.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 293
  • بازدید دیروز : 475
  • کل بازدید : 1446063
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 3:43 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در شنبه 91/10/2 ساعت 8:0 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام على علیه السلام در حکمتی زیبا می‌فرمایند:
خیرى که به دنبال آن آتش باشد، خیر نیست و شرى که به دنبال آن بهشتباشد، شر نیست. هر نعمتى جز بهشت ناچیز است و هر بلایىجز آتش، سلامتى.


متن حدیث:

ما خَیرٌ بِخَیرٍ بَعدَهُ النّارُ و ما شَرٌّ بِشَرٍّ بَعدَهُ الجَنَّةُ وَ کُلُّ نَعیمٍ دونَ الجَنَّةِ فَهُوَ مَحقورٌ وَ کُلُّ بَلا ءٍ دونَ النّارِ عافیَةٌ؛


(نهج البلاغه، حکمت 387)



      
ارسال شده در شنبه 91/10/2 ساعت 7:44 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله

أعظَمُ الناسِ نَصیباً فى الإسلامِ أهلُ فارِسَ

بزرگترین سهم را در اسلام، مردم ایران دارند

حکمت‌نامه پیامبر اعظم(ص): ج 5، ح 3780




      
ارسال شده در جمعه 91/10/1 ساعت 6:24 ع نویسنده : ایمان احمدی

شوق وصال ...




      
ارسال شده در جمعه 91/10/1 ساعت 6:20 ع نویسنده : ایمان احمدی


در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شرایط و وظایف رهبری بیان شده ولی در هیچ کجا نیامده که رهبر باید علاوه بر فقاهت و بینش سیاسی و مدیریت و آگاهی از اوضاع مسلمین جهان, مرجع تقلید مردم هم باشد.

پاسخ:
گاهی از افراد کم اطلاع از موازین فقهی و یا از کسانی که در مسائل دینی و اجتماعی بیش از حد دچار احتیاط هستند شنیده می شود که می گویند: ولایت فقیه و رهبری در اسلام و قانون, جایگاه رفیعی دارد و اطاعت رهبر بر همه لازم است اما به شرط این که مرجعِ تقلیدِ همه و یا اکثر مردم باشد!
بزرگ ترین دلیل بر بی اساسی این تصور, رهبری و عمل خود امام قدس سره است. ایشان به تصدیق همه, حتی فقها و مجتهدین و مراجع بزرگ, مانند سیدنا الاستاد آیة اللّه العظمی گلپایگانی(ره) و دیگران, رهبر عظیم الشأن بودند و اطاعت از او را لازم می دانستند, ولی می دانیم مرجعیت همه جهان تشیع را نداشت بسیاری از مؤمنین در زمان امام(ره) مقلد دیگران بودند ولی نسبت به رهبری امام و وجوب اطاعت از او تردیدی نداشتند. آن چه که در یک رهبر شرط است اول فقاهت و آشنایی کامل به طرق استنباط و استدلال و سپس شرایط دیگر مانند عدالت و بینش سیاسی و غیره است.




برچسب ها : ولایت فقیه  ,

      
ارسال شده در جمعه 91/10/1 ساعت 6:17 ع نویسنده : ایمان احمدی

آیا نمایندگان مجلس خبرگان با همه خصوصیات علمی و فقهی و ویژگی های دینی و فکری و صلاحیت تأیید شده از طرف شورای نگهبان, از نظر شرعی و قانونی حق دارند فردی را که واجد شرایط رهبری نیست و یا فاقد یکی از شرایط است به رهبری انتخاب کنند و او را به عنوان ولیِّ فقیه لازم الاطاعة معرفی نمایند.

پاسخ:
نمایندگان مجلس خبرگان, که مورد اعتماد ملت و دولت هستند و سوگند یاد کرده اند که به نظام اسلامی خیانت نکنند و در حد توان در تأیید مقام رهبری بکوشند, وظیفه دینی, ملی و قانونی دارند کسی را انتخاب کنند که از نظر دینی برای رهبری جامعه اسلامی مشروعیت دارد. آنان نمی توانند فردی را انتخاب کنند که فاقد شرایط رهبری و یا فاقد یکی از شرایط لازم مانند عدالت, فقاهت, بینش سیاسی و… است. نه ملت و مردم و نه شرع مقدس و نه قانون جمهوری اسلامی چنین حقی را به آنان نداده است. شرایط رهبری در متون دینی و قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس خبرگان بدون ابهام مشخص شده است.




برچسب ها : ولایت فقیه  ,

      
ارسال شده در جمعه 91/10/1 ساعت 3:51 ع نویسنده : ایمان احمدی

دانلود




      
ارسال شده در جمعه 91/10/1 ساعت 3:49 ع نویسنده : ایمان احمدی

قوم "مایا" که پیشگوئیشان درباره پایان دنیا بویژه در هفته های اخیر آنان را به صدر اخبار رسانه های جهان آورد مشهورترین اقوام سرخپوستی هستند که در جنوب مکزیک زندگی می کنند.

واقعیت این است که تقویم مایا در سال 2012 به پایان می رسد، به همین دلیل مایاها به دنبال هر دلیل مذهبی، علمی، اخترگویانه و تاریخی می گردند تا درک کنند چرا این تقویم می گوید که جهان رو به پایان است.

در همین حال پیشگوئی مایاها در مورد پایان جهان در سه هفته گذشته موجب شده تا انبوه توریست ها از سراسر جهان برای سفر به سایت های تفریحی شرق مکزیک و نیز سایت های باستانی قوم مایا به این منطقه سفر کنند.

سایت باستانی "چیچن ایتزا" مهمترین بنای باستانی اقوام مایا است که هرم " کوکولکان" متعلق به مهمترین الهه مایا را در خود دارد. عکاس رویترز با سفر به این منطقه ضمن تصویر برداری از مردم و محل زندگی مایاها از این سایت باستانی نیز تصاویری تهییه کرده است.

























برچسب ها: قوم ، پایان ، تاریخ



      
ارسال شده در جمعه 91/10/1 ساعت 10:10 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام موسی کاظم علیه السلام فرمود: براى خود بهره اى از دنیا برگیرید و آنچه خواهش حلال باشد و رخنه در جوانمردى ایجاد نکند و اسراف نباشد منظور دارید، و به این وسیله براى انجام امور دین یارى جویید. زیرا که روایت شده است: از ما نیست کسى که دنیایش را براى دینش ترک گوید یا دینش را براى دنیایش رها سازد.


متن حدیث:

إِجْعَلُوا لاَِنْفُسِکُمْ حَظًّا مِنَ الدُّنْیا بِإِعْطائِها ما تَشْتَهى مِنَ الْحَلالِ وَ ما لا یَثْلِمُ الْمُرُوَّةَ وَ ما لا سَرَفَ فیهِ، وَ اسْتَعینُوا بِذلِکَ عَلى أُمُورِ الدّینِ، فَإِنَّهُ رُوِىَ «لَیْسَ مِنّا مَنْ تَرَکَ دُنْیاهُ لِدینِهِ أَوْ تَرَکَ دینَهُ لِدُنْیاهُ»

« تحف العقول،صفحه 410»

میلاد خجسته و پربرکت حضرت ابوالحسن موسی بن جعفر علیه السلام امام هفتم شیعیان و نهمین معصوم از چهارده معصوم (ع) در ابواء (محلی میان مکه و مدینه) به روز یکشنبه هفتم صفر سال 128 ه ق به وقوع پیوسته است.



      
ارسال شده در جمعه 91/10/1 ساعت 10:9 ص نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در جمعه 91/10/1 ساعت 10:7 ص نویسنده : ایمان احمدی




      
<   <<   11   12      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا