.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید دیروز : 480
  • کل بازدید : 1458925
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/27    ساعت : 12:57 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 91/6/7 ساعت 10:2 ص نویسنده : ایمان احمدی

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی در شماره امروز این روزنامه با عنوان "عذر تقصیر" نوشته است: 

 
در بخشی از یادداشت روز کیهان- 5/6/91- با عنوان «شیرازه این کتاب» که به استقبال از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار هیئت دولت با ایشان اختصاص داشت، آمده بود «ساز وکارهای پیشنهادی دلسوزان نظام و مردم الزاماً بایستی در بستر دولت دنبال شود. نکته ای که متاسفانه چند هفته قبل از سوی برخی مسئولان قبلی دولت به غفلت نادیده گرفته شده و با ارسال نامه ای خواستار تشکیل گروهی از نخبگان و صاحبنظران برای پی گیری اموری شده بودند که مطابق قانون در حوزه ماموریت و مسئولیت دولت است» و گلایه شده بود که چرا این نامه را رسانه ای کرده اند.

 
در همان شماره از کیهان اظهارات آقای منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه و یکی از امضاءکنندگان نامه مورد اشاره چاپ شده بود که در آن توضیح داده بود «طی یک سال ونیم گذشته جمعی از اعضای سابق دولت های نهم و دهم با برپایی جلساتی به بررسی مسائل مختلف و کلان کشور می پردازند».

ایشان با تاکید بر این که جلسات یاد شده هیچگونه نماد سیاسی نداشته است به بررسی مسائل اقتصادی و تحلیل و ریشه یابی برخی مسائل از جمله تورم، نوسانات ارزی، مسئله انرژی، نظام پولی و بانکی در این جلسات اشاره کرده و گفته بود «حاصل جلسات فوق براساس یک تصمیم جمعی توسط تیمی 5 نفره از وزرای سابق به همراه راهکارهای پیشنهادی نگارش و تدوین شد و با امضای حدود 15 نفر از اعضای این جلسه برای رهبر معظم انقلاب ارسال شد.»

آقای متکی توضیح داده اند که «در هیچ کجای نامه از رئیس جمهور و یا خلع ید وی از نوع ادعاهای مطرح شده سخنی به میان نیامده و تفسیرهای گوناگون مانند ستاد فراقوه ای که عمدتاً از سر بی اطلاعی بیان شده در این نامه ذکر نشده است».

 
اخبار و گزارش های موثق دیگری که به کیهان رسیده است نیز توضیحات آقای متکی درباره نامه یاد شده را تایید می کند و نشان می دهد که برخلاف دروغ بافی روزنامه ایران که متاسفانه برخی دیگر از شخصیت های سیاسی نیز با استناد به همان ادعای کذب و مغرضانه به آن پرداخته بودند، در نامه یاد شده هیچ پیشنهادی بیرون از حوزه ماموریت دولت و یا موازی با آن مطرح نشده و نویسندگان نامه صرفا از سر دلسوزی در پی کمک به دولت برای غلبه بر پاره ای از مشکلات اقتصادی بوده اند.

البته این گلایه از آقای متکی و سایر امضاءکنندگان نامه در میان بود که چرا نزدیک به ده روز پس از توهم پراکنی روزنامه ایران و حلقه انحرافی درباره نامه یاد شده به فکر توضیح افتاده اند؟! اگرچه به نظر می رسد سکوت آقایان به این علت بوده است که نخواسته اند در پروژه تفرقه افکنی حلقه انحرافی که مانند بسیاری از موارد دیگر با بهره گیری غیرقانونی از روزنامه ایران کلید خورده بود، وارد شوند.

 
و اما ، کیهان اگرچه همزمان با یادداشت مورد اشاره و در همان نسخه از روزنامه، اظهارات جناب متکی در جمع ائمه جماعت و روحانیون شهرری را نیز درج کرده و پوشش داده بود ولی نگارنده به عنوان نویسنده یادداشت مزبور و مدیر مسئول کیهان انکار نمی کند که در نوشته خود بی آن که بخواهد در حق نویسندگان نامه یاد شده- علی رغم ارادت قلبی و قبلی که به آنان دارد- جفا کرده است که امید است وجیزه پیش روی ترجمانی از پوزش به خاطر آن بی دقتی باشد و روز شمارین نیز در محضر قاضی آن روز که شاهد امروز است، به شمار آید.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا