقای اسحاق مدنی و ما شرمنده ایشان شدیم.

وی گفت: آقایان مشخص کنند که اگر اختلاف دیدگاه با من دارند چرا لطمه به مجموعه می‌زنند و بعد می‌گویند اهل تعامل هستیم.

خورشیدی با اظهار تاسف از صحبت‌هایی که در مورد رییس‌جمهور و عدم ولایت‌پذیری ایشان از سوی برخی از افراد مطرح می‌شود، گفت: آدم متاثر می‌شود از شنیدن چنین صحبت‌هایی، آقای دکتر احمدی نژاد دست آقا را بوسیده است و ادبیات امام را زنده کرده است و ?? سفر استانی رفته‌اند که هیچ‌کس نرفته است. من به عنوان عضو خانواده ایشان می‌گویم که زندگی ایشان پاک و ولایی است. من در زندگی ایشان هستم و می‌بینم ایشان همواره در خدمت آقا بوده است. چرا برخی افراد مدعی می‌شوند و می‌گویند ایشان ضد ولایت فقیه است، این بی‌انصافی است، آخرتی وجود دارد، دنیا زودگذر است، آیا باید تمام خدمات ایشان را نادیده گرفت، کدام رییس‌جمهور به میزان ایشان اینقدر تابع ولایت بوده است. آدم وقتی این حرفها را می‌شنود متاثر می‌شود.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: به صراحت می‌گویم که بنده مهدی خورشیدی سرباز ولایت و در رکاب آقا هستم و ایشان به عنوان مولا صحبتی را در مورد جریان انحرافی مطرح کردند که بنده با عنوان سرباز ایشان تا آخرین قطره خونم در مقابل این جریان انحرافی که مدنظر ایشان است، و همه می‌دانند چه در درون و چه در بیرون از خانواده خواهم ایستاد.

افتخار می‌کنم که سرباز ایشان هستم و تا آخرین قطره خون پای دفاع از آرمانهایی که ایشان مطرح کرده‌اند، می‌ایستم.




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/2/14 ساعت 7:49 ص نویسنده : ایمان احمدی

هلالی

حاج عبدالرضا هلالی - جانم زهرا گل حیدر

دانلود




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/2/14 ساعت 7:37 ص نویسنده : ایمان احمدی

طراحان انگلیسی موفق به ساخت یک ساعت گوشتخوار شده‌اند که برای اعلام زمان از حشرات استفاده می‌کند!

به گزارش ایسنا، همه ما در مورد انرژی سبز شنیده‌ایم اما این ساعت به احتمال زیاد یکی از نادرترین شکل‌های منابع انرژی دوستدار محیط‌ زیست محسوب می‌شود.

این ساعت که توسط جیمز آئوگر و جیمی لویزو ساخته شده، از یک نوار چسبناک با پوشش عسل برخوردار است که حرکت می‌کند. هنگامی که یک حشره بر روی این نوار می‌چسبد، نوار حرکت کرده و در انتهای آن تیغه‌هایی برای آماده‌کردن سوخت ساعت وجود دارد.

این ماده آلی سپس به انرژی الکتریکی تبدیل شده و نمایشگر ال‌سی‌دی ساعت انرژی خود را به دست می‌آورد. این ساعت آن چنان پرخور نبوده و پس از مصرف هشت حشره می‌تواند تا 12 روز کار کند.

حشرات برای محلی که در آن زندگی می‌کنند یک تهدید به شمار می‌روند. این حشرات در حقیقت انبارهایی از انواع بیماری‌ها بوده و آزاردهنده‌ترین و نامطلوب‌ترین موجودات اطراف انسان هستند.

برای رهایی از دست این موجودات دستگاههای زیادی تاکنون ساخته شده که تا حدی زیادی هم موفق بوده‌اند. کاغذ سمی حشره‌کش یکی از مشهورترین آنها است. حشرات بر روی این کاغذها چسبیده و می‌میرند.

ساعت گوشتخوار از این ایده استفاده کرده و علاوه بر شکار حشرات، انرژی مورد نیاز خود را نیز تامین می‌کند. هرچند در این فناوری اشکالاتی نیز وجود دارد که دوستدار محیط زیست بودن انرژی آن را زایل می‌کند. نوار چسبنده این ساعت با استفاده از انرژی یک موتور حرکت می‌کند. اگر طراحان این ساعت راه دیگری برای استفاده از منابع انرژی طبیعی برای حرکت نوار پیدا کنند، می‌توان برچسب دوستدار محیط زیست را بر کلیت این محصول که هنوز در مرحله پیش‌ساخت قرار دارد نهاد.

ll




      

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی صبح امروز در همایش تجلیل از مربیان و اساتید حوزه آموزش سپاه پاسداران که به مناسبت ?? اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری در محل نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزار شد، با اشاره به ماهیت برخی واژه‌ها و اصطلاحات در ادبیات پیش و پس از انقلاب گفت: برای مثال ما در پیش از انقلاب با دو واژه عرصه سیاسی و عرصه دینی مواجه بودیم که همین کلمات به نوعی القا کننده دین از سیاست بود و برای مثال در جامعه اگر یک روحانی را سیاسی می‌دانستند، این یک ضد ارزش محسوب می‌شد.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد:‌ اما به برکت امام و تربیت شدگان مکتب او مانند شهید مطهری این ادبیات بعد از انقلاب تغییر کرد و امروز دیگر آن فرمایش مرحوم مدرس که فرمود سیاست ما عین دیانت ماست، کمابیش در جامعه پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از این واژه‌ها که در ادبیات ما رایج است، کلمه اصولگرا است که یک مفهوم دینی و یا سیاسی دارد و ما شاهد بودیم این اواخر حتی برخی به همین واژه اصولگرایی هم حمله کردند و به آن انتقاد داشتند و این یعنی اصولگرایی یک شعار سیاسی است چرا که خاصیت شعارها و ادبیات سیاست تحول و تغییر است. اما ما در مفهوم دینی این موارد را نداریم.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: وقتی دین و سیاست ما یکی شد، گاهی شعارهای دینی و سیاسی نیز با هم قاطی شده و مشکل‌زا می‌شوند و برخی فکر می‌کنند همانطور که می‌شود شعارهای سیاسی را تغییر داد و یا به آن انتقاد کرد، پس این امر در خصوص شعارهای دینی هم قابل تأمین خواهد بود.

این استاد برجسته حوزه افزود: از ابتدای تشکیل حکومت اسلامی در ایران واژه ولایت فقیه به عنوان یک مهر و آرم این حکومت شناخته شد اما باید ببینیم که آیا ولایت فقیه هم مانند دیگر شعار احزاب و گروه‌ها یک شعار سیاسی است یا یک مفهوم دینی احیا شده.

وی خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در اصل دین ما بود و یک شعار سیاسی نیست و مفهومی است که معارف دینی ما آن‌را پرورانده‌اند و از آنجا که نظام ما یک نظام دینی است بنابراین مفهوم ولایت فقیه را محترم می‌شمارند‌ اما متاسفانه بسیاری از اشخاص با ولایت فقیه مانند یک شعار سیاسی معامله می‌کنند که گویی توسط مردم خواسته شده و در قانون آمده و می‌توان آن را عوض کرد.

این استاد برجسته حوزه افزود: در ولایت فقیه یک مفهوم دینی است و مثلا با یک شعار سیاسی مثل مرگ بر آمریکا تفاوت دارد و اعتبار آن نیز به پذیرفتن مردم نیست بلکه اعتباری است که دین آن‌را ایجاب می‌کند که در این جا منظور مذهب تشیع است.

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه اطاعت و تبعیت محض باید از خداوند متعال باشد، گفت اما خداوند ما را به تبعیت از برخی افراد دیگر مانند پدر و مادر و یا پیامبر امر کرده که البته اینها در عرض خدا قرار نمی‌گیرند بلکه این اطاعت‌ها در طول اطاعت خداوند است و اطاعت از آنها از آن جهت واجب است که خدا ما را به آن امر کرده است.

وی با بیان اینکه بعد از پیامبر و ائمه طاهرین اطاعت از ولی فقیه واجب می‌شود، گفت: این اطاعت از ولی فقیه نیز در طول اطاعت از امام و پیغمبری است که از خدا اطاعت می‌کنند.

این استاد حوزه با بیان اینکه منبع اعتبار حکم،‌قانون و تشریع فقط خداوند متعال است، گفت: اطاعت از ولی فقیه نیز به خاطر حکم خداست نه اینکه مردم آن را خواسته باشند که احیانا در زمانی بخواهند آن را عوض کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: این اطاعت از ولی فقیه تنها به دوران غیبت محدود نمی‌شود چراکه اصل ولایت فقیه مربوط به زمان امام صادق است که ایشان فرمودند اگر ما به شما دسترسی نداشته باشیم چه بکنیم که امام فرمود از ولی فقیه اطاعت کنید.

وی ادامه داد: این به آن معناست که حتی در زمان امام معصوم نیز اگر مردم به واسطه مکانی که در آن حضور دارند به امام دسترسی ندارند باید از فقیه عادل که حکم او حکم امام است، تبعیت کنند و این ربطی به مسائل سیاسی ندارد که مثلا با رای مردم این امر صورت بگیرد و یا در قانون اساسی بیاید. مگر اطاعت از خدا باید در قانون اساسی باشد؟

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه اگر خدای ناکرده روزی ولایت فقیه از قانون حذف شد، باز هم اعتبار خود را از دست نخواهد داد، یادآوری کرد: متاسفانه در دوران گذشته و ریاست جمهوری‌های سابق برخی گفتند که ما چون ولایت فقیه در قانون اساسی است، آن را قبول داریم و این یعنی اینکه ما ناچاریم ولی فقیه را قبول داشته باشیم. و متاسفانه برخی مسئولین درجه یک کشور در گذشته این حرف‌ها را می‌زدند.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: البته امروز هم خیلی‌ها در دلشان همین است هر چند می‌گویند ما ولایت فقیه را قبول داریم اما ته موضوع را که نگاه می‌کنیم می‌بینیم چیز دیگری است.

وی ادامه داد: آن ولایت فقیه که ما می‌گوییم، اعتبار قانون اساسی از آن است، همانطور که حضرت امام فرمودند؛ رئیس جمهور منتخب مردم اگر از طرف ولی فقیه منصوب نشود طاغوت بوده واطاعت از او حرام است.

این استاد حوزه به ذکر یک مثال پرداخت و گفت: ‌مثلا مردم یک محلی قرارداد می‌کنند و یک نفر را برمی‌گزینند تا مثلا رئیس آن جمع باشد که البته این عیبی هم ندارد اما این مسئله وجود شرعی ندارد در حکومت اسلامی نیز باید بدانیم که اعتبار حکومت اسلامی با بقیه حکومت‌ها متفاوت است و اینجا بود که امام فرمود حکم دولت اسلامی و اطاعت از آن شرعا واجب است و منظور امام این نبود که این وجود و شرعی بودن به خاطر رای مردم باشد. بلکه مشروعیت آن به واسطه انتسابش از طرف ولی فقیهی است که خود او منسوب امام زمان است.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه در کشور ما اطاعت از حکم حکومتی و مقررات مجلس شورای اسلامی مثل واجبات شرعی واجب است، افزود: اگر این فرهنگ ترویج شد بسیاری از اقدامات نیروی انتظامی و یا دادگاه‌ها خود به خود حل می‌شود اما متاسفانه ما هنوز به این عینیت نرسیده‌ایم که قوانین حکومت اسلامی را واجب بدانیم.

وی با بیان اینکه شعار ولایت فقیه یک شعار دینی است نه یک شعار سیاسی، ولایت فقیه را عمود خیمه انقلاب دانست وافزود: این انقلاب برای اطاعت از خدا و احیای ارزش‌های دینی و احکام خدا برپا شد البته نه اینکه همه کسانی که در این انقلاب نقش داشتند، این طور باشد. اما در همه دنیا سبقه انقلاب ما را اسلامی می‌دانند.

این استاد حوزه با بیان اینکه اسلامیت این انقلاب در بعد قانونگذاری با شورای نگهبان و در بعد اجرایی با ولی فقیه تعیین می‌شود، افزود: اگر اینها را یک شعار سیاسی تلقی کنیم، در حقیقت آن را ضعیف کرده‌ایم و زمینه‌ای فراهم می‌شود که کم کم کسانی تصور کنند که در ایران دو رقیب وجود دارد یکی ولی فقیه و یکی فرد دیگری.

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه ما باید این فرهنگ را که ولایت فقیه یک شعار دینی است نه سیاسی، در جامعه ترویج کنیم، گفت: ما در گذشته یکی از اقمار دست چندم و نوکر آمریکا در منطقه بودیم اما این استقلال امروز مدیون انقلاب اسلامی است و در وصیت‌نامه شهدا هم به غیر از اهمیت اسلام و انقلاب چیز دیگری نمی‌بینیم.

وی با بیان اینکه روح انقلاب به اسلام و قوام اجراییش به ولایت فقیه است، گفت: بنابر این هر قدم برای تقویت ولایت فقیه برداشته شود، یا برای پایبندی مردم به ارزش‌ها تلاش شود این انقلاب را شکوفاتر کرده و بزرگترین خدمت به انقلاب خواهد بود و بزرگترین خیانت نیز عمل کردن در عکس این مسیر است.

این استاد حوزه با بیان اینکه باید امروز بر اساس همین محک خدمت و خیانت را بشناسیم، گفت: خیانت یعنی تغییر در برخی اصول. مثلا اینکه به جای اسلام ایران را مطرح کنیم. اینها مسائل ریشه‌ای است و مطرح کردن این مسائل جریان انقلاب را تضعیف می‌کند؛ آنهم زمانی که کشورهای منطقه به بیداری اسلامی رسیده و می‌خواهند از انقلاب ما الگوگیری کنند و حالا ما بیاییم بگوییم انقلاب ما یک انقلاب ایرانی بود.

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه گوینده این حرف با هر نیت و از هر کجا الهام گرفته باشد، خیانت کرده و ما باید خدمت وخیانت را از هم تشخیص دهیم و اینها ربطی به نیت افراد ندارد و بدانید هر سخنی اگر در جهت تضعیف ارزش‌ها باشد، خیانت است.

وی همچنین مطرح کردن مفاهیمی که برخاسته از اسلام نیست و یا احیانا مخالف اسلام هم باشد، را با هر نیتی از سوی گوینده آن خیانت دانست و گفت: ‌اگر امروز شهید مطهری زنده بود بزرگترین هم و غمش مبارزه با این سهل‌انگاری‌ها و تساهل و تسامح‌ها در رفتارها و شعارها بود.

این استاد برجسته حوزه همچینن با اشاره به ویژگی‌های برجسته شهید مطهری گفت: کسی که بیشترین سهم را برای تقویت باورها و ارزش‌های جامعه ایفا کرد، همین علامه شهید مرتضی مطهری بود، افزود: امروز هم با گذشت بیش از ?? سال از شهادت ایشان هنوز ما به نص کتاب‌های او احتیاج مبرم داریم.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه با اهدای لوح از مقام علمی و فقهی آیت‌الله مصباح یزدی تقدیر به عمل آورد.




      
ارسال شده در سه شنبه 90/2/13 ساعت 8:24 ص نویسنده : ایمان احمدی

محسن رضایی گفت: فتنه سال 88 فتنه واقعی بود و کسانی که سعی کردند ثابت کنند فتنه نیست، اشتباه کردند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد افزود: بارها به صراحت گفته ام که فتنه 88 واقعی بوده است اما موضع هاشمی را باید از خودشان سوال کنید.
وی همچنین در جواب این سوال که چرا در انتخابات 88 نسبت به نتایج اعتراض کردید و پس از مدتی اعتراض خود را پس گرفتید، توضیح داد: من در چارچوب قانون اعتراض کردم و البته تمکین به نظر شورای نگهبان هم در چارچوب قانون بود.
رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ماجرای خانه نشینی رئیس جمهور در دو هفته گذشته گفت: ممکن است عده ای بگویند این هفته یک جار و جنجال بی خود در کشور ما درست کردند تا بگویند اختلافات و دوگانگی هایی وجود دارد؛ اما به زودی همه می فهمند که این خبرها نیست و آنها از اینکه ملت ایران ممکن است در بیداری اسلامی نقش ایفا کنند به دنبال جار و جنجال هستند که ان شاءالله ما با قدرت کشورمان را اداره می کنیم و ارتباطمان را با ملت های آگاهی مثل مصر برقرار خواهیم کرد و بیداری اسلامی که در منطقه به وجود آمده است، انقلاب اسلامی را در آینده حفظ خواهد کرد.




      
ارسال شده در سه شنبه 90/2/13 ساعت 8:19 ص نویسنده : ایمان احمدی

چندی پیش، وزیر ارشاد طی اظهار نظری در پاسخ به سوالی درباره صدور روادید سفر زیارتی عمره و با اشاره به وقفه در صدور روادید به علت تجمع  مقابل کنسولگری عربستان در مشهد مقدس گفت: به هر حال، اختلاف نظر سیاسی وجود دارد؛ اما مسأله‌ی عمره مربوط به جهان اسلام است و نباید این مسائل با سیاست گره بخورد.

به گزارش صراط نیوز ، این اظهارات از سوی وزیر ارشاد در حالی بیان شد که سفر مستحبی عمره ، صرف نظر از عواید اقتصادی برای رژیم آل سعود در جهت اعطای مشروعیت به این رژیم که مدعی خدمت به حرمین شریفین است کاربرد تبلیغاتی فراوانی دارد.

همچنین به عقیده صاحب نظران در صورتیکه جهان اسلام با یک عمل هماهنگ و در راستای حمایت از مردم مظلوم بحرین، سفر عمره را برای مدت کوتاهی به حال تعلیق درآورد ،با زیر سوال رفتن مشروعیت خاندان حاکم بر عربستان، فشار سیاسی سنگینی به رژیم آل سعود وارد شده و می تواند عامل موثری در جهت ممانعت از اعمال ضد انسانی این رژیم جنایتکار باشد.

افزون بر این، به نظر می رسد این اظهار نظر وزیر محترم در تعارض آشکار با نظریه یکی بودن دین و سیاست و در هم تنیده بودن این دو مقوله در اسلام ناب محمدی (ص) می باشد.

به هر روی صراط نیوز بر اساس وظیفه رسانه ایی خود صرفا بخشهایی از سخنان امام راحل(ره) در مورد بُعد سیاسی حج و احکام عبادی دین مبین اسلام را منتشر کرده و قضاوت را به خوانندگان می سپارد.

1.پیام در سالگرد کشتار خونین مکه قبول قطعنامه 598/زمان: 29 تیر 1367، 5 ذى الحجه 1408/ صحیفه امام، ج‏21، ص: 77 :

یکى از وظایف بزرگ مسلمانان پى‏بردن به این واقعیت است که حج چیست و چرا براى همیشه باید بخشى از امکانات مادى و معنوى خود را براى برپایى آن صرف کنند. 

چیزى که تا به حال از ناحیه ناآگاهان و یا تحلیلگران مغرض و یا جیره‏خواران به عنوان فلسفه حج ترسیم شده است این است که حج یک عبادت دسته جمعى و یک سفر زیارتى- سیاحتى است. به حج چه (مربوط است) که چگونه باید زیست و چطور باید مبارزه کرد و با چه کیفیت در مقابل جهان سرمایه دارى و کمونیسم ایستاد! به حج چه که حقوق مسلمانان و محرومان را از ظالمین باید ستاند! به حج چه که باید براى فشارهاى روحى و جسمى مسلمانان چاره‏اندیشى نمود! به حج چه که مسلمانان باید به عنوان یک نیروى بزرگ و قدرت سوم جهان خودنمایى کنند! به حج چه که مسلمانان را علیه حکومتهاى وابسته بشوراند. بلکه حج همان سفر تفریحى براى دیدار از قبله و مدینه است و بس! و حال آنکه حج براى نزدیک شدن و اتصال انسان به صاحب خانه است. و حج تنها حرکات و اعمال و لفظها نیست و با کلام و لفظ و حرکت خشک، انسان به خدا نمى‏رسد. حج کانون معارف الهى است که از آن محتواى سیاست اسلام را در تمامى زوایاى زندگى باید جستجو نمود.

2.زمان: 20 آبان 1357،10 ذى الحجه 1398 /مکان: پاریس، نوفل لوشاتو/صحیفه امام جلد 4 صفحه 446 :

این مواقفى  که در اسلام هست مثل عید فطر، عید اضحى‏، قربان، و حج- مواقف حج- نماز جمعه، جماعات که در شب و روز انجام مى‏گیرد، این مواقف جنبه‏هاى عبادى دارد، و جنبه‏هاى سیاسى و اجتماعى هم دارد؛ یعنى جنبه عبادى‏اش در جنبه سیاسى‏اش- اینها- مُدْغَمند، مُنْضَم به همند. دیانت اسلام یک دیانت عبادىِ تنها نیست و فقط وظیفه بین عبد و خداىِ تبارک و تعالى، وظیفه روحانى تنها نیست؛ و همین طور یک مذهب و دیانت سیاسى تنها نیست؛ عبادى است و سیاسى. سیاستش در عباداتْ مُدْغَم است و عبادتش در سیاسات مدغم است. یعنى همان جنبه عبادى یک جنبه سیاسى دارد.



      
ارسال شده در سه شنبه 90/2/13 ساعت 8:18 ص نویسنده : ایمان احمدی

یک سایت خبری آمریکایی ،کلمه "منحرف" را اسم رمز رییس دفتر رییس جمهور دانست.

این یعنی هر جا از نام "منحرف" استفاده شد ، می توان فهمید که منظور اسفندیار رحیم مشایی همان رئیس دفتر رئیس جمهور ایران است . 
به گزارش صراط نیوز، سایت خبری هافینگتون پست با ذکر این مطلب با اشاره به اتفاقات اخیر در ماجرای وزارت اطلاعات نوشت:حمایت بسیاری از محافظه کاران از آقای احمدی نژاد ناشی از تایید رییس جمهور توسط رهبری است.
بناربراین گزارش ،مقاله یاد شده با اذعان به اعلام پیروی بسیاری از هواداران رییس جمهور از اصول انقلاب اسلامی و رهبری افزود:در عین حال مشایی متهم به اعتقاد به نسخه ایی از ایران اسلامی است که درآن جایی برای روحانیت وجود ندارد.
این نوشته خاطر نشان کرد:مشایی علیرغم نداشتن آموزش رسمی فقه اسلامی، مدعی پیشرو بودن در تعلیمات جدیدی در تشیع بوده که همین موضوع سبب ناراحتی روحانیون والامقام گشته است.
هافینگتون پست در ادامه مدعی شد اصلی ترین دلیل عزل وزیر قبلی اطلاعات مخالفت با معاونت اولی مشایی بوده است.
این سایت همچنین با بیان ادعایی دیگر افزود: کناره گیری مشایی از یکی از سمتهای هجده گانه اش در ماه گذشته زمینه سازی برای انجام فعالیتهای انتخاباتی برای مجلس شورای اسلامی است.
این نوشته با اشاره به مصاحبه رییس دفتر رییس جمهور با رسانه های داخلی و اعلام زود بودن صحبت درباره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد :معلوم نیست شورای نگهبان صلاحیت وی برای انتخابات تایید کند.
هافینگتون پست در پایان ضمن اذعان به مخالفتهای شدید علیه مشایی در داخل کشور پیش بینی کرد محتملا وی شانسی برای آینده سیاسی خود نخواهد داشت.



      
ارسال شده در سه شنبه 90/2/13 ساعت 8:15 ص نویسنده : ایمان احمدی

صفار

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به تبعیت امام حسین (ع) در زمان امامت امام حسن (ع) اضافه کرد: ای کاش بزرگانی که وقتی جماعتی را پشت سر خود می‌بینند، یادشان باشد که رابطه امام حسین (ع) با برادر و امام خود چگونه بود!

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 90/2/12 ساعت 8:11 ص نویسنده : ایمان احمدی

آقا

خبرگزاری آسوشیتدپرس تصریح کرد که محبوبیت و مقبولیت احمدی نژاد به خاطر حمایت مقام معظم رهبری از وی بوده و اگر این حمایت نباشد احمدی نژاد منزوی خواهد شد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 90/2/12 ساعت 8:7 ص نویسنده : ایمان احمدی

مطهری




      
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا