.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 439
  • بازدید دیروز : 362
  • کل بازدید : 1458875
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/26    ساعت : 8:3 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 91/9/15 ساعت 11:7 ص نویسنده : ایمان احمدی




      

پاسخ سپاه به ادعای آمریکایی‌ها: یکبار دیگر پهپادهایتان را شمارش کنید

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران گفت: آمریکا دیر یا زود شکار این پهپاد را تأیید می‌کند. یکبار دیگر پهپادهایشان را شمارش کنند. ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 91/9/14 ساعت 6:50 ع نویسنده : ایمان احمدی

اجرای پروژه هایی از این دست را می توان در راستای اهداف شوم استکبار تفسیر کرد. چراکه استقلال و تشکیل کشور مستقل کردستان از آرزوهای دیرینه آنان بوده است. بر همین اساس و بر طبق نقشه خاورمیانه بزرگ آمریکا، مناطقی من الجمله بخش کردنشین کشورهایی چون ایران، عراق، ترکیه و سوریه بعنوان کشوری تجمیعی یا کشورهای مستقل شناخته می شوند! ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 91/9/14 ساعت 6:47 ع نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در سه شنبه 91/9/14 ساعت 6:44 ع نویسنده : ایمان احمدی

12 سال پیش زمانی که "آنگلا مرکل" به عنوان رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان انتخاب شد، کسی گمان نمی کرد حضور در عرصه قدرت چنین تاثیری بر چهره وی داشته باشد.
 
 در سال 2001 زمانی که حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (CDU) دچار بحران سیاسی شده بود انتخاب "آنگلا مرکل" سیاستمدار خوش نامی که سابقه فعالیت سیاسی در آلمان شرقی را داشت، اعضای این اتحادیه را برای بقا در عرصه سیاسی آلمان امیدوار کرد.
 
 http://www.jahannews.com/images/docs/files/000258/nf00258511-1.jpg
 مرکل در زمان انتخاب به ریاست CDU سال 2001
 
حضور مرکل در راس اتحادیه دموکرات مسیحی و جلب مجدد اعتماد رای دهندگان موجب شد این حزب به عنوان یک اپوزیسیون قدرتمند در دوران صدراعظمی "گرهارد شرودر" ظاهر شود. این سیاستمدار زن با چهره و ظاهر ساده ای که داشت رفته رفته محبوبیت بیشتری در بین آلمانی ها بدست آورد تا اینکه در انتخابات سال 2005 نامزد صدراعظمی شد.
 
http://www.jahannews.com/images/docs/files/000258/nf00258511-3.jpg
انتخاب به عنوان نخستین صدراعظم زن تاریخ آلمان، سال 2005
 
به دست گرفتن سکان هدایت آلمان توسط یک زن در سال 2005 اتفاق مهمی در تاریخ این کشور به شمار می رود. مرکل از این تاریخ به بعد قدرتمندترین فرد آلمان لقب گرفت. وی با اجرای سیاستهای قاطعانه و نقش آفرینی در بحران های منطقه ای این قدرت را بیش از پیش به رخ رقبایش کشید.
 
 http://www.jahannews.com/images/docs/files/000258/nf00258511-2.jpg
مرکل 2012 همچنان امیدوار به ادامه صدراعظمی برای یک دوره دیگر
 
با گذشت 12 سال از رهبری حزب CDU، مرکل همچنان طرفداران زیادی در این حزب دارد، به طوری که پیش بینی می شود وی در انتخابات درون حزبی که امروز در هانوفر برگزار می شود برای یک دوره دیگر این سمت را به دست آورد. گمانه زنی ها همچنین حاکی است وی بار دیگر در انتخابات صدراعظمی که پاییز آینده برگزار خواهد شد، پیروز میدان می شود.
 
 http://www.jahannews.com/images/docs/000258/n00258511-t.jpg
 
هفت سال از حضور مرکل در صدراعظمی آلمان می گذرد. در این مدت وی از سیاستمداری با چهره آرام به زنی قدرتمند در عرصه سیاست جهان تبدیل شده است. تغییری که در چهره مرکل طی این مدت ایجاد شده، به خوبی گویای این مسئله است.
 
  در عین حال نظرسنجی نشریاتی مانند فوربس تاکیدی مجدد بر این مدعا است. بر این اساس قویترین زن جهان در سال 2012 کسی جز "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان نیست.




      
ارسال شده در سه شنبه 91/9/14 ساعت 2:9 ع نویسنده : ایمان احمدی

خبرگزاری عراقی ابا،نوشت: زندگی 60 خانواده شیعه در سامبانگ اندونزی در شرق «جاوه شرقی» در خطر است.
 
البته مسئولان دولت محلی مدعی‌اند که آب و غذا را به این دلیل که اعتقادات متفاوتی دارند از آنها منع نکرده‌اند بلکه از آنها خواسته‌اند تا استادیوم ورزشی را ترک کرده و به روستای جدیدی بروند که البته شیعیان این امر را رد کرد کرده‌اند.
 
 2 کشته و 10 زخمی در حمله روز عاشورا
 
شیعیان نگران هستند که آنها همانگونه که دیگران نیز در روستایشان «کارانگ گیام» کشته شدند، به قتل برسند چراکه پس از حمله وحشیانه وهابی‌ها به این روستا و به آتش کشیدن خانه‌هایشان 2 شیعه کشته شد و 10 نفر زخمی شدند.
 
 
 
  اوضاع برای این 60 خانوار شیعی پس از حمله وهابی‌ها که خواستار ترک روستا شده بودند به خطر افتاد و دولت محلی تا روز پنجشنبه گذشته 29 نوامبر از ورود هرگونه مواد غذایی از قبیل خوراکی و آشامیدنی و شیر کودکان ممانعت می‌کرد و این خطر هنگامی بیشتر شد که برخی کمک‌های سازمان‌های کمک‌رسان به آنها رسید.
 
 حمایت سفارت عربستان از وهابیون و حمله به شیعیان
 
گزارش‌ها از اندونزی حاکی از آن است که سفارت عربستان سعودی مسئول حمایت مالی از تشدید اختلافات مذهبی در جزیره جاوه و برخی شهرهای اندونزی از جمله جاکارتا پایتخت کشور است و این در حالی است که دستگاه‌های حکومتی در برابر آنچه سفارت عربستان انجام می‌دهند سکوت اختیار کرده‌اند.
 


بنابر این گزارش پناهنده شدن 60 خانواده شیعی سامبانگ به استادیوم ورزشی این منطقه حدود یک هفته پیش و پس از اقدام گروه‌های مسلح در حمله به آنها خانه‌ها و تنها مدرسه شیعیان و مسجد و حسینیه آنها را به آتش کشیدند و صدها نفر را از خانه‌هایشان آواره کردند چرا که آنها مراسم عاشورا را برگزار کرده بودند.
 
 شیعیان آب و غذا و شیر برای بچه‌هایشان ندارند
 
نماینده خانواده‌های پناهنده به استادیوم ورزشی سامبانگ در جاوه که خود را «اکلیل میلال» معرفی می‌کند، می‌گوید: به خانواده‌های شیعه که فرار کرده‌اند گفته شده هیچ راهی ندارند جز اینکه از مذهب شیعه برائت بجویند و به مذهب سنی درآیند!
 
 
 
 وی با بیان اینکه ما در این استادیوم آب و غذا نداریم و پولی هم نداریم تا برای کودکانمان غذا بخریم، می‌افزاید: تنها جرم این خانواده‌ها تشیع آنها و اصرارش بر آن است.
 
در همین حال روزنامه محلی «جاکارتا کلوب» به نقل از شاهدان عینی نوشت: 30 تن از شیعیان پس از تهدید به مرگ مجبور به گرویدن به مذهب سنی شده‌اند و این در حالی است که مقامات محلی دست از حمایت از شهروندان شیعه برداشته است.
 
دست‌های پشت پرده قطر در حمله به شیعیان اندونزی
 
منابع مطلع اندونزیایی نیز اعلام کرده‌اند که این اقدامات با تحریک و حمایت مالی سفارت عربستان است و گفته‌اند: گروه‌هایی به نمایندگی از موسسه قطری حمایت از فعالیت‌های سلفی ـ وهابی با نام «موسسه شیخ عید بن محمد آل‌ثانی» از دو سال پیش تفکر تکفیری وهابی سلفی را با صرف ده‌ها میلیون دلار تبلیغ کرده‌اند و تاکید کرده‌اند که دشمن اصلی شهروندان شیعه اندونزی هستند.
 
ده‌ها تن از اتباع اهل بیت(ع) در محرم سال گذشته و در پی حملات وهابیون به «نانگ‌کرناگ»، «کرم جایم» در دو ایالت «امبن» و «سامبانگ» مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند که توسط وهابیون به آتش کشیده شده بودند و پس از آن «شیخ تاج الملوک» رهبر شیعیان این منطقه به اتهامات واهی مطرح شده از سوی وهابیون دستگیر، محاکمه و روانه زندان شد.




      
ارسال شده در سه شنبه 91/9/14 ساعت 2:6 ع نویسنده : ایمان احمدی

گفتند سلسله اعصابش ضعیف شده، باید یک دکتر خوب او را ببیند. دکتر خوب در لندن او را دید. داروهایی برای سلسله اعصابش نوشت و وقتی چشم‌هایش را معاینه کرد، گفت: پرده‌ای روی آن‌هاست که باید جراحی کرد و برداشت وگرنه دید از بین می‌رود.

 
قرار شد همان روزها و همان‌جا عملش کنند. مثل هر جراحی‌ای در هر جای دنیا، دکتر گفت او را بی‌هوش کنند اما اجازه نمی‌داد بی‌هوشش کنند و کسی نمی‌دانست چرا.

 
می‌گفت: من خودم هر چند دقیقه که لازم باشد، چشمم را باز نگه می‌دارم، بدون پلک زدن.

 
موضوع را به دکتر گفتند ولی راضی نمی‌شد. بعد سعی کردند برایش توضیح بدهند که این پیرمرد با آدم‌های دیگر فرق دارد. گفتند او حکیم است، philosopher است. دکتر این را که شنید، لبخند زد و گفت: اگر فیلسوف است، بی‌هوشی لازم نیست.

 
می‌گفت: "لباس را هیچ وقت پرت نکنید بیفتد یک گوشه، حتما آویزان کنید یا تا کنید." کلی از این کارهای ریز ریز هست که مقید بود آن‌ها را انجام دهد و دست‌هایش را قبل از کار و قبل و بعد از غذا بشوید. قبل از غذا کمی نمک بخورد، بعدش هم همین‌طور. وقتی سرش را شانه می‌کند، بنشیند و چیزی پهن کند. ایستاده چیز نخورد. توی در ننشیند. سبزه و گیاه_اگر شده کم_دور و برش باشد و ... . به بچه‌ها می‌گوید: "کسی که مقید باشد به چیزهای کوچک، کم کم آماده چیزهای بزرگ هم می‌شود. این‌ها خودش آدم را می‌کشد به سمت حقیقت."

 
فقط روز عاشورا دست از کار می‌کشید. حتی هر صفحه از تفسیر را که می‌نوشت بدون نقطه بود. نقطه‌ها را بعدا می‌گذاشت چون این‌طوری هر صفحه یکی‌، دو دقیقه جلو می‌افتاد اما وقتی خان جون(همسرش) مریض شد کارها را رها کرد و نشسته بود بالاسرش.

 
این‌ها همه‌ی محمد حسین طباطبایی نبود، علامه‌ای واقعی و بدون ادعا، آرام بود و خداپرست. تا جایی که می‌توانست با قلم نی می‌نوشت. می‌گفت: "قلم آهنی از تاثیر مطلب کم می‌کند، چون بنای آهن بر جنگ و خون‌ریزی است. و انزلنا الحدید فیه باس شدید.




      
ارسال شده در سه شنبه 91/9/14 ساعت 2:3 ع نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در سه شنبه 91/9/14 ساعت 1:12 ع نویسنده : ایمان احمدی

خبرگزاری فارس: ویژگی‌های«Scan Eagle» پهپاد جاسوسی آمریکا در چنگال سپاه+فیلم و تصاویر

در سالگرد شکار پهپاد جاسوسی RQ170 توسط نیروهای مسلح کشورمان در شرق کشور، امروز شاهد انتشار خبر به دام افتادن یک فروند پهپاد شناسایی آمریکایی از نوع Scan Eagle به دست نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس بودیم.

این برای چندمین بار است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اقدام به جمع آوری اطلاعات از مرزهای جمهوری اسلامی ایران کرده و هربار با مقابله نیروهای مسلح کشورمان مواجه می‌شوند.

پهپاد Scan Eagle در ابتدا یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک و کم هزینه بود که توسط شرکت «اینسیتو» که یکی از شرکت‌های تابعه بوئینگ است، ساخته شد.

هواپیمای بدون سرنشین اسکن ایگل

این هواپیما در ابتدا برای صنعت ماهیگیری و نظارت بر مناطق دریایی در هنگام ماهیگیری استفاده می‌شد اما بعدها تکنولوژی و قابلیت‌های آن بسیار افزایش یافت و امروز گونه‌های متفاوت آن برای تفنگداران دریایی آمریکا هزاران ساعت مأموریت را در عراق و مکان‌های دیگر انجام  داده‌اند.

ارتقای تکنولوژی اسکن ایگل از سوی شرکت بوئینگ آنقدر افزایش یافت که از آن به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین قابل حمل برای نظارت و کنترل مستقل در شرایط جنگی نیز استفاده شد و از ماه اوت 2004 برای جنگ عراق در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت.

پرتاب پهپاد اسکن ایگل از روی عرشه ناو

درحال حاضر اسکن ایگل مجهز به یک دوربین الکترو اپتیکال، یک دوربین مادون قرمز و یک برجک ثابت سبک وزن با دامنه ارتباطات بیش از 100 کیلومتر و استقامت پرواز تا بیش از 20 ساعت است.

سامانه تصویربرداری نصب شده بر روی پهپاد اسکن ایگل

این هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.

این پهپاد با 1.19 متر طول و 3.05 متر عرض (دو سر بال) و 18 کیلوگرم وزن برای پرواز نیاز به باند ندارد و در عوض با یک سامانه هوای فشرده به بالا پرتاب می‌شود و برای فرود هم یک جرثقیل با طناب و قلاب آن را در میان هوا می‌گیرد که تفنگداران دریایی آن را از روی ناوهای خود به پرواز در می‌آورند.

پرتاب پهپاد اسکن ایگل از روی عرشه ناو

پهپاد اسکن ایگل با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و سقف پروازی 16000 پا می تواند بیش از 20 ساعت استقامت پروازی داشته باشد.

در ماه گذشته نیز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از نوع پریدیتور پس از تجاوز به حریم هوایی ایران در خلیج فارس، با واکنش سریع جنگنده‌های سپاه پاسداران روبرو و پس از شلیک جنگنده های سپاه به سمت آن، مجبور به ترک منطقه شد.

تجهیز سپاه به رادارهای کشف و شناسایی دقیق و رصد لحظه‌ای تحرکات و اقدامات نیروهای فرامنطقه‌ای و آمریکایی در منطقه خلیج فارس باعث شد این بار نیز پهپاد آمریکایی به محض ورود به مرزهای جمهوری اسلامی، شکار شود.

بنا بر این گزارش، چندی پیش جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل، ضمن محکوم کردن تجاوز پهپادهای آمریکایی به آسمان کشورمان، خواهان جلوگیری از این اقدامات شده بود.




      

عطاء الله مهاجرانی با تمجید از اقدام پادشاه عربستان در ایجاد نهادی موسوم به مرکز جهانی گفت وگوی ادیان، مدعی شد: هدف از تاسیس مرکز جهانی گفت وگوی پیروان ادیان و فرهنگ های ملک عبدالله بن عبدالعزیز، تشویق گفت وگو میان پیروان ادیان و فرهنگهای و مختلف در جهان است! ادامه مطلب...


      
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا