.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 68
  • بازدید دیروز : 759
  • کل بازدید : 1450288
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/17    ساعت : 3:22 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در شنبه 90/1/13 ساعت 5:47 ع نویسنده : ایمان احمدی

با بررسى روایات، به دست مى‌آید که گناهان مختلف، داراى آثار گوناگون است، که ما در اینجا به ذکر چند اثر شوم گناه مى‌پردازیم:

 

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 90/1/13 ساعت 5:45 ع نویسنده : ایمان احمدی

الف- غریزه

 

در انسان غرایزى وجود دارد که گاهى دچار افراط یا تفریط مى‌شود، پس باید راه‌هاى تعدیل آنها را شناخت.

امام على علیه السلام در گفتارى مى‌فرماید:

خداوند فرشتگان را به عقل اختصاص داد (و آنها تکویناً محکوم به اطاعت عقل هستند) و حیوانات را به شهوت و غضب، اختصاص داد. (و آنها به طور تکوینى محکوم به ارضاى غرائز حیوانى هستند) اما انسان را با اعطاء عقل و خشم و شهوت شرافت بخشید. پس هرگاه پیروى از عقل کند، مقامش برتر از فرشتگان خواهد شد، زیرا با بودن خشم و شهوت، اطاعت از عقل نموده است، و اگر اطاعت از شهوت و غضب کند، از حیوانات، پست‌تر است، زیرا با داشتن عقل پیروى از خشم و شهوت نموده است.(1)

قرآن در مورد کسانى که از غرائز حیوانى پیروى مى‌کنند؛ مى‌فرماید:

اولئک کالاَنعامِ بل هم اضلّ سَبیلا(2)؛ آنها همچون چارپایان بلکه گمراه‌ترند.

 

 

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 90/1/13 ساعت 10:3 ص نویسنده : ایمان احمدی

آقا

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: در جهاد، حضور و رویاروئى با دشمن، مفروض است. اگر بخواهیم در ادبیاتِ امروز ما براى «جهاد» معادلى پیدا کنیم، می شود «مبارزه». جهاد اقتصادى، یعنى مبارزه‌ اقتصادى.

ادامه مطلب...


      

متکی

وزیر امور خارجه سابق کشورمان در واکنش به اظهارات صادق خرازی با بیان اینکه حرف‌های ایشان را جدی نگیرید، اظهار داشت: آقای خرازی از سیاست خارجی صرفاً التماس برای مذاکره با آمریکایی‌ها را می‌داند.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 90/1/13 ساعت 9:59 ص نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در جمعه 90/1/12 ساعت 4:52 ع نویسنده : ایمان احمدی

دو کار از همه سخت‌تر است یکی سخنرانی به عنوان نفر هشتم و نهم و یکی هم شنیدن سخنرانی نفر هشتم و نهم با این حال علیرغم خستگی دوستان چند نکته را به عرض عزیزان می‌رسانم:

امروز ما در یک نقطه عطف و تعیین سرنوشتیم، جدای از عناوین گوناگونی که به کار برده می‌شود دوره نهم و دهم ریاست جمهوری حرکتی در راستای خط اصیل انقلاب، خط پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیه السلام بوده است.

خداوند عالم را خلق کرد، همه عالم را برای انسان و انسان را برای خودش خلق کرد و برای انسان خطی کشید تا انسان‌ها این خط را بگیرند و به خدا برسند در این خط پیامبران قرار دارند،‌‌ همان خدا برای این خط، یک ماموریت قرار داد، و هیچ ملتی جز ملت ایران نمی‌تواند آن ماموریت را انجام دهد این بحث، بحث ناسیونالیسم و ملی گرایی نیست، بحث مسئولیت است.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در جمعه 90/1/12 ساعت 4:46 ع نویسنده : ایمان احمدی

نالله و اناالیه راجعون

خاندان محترم موسوی

خبر درگذشت شادروان حاج سید میراسماعیل موسوی موجب تاسف و تالم خاطر گردید.

مصیبت وارده را بر شما خاندان معزز و به خصوص فرزندان خدوم و برومندشان به ویژه مهندس میرحسین موسوی تسلیت می‌گویم.

خاندانی که خدمات شایسته‌ای به اسلام و انقلاب و میهن اسلامی‌مان کردند و افتخار تقدیم چندین شهید در راه اسلام، انقلاب و میهن را در کارنامه خود دارند.

از درگاه احدیت برای آن مرحوم مغفور رحمت واسعه و برای بستگان صبر و اجر مسالت می‌کنم.

اکبر هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پنجشنبه 11 فروردین 1390

 




      
ارسال شده در پنج شنبه 90/1/11 ساعت 6:31 ع نویسنده : ایمان احمدی

به نوشته رویترز عربی الشیخ محمد السالم الصباح وزیر خارجه کویت مدعی شد: در تمام این سالها ما جز خیر و خوبی به کشور همسایه مان ایران نرساندیم اما حالا می بینیم که نیروهای سپاه این کشور با قرار دادن یک شبکه جاسوسی قصد ضربه زدن به امنیت ما را دارند که مسئولان ایرانی باید بیشتر در این مسئله بررسی داشته باشند

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 90/1/11 ساعت 6:30 ع نویسنده : ایمان احمدی

پس از تسلیت سران فتته و هم گیمانان آنها به میر حسین موسوی بابت درگذشت پدرش، سازمان مجاهدین نیز فوت میر اسماعیل موسوی را تسلیت گفت .

 شاخه خارج از کشور سازمان مجاهدین در بخشی از پیام تسلیت خود آورده: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی خود را در سوگ خاندان موسوی شریک می داند و این داغ را به همه مردم شریف ایران، بازماندگان آن مرحوم و به ویژه مهندس میرحسین موسوی و زهرا رهنورد یاران و همراهان دربند و پایدار جنبش سبز تسلیت می گوید و ازخداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و بردباری مسئلت می نمائیم .
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (شاخه خارج از کشور)
?? فروردین ????
 
 
پیکر پدر موسوی صبح امروز در بهشت زهرا به خاک سپرده شد .



      

دومین جشن جهانی نوروز در حالی به کار خود پایان داد که پیش از این علما ، ائمه جمعه و برخی نمایندگان مجلس برگزاری این جشن را تداعی کننده جشن های دوران شاهنشاهی دانسته و با توجه به حوادث و تحولات منطقه خواستار لغو آن شده بودند . در دومین جشن جهانی نوروز محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی به سخنرانی پرداختند .

به گزارش صراط نیوز ، با توجه به اینکه سال گذشته روسای جمهور، "امام علی رحمان" رئیس جمهور تاجیکستان، "جلال طالبانی" رئیس جمهور عراق ، "حامد کرزای" رئیس جمهور افغانستان و "قربان‌قلی بردی محمداف" رئیس جمهور ترکمنستان که برای شرکت در جشن جهانی نوروز به تهران آمده‌ بودند به همراه رئیس جمهور کشورمان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند اما امسال روسای جمهور شرکت کننده در دومین جشن جهانی نوروز موفق به حضور در محضر رهبر انقلاب نشدند .
هر چند که پایگاه اطلاع رسانی دولت در اقدامی شیطنت آمیز اقدام به انتشار پیامک دیدار روسای جمهور شرکت کننده با رهبر انقلاب کرده و خبرگزاری دولتی ایسنا تصاویر سال گذشته این دیدار را باز نشر داد اما این اخبار نه تنها از سوی دفتر رهبری تائید نشد بلکه فورا توسط رسانه ها تکذیب گردید .
در این میان اما با توجه به حاشیه هایی ! که به وجود آمد این نکته از نظرها پنهان ماند که به راستی چرا روسای جمهور شرکت کننده در مراسم جشن جهانی نوروز موفق به دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای نشدند؟
گفتنی است مقام معظم رهبری در بخشی از پیام نوروزی خود خطاب به مردم ایران فرمودند : "حوادث تلخی که در برخی از کشورها نسبت به مردم انجام می گیرد ـ در بحرین نسبت به مردم عزیز آنجا، در یمن، در لیبی ـ عید را بر ما گوارا نمیکند و مانع از این است که انسان شادی عید را بتمامه احساس کند."



      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا