.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 369
  • بازدید دیروز : 586
  • کل بازدید : 1447151
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 12:59 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 91/6/8 ساعت 7:52 ص نویسنده : ایمان احمدی


آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست، زیرا:
اگر بسیار کار کند، میگویند احمق است !
اگر کم کار کند، میگویند تنبل است !
اگر بخشش کند، میگویند افراط میکند !
اگر جمع گرا باشد، میگویند بخیل است !
اگر ساکت و خاموش باشد، میگویند لال است !
اگر زبان آوری کند، میگویند وراج و پر گوست !
اگر روزه برآرد و شبها نماز بخواند، میگویند ریا کار است !
و اگر نکند، میگویند کافر است و بی دین !
لذا نباید بر حمد و ثنای مردم اعتنا کرد
و جز از خداوند نباید از کسی ترسید.
پس آنچه باشید که دوست دارید.
شاد باشید، مهم نیست این شادی چگونه قضاوت شود.





      
ارسال شده در سه شنبه 91/6/7 ساعت 10:2 ص نویسنده : ایمان احمدی

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی در شماره امروز این روزنامه با عنوان "عذر تقصیر" نوشته است: 

 
در بخشی از یادداشت روز کیهان- 5/6/91- با عنوان «شیرازه این کتاب» که به استقبال از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار هیئت دولت با ایشان اختصاص داشت، آمده بود «ساز وکارهای پیشنهادی دلسوزان نظام و مردم الزاماً بایستی در بستر دولت دنبال شود. نکته ای که متاسفانه چند هفته قبل از سوی برخی مسئولان قبلی دولت به غفلت نادیده گرفته شده و با ارسال نامه ای خواستار تشکیل گروهی از نخبگان و صاحبنظران برای پی گیری اموری شده بودند که مطابق قانون در حوزه ماموریت و مسئولیت دولت است» و گلایه شده بود که چرا این نامه را رسانه ای کرده اند.

 
در همان شماره از کیهان اظهارات آقای منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه و یکی از امضاءکنندگان نامه مورد اشاره چاپ شده بود که در آن توضیح داده بود «طی یک سال ونیم گذشته جمعی از اعضای سابق دولت های نهم و دهم با برپایی جلساتی به بررسی مسائل مختلف و کلان کشور می پردازند».

ایشان با تاکید بر این که جلسات یاد شده هیچگونه نماد سیاسی نداشته است به بررسی مسائل اقتصادی و تحلیل و ریشه یابی برخی مسائل از جمله تورم، نوسانات ارزی، مسئله انرژی، نظام پولی و بانکی در این جلسات اشاره کرده و گفته بود «حاصل جلسات فوق براساس یک تصمیم جمعی توسط تیمی 5 نفره از وزرای سابق به همراه راهکارهای پیشنهادی نگارش و تدوین شد و با امضای حدود 15 نفر از اعضای این جلسه برای رهبر معظم انقلاب ارسال شد.»

آقای متکی توضیح داده اند که «در هیچ کجای نامه از رئیس جمهور و یا خلع ید وی از نوع ادعاهای مطرح شده سخنی به میان نیامده و تفسیرهای گوناگون مانند ستاد فراقوه ای که عمدتاً از سر بی اطلاعی بیان شده در این نامه ذکر نشده است».

 
اخبار و گزارش های موثق دیگری که به کیهان رسیده است نیز توضیحات آقای متکی درباره نامه یاد شده را تایید می کند و نشان می دهد که برخلاف دروغ بافی روزنامه ایران که متاسفانه برخی دیگر از شخصیت های سیاسی نیز با استناد به همان ادعای کذب و مغرضانه به آن پرداخته بودند، در نامه یاد شده هیچ پیشنهادی بیرون از حوزه ماموریت دولت و یا موازی با آن مطرح نشده و نویسندگان نامه صرفا از سر دلسوزی در پی کمک به دولت برای غلبه بر پاره ای از مشکلات اقتصادی بوده اند.

البته این گلایه از آقای متکی و سایر امضاءکنندگان نامه در میان بود که چرا نزدیک به ده روز پس از توهم پراکنی روزنامه ایران و حلقه انحرافی درباره نامه یاد شده به فکر توضیح افتاده اند؟! اگرچه به نظر می رسد سکوت آقایان به این علت بوده است که نخواسته اند در پروژه تفرقه افکنی حلقه انحرافی که مانند بسیاری از موارد دیگر با بهره گیری غیرقانونی از روزنامه ایران کلید خورده بود، وارد شوند.

 
و اما ، کیهان اگرچه همزمان با یادداشت مورد اشاره و در همان نسخه از روزنامه، اظهارات جناب متکی در جمع ائمه جماعت و روحانیون شهرری را نیز درج کرده و پوشش داده بود ولی نگارنده به عنوان نویسنده یادداشت مزبور و مدیر مسئول کیهان انکار نمی کند که در نوشته خود بی آن که بخواهد در حق نویسندگان نامه یاد شده- علی رغم ارادت قلبی و قبلی که به آنان دارد- جفا کرده است که امید است وجیزه پیش روی ترجمانی از پوزش به خاطر آن بی دقتی باشد و روز شمارین نیز در محضر قاضی آن روز که شاهد امروز است، به شمار آید.




      
ارسال شده در سه شنبه 91/6/7 ساعت 7:57 ص نویسنده : ایمان احمدی

ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی برای گذراندن مرخصی از این کشور خارج شد.

دفتر پادشاهی سعودی امروز اعلام کرد، "ملک عبدالله" اداره امور کشور را به ولیعهد خود "شاهزاده سلمان" واگذار کرد و به مرخصی رفت. برخی رسانه‌ها، مقصد احتمالی عبدالله را مغرب (مراکش) اعلام کرده‌اند.
این نخستین بار است که "سلمان" پس از تصدی ولایتعهدی، اداره امور عربستان را برعهده می گیرد.
عربستان از زمان آغاز انقلاب های عربی، شاهد حرکت های مردمی در انتقاد از وضعیت معیشتی، تبعیض ها و بازداشت فعالان حقوقی و مردم معترض -به ویژه در مناطق شرقی- بوده است.



      
ارسال شده در سه شنبه 91/6/7 ساعت 7:52 ص نویسنده : ایمان احمدی

حدادبخشی از گفتگوی «فریدالدین حداد عادل» (پسر آقای غلامعلی حداد عادل) با «سالنامه مثلث» که به تازگی منتشر شده است برای شما دوست گرامی انتخاب شده است: 

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در سه شنبه 91/6/7 ساعت 7:42 ص نویسنده : ایمان احمدی

جوان ماندن و یا حتی حفظ کردن احساس جوانی در چهره و ظاهر، یکی از اولویت های مردم در جوامع مختلف است و به همین دلیل این روزها استفاده از لوازم آرایشی ضدپیری و مکمل هایی که بتوانند پروسه پیری را به تأخیر بیندازند، بازار داغی پیدا کرده است.

با این حال بسیاری از ما اغلب غافل هستیم که برخی از عادات بد و مضر در زندگی باعث می شوند که فرآیند پیری و سالخوردگی در بدنمان زودتر آغاز شده و سریع تر پیشرفت کند. بنابراین شناخت این عادات مضر تا پیش از اینکه غیرقابل کنترل شوند و ایجاد تغییر در آنها می تواند زمان فرا رسیدن سال های پیری را به میزان قابل توجهی به تأخیر بیندازد.
در ادامه به بررسی برخی از عادات بد می پردازیم که می توانند شما را زودتر از آن چه که باید پیر کند و اگر این مشکلات در شما نیز وجود دارد بهتر است که هرچه سریع تر آن ها را رفع کنید. اکثر مردم تصور می کنند برای جوان ماندن باید احساس جوانی کرد که یکی از علامت های این احساس داشتن استرس و هیجان زیادی است. درحالی که این یک باور اشتباه است و استرس و هیجان زیادی چه مثبت و چه منفی می تواند عوارض جدی و خطرناکی برای کارایی ذهن انسان داشته باشد و موجب بروز ناتوانی های ذهنی و ادراکی شود.

بنابراین در هر سنی که هستید بسیار مهم است که فاکتورهای استرس را در زندگی خود شناسایی کرده و با کمک تکنیک های مختلف مثل ورزش و مراقبه، آنها را برطرف کنید به این ترتیب ذهنی سالم تر و جوان تر خواهید داشت.
عادت بد دیگر نامنظم بودن ساعات خواب به ویژه در سنین پایین تر است. خواب کافی و منظم توان بدنی شما را بهبود می بخشد و بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند به این ترتیب سال های بیشتری طعم شیرین جوانی و شادابی را تجربه خواهید کرد.

سیگار نیز عادت بسیار مضر دیگری است که به تخریب و پیری سریع تر اعضای مختلف بدن کمک می کند. بعلاوه سیگار با آزادسازی آنزیم های خاص و مضر در بدن میزان کشسانی پوست را کاهش داده و چین و چروک های عمیق و زشتی را در پوست صورت پدیدار می کند.
هرچند لاغر ماندن رویای بسیاری از مردم است اما دنبال کردن رژیم های سخت و خشن تغذیه ای اصلاً ایده خوبی نیست. این رژیم ها بدن را از ریز مغذی ها و املاح حیاتی محروم می کنند و می توانند تهدیدی جدی برای سلامت کل بدن باشند. به علاوه کاهش ناگهانی و زیاد وزن، چروک های پوستی را افزایش می دهد. هرچند کاهش وزن همزمان با بالا رفتن سن ضروری است، اما توصیه می شود که این اقدام تدریجی و به آرامی صورت گیرد.

آخرین و البته یکی از مهم ترین عادات بد زندگی انسان مدرن که پیری را جلو می اندازد بی تحرکی و نشستن زیاد است درحالی که یک زندگی فعال و متعادل و شاد باعث می شود که در بیشتر سال های عمر خود احساس جوانی کرده و جوان بمانید.



      
ارسال شده در سه شنبه 91/6/7 ساعت 7:40 ص نویسنده : ایمان احمدی

لطفا این متن را در دسترس بگذارید توصیه های بسیار خوبی هستند.
چند دقیقه صرف مطالعه آن بکنید هرگز تصور نمی کنید که ممکن است زندگی یک نفر بستگی به شما داشته باشد.

پدر من بر اثر سکته فلج شد و سپس مرد. کاش من چیزی در باره این نوع کمک های اولیه می دانستم .
هنگامی که حمله صورت می گیرد مویرگها به تدریج در مغز پاره می شوند.

هنگامی که سکته اتفاق می افتد، آرامش خود را حفظ کنید. مهم نیست قربانی کجاست . او را حرکت ندهید چون مویرگهایش پاره خواهند شد. برای جلوگیری از سقوط قربانی ، کمکش کنید تا بنشیند سپس می توانید حجامت را شروع کنید. اگر در خانه یک سرنگ تزریقی داشته باشید خیلی عالی می شود. در غیر این صورت یک سوزن خیاطی یا یک سنجاق صاف هم خوب است.

1- سوزن یا سنجاق را روی آتش استریل کنید بعد با آن سر هر 10 انگشت مریض را خراش دهید.
2- این طب سوزنی نیست فقط یک خراش یک میلی متری است روی سر انگشتان.
3- خراش بدهید تا خون خارج شود.
4- اگر خون خارج نشد، با انگشت خودتان سر انگشت مریض را فشار دهید.
5- وقتی از هر 10 انگشت خون خارج شد چند دقیقه صبر کنید تا بیمار هشیاری خود را باز یابد.
6- اگر دهان قربانی کج شد لاله گوشهایش را آنقدر بکشید تا سرخ شوند.
7- بعد هر لاله گوش را دو بار بخراشید تا از هر کدام دو قطره خون خارج شود.
بعد از چند دقیقه قربانی باید هشیاری خود را بدست بیاورد.
منتظر بمانید تا بیمار دوباره وضعیت طبیعی خود را بدون هر گونه علامت غیر عادی به دست بیاورد. سپس او را به بیمارستان برسانید.
حرکت سریع آمبولانس در راه بیمارستان و افتادن در دست اندازها با عث پارگی مویرگها می شود.

من در باره نجات زندگی با حجامت از یک دکتر سنتی چینی به نام "ها بو تینگ" که در سون جیوک زندگی می کند آموختم. بعلاوه من در این زمینه تجربه عملی دارم. پس می توانم بگویم که این روش صد در صد موثر است.

در سال 1979 من در کالج "فور گاپ " در " تای چونگ" تدریس می کردم . یک روز بعد از ظهر مشغول تدریس بودم که ناگهان یک معلم دیگر نفس نفس زنان وارد کلاس شد و گفت : " خانم لیو عجله کن بیا ، سوپروایزر ما سکته کرده است." من فورا به طبقه سوم رفتم و دیدم آقای "چن فو تی ین" سوپروایزر ما همه علائم سکته را دارد: رنگ پریدگی، اختلال در تکلم و کج شدن دهان.

فوراً ا ز یکی از دانشجویان خواستم تا از داروخانه بیرون مدرسه یک سرنگ بخرد تا با آن سر انگشتان آقای چن را خراش بدهم. وقتی ازهمه ده انگشتش قطرات خون ( اندازه یک نخود) خارج شد، رنگ به چهره آقای چن و روح به چشمانش بازگشت . ولی دهانش هنوز کج مانده بود. پس گوشهایش را کشیدم تا پر ا ز خون شدند وقتی کاملا سرخ شدند، لاله گوش راستش را دو بارخراش دادم تا دو قطره خون خارج شود. وقتی از هرلاله گوشش دو قطره خون خارج شد ، یک معجزه رخ داد. در عرض 3-5 دقیقه شکل دهانش به حالت طبیعی خود برگشت و تکلمش هم روان و واضح شد. او را گذاشتیم تا یک مدت استراحت کند و یک فنجان چای داغ هم دادیم بعد کمکش کردیم تا از پله ها پایین برود. او را به بیمارستان "وی واه" رساندیم. یک شب در بیمارستان بستری شد و روز بعد برای تدریس به مدرسه بازگشت . همه چیز به حالت نرمال در آمد.

به طور معمول قربانیان سکته از پارگی جبران ناپذیر مویرگها در راه بیمارستان رنج می برند. در نتیجه این گونه بیماران هرگز بهبود نمی یابند.

بنابراین ، سکته دومین علت مرگ است. اگر کسی خوش شانس باشد، زنده می ماند ولی ممکن است تا آخر عمر فلج بماند.
این اتفاق وحشتناکی است که در زندگی می تواند رخ دهد.

اگر همه ما این روش حجامت را به خاطر داشته باشیم و به سرعت پروسه نجات زندگی را شروع کنیم قربانیان دوباره احیا شده و صد در صد حالت عادی خود را به دست خواهند آورد.



      
ارسال شده در سه شنبه 91/6/7 ساعت 7:36 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله

الصَّدَقَةُ تَمنَعُ مِیتَةَ السُّوءِ

صدقه، از مردنِ بد و دل خراش جلوگیرى مى‌‏کند

حکمت‌نامه پیامبر اعظم(ص): ح 5970

 

 

 

 




      
ارسال شده در دوشنبه 91/6/6 ساعت 6:43 ع نویسنده : ایمان احمدی

دکترجلیلی




      
ارسال شده در دوشنبه 91/6/6 ساعت 6:41 ع نویسنده : ایمان احمدی

مصلحی در ادامه با اشاره به حضور در کنار مرقد مطهر حضرت امام(س) اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی که امام به ایران و قم بازگشتند توفیقی که برای من حاصل شد، این بود که عمامه من را امام بر سرم گذاشتند. من از حضرت امام خواستم دعایی در حق من کنند. ایشان فرمودند خداوند متعال ان شاء الله شما را از علمای الهی و انقلابی قرار دهد که امیدوارم این دعا در حق من مستجاب شده باشد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در دوشنبه 91/6/6 ساعت 6:25 ع نویسنده : ایمان احمدی

رهبری انقلاب به سادگی می‌توانستند با برخورداری از جایگاه قدرتمند خود، حزبی قدرتمند را بنیان‌ گذارند و ساختار اجرایی کشور را به دست گیرند تا دیگر با سنگ اندازی‌های دولت‌های گوناگون . . .

ادامه مطلب...


      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا