.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 346
  • بازدید دیروز : 554
  • کل بازدید : 1448722
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/14    ساعت : 6:23 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در شنبه 91/3/20 ساعت 4:40 ع نویسنده : ایمان احمدی

چگونه می توان از کامپیوتر به نحو درستی استفاده کرد؟

 باشگاه خبرنگاران: همه ی افرادی که با کامپیوتر کار می کنند ، باید پس از مدتی به نقطه ای دور نگاه کنند تا چشمانشان دچار خستگی نشود . درضمن است و استفاده ی طولانی مدت از کامپیوتر باعث خستگی و تحریک چشم شده و ممکن است باعث سردرد شود .

وقتی می خواهیم از روی صفحه تایپ کنیم باید آن صفحه در ارتفاع مانیتور و درست در کنار آن باشد تا با حرکات کمتری بتوان هر دو را در میدان دید داشته باشیم . کاربر باید د ر خانه و محل کار ورزش و نرمش های لازم را انجام دهد . فشارهای روانی نیز در بروز دردهای اسکلتی سهم بسزایی دارند . کاربر نباید بطور مستمر پشت دستگاه بنشینید و باید هر چند مدت یکبار قدم بزند و به دور دست نگاه کند .

جهت جلوگیری از عوارض ذکر شده باید صفحه کلید و سطح کار متحرک قابل تنظیم باشد و حرکات دست ها در محدوده ی طبیعی بادش یعنی مچ ها صاف باشد و به طرف داخل و خارج خم نباشد .

حتما از زیر پایی استفاده کنید . در صفحه کلید های پیشرفته ، جایی برای تکیه و استراحت مچ دارند که بسیار مفید است صفحه کلید را کمی به جلو مایل کنید ، از میز وصندلی بالبه نرم وقابل اتکا استفاده کنید




      
ارسال شده در شنبه 91/3/20 ساعت 4:39 ع نویسنده : ایمان احمدی

گردن زدن یا سر بریدن نوعی اعدام است که سر فرد از ناحیه گلو با آلات برنده همانند چاقو بریده می‌شود؛ یا اینکه با شمشیر، قداره، تبر یا اشیاء برنده سنگین از پشت سر قربانی ضربه محکمی بر گردنش وارد می‌شود. 
به گزارش بولتن نیوز؛از قرن‌ها پیش تا به امروز در عربستان سعودی حکم اعدام به صورت قطع سر و در ملأ عام اجرا می‌شود. همچنین مجازات «قطع دست» برای کسانی که مرتکب سرقت می‌شوند اجرا می‌شود. 

تصاویر زیر، مجموعه‌ای است که یک عکاس عرب در سال 1953 میلادی (1373 هجری قمری) از یک مراسم اعدام دو متهم در شهر جده تهیه کرده است.

در این تصویر: 
1. سر اولین متهم قطع شده است و در کنار بدنش آویزان است. 
2. عکس درست در لحظه‌ای گرفته شده است که شمشیر جلاد به گردن متهم اصابت کرده است. 
3. جلاد دو حکم اعدام را طی 10 ثانیه اجرا کرده است.






ویرایش شده در - و ساعت -



      
ارسال شده در شنبه 91/3/20 ساعت 11:46 ص نویسنده : ایمان احمدی

به امیر المؤمنین گفتند: چرا به زن ها سلام نمی‌کنید؟ پیغمبر سلام می‌کرد. گفت: پیغمبر سی سال از من بزرگتر است. سلام پیغمبر طوری نیست، اما من جوان هستم.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 91/3/20 ساعت 9:51 ص نویسنده : ایمان احمدی

آقا




      
ارسال شده در شنبه 91/3/20 ساعت 7:55 ص نویسنده : ایمان احمدی

آیةالله بهجت رحمةالله علیه، در پاسخ به سوالی فرمودند: برخی گمان می‌کنند که دعا، کار پیرزن‌ها و پیرمردها و عجزه [ناتوانان] است، آنها که نمی‌توانند در میدان جنگ و جهاد شمشیر بزنند؛ ولی معلوم می‌شود مساله از این بالاتر است.


در روایت درباره شرایط استجابت دعا آمده است: "من دعا و هو لایحس سوی الاجابة استجیب له"، یعنی هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجایب می‌شود. ایشان در ادامه می‌فرمایند: گویا حالتی در ما پیدا شده شبیه به یاس از اجابت، که دعای ما فقط به زبان و لقلقه‌ی لسانی است؛ نه دعای برخاسته از دل مطمئن و امیدوار به اجابت. قلب متیقن و دل شکسته‌ای می‌خواهد که دعایش مثل تیر به هدف برسد، به گونه‌ای که دعا کنیم و اجابت آن را بفهمیم و یا حداقل به ما وعده‌ی استجابت آن را بدهد، ولو بعد از چهل سال، همچنان که درباره حضرت یعقوب علیه‌السلام ظاهرا دارد [محقق شد].

بنابراین فرموده آیةالله بهجت، آن دعایی مستجاب است که دعاکننده در آن مطمئن به اجابت باشد و این امر به قول ایشان قلب متیقن و دل شکسته می‌خواهد. (کتاب پرسش‌های شما و پاسخ‌های آیةالله بهجت، جلد دوم)




      
ارسال شده در شنبه 91/3/20 ساعت 7:53 ص نویسنده : ایمان احمدی

چند روز پیش جمعیت الوفاق بحریم طی بیانیه ای با اعتراض به جنایات و شکنجه های مردم مظلوم بحرین توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه پردهای دیگر را از جنایات رژیم منحوس بحرین و عربستان سعودی را نمایان کردند.

 


در این بیانیه سخن از استفاده بسیار از تفنگ های ساچمه زنی و گازهای سمی در مقابله با انقلابیون بحرینی و همچنین  انقلابیون در بند به میان آمده است.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در شنبه 91/3/20 ساعت 7:37 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام صادق سلام الله علیه :  

      مَن آمَنَ بِنا و صَدَّقَ حَدیثَنا وَانتَظَرَ أمرَنا کانَ کَمَن قُتِلَ تَحتَ رایَةِ القائِمِ؛   

      آن که به ما ایمان آورَد و سخن ما را تصدیق کند و منتظر امر [فرج] ما باشد، همچون کسى است که زیر پرچم قائم به شهادت برسد   

      بحارالأنوار: ج 27، ص 138




      
ارسال شده در جمعه 91/3/19 ساعت 10:0 ع نویسنده : ایمان احمدی

حجت‌الاسلام یوسفیان گفت: پدر حضرت مهدی علیه‌السلام ، امام حسن عسکری علیه‌السلام یازدهمین امام معصوم و مادر بزرگوارش حضرت نرجس است.

وی گفت: مادر ایشان کنیزی بسیار پاک و وارسته بود که در خانه حکیمه خاتون، دختر امام جواد علیه‌السلام و عمّه امام حسن عسکری علیه‌السلام و تحت تربیت ایشان قرار داشت. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، امام علی علیه‌السلام و صادقین علیهما‌السلام ایشان را بهترین کنیز خطاب کرده بودند. امام علی علیه‌السلام در مورد ایشان فرمود: «بِاَبی خیرة الاماء»؛ «پدرم به فدای کسی که پسر بهترین کنیزان است».

وی گفت: برای جناب نرجس خاتون، نام‌های دیگری نیز گفته شده است؛ مانند: ریحانه، سوسن، و صقیل.

وی افزود: طبق برخی اقوال ایشان «ملیکه» نوه قیصر روم و از جانب مادر از نسل شمعون وصی حضرت عیسی علیه‌السلام و اهل روم بود که به دست مسلمانان اسیر شد.




      
ارسال شده در جمعه 91/3/19 ساعت 9:0 ع نویسنده : ایمان احمدی

استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: در روایات، شمایل و اوصاف حضرت مهدی علیه‌السلام بیان شده است که به برخی از آنها اشاره می‌کنم. ویژگی بارز در مورد آن بزرگوار، شباهت میان ایشان با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است. از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نقل شده است: « (مهدی) شبیه‌ترین مردم به من است در اوصاف و قیافه‌اش و در گفتار و کردارش».

وی افزود: چهره آن حضرت، جوان و گندمگون، پیشانی‌اش بلند و تابنده، ابروانش هلالی و کشیده، چمشانش سیاه و درشت، بینی‌اش کشیده و زیبا، و دندان هایش برّاق و گشاده است.

وی ادامه داد: بر گونه راست ایشان خالی مشکین و در میانه شانه‌اش اثری ویژه همانند اثر نبوت دیده می‌شود. اندام آن بزرگوار متناسب و میانه است. صورت ایشان می‌درخشد: «وَجهُهُ یَضِیءُ کأنّهُ القَمَرُ لَیلَة البَدر»؛ «صورت او مانند ماه شب چهارده می‌درخشد».

وی گفت: امام مهدی علیه‌السلام دارای وجود معطّر و خوش بو است و هیبت و عظمت فوق العاده‌ای دارد و در عین حال به مردم نزدیک است: «شابُّ حَسنُ الوَجهِ، طَیبُ الرائِحة، هَیوب وَ مَعَ هَیبَتِهِ متقرِّب اِلی الناسِ»؛ «جوانی خوش سیما، خوش بو و دارای هیبت و عظمت بوده و به مردم نزدیک است».

یوسفیان یادآور شد: او اهل عبادت و شب زنده‌داری، زهد و ساده‌زیستی، صبر و بردباری، عدالت و نیکوکاری است. «بِاَبی من لیله یرعی النجوم ساجداً و راکعاً»؛ پدرم فدای کسی که شب‌ها در حال سجده و رکوع (طلوع و غروب) ستارگان را مراعات می‌کند.

وی گفت: لباس مهدی، جز پوشاکی درشت، خوراک او جز غذایی سخت (و بی خورش) نیست. «علیه کمال موسی و بهاء عیسی و صبر ایوب و...»؛ او دارای کمال موسی، شکوه عیسی و شکیبایی ایوب است.




      
ارسال شده در جمعه 91/3/19 ساعت 4:29 ع نویسنده : ایمان احمدی

یوسفیان ادامه داد: نام و کنیه امام زمان علیه السلام، همان نام و کنیه پیامبر اکرم  است. امام صادق علیه السلام از قول پدران بزرگوار خود از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل می‌کند: «المهدی من ولدی اسمه اسمی و کنیته کنیتی أشبه الناس بی خلقاً و خلقاً»؛ «مهدی از فرزندان من است، اسم او اسم من و کنیه او کنیه من است، شبیه ترین مردم به من از جهت صورت و سیرت است».

وی گفت: برخی لقب‌های مشهور ایشان عبارت است از: مهدی، قائم، منتظَر، بقیة الله، صاحب الزمان، صاحب الامر و معروف‌ترین آنها «مهدی» است.

این کارشناس تخصصی مهدویت ادامه داد: هریک از این القاب، بیانگر پیام ویژه‌ای در مورد آن وجود مقدس است. آن بزرگوار را «مهدی» می‌گویند، زیرا هدایت شده‌ای است که مردم را به تمامی امور پنهان هدایت می‌نماید و «قائم» می‌نامند، چون برای حق و عدل قیام خواهد کرد. «منتظَر» نامیده‌اند؛ زیرا مؤمنان انتظار مَقدم او را دارند و «بقیة الله» خطاب می‌کنند چون که ذخیره خداوند است. «حجت» می‌نامند از آن رو که حجت و گواه خدا بر خلق است و «صاحب الزمان» می‌گویند، چرا که واسطه فیض خداوند و حلقه ارتباط مردم و خدا است و «صاحب الامر» می‌خوانند؛ زیرا امر ولایت در اختیار او و حاکمیت برای او است.




      
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا