.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 449
  • بازدید دیروز : 295
  • کل بازدید : 1445744
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 9:15 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 90/11/12 ساعت 8:0 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/11/12 ساعت 7:53 ص نویسنده : ایمان احمدی

مراسم شب گذشته اختتامیه همایش بین المللی جوانان و بیداری اسلامی با حاشیه هایی از جمله خاطره گویی علی اکبر ولایتی از رهبر انقلاب در پی بحران بوسنی و تجمع جوانان انقلابی همراه بود که به اختصار به آنها اشاره می شود.

ادامه مطلب...


      

الحمد للَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّد المرسلین و سیّد الخلق اجمعین سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الطّیّبین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الى یوم الدّین.

 خوشامد عرض میکنم به همه‌ى شما میهمانان عزیز، جوانان عزیز، حاملان بشارتهاى بزرگ براى آینده‌ى امت اسلامى. هر کدام از شما، حامل یک بشارت بزرگ هستید. وقتى جوان در یک کشورى بیدار شد، امید به بیدارى‌هاى عمومى در آن کشور افزایش پیدا میکند. امروز جوانهاى ما در سرتاسر جهان اسلام بیدار شده‌اند. این همه دام مقابل پاى جوانها قرار داده شده، اما جوان مسلمان و غیور و بلندهمت، از این گرفتارى‌ها خودش را نجات داده. شما مى‌بینید در تونس، در مصر، در لیبى، در یمن، در بحرین چه اتفاق افتاد؛ در بقیه‌ى کشورهاى اسلامى چه حرکتى به وجود آمده. اینها همه بشارت است.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 90/11/11 ساعت 8:2 ص نویسنده : ایمان احمدی

از عنوان این یادداشت پیداست که آنچه درپی خواهد آمد فقط یک «حدس» و «گمانه» است. گمانه ای که برخی از شواهد و قرائن موجود، احتمال وقوع آن را قوت می بخشند و اما، از آنجا که موضوع این گمانه مخصوصا در شرایط کنونی از اهمیت فراوانی برخوردار است «احتمال»ها را حتی اگر درصد اندکی داشته باشند، نمی توان و نباید دستکم گرفت. ماجرا درباره آشفتگی و نابسامانی اخیر در بازار سکه و دلار است که غیرطبیعی و سؤال برانگیز بود و خوشبختانه با ورود - هرچند دیرهنگام- دولت محترم، اکنون به «سامان نسبی» رسیده است.
در یادداشت روز چهارشنبه کیهان 5/11/90 با عنوان «چه کسانی تحریم را بزک می کنند؟!» به ریشه بیرونی این آشفتگی اشاره داشتیم و با استناد به برخی از شواهد محسوس آورده بودیم افزایش مصنوعی و پرشتاب بهای سکه و دلار که افزایش قیمت سایر کالا و خدمات را نیز به دنبال داشت یک «پروژه» تعریف شده در ادامه تحریم نفتی اخیر اتحادیه اروپا بوده و با این انگیزه کلید خورده بودکه تحریم ها را موثر جلوه داده و از این طریق، ضمن مخدوش کردن الگوی ایران اسلامی در نگاه ملت های مسلمان منطقه، انتخابات پیش روی مجلس نهم را نیز تحت تاثیر قرار دهد و...

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 90/11/11 ساعت 7:49 ص نویسنده : ایمان احمدی

منافقمجاهدین خلق حاضرند کارهایی را برای ما انجام دهند که ما از بابت آن باید خجالت بکشیم و بهتر است تا درباره آنها سکوت کنیم

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 90/11/10 ساعت 7:16 ع نویسنده : ایمان احمدی

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 90/11/10 ساعت 7:15 ع نویسنده : ایمان احمدی

شهیدمطهری

عقل منبع دینی و فقهی: اهتمام اسلام بر عقل، تنها در ملازمه بین حکم شرع و عقل منحصر نشده، بلکه عقل را به عنوان یکی از منابع چهارگانه در عرض قرآن و سنت به رسمیت شناخته است. استاد شهید در این باره می‏گوید:
«اسلام در اساس قانون‏گذاری، روی عقل تکیه کرده است؛ یعنی عقل را به عنوان یک اصل و به عنوان یک مبدأ برای قانون به رسمیت شناخته است... و این خیلی عجیب به نظر می‏رسد که در دینی، در مبادی استنباط، عقل را در ردیف کتاب آسمانی قرار بدهند، بگویند این مبادی چهار چیز است و یکی از آن‏ها عقل‏است.» [55]
لازمه در عرض قرآن و سنت قرار دادنِ عقل، عدم تعارض آن سه‏است.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 90/11/10 ساعت 7:9 ع نویسنده : ایمان احمدی

امامامام راحل علیه الرحمة همیشه دو ساعت قبل از اذان صبح براى نماز شب و دعا آماده بود از سرمایه هایى که براى نماز شب داشت گریه زیاد بود بطورى که دستمال هاى اشکش چنان خیس مى شد که آنها را عوض مى کرد و دستمال دیگرى برمى داشت.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 90/11/10 ساعت 7:7 ع نویسنده : ایمان احمدی

قرآنقرآن در لا به لای احکام  و دستوراتی که بیان کرده است، حوادث و داستان‌های پیشینیان (اقوام و ملل قبل از اسلام) و نیز ماجراهای عهد نزول را در قالب داستان بیان کرده است.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 90/11/10 ساعت 5:24 ع نویسنده : ایمان احمدی

آیا این بی توجهی عمدی به اکثریت 99 درصدی جامعه و ایستادن در کنار 1درصدی که در میان همه ملت های دنیا منفور هستند، تا قیامت ادامه خواهد داشت؟

ادامه مطلب...


      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا