.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 74
  • بازدید دیروز : 588
  • کل بازدید : 1449535
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/16    ساعت : 3:1 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 90/1/24 ساعت 4:28 ع نویسنده : ایمان احمدی

این روزها با بیداری اسلامی، شاهد تحولات گسترده‌ای در منطقه هستیم. اما بحرین حالت ویژه‌تری را به خود اختصاص داده و در کنار تمام صحنه‌های زیبای قرائت دعای فرج امام زمان(عج) در میدان لؤلؤ ، اینک بحرین شرایط مظلومانه‌تری را به خود گرفته و تمام شیعیان و مسلمانان واقعی در بحرین شرایط سختی را تجربه می‌کنند.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در یکشنبه 90/1/21 ساعت 4:13 ع نویسنده : ایمان احمدی

معاون سابق ستاد کل نیروهای مسلح با بیان خاطره دیدار مسئولان این ستاد و تعدادی از مرزبانان سپاه با رهبر انقلاب پس از دستگیری ملوانان متجاوز انگلیسی به حریم دریایی کشورمان گفت: آقا فرمودند با این کار سه سیلی بر صورت انگلیس زدید.

ادامه مطلب...


      
      
ارسال شده در یکشنبه 90/1/21 ساعت 4:10 ع نویسنده : ایمان احمدی

چندی قبل، برخی از سایت‌های اینترنتی اقدام به انتشار خبری درباره کنترل امنیتی منزل تعدادی از مراجع کردند. در این خبر اشاره شده بود که در راستای این کنترل‌های امنیتی، یک کیوسک با شیشه دودی در مقابل دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی و کیوسک دیگری مقابل دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی نصب شده است

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 90/1/18 ساعت 8:6 ص نویسنده : ایمان احمدی

پدر قصه پایتخت تنها کسی بود که نگران قضا شدن نمازش بود و دیگران همواره از اینکه او باید نمازش را در بدترین وضعیت می خواند کلافه بودند. «بابا پنجعلی» پیرمردی مبتلا به آلزایمر بود که دو نگرانی بیشتر نداشت: اول اینکه ناهار نخورده است و دوم اینکه نماز نخوانده است!

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 90/1/18 ساعت 8:3 ص نویسنده : ایمان احمدی

پایگاه اطلاع‌رسانی "تبیان" وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، فهرست برخی کتاب‌های پیشنهادی رهبر معظم انقلاب را منتشر کرد

خداحافظ کرخه / داوود امیریان / انتشارات سوره مهر
مقام معظم رهبری درباره «خداحافظ کرخه» تقریضی نوشته اند و در آن آورده اند: «این کتاب شیرین و ساده، زندگی و احساس و جهت گیری های بسیجی را به خوبی تشریح می کند. نویسنده، که خود یک بسیجی با همه بار فرهنگی این کلمه است، با بیان بعضی از جزئیات به ظاهر کم اهمیت، آن امر مهم را تصویر و ترسیم کرده است. با اینکه جوانی کم سن و سال است، بسی پخته تر از عمر خود می نویسد و می اندیشد. گاه در نقل حوادث، تسلسل طبیعی و منطقی رعایت نشده است. باری این یکی از کتاب های خیلی خوب در مجموعه خاطره هاست.»

زنده‌ باد کمیل / محسن مطلق / انتشارات سوره مهر
مقام معظم رهبری در یادداشتی درباره این کتاب گفته است: «از این نوشته عطر اخلاص به مشام می‌رسد و چه زیباست که روایت صحنه‌هایی که از اخلاص و ایثار سرشار است نیز از سر اخلاص باشد. نویسنده، فروتنانه خود را غالباً در پشت یاران شهیدش پنهان کرده است. خوشا به حال این جوانان نورانی که در یکی از استثنایی‌ترین فرصتهای الهی در تاریخ، بیشترین بهره را بردند و به مدد اراده و ایمان و فداکاری، به مدارج عالی انسانی، رسیدند. این کتاب همچنین به خاطر شیرینی زبان روایتش و طنزی که در خیلی جاها نمک نوشته کرده است. از بعضی دیگر از خاطره‌های مکتوب، خواندنی‌تر است، باید ترجمه شود».
یادداشت‌های ناتمام / کمال سپاهی، شهید علی سمندریان، هدایت الله بهبودی و شهید سید محمد شکری / حوزه هنری
در یادداشت رهبری می‌خوانیم: «از این چهار نوشته، سومی را که به قلم شهید سید محمد شکری است قبلاً در جزوه‌ی مستقل خوانده بودم. از اولی هم که به قلم شیوا و سرشار از صفای شهید سمندری است،‌ ذکر در «حنابندان» قدمی ـ که یکی از شیواترین نوشته‌های مربوط به جبهه است - رفته بود و با آن آشنائی دورادوری داشتم. آن را خواندم و حقیقتاً محظوظ شدم. خدا این هر دو شهید را در سرادق ملکوت،‌ همنشین اولیاء‌ فرماید. نوشته‌ی کمال سپاهی هم شیرین و خواندنی است هرچند آن جاذبه‌ی دو نوشته‌ی دیگر را ندارد. درباره‌ی نوشته‌ی آخر هم، دو سه جمله در ابتدای آن نوشته‌ام. خداوند به همه‌شان جزای خیر بدهد.»
تیپ ?? / سید محمدعلی دیباچی / انتشارات سوره مهر
بنابر گزارش خبر، در یادداشت رهبری برای این کتاب آمده است:«شرح خاطرات طلاب رزمنده‌ی جوان که ضمناً شرح گوشه‌هائی ـ هرچند کوتاه ـ از مجاهدات معصومانه‌ی آنان نیز هست، در این کتاب با قلم و تقریری شیوا به نگارش آمده است. این شیوه‌ی نوی است که روایت از کسی و تقریر از کس دیگری باشد. این قلم اگر پخته‌تر شود، بسی شیواتر خواهد شد. خیلی از خواندن این کتاب محظوظ شدم، چون روحانی در این کتاب درس دین و معرفت را در خطرناکترین جاها می‌دهد و در آزمایش‌های دشوار زندگی با مردم شریک میگردد. این طلبه‌های جوان و خوش‌ روحیه‌اند که اگر مدارج تحصیلی را طی کنند رهبران برجسته‌ی باب انقلاب و جمهوری اسلامی خواهند شد و روحانیون پرچمدار دین زندگیساز .. حوزه‌ی علمیه بیشک از پرورش چنین طلاب و روحانیونی به خود می‌بالد و احساس رضایت از انجام وظیفه‌ی تاریخی خود ـ که همواره بدان موفق بوده است ـ می‌کند. تصادف جالبی بود که توفیق مطالعه‌ی این کتاب در ایام ?? شعبان و مابعد آن که به زیارت قم رفته بودم، دست داد.»
تجاوز که آغاز شد .../ سیدمحسن علامه / انتشارات معاونت تبلیغات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
بنابر این گزارش، در این یادداشت که در حاشیه کتاب درج شده است، آمده:
بسم الله العزیز
جمع ‌آوری خاطرات پراکنده به این شکل می‌تواند زوایای متعددی از اوضاع جنگ در ماه‌های اول را روشن سازد، و این از عهده‌ی یک گزارش جامع که به قلم یکنفر باشد خارج است. البته در این نوشته‌ها خبرهای ضعیف و مبتنی بر گمان یا مبالغه و امثال آن هم متصور است لکن در مجموع، تصویر جامعی از قضایا را می‌توان از آن بدست آورد. بخش آخر که به قلم اسرای عراقی است، بعکس، کاملاً بی‌فائده و خالی از ذکر جزئیات و وقایع جنگ است و در آن به تکرار کلیات مکرر، اکتفا شده است. البته من بیش از سه‌ چهار گزارش آن را نخواندم. به هر حال این کتاب (بخش اولش) کتاب سودمند و ممتی است. آن را در ساعاتی از شب‌ها و روزهای دهه‌ی اول و دوم ماه رمضان ???? مطالعه کردم. اسفند ????»

تپه‌های لاله سرخ / حجت ایروانی، شهید سید محمدرضا فیض و غلامرضا نباتی / سوره مهر
در یادداشت رهبر انقلاب برای این کتاب می خوانیم:«از این کتاب، آخرین نوشته، یعنی تپه‌های لاله سرخ از همه شیرینتر و دقیقتر است. نوشته‌ی شهید هم که طلوع دوباره نام گرفته، عطر شهادت و اخلاصش محسوس است .. و هر سه نوشته یادبودهای با ارزش از جنگ و ایثار هشت ‌ساله است. در نوشته‌ی حجت ایروانی کوشش پرمرارت و تحمل ‌طلب نیروهای دیده‌بان بخوبی تشریح شده است. خدایا بهترین پاداش خود به صالحان را به این جوانان پاک عطا کن .. و ما را نیز از آن عشق و اخلاص سهمی عنایت فرما آمین.»
سفر به قبله / هدایت الله بهبودی / انتشارات سوره مهر
بنا بر این گزارش، رهبر فرزانه انقلاب در تاریخ ????.??.?? بعد از مطالعه این کتاب یاداشتی بر آن نوشته‌اند: «این کتاب مرا باز در شور و حال حسرت ‌آلود زیارت خانه خدا و حرم رسول‌الله (ص) فرو برد. شور و حال و اشتیاقی که دیگر امیدی هم با آن نیست. تا به یاد دارم ـ از سالهای دور جوانی ـ هرگز دل خود را از آتش این اشتیاق، رها نیافته‌ام. اما حتی در دوران سیاه اختناق که هر روحانی بامعرفت و بی‌معرفتی، با رغبت و یا حتی از سر سیری، آسان می‌توانست در خط حج قرار بگیرد... و من نمی‌توانستم! یا بهتر بگویم: هیچ حمله‌دار و رئیس کاروانی از ترس ساواک شاه، نمی‌توانست و جرأت نمی‌کرد نام مرا در فهرست حاجی‌های خود ـ چه رسد به عنوان روحانی کاروان ـ بگذارد. بله، حتی در آن دوران سخت هم دلم از امید زیارت کعبه و بوسه ‌زدن بر جای پای پیامبر(ص)‌ در مکه و مدینه، خالی نمانده بود... و این امید، اگرچه با حج ده‌ روزه‌ سال ?? که به فضل شهید محلاتی قسمتم شد، برآورده گشت، اما آتش آن شوق سوزنده‌تر و مشتعل‌تر شد... در سالهای ریاست ‌جمهوری چشم امید به پس از آن دوران دوخته بودم... اما امروز...؟ شور و اشتیاقی بی‌سکون و امیدی تقریباً فرو مرده...تنها تسلا به خواندن اینگونه سفرنامه‌ها یا شنیدن آنها است که خود بازافزاینده‌ی شوق نیز هست. این کتاب، شیرین، موجز،‌ با روح و هوشمندانه نوشته شده است. زیارت قبول؛ عزیز نویسنده! زیارت قبول...»




      
ارسال شده در پنج شنبه 90/1/18 ساعت 8:1 ص نویسنده : ایمان احمدی

چه جوابی بدهیم ؟ ایشان یک بار دیگر هم ما را متهم کردند، در آستانه انتخابات گفتند دولت یک میلیارد دلار تخلف کرده ، تمام دستاویز رقبای ما در انتخابات یکی این گشت ارشاد بود یکی هم یک میلیارد دلار آقای لاریجانی

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 90/1/18 ساعت 7:54 ص نویسنده : ایمان احمدی

بحرین

مخالفان بحرینی در خارج از این کشور طی فراخوانی از برگزاری تظاهرات و فعالیت‌هایی اعتراض‎آمیز در کشورهای مختلف در جمعه آینده، برای اعلام همبستگی و حمایت از مردم بحرین خبر دادند.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در پنج شنبه 90/1/18 ساعت 7:48 ص نویسنده : ایمان احمدی

نیروهای امنیتی بحرین نیمه شب گذشته منزل شخصی حجة الإسلام و المسلمین سید "هادی موسوی" داماد حضرت آیت الله سید "محمدتقی مدرسی" از مراجع تقلید شیعیان حمله بردند.

به گزارش  شیعه، آنان پس از حمله به منزل وی، او را در مقابل دیدگان همسر و فرزندانش به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و پس از آن ربوده و به محل نامعلومی منتقل کردند.

خبرنگار ما گفت: این جنایت در حالی رخ داد که نیروهای امنیتی بحرین چند روز پیش فرزند وی، سید "مهدی موسوی" را نیز که از جوانان فعال در قیام ملت بحرین به شمار می رفت را بازداشت و به محل نامعلومی انتقال دادند.
            
وی همچنین افزود: بیانیه های شدید حضرت آیت الله سید "محمدتقی مدرسی" و نیز سخنرانی های شدید اللحن برادر ایشان آیت الله سید "هادی مدرسی" که بیش از ?? سال است که با کشور بحرین و شیعیان آن ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد، در ربوده شدن این روحانی شیعی بی تأثیر نبوده است.

قابل ذکر است حجة الإسلام و المسلمین سید "هادی موسوی" که چندین سال در زندان های رژیم آل خلیفه به سر می برد، حدود ده سال پیش آزاد شد و پس از آن بلافاصله به خارج از بحرین سفر کرد و چندین سال دور از کشورش زندگی کرد و در نهایت سه سال پیش به بحرین بازگشت و زندگی طبیعی خود را از سر گرفت.

در پایان گفتنی است وی که از دوران جوانی در بحرین فعالیت های سیاسی و اجتماعی انجام می داد، نام خود را تغییر داده و خود را همواره با نام جنبشی سید "محمود علوی" معرفی می کرد. اکنون نیز با این نام در بحرین شناخته می شود.




      
ارسال شده در پنج شنبه 90/1/18 ساعت 7:46 ص نویسنده : ایمان احمدی

موسوییک منبع آگاه در این زمینه با بیان این که میرحسین موسوی پیش از فوت مرحوم پدرشان با وی دیدار داشته گفت:پس از فوت پدر ایشان به میرحسین موسوی گفته شده که مانعی برای حضور وی در مراسم های مختلف آن مرحوم وجودنداشته و وی می تواند در این مجالس شرکت کند ولیکن شخص ایشان هر بار از رفتن به این مراسم ها خودداری کرده است.

وی همچنین گفت:حتی در نوبت آخر که با میرحسین موسوی این مساله مطرح شده وی روز دوشنبه گذشته را فرصتی مناسب برای شرکت در میان برنامه های خانواده خود ذکر کرده بود که باردیگر شخص وی این برنامه را لغو کرده است.




      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا