.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 73
  • بازدید دیروز : 171
  • کل بازدید : 1459998
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 11:7 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

شبکه صدای آمریکا در تاریخ 16 سپتامبر (25 شهریور) در اقدامی تامل برانگیز و مشکوک با پخش گزارشی از سفر "رجب طیب اردوغان" به کشورهای شمال آفریقا وی را "رهبر جهان اسلام" معرفی کرد.
گزارشگر این شبکه گفت: «رجب طیب اردوغان طی یک سخنرانی احساسی در میدان شهدای طرابلس نه تنها به مثابه یک نخست وزیر یا حتی یک رهبر ترک بلکه به نظر می رسید به عنوان یک "رهبر جهان اسلام" (!) سخنرانی می کند.»
(همزمان با واشنگتن، بی بی سی فارسی نیز از لندن این سناریو را تعقیب می کرد. بنگاه سخن پراکنی استعمار پیر، از اردوغان با عنوان "پرچمدار مسلمانان" نام برد و کارشناس شبکه، او را پرچمدار جهان عرب و جهان اسلام خواند!)

صدای امریکا در ادامه به سخنان اردوغان در مورد سوریه پرداخت و به نقل از وی گفت: «مردم در سوریه علیه ظالمین به پا خاسته اند، هیچ ظلمی تا ابد پایدار نخواهد بود و دیگر دوران دیکتاتوری و دیکتاتورها به پایان رسیده و زمان حکومت مردم بر مردم است.»
از دیگر نکات سفر اردوغان که صدای آمریکا آن را برجسته کرد سخنان او در مورد "سکولاریسم" (جدایی دین از سیاست) بود. اردوغان گفت: «سخنان من را در تونس و مصر بد ترجمه کرده اند، سکولاریسم فردی معنایی ندارد و تنها دولت می تواند سکولار باشد.»
رجب طیب اردوغان با تاکید بر جدایی دین از سیاست در اداره حکومت، ادامه داد: «سکولاریسم را به معنای برابری و حکومت مردم بر مردم می داند، به همین دلیل به عنوان یک مسلمان معتقد از سکولاریسم حمایت می کند.»

گفتنی است عوامل شبکه صدای آمریکا به اعتراف خودشان کارمند رسمی دولت آمریکا هستند و ملزم به رعایت و اجرای سیاست های دولت این کشور می باشند. بر این اساس با توجه به اتفاقاتی که بین دو کشور اسرائیل و ترکیه بر سر مساله ناوگان آزادی افتاده است، این گونه حمایت صدای آمریکا از یک شخصیت ضد صهیونیست بسیار عجیب و باور نکردنی به نظر می رسد.
دولت ترکیه بعد از بر سرکار آمدن حزب "عدالت و توسعه" توجه ویژه ای به سیاست خارجی این کشور در حوزه های منطقه ای، به ویژه در جهان اسلام کرد و در این مسیر توانست با اتخاذ مواضع ضد صهیونیستی، توجه محافل سیاسی و رسانه ای دنیای اسلام را به خود جلب کند. البته علاقه شدید ترکیه برای ورود به مسائل بین المللی باعث تغییر مجدد سو گیری این کشور از شرق به سمت غرب شد و با ورود عجولانه و دخالت در امور داخلی سوریه، تنش های جدی را در خاورمیانه موجب گردید.
در هر صورت بر هیچ ناظر آگاهی پوشیده نیست که ترویج اسلام سکولار ترکی و اصرار به بزرگنمایی وزن و نقش نخست وزیر ترکیه در معادلات منطقه ای و جهانی، در راستای تحت الشعاع قرار دادن اسلام انقلابی ناب با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا