.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 261
  • بازدید دیروز : 759
  • کل بازدید : 1450481
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/17    ساعت : 1:17 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 90/6/30 ساعت 4:4 ع نویسنده : ایمان احمدی

استفاده و تمثل بجا و بهنگام حضرت آقا از این اشعار در سخنان حکیمانه‌شان، اشاره به وضعیت ملت مصر در دو برهه دارد؛ یکی آن‌گاه که حکمرانان مصر همه‌ ارزش‌های ملی و اسلامی مصر را فروختند و آتش اسرائیل بر سر فلسطینیان را شعله‌ی بیشتری بخشیدند و دست در دست استکبار گذاشتند.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 90/6/30 ساعت 4:2 ع نویسنده : ایمان احمدی

علی مطهری در گفتگو با «نسیم» در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور اظهار داشت: این طرح با 100 امضا به هیأت رئیسه ارائه شد که 14 نفر امضای خود را پس گرفتند و 86 نفر همچنان بر امضای خود باقی هستند، اما هیأت رئیسه صداقت ندارد و بر خلاف آیین‌نامه در این زمینه تعلل می‌کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر هیأت رئیسه بخواهد به این روند ادامه دهد از سمت خود استعفا خواهد داد.
به گزارش «نسیم»، رئیس مجلس در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوالی در همین راستا اعلام کرده بود: هر وقت عزمی در مجلس برای طرح سوال از رئیس‌جمهور ایجاد شود، طبق قانون هیأت رئیسه نمی‌تواند ایستادگی کند.




      
ارسال شده در دوشنبه 90/6/28 ساعت 12:33 ع نویسنده : ایمان احمدی

 

* از دکتر ولایتی به عنوان اصلی ترین گزینه برای سخنگویی گروه 8+7 نام برده می شود. اگرچه نام آقایان حداد و زاکانی هم مطرح شده است.

 *شنیده ایم محمد خاتمی در جلسه ای با حضور تعدادی از اعضای مجمع روحانیون اعلام کرده بنده سفت و سخت طرفدار بازگشت به نظام و حضور در انتخابات مجلس هستم. وی همچنین تاکید کرده بنده بر خلاف برخی آقایان! معتقدم در انتخابات سال 88 تقلبی صورت نگرفته است.

 *در یکی از جلسات جریان انحرافی مطرح شده که باید دور جدیدی از پاکسازی ها را آغاز نماییم. یکی از اعضای حاضر گفته در این مرحله باید تلاش کنیم افرادی چون زریبافان و ثمره هاشمی را به بهانه های مختلف همچون همکاری  و ارتباط ثمره با باهنر حذف نماییم.

*برخی اعضای جریان انحرافی در صددند از ساخت سریالی با عنوان "سیاوش" حمایت های سنگین مالی نمایند. این افراد تاکنون به چند کارگردان معروف سینما مراجعه کرده اند اما با پاسخ منفی آنان روبرو شده اند. جریان انحرافی در صدد است این سریال را از طریق شبکه های توزیع فیلم های خانگی و شبکه های ماهواره ای پخش نماید.

 *از مصیب نعیمی به عنوان یکی از گزینه های مدیر عاملی موسسه ایران نام می برند. حدود شش ماه است که این موسسه یا سرپرستی جوانفکر اداره می شود و از نظر هیات نظارت بر مطبوعات این سرپرستی غیرقانونی است.

 *یکی از معاونان اسبق وزارت راه به عنوان سرپل اقتصادی جریان انحرافی با برخی از مدیران عامل بانک ها جلساتی را برگزار کرده است. این جلسات معمولا به صورت خصوصی و در ساختمانی حوالی کاخ سعدآباد تشکیل می شود. این فرد در حمایت های سیاسی و اقتصادی از امیر منصور خ (آریا) نقش موثری داشته است.

 * یکی از چهره های برجسته سیاسی در جناح اصولگرایان که خود را برای انتخابات مجلس آماده می کند ، در روزهای اخیر دیدارهای فشرده ای را با نمایندگان ادوار مجلس برگزار کرده است. در برخی روزها وی با 20 نماینده دیدار داشته است.

 *علیرغم انتشار اخباری درباره دبیری متکی در ستادهای انتخاباتی8+7 ، گفته می شود این دبیری موقت بوده و هنوز نهایی نشده است.

 *همسر یکی از اصلاح طلبان که در خارج کشور اقدام به کشف حجاب کرده ، اخیرا درخواست طلاق خود را نیز ارائه کرده است. شوهر وی در تهران و مشغول تدریس می باشد.

 *در هفته های اخیر فرمانداران جدیدی حکم مسوولیت خود را گرفته و انتصاب های دیگری هم در راه است. گفته می شود پشت پرده این انتصاب های جدید جریان انحرافی می باشد.

 *از علی فلاحیان به عنوان رابط هاشمی رفسنجانی با اصلاح طلبان نام برده می شود. اصلاح طلبان با پیشنهاد حضور محسن هاشمی و یا مرعشی در این جلسات مخالفت کردند.

  *علیرغم تبلیغات سنگین رسانه های آمریکایی، اسرائیلی و سعودی، در یک ماه اخیر اوضاع سوریه تقریبا آرام بوده و بشار اسد توانسته تعامل خوبی با معترضین داشته باشد. درگیری هایی که اخیرا گزارش می شود نقطه ای و به صورت عملیات های تروریستی است که علاوه بر آمریکا اسرائیل و عربستان، اردنی ها هم نقش آفرین هستند.




      
ارسال شده در دوشنبه 90/6/28 ساعت 12:29 ع نویسنده : ایمان احمدی

رئیس کل بانک مرکزی گفت : اموال و دارایی های اعضای باند اختلاس بلافاصله بعد از کشف این موضوع ، شناسایی شد و خوشبختانه امروز متوجه شدیم ارزش روز دارایی‌های اینها با ارقامی که به ما اعلام شده است، به حدود 47 هزار و 333 میلیارد ریال می‌رسد.

محمود بهمنی در گفتگو با خبر 21 سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی افزود: از نظر پوشش وثایق و تضمین ها می توانیم اینها را به مرور در تملک درآوریم و بدهی ها یا مطالبات سیستم بانکی و بدهی های این گروه را به نظام بانکی تسویه کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به شناسایی اموال، توقیف اموال، مسدودی حساب‌ها و ممنوع الخروج بودن اعضای باند اظهارداشت: خوشبختانه قوه قضائیه وارد شده است و ما هم مصراً خواستار هستیم که با شدیدترین وجه با متخلفان برخورد شود.

وی در عین حال گفت: بانک مرکزی ، کل اموال اختلاس گران که به ارزش 47 هزار میلیارد ریال است، را بلوکه و توقیف کرده است.

غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور نیز در این برنامه با تاکید بر اینکه در رسیدگی به اختلاس نباید ضعیف کشی شود، تاکید کرد: برهمین اساس، قصد داریم با عوامل اصلی اختلاس برخورد قانونی کنیم.




      

*یک پای ثابت مفاسد اقتصادی که طی ماه های اخیر لو رفته، چشم اسفندیار کابینه و چند عضو اصلی حلقه او هستند. امضای این چند نفر همچنان که در زمینه سازی برای اختلاس اخیر دیده می شود، در پرونده واگذاری غیرقانونی قرارداد 400 میلیارد تومانی پروژه تالارهای بزرگ کیش به شرکت تازه تأسیس «فیاک» نیز دیده شد.از طرف دیگر آنجا هم- مانند اختلاس اخیر- رد پای کسانی در میان بود که اتفاقا یک پایشان در آمریکا و اروپاست. بنابر برخی گزارش ها در اختلاس اخیر، بخشی از اموال اختلاسی، به خارج منتقل شده است. چند پرسش در این میان به وجود می آید. اولا آیا امضای آقای خاص و دوستان او در تمهید و تسهیل این تخلفات، همگی تصادفی و اتفاقی است؟ (نظیر ماجرای کسی که هر وقت در محله شان چیزی گم می شد، از بخت بد سراغ او می رفتند و از بدشانسی مضاعف، اموال گمشده را نیز در خانه وی می یافتند!). ثانیا این تخلفات گسترده، صرفا اقتصادی و مدیریتی است یا به اعتبار موقعیت ویژه امضاکنندگان و دستوردهندگان- و اقامت برخی متخلفان در خارج کشور- ابعاد سیاسی و امنیتی هم دارد؟ به عبارت دیگر آیا می توان حلقه خاص را در شمار کسانی گذاشت که به تعبیر رئیس جمهور محترم «می کوشند دولت را متهم کنند»؟ و اگر نقش این عده در سلسله اتفاقات اخیر پررنگ است، آیا نمی توان پرسید که نقش آنان چه نسبتی با استراتژی دشمنان برای آلوده سازی و مخدوش سازی اعتبار دولت محترم دارد؛ تباین؟ هماهنگی کامل؟ و یا دست کم، انطباق از طریق برخی حلقه های واسطه آلوده؟

*هیچ رویدادی تصادفی نیست و ما به تسامح نام تصادف بر اتفاقات می گذاریم. اما حتی اگر به تصادف نیز قائل باشیم، تکرار اتفاقات مشابه در شرایط مشابه ما را قانع خواهد کرد که قاعده و روند و فرآیندی در این میان وجود دارد. وقوع تخلفات و انحراف های اقتصادی که اعتبار دولت خدمتگزار و عدالت خواه را در چشم افکار عمومی هدف گرفته، تنها بخشی از نتایج رفتار جریان انحرافی است که بر سیاق دست اندرکاران فتنه 88، در نقشه و زمین دشمن بازی می کنند

*امروز که نقش جریان انحرافی در اختلاس کذایی و فسادهای مشابه اداری و مالی در حوزه سیاست خارجی آشکار شده، بهتر می توان فهمید که چرا حضرات با نفس دستگاه های مدیریتی و نظارتی- نظیر وزارت اطلاعات و وزارت خارجه- مسئله دارند و سعی می کنند آنها را «قفل» یا «فشل و منفعل» کنند.




      
ارسال شده در دوشنبه 90/6/28 ساعت 8:3 ص نویسنده : ایمان احمدی

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای که به منظور رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی روز شنبه به استان خوزستان سفر کرده است، درباره اختلاس میلیاردی از بانک صادرات در شهر اهواز اظهار کرد: قوه قضاییه مصصم است تا با هرگونه فساد، بدون اغماض برخورد کند. اگرچه در برخورد با مفاسد اقتصادی، متحمل شنیدن حرف‌هایی می‌شویم.

وی افزود: قوه قضاییه این زحمت را به جان خریده است و همگی تلاش می‌کنیم تا تحت تاثیر این فشارها و شانتاژهای تبلیغاتی و غوغاسالاری‌ها قرار نگیریم.

برخی دلال‌ها هنوز دستگیر نشده‌اند

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: متاسفانه برخی دلال‌ها و کسانی که در مظان اتهام قرار دارند و هنوز دستگیر نشده‌اند، به دنبال زد و بندهای مجدد با برخی بانک‌ها هستند که باید از همین‌جا به آنان هشدار بدهم که هر اقدامی علیه این پرونده انجام دهند، تخلف است و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: پنج شنبه گذشته رییس قوه قضاییه علاوه بر وظیفه ذاتی که به عهده دادسرا گذاشته شده است، ماموریت ویژه‌ای در خصوص پیگیری پرونده این فساد بانکی، به اینجانب واگذار کرد که از آن زمان تاکنون نظارت ویژه‌ای بر این پرونده، به ویژه گزارش‌های ارسال شده از سوی سازمان بازرسی کل کشور و دادسرای عمومی و انقلاب اهواز، اعمال و همه این گزارش‌ها بار دیگر مرور شد.

وی با تقدیر از زحمات صورت گرفته در دادگستری خوزستان در راستای پیگیری پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، ادامه داد: از آنجا که آغاز این پرونده در استان خوزستان بوده است و برخی شعب متخلف در این استان هستند، به اهواز سفر کردیم تا از نزدیک روند کار را مشاهده کنیم.

محسنی اژه‌ای گفت: از زمان ارسال اولین گزارش دادسرای اهواز به قوه قضاییه 43 روز می‌گذرد که در این مدت تلاش بی‌وقفه و اقدامات قابل تقدیری از سوی مسوولان قضایی و قضات این دادگستری، برای رسیدگی به پرونده صورت گرفته است.

تعدادی از متهمان ممنوع‌الخروج شده‌اند

مسوول ویژه رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از بانک صادرات، افزود: تعدادی از متهمان ممنوع‌الخروج شده‌اند و برخی نیز که احتمال می‌رفت با جابجا کردن اموال، قصد فرار از پرداخت پول اختلاس شده را دارند، ممنوع‌المعامله شده‌اند و نسبت به بلوکه کردن حساب‌هایشان اقدام شده است. همچنین با هماهنگی بانک مرکزی، موجودی این افراد محاسبه شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت اقدامات بسیار موثری در جهت عدم فرار متهمان و نیز فرارهای مالی آنان انجام شده و تحقیقات جامعی از افراد بازداشت‌شده صورت گرفته است. یکی از اقدامات موثر دستگاه قضایی استان، تلاش برای شناسایی مسیر پول‌های اختلاس شده بوده تا جلوی خروج آن از کشور گرفته شود.

مدارکی دال بر این که پولی به حسابهای خارج از کشور رفته به دست نیامده است

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: ممکن است بخشی از این پول برای خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز کارخانه به خارج از کشور فرستاده شده باشد، ولی تا کنون مدارکی دال بر این که پولی به حساب‌های خارج از کشور رفته باشد، به دست نیامده است.

دادستان کل کشور ادامه داد: این پرونده دارای ابعاد متفاوتی است و عناوین مجرمانه مختلفی در آن وجود دارد که در فرصت دیگری به آن‌ها خواهیم پرداخت.

باعث تاسف است که برخی به جای عذرخواهی فرافکنی می کنند

وی تاکید کرد: این نکته باعث تاسف است که برخی افراد به جای این‌که برای فساد بزرگی که صورت گرفته است، از مردم عذرخواهی کنند و بگویند چه زمینه‌ای بوده که موجب این مساله شده است و همچنین در معرفی افراد خاطی و ارائه اسناد، به قوه قضاییه کمک کنند، به فرافکنی اقدام و در مصاحبه‌هایشان ادعا می‌کنند که همه مظنونان را شناسایی کرده‌اند.

محسنی اژه‌ای گفت: از مدیران بانک مرکزی، ملی، صادرات و وزارت اقتصاد و دارایی که ادعا می‌کنند متهمان را شناسایی کرده‌اند، سوال دارم که آیا در این مدت گزارشی به مقامات قضایی استان خوزستان ارائه کرده‌اند؟

دادستان کل کشور با بیان این‌که در این مدت 43 روز هیچ گزارش رسمی از سوی این مراجع به دادگستری استان خوزستان نرسیده است، افزود: وظیفه ذاتی دادسرای کل کشور، دفاع از حقوق عامه و نظارت بر دادسراهای استان است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تلاش برای روشن شدن همه ابعاد پرونده، تحقیق از همه کسانی که در مظان اتهام قرار دارند و یا در خصوص این پرونده به عنوان مطلع می‌توانند موثر باشند و اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و مفید در خصوص اخبار پرونده مذکور، از برنامه‌های دادستانی کل کشور در روزهای آتی است.

وی از نشریات و رسانه‌ها خواست تا اطلاع‌رسانی صحیحی از پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی داشته باشند و با اعلام اخبار غیردقیق، موجب آشفتگی اذهان مردم و اخلال در کار دستگاه قضایی نشوند.

پرونده به تهران احاله شده است

دادستان کل کشور برای حمایت همه‌جانبه از دستگاه قضایی استان خوزستان در راستای پیگیری این پرونده، قول مساعد داد و گفت: این پرونده به تهران احاله شده است، ولی این به آن معنا نیست که کار دادگستری استان خوزستان تمام شده است؛ چراکه استان‌ها و شهر‌های دیگری نیز از جمله کیش و تهران در این پرونده درگیر هستند و احتمال دارد افرادی در این پرونده باشند که صلاحیت رسیدگی به اتهامات آنان از عهده دادگستری خوزستان خارج باشد، ولی دادگستری خوزستان بیشترین زحمات و بهترین اقدامات را در این خصوص داشته و امیدواریم با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهد.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: در رسیدگی به این پرونده تلاش خواهیم کرد تا ذره‌ای از مسیر عدل و انصاف و قانون خارج نشویم و سعی دستگاه قضایی کشور بر این است که ضعیف‌کشی صورت نگیرد و به افراد صاحب قدرت و صاحب پول اجازه نخواهیم داد تا با استفاده از راه‌های شبه‌قانونی، از تخلف صورت گرفته فرار کنند.




      

شبکه صدای آمریکا در تاریخ 16 سپتامبر (25 شهریور) در اقدامی تامل برانگیز و مشکوک با پخش گزارشی از سفر "رجب طیب اردوغان" به کشورهای شمال آفریقا وی را "رهبر جهان اسلام" معرفی کرد.
گزارشگر این شبکه گفت: «رجب طیب اردوغان طی یک سخنرانی احساسی در میدان شهدای طرابلس نه تنها به مثابه یک نخست وزیر یا حتی یک رهبر ترک بلکه به نظر می رسید به عنوان یک "رهبر جهان اسلام" (!) سخنرانی می کند.»
(همزمان با واشنگتن، بی بی سی فارسی نیز از لندن این سناریو را تعقیب می کرد. بنگاه سخن پراکنی استعمار پیر، از اردوغان با عنوان "پرچمدار مسلمانان" نام برد و کارشناس شبکه، او را پرچمدار جهان عرب و جهان اسلام خواند!)

صدای امریکا در ادامه به سخنان اردوغان در مورد سوریه پرداخت و به نقل از وی گفت: «مردم در سوریه علیه ظالمین به پا خاسته اند، هیچ ظلمی تا ابد پایدار نخواهد بود و دیگر دوران دیکتاتوری و دیکتاتورها به پایان رسیده و زمان حکومت مردم بر مردم است.»
از دیگر نکات سفر اردوغان که صدای آمریکا آن را برجسته کرد سخنان او در مورد "سکولاریسم" (جدایی دین از سیاست) بود. اردوغان گفت: «سخنان من را در تونس و مصر بد ترجمه کرده اند، سکولاریسم فردی معنایی ندارد و تنها دولت می تواند سکولار باشد.»
رجب طیب اردوغان با تاکید بر جدایی دین از سیاست در اداره حکومت، ادامه داد: «سکولاریسم را به معنای برابری و حکومت مردم بر مردم می داند، به همین دلیل به عنوان یک مسلمان معتقد از سکولاریسم حمایت می کند.»

گفتنی است عوامل شبکه صدای آمریکا به اعتراف خودشان کارمند رسمی دولت آمریکا هستند و ملزم به رعایت و اجرای سیاست های دولت این کشور می باشند. بر این اساس با توجه به اتفاقاتی که بین دو کشور اسرائیل و ترکیه بر سر مساله ناوگان آزادی افتاده است، این گونه حمایت صدای آمریکا از یک شخصیت ضد صهیونیست بسیار عجیب و باور نکردنی به نظر می رسد.
دولت ترکیه بعد از بر سرکار آمدن حزب "عدالت و توسعه" توجه ویژه ای به سیاست خارجی این کشور در حوزه های منطقه ای، به ویژه در جهان اسلام کرد و در این مسیر توانست با اتخاذ مواضع ضد صهیونیستی، توجه محافل سیاسی و رسانه ای دنیای اسلام را به خود جلب کند. البته علاقه شدید ترکیه برای ورود به مسائل بین المللی باعث تغییر مجدد سو گیری این کشور از شرق به سمت غرب شد و با ورود عجولانه و دخالت در امور داخلی سوریه، تنش های جدی را در خاورمیانه موجب گردید.
در هر صورت بر هیچ ناظر آگاهی پوشیده نیست که ترویج اسلام سکولار ترکی و اصرار به بزرگنمایی وزن و نقش نخست وزیر ترکیه در معادلات منطقه ای و جهانی، در راستای تحت الشعاع قرار دادن اسلام انقلابی ناب با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.




      
ارسال شده در یکشنبه 90/6/27 ساعت 1:34 ع نویسنده : ایمان احمدی

ب




      
ارسال شده در یکشنبه 90/6/27 ساعت 1:33 ع نویسنده : ایمان احمدی

اردوغان

هنوز موج بیداری اسلامی و روند خیزش‌های مردمی ادامه دارد که تلویزیون‌های "بی‌بی‌سی" و "صدای آمریکا" در اقدامی تأمل‌انگیز و مشکوک، از "رجب طیب اردوغان" به عنوان "رهبر جهان اسلام"(!) یاد می‌کنند.

به نوشته جام، شبکه صدای آمریکا در تاریخ 16 سپتامبر (25 شهریور) در اقدامی تأمل برانگیز و مشکوک با پخش گزارشی از سفر "رجب طیب اردوغان" به کشورهای شمال آفریقا وی را "رهبر جهان اسلام" معرفی کرد.
گزارشگر این شبکه گفت: «رجب طیب اردوغان طی یک سخنرانی احساسی در میدان شهدای طرابلس نه‌تنها به مثابه یک نخست‌وزیر یا حتی یک رهبر ترک بلکه به نظر می‌رسید به عنوان "رهبر جهان اسلام"(!) سخنرانی می‌کند.»
(همزمان با واشنگتن، بی‌بی‌سی فارسی نیز از لندن این سناریو را تعقیب می‌کرد. بنگاه سخن‌پراکنی انگلیس، از اردوغان با عنوان "پرچمدار مسلمانان" نام برد و کارشناس شبکه، او را پرچمدار جهان عرب و جهان اسلام خواند.)
صدای آمریکا در ادامه به سخنان اردوغان در مورد سوریه پرداخت و به نقل از وی گفت: «مردم در سوریه علیه ظالمان به پا خاسته‌اند. هیچ ظلمی تا ابد پایدار نخواهد بود و دیگر دوران دیکتاتوری و دیکتاتورها به پایان رسیده و زمان حکومت مردم بر مردم است.»
از دیگر نکات سفر اردوغان که صدای آمریکا آن را برجسته کرد سخنان او در مورد "سکولاریسم" (جدایی دین از سیاست) بود. اردوغان گفت: «سخنان من را در تونس و مصر بد ترجمه کرده‌اند! سکولاریسم فردی، معنایی ندارد و تنها "دولت" می تواند سکولار باشد.»
رجب طیب اردوغان با تأکید بر جدایی دین از سیاست در اداره حکومت، ادامه داد: «سکولاریسم را به معنای برابری و حکومت مردم بر مردم می داند، به همین دلیل به عنوان یک مسلمان معتقد از سکولاریسم حمایت می‌کند.»
عوامل شبکه صدای آمریکا به اعتراف خودشان کارمند رسمی دولت آمریکا هستند و ملزم به رعایت و اجرای سیاست‌های دولت این کشورند. بر این اساس با توجه به اتفاقاتی که بین دو کشور اسرائیل و ترکیه بر سر مساله ناوگان آزادی افتاده است، این گونه حمایت صدای آمریکا از یک شخصیت ضدصهیونیست بسیار عجیب و باور نکردنی به نظر می‌رسد.
دولت ترکیه بعد از بر سرکار آمدن حزب "عدالت و توسعه" توجه ویژه‌ای به سیاست خارجی این کشور در حوزه های منطقه ای، به ویژه در جهان اسلام کرد و در این مسیر توانست با اتخاذ مواضع ضدصهیونیستی، توجه محافل سیاسی و رسانه ای دنیای اسلام را به خود جلب کند. البته علاقه شدید ترکیه برای ورود به مسائل بین المللی باعث تغییر مجدد سوگیری این کشور از شرق به سمت غرب شد و با ورود عجولانه و دخالت در امور داخلی سوریه، تنش های جدی را در خاورمیانه موجب گردید.
در هر صورت بر هیچ ناظر آگاهی پوشیده نیست که ترویج اسلام سکولار ترکی و اصرار به بزرگنمایی وزن و نقش نخست وزیر ترکیه در معادلات منطقه ای و جهانی، در راستای تحت‌الشعاع قرار دادن اسلام انقلابی ناب با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران بویژه همزمان با برگزاری نخستین همایش بین المللی بیداری اسلامی در تهران با حضور شخصیت‌های برجسته جهان اسلام صورت می گیرد.



      
ارسال شده در یکشنبه 90/6/27 ساعت 12:47 ع نویسنده : ایمان احمدی

زلزله در جیرفت خسارتی نداشت

 رییس ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه کرمان گفت: زمین لرزه سه و شش  ریشتری صبح امروز در منطقه درب بهشت شهرستان جیرفت واقع در جنوب این استان خسارتی در پی نداشت."محسن صالحی" روز یکشنبه افزود: با توجه به اینکه این زمین لرزه در عمق 25 کیلومتری زمین رخ داد حتی در منطقه احساس هم نشد. شبکه لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان این زلزله را ساعت هفت و هشت دقیقه و 58 ثانیه در موقعیت جغرافیایی 90 / 28 عرض شمالی و 30 / 57 طول شرقی ثبت کرده است.
کانون این زمین لرزه "درب بهشت" واقع در 39 کیلومتری منطقه ساردوییه شهرستان جیرفت و در فاصله 190 کیلومتری جنوب کرمان بوده است.

زمین لرزه سه و هفت ریشتری حوالی املش در استان گیلان را لرزاند

زمین لرزه ای به بزرگی سه و هفت ریشتر  در مقیاس امواح درونی صبح امروز (یکشنبه) حوالی املش در استان گیلان را لرزاند.به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، این زمین لرزه ساعت هفت و 33 دقیقه و یک ثانیه صبح امروز به وقوع پیوسته است.
بر اساس این گزارش، شبکه های لرزه نگاری، زمین لرزه یاد شده را در عرض شمالی 10/37 و طول شرقی 15/50 ثبت کرده اند.
تا کنون گزارشی از خسارت های احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است.

زلزله حوالی گله دار استان فارس را لرزاند

زلزله ای به بزرگی سه و نه ریشتر در مقاس امواج درونی زمین، بامداد روز یکشنبه حوالی منطقه ی گله دار استان فارس را لرزاند.شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران روز یکشنبه اعلام کرد : این زلزله امروز در ساعت 4 و 7 دقیقه و 24 ثانیه بوقوع پیوست. موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه 85/27 عرض شمالی و 82/52 طول شرقی بوده است. از خسارات احتمالی این زمین لرزه تاکنونی گزارشی ارایه نشده است. گَله‌دار در جنوب استان فارس واقع شده و مرز استان فارس و بوشهر است. 
 /




      
<      1   2   3   4   5   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا