.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 310
  • بازدید دیروز : 295
  • کل بازدید : 1445605
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 4:44 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در جمعه 90/1/26 ساعت 10:16 ص نویسنده : ایمان احمدی

?. معتاد (مگر ترک انگیزه ای کند و دیگر معتاد به حساب نیاید) و شارب خمر (شراب خوار)
?. بیمار روانی (بیماری که ارتباطش را با واقعیت از دست داده و تا کاملا درمان نشده)
?. بی دین و لا مذهب ( رعایت این توصیه برای تمام افراد بشر با هر دین و مذهبی مفید است)
?. بد اخلاق ، تند خو (؛ کسی که اخلاقش قابل پیش بینی نیست)
?. مادی و بخیل
?. مجرم خو ، تبهکار و خلاف کار
?. دوست باز افراطی (و مطلقا بی تمایل نسبت به خانواده)
?. بی کاره و علاف
?. زن زیبا از خانواده فاسد (»» نکته)
??. بچه ننه (وابستگی شدید به مادر و خانواده)




      
ارسال شده در جمعه 90/1/26 ساعت 10:12 ص نویسنده : ایمان احمدی

آیت الله سیستانینماینده آیت الله سیستانی در ایران گفت: پادشاه عربستان پس از وقوع ناآرامی ها در بحرین، خواستار مکالمه تلفنی با آیت الله سیستانی شده بود ولی ایشان درخواست پادشاه عربستان را رد کردند.
حجت الاسلام جواد شهرستانی در دیدار اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پادشاه عربستان پس از وقوع ناآرامی ها در بحرین خواستار مکالمه تلفنی با آیت الله سیستانی شده بود، اظهار داشت: آیت الله سیستانی درخواست پادشاه عربستان را رد کردند، زیرا معتقد بودند این درخواست در جهت اصلاح وضعیت مردم بحرین نیست.
وی همچنین به موضع گیریهای این مرجع تقلید در برابر حوادث اخیر کشورهای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت شیعیان بحرین از لحظه آغاز موجب نگرانی آیت الله سیستانی بود و ایشان در همان زمان به دنبال حل مشکل بحرین بودند زیرا به خوبی از روابط حکومت آل خلیفه و حکومت عربستان مطلع بودند و نمی خواستند مردم بحرین اسیر این دو حکومت شوند.
نماینده آیت الله سیستانی در ایران با اشاره به نامه‌های بوش و اوباما به آیت الله سیستانی گفت: این دو رئیس جمهور آمریکا بسیار سعی داشتند که از جایگاه آیت الله سیستانی سوءاستفاده کنند اما درایت ایشان همواره مانع این کار شد.




      
ارسال شده در جمعه 90/1/26 ساعت 10:6 ص نویسنده : ایمان احمدی

این یک واقعیت است که فاصله حرم امام حسین(ع) با حرم حضرت عباس(ع) و فاصله بین صفا و مروه معادل ??? متر است.

به گزارش جهان ازدرب شرقی حرم مطهرامام حسین علیه السلام خارج شده وارد بین الحرمین که می شوی و از آنجا که عبور کرده وارد حرم اباالفضل العباس علیه السلام می شوی، فاصله بین دو بارگاه حدود ??? متراست و هنگامی که در حال سعی بین صفا و مروه هستی باید همین فاصله را طی کنی.

گفتنی است بین الحرمین میدان جنگ در روز عاشورا بوده و نزدیک حرم اباالفضل العباس علیه السلام محل استقرارسپاهیان یزید لعنه الله علیه بوده است.

در زیر می توانید تصاویری که با استفاده از گوگل ارث گرفته شده را مشاهده و میزان فاصله را تطبیق دهید.




      
ارسال شده در جمعه 90/1/26 ساعت 10:3 ص نویسنده : ایمان احمدی

سید نعمت الله جزائری در « انوار نعمانیه » درباره مناظره ای که بین مرحوم شیخ بهاء و عالمی از علماء اهل سنت که اعلم علماء مصر بود واقع شد نوشته است:


شیخ بهاء چون سفر مکه کرد چهار سال سفرش طول کشید و دو سال در مصر ماند و میان شیخ و آن عالم دوستی بود. شیخ به آن عالم اعلام نموده بود که من بر مذهب عامه و اهل سنت هستم.

روزی آن عالم به شیخ گفت که این طائفه رافضه که در نزد شما هستند در باب شیخین چه می گویند؟ شیخ بهائی فرمود: که آنها دو حدیث برای من ذکر نمودند که من از جواب آنها عاجز ماندم.

آن عالم سنی پرسید که آن دو حدیث کدام است؟ شیخ فرمود : می گویند که مسلم در صحیح خود روایت می کند که پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمود هر که فاطمه را اذیت و آزار برساند پس به تحقیق که مرا آزار کرده و هر که مرا اذیت کند خدا را اذیت کرده وهر که خدا را اذیت کند کافر است. و نیز مسلم در همان کتاب پس از پنج ورق روایت کرده که فاطمه علیها السلام از دنیا رفت و حال آنکه بر ابی بکر و عمر خشمناک بود.

پس من نتوانستم جواب این دو حدیث را بدهم و شیخین را تبرئه کنم . عالم سنی به شیخ گفت : من میروم آن کتاب را مطالعه می کنم و آن دو حدیث را می بینم تا جوابش را هم برای شما بیاورم. رفت و فردای آن روز به نزد شیخ آمد عرض کرد: من نگفتم که این رافضه همیشه به ما تهمت می بندند و در نقل حدیث دروغ می گویند .

من رفتم دیشب کتاب صحیح مسلم را مطالعه کردم دیدم فاصله ی حدیث اول با حدیث دوم بیشتر از پنج ورق است!!!!!


منبع : قصص العلماء صفحه ???




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/1/24 ساعت 4:39 ع نویسنده : ایمان احمدی

تشکیلات تروریستی موسوم به المنظمه‌الوطنیه لتحریر الاحواز(حزم) متشکل از پنج گروه تروریستی خلق عرب، جبهه‌ العربیه لتحریر الاحواز، حرکه النضال العربی لتحریر الحواز، دوله العربستان، جبهه دموکراتیک ملی احواز و مقاومت ملی اهواز به سردکرگی حبیب‌ نبگان عامل بمب‌گذاری‌های استان خوزستان در سال 84 می‌باشد

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 90/1/24 ساعت 4:38 ع نویسنده : ایمان احمدی

این حرف‌های ملی‌گرایانه و مکتب ایرانی، آن هم در زمانی که نهضت اسلامی در جهان اسلام در حال شکل‌گیری است، برای چیست؟ ملی گرایی و دم زدن از مکتب ایرانی با چه انگیزه‌ای می‌تواند صورت بگیرد؟

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 90/1/24 ساعت 4:35 ع نویسنده : ایمان احمدی

دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان از مطالب خلاف واقع منتشر شده در سایت این سازمان علیه جمهوری اسلامی، عذرخواهی کرد.
در پی درج مطالب منتسب به اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی در پایگاه اینترنتی آن سازمان که در آن مطالب خلاف واقعی را متوجه جمهوری اسلامی ایران کرده بود، اکمل الدین احسان اوغلو در تماس تلفنی با علی اکبر صالحی مطالب منتسب به خود را رد کرد.
وی با اعلام این مطلب که این امر در غیاب وی در جده و بدون هماهنگی با او درج شده است، از این رویداد عذرخواهی کرد و اظهار داشت که بلافاصله دستور حذف این مطلب از پایگاه اینترنتی سازمان را صادر و در همان ساعات اولیه مطلب مزبور از وب سایت سازمان برداشته شده است.
سایت سازمان کنفرانس اسلامی که ظاهراً زیر نظر سعودی هاست اخیراً در مطلبی ایران را به دخالت در حوادث بحرین و یمن متهم کرده بود.




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/1/24 ساعت 4:32 ع نویسنده : ایمان احمدی

روزنامه الریاض چاپ عربستان چند روز قبل اقدام به انتشار یک گزارش تصویری کرد و طی آن قدرت بالای! نظامیان خود را به تصویر کشید.

چند روز پس از این اقدام بود که سفیر عربستان در قاهره نیز با دیدن این تصاویر دچار توهم شد و حرفهایی را در زمینه اعمال قدرت نظامی علیه ایران مطرح کرد که به نظر می رسد باید درستی یا نادرستی این حرف ها را با نگاهی به تصاویر ذکر شده قضاوت کرد.

این سه تصویر در سایت روزنامه الریاض منتشر شده اند.



*در تصویر فوق نظامیان عربستانی در حالی که تجهیزات نظامی پیشرفته! خود را منقوش به عکس شاه 87 ساله خود کرده اند، آمادگی خود را برای رفتن به جنگ اعلام می کنند.



*در این تصویر توانایی نظامیان عربستانی در اتخاذ روش های مختلف! برای تیراندازی به سمت بادکنکها به نمایش گذاشته شده است!
همانطور که در تصویر مشاهده می شود اساسا در بین نظامیان آل سعود تیراندازی به سمت بادکنک و سایر هدفهای مهم به همین شکل انجام می شود.



*این تصویر نیز مربوط به یکی از تمرینات مخصوص کماندوهای آل سعود است. آنها با برعکس گرفتن اسلحه تمرین می کنند که چگونه در صحنه جنگ؛ پشت به دشمن و رو به میهن فرار کنند.




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/1/24 ساعت 4:30 ع نویسنده : ایمان احمدی

تابستان سال ???? بود که به اتفاق حاج‌آقای پناهیان به دیدار آیت‌الله محمدحسین جاودان رفتیم تا با ایشان درباره موضوع معنویت و الزامات آن گفت‌وگو کنیم. یکی از توصیه‌های ایشان یا بهتر است بگویم اولین توصیه‌ ایشان به جوانان، خواندن نماز اول وقت و صحیح بود. سخنان دیروز رهبر انقلاب درباره توجه به نماز، بهانه خوبی است تا دوباره سری به صحبت‌های این استاد اخلاق بزنیم:

دستور اولی که می‌خواهم برای کسانی که قصد شروع دارند، بگویم ـ مطلبی است که هزاران بار اساتید و بزرگانی نظیر مرحوم آیت‌الله حق‌شناس به جوانان توصیه می‌کردند ـ نماز اول وقت است. نماز اول وقت بخوانید. اگر توانستید، به جماعت بخوانید و اگر هم نشد، همان اول وقت بخوانید.

برای نماز اول وقت نقشه بکشید

شاید جوان به‌خصوص در این زمان‌هایی که شب‌‌ها کوتاه است و اذان صبح خیلی زود اتفاق می‌افتد و وقت ادای نماز کم است، شکست بخورد؛ عیبی ندارد. برای فردا شب نقشه بکشد. برای پس فردا شب. برای هزار شب دیگر. باید برنامه بریزیم که نمازمان را اول وقت بخوانیم، اما باید در نظر بگیریم که یکی از نمازهایمان نماز صبح است که خیلی هم اول وقت خواندنش مهم است. بنابراین برای آن ‌هم باید نقشه داشته باشیم تا حتماً در طرحمان آن را هم به اول وقت برسانیم. اما مشکلش خیلی بیشتر از ظهر و عصر و مغرب و عشاء است.

مثلاً ممکن است که دانشجویی وقت نماز ظهر و عصرش در کلاس مشغول باشد. ما نمی‌گوییم که کلاس را بشکند و بیرون بیاید، اما هر وقت که کلاس تمام شد، بلافاصله برود نمازش را بخواند. دیگر نرود مثلاً یک ناهاری با خیال راحت بخورد و یک ساعتی هم استراحت، نه. نمازمان را می‌خوانیم. دست ‌کم وضو می‌گیریم و نماز ظهر را می‌خوانیم تا از اول وقتش خیلی دیر نشود. بعد هم اگر گرسنه بودیم، ناهار می‌خوریم و نماز عصرمان را بلافاصله می‌خوانیم. این نماز اول وقت را برایش بکوشیم.

شیطان از چه کسی هراس دارد؟

اگر روایت این باب را دیده باشیم، می‌فرماید که شیطان از کسی که نمازش را اول وقت می‌خواند و بر آن مراقبت می‌کند، همیشه ترسان است. «لایَزالُ الشّیطانُ زائِلاً مِن بَنی ‌آدم». این نکته را هم به نماز اول وقت اضافه کنیم که نماز صحیح بخوانید. بنابراین برای این‌که نماز صحیح باشد، من ناگزیرم که رکوع صحیح بیاموزم، غسل صحیح بیاموزم، یک حمد و سوره صحیح بیاموزم و مسائل دیگر نماز را بیاموزم که اگر کلش را جمع کنی، ممکن است در سه چهار ساعت بشود به همه‌‌اش پرداخت.

تقلید صحیح؛ یعنی می‌پرسم و عمل می‌کنم. چند مسأله در باب وضو باید بخوانم؛ مثلاً به اندازه دو صفحه رساله، برای غسل باید دو صفحه رساله بخوانم، برای نمازم هفت، هشت صفحه باید بخوانم تا مسائل اصلی را یاد بگیرم. چون جوانم، زودتر یاد می‌گیرم. بعد هم دو بار، سه بار یا بیشتر پیش معلم می‌خوانم تا تصحیح شود.

من به یک نماز صحیح احتیاج دارم و بعد از آن به یک نماز اول وقت. جوان مادامی که نمازش را صحیح می‌خواند، نمازش را دقت می‌کند، مواظبت می‌کند و اول وقت می‌خواند، شیطان ترسان است. نه این ‌که جوان از شیطان ترسان باشد؛ شیطان از آن جوان ترسیده است. اگر انسان این‌گونه نباشد، آن‌وقت شیطان طبق روایات، انسان را به جاهایی می‌برد که دیگر برگشت ندارد.

اگر می‌خواهید همیشه سالم و محفوظ بمانید، نماز اول وقت بخوانید. نماز اول وقت ایجادکننده ترس از خداست. بعضی جوان‌ها دو دقیقه نماز می‌خوانند؛ نه دو دقیقه و نه نیم ساعت. ما که یک ذره بیشتر کِش می‌دهیم -که آن‌ هم از روی عادت است و قیمت ندارد- می‌شود پنج دقیقه. «سبحان ربی العظیم و بحمده» را صحیح بگو؛ یک بار بگو، اما صحیح و با آرامش بدن. صحیح خواندن نماز مثل این است که انسان به دیوار مستحکمی تکیه کرده باشد. این امر را اگر شما به‌دست بیاورید، حتی با نیروی خیلی زیاد هم این زمین نمی‌خورد. شاید تکان بخورد، اما زمین نمی‌خورد. ممکن است حوادث مهمی هم برایش پیش بیاید، اما آن حوادث با نماز اول وقت و صحیح، او را به زمین نمی‌زند.




      
ارسال شده در چهارشنبه 90/1/24 ساعت 4:29 ع نویسنده : ایمان احمدی

اظهارات سفیر عربستان در قاهره مبنی بر اینکه عربستان قدرت مقابله با ایران را دارد در واقع مشتی بزرگنمایی علیه دولت و پادشاهیست که کماندوهایشان حتی از عهده عده قلیل مبارزان یمنی هم برنیامدند.

سفیر آل سعود در قاهره طی اظهاراتی غیر مودبانه و تنش زا علیه کشورمان، ایران اسلامی را تهدید به اعمال قدرت کرد.

این صحبت های مغرضانه و البته سطحی آقای سفیر نیاز به توضیحاتی چند دارد.

پادشاهی آل سعود که هم اینکه به قدرت نداشته خود می نازد، در سال گذشته به جنوب یمن تجاوز کردند تا به حساب خودشان کمک کار دیکتاتور این کشور علیه شیعیان یمنی باشند اما با دادن تلفات بسیار نه تنها هیچ کاری نکردند بلکه به کشورشان گریختند و فیلم های فضاحت بار دستگیری کماندوهای آل سعود به دست مبارزان الحوثی در دنیا منتشر شد.

پادشاهی عربستان آنچنان از قدرت بادکنکی اش حرف می زند که گویا از یاد برده است که هم اینک خلیج فارس و تنگه هرمز در واقع در کف دستان جمهوری اسلامی ایران است و حتی آمریکا هم از قدرت ایران در خلیج فارس اظهار بهت و تعجب می کند اما گویا حاکمان آل سعود که تصاویر میگساری شان با رئیس جمهور سابق آمریکا ماهیت آنها را در جهان اسلام آشکار کرد، همچنان در نشئه همان شراب ها هستند که این حقایق را نمی بینند.

پادشاهی عربستان از کدامین حمله و قدرت حرف می زند وقتی شاهزادگان عیاش سعودی روز و شبی نیست که در مجالس رقص و میگساری شرکت نکنند و به خوشگذرانی در ینگه دنیا نیندیشند.

آیا اساسا عربستان با این وضعیت، حتی اگر لشکری هم داشته باشد، فرماندهانی هم دارد که جرأت پای گذاشتن در راه دست و پنجه نرم کردن با ایران داشته باشند؟

سفیر عربستان اگر در میخانه ها و عیاشخانه های قاهره حقایق را از یاد برده است تقصیر کسی نیست اما لااقل رسانه های کشور خودش را مطالعه کند آنجا که سایت خبری "عرب نیوز" تصویر تشییع باشکوه شهدای گمنام ایران را منتشر می کند و در ذیل آن می نویسد: "پاسخ جمهوری اسلامی ایران به هر حمله ای به هیچ وجه قابل پیش بینی و اندازه گیری نیست."

آقای سفیر کدام کشور و کدام قدرت...؟!

پادشاه شما حتی جرأت درمان خودش را در کشور خودش هم ندارد.

عمده سران و چهره های آل سعود یا دو رگه اند یا برخی از آنها حتی سعودی هم حساب نمی شوند و ماجرای جنگ قدرت در میان شاهزاده های سعودی برای جانشینی شاه ?? ساله شما هم که شهره خاص و عام است؛ و البته شاهزاده هایی نیز که گفته می شود حتی از شاه شما هم مریض ترند و ...

جناب آقای سفیر عربستان در قاهره

نکند که لشکرکشی زرهی شما به بحرین و آتش گشودن به سوی مشتی مرد و زن بی دفاع به شما احساس قدرت داده است...؟!

جناب آقای القطان

بگذارید همچنان که در تمام طول ?? سال گذشته از نجابت ایران بهره‏مند شده اید باز هم همین روند ادامه داشته باشد. پادشاهی شما درگیر مسائل و اعتراضاتی است که فکر کردن به همانها توان گسترده ای را می طلبد (البته اگر توانی مانده باشد!) شما با این حرف های نپخته لااقل بیش از این به کشور خودتان ضربه نزنید




      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا