.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 71
  • بازدید دیروز : 171
  • کل بازدید : 1459996
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 10:55 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در پنج شنبه 91/4/15 ساعت 11:12 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

1. قلب انسان هر روز 110000 بار می‌زند و 1052 لیتر خون را به بدن می‌رساند.

 

2. در بدن انسان به قدری آب وجود دارد که می‌توان با آن یک بشکه محتوی 40 لیتری را پر کرد.

 

3. آهن بدن انسان با اندازه‌ای است که با آن می‌شود یک میخ معمولی ساخت.

 

4. در شبکه‌های چشم انسان 75 میلیون سلول وجود دارد.

 

5. بدن انسان به قدری روغن دارد که با آنها می‌توان 7 قطعه صابون بزرگ ساخت.

 

6. در بدن انسان آن قدر کربن وجود دارد که می‌توان 9000 مواد سیاه ساخت.

 

7. تعداد گلبول‌های قرمز و سفید در بدن انسان 25 تریلیون است.

 

8. آهک بدن انسان به قدری است که با آن می‌شود یک مرغداری کوچک ساخت.

 

9. فسفر بدن انسان به اندازه‌ای است که با آن می‌شود 2100 کبریت ساخت.

 

10. در کلیه 200 میلیون کانال وجود دارد.

 

11. سطح پوست بدن انسان 5/1 متر مربع است.

 

12. وزن شش‌ها در بدن مردان 1200 گرم و در بدن زنان 990 تا هزار گرم است و در هر روز 560 تا 700 لیتر اکسیژن به خون می‌رسانند.

 

13. وزن کبد انسان 1400 گرم است.

 

14. یک انسان کامل به وزن 70 کیلوگرم مغزش 1375 گرم ، قلبش 300 گرم ، کبدش 1600 گرم و کلیه‌هایش 160 گرم وزن دارد.

 

15. صورت انسان دارای 14 استخوان است که 13 عدد آن بی‌حرکت و تنها یکی از آنها به نام فک پائین متحرک است.

 

16. انسان در هر دقیقه 14 بار نفس می‌کشد، هوای لازم برای انسان در هر تنفس نیم لیتر است. اگر تمام سیاهرگ‌های کوچک و بزرگ انسان را به دنبال یکدیگر قرار دهند طول آنها به پانصد و شصت هزار (560000) کیلومتر می‌رسد.







      
ارسال شده در پنج شنبه 91/4/15 ساعت 11:6 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام على سلام الله علیه

و بِمَهدیِّنا تُقطَعُ الحُجَجُ فَهُوَ خاتِمُ الأئمَّةِ و مُنقِذُ الاُمَّةِ و مُنتَهَى النُّورِ و غامِضُ السِّرِّ؛

با مهدى ما حجّت‏ها گسسته مى‌‏شود. او پایان بخش سلسله امامان، نجات بخش امّت و اوج نور و راز نهان است

اهل بیت در قرآن و حدیث: ح319

 

 

 

 




      
ارسال شده در چهارشنبه 91/4/14 ساعت 4:37 ع نویسنده : ایمان احمدی

چه مقامی بالاتر از اینکه نام این افراد در روزی که دنیا به شادی حضور منجی دلها شادمان است ثبت شده است .باشدکه مزد و اجر واقعی کارشان را از صاحب همین روز دریافت کنند . . .

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 91/4/14 ساعت 4:27 ع نویسنده : ایمان احمدی

نان حلال




      
ارسال شده در چهارشنبه 91/4/14 ساعت 4:25 ع نویسنده : ایمان احمدی

شب نیمه شعبان برترین شبها بعد از لیلة القدر است و در آن شب است که خداوند فضل خود را به بندگان عطا می فرماید و آنها را به کرم خود می آمرزد. پس در تقرّب جستن به سوی خدا در این شب تلاش کنید

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در چهارشنبه 91/4/14 ساعت 4:23 ع نویسنده : ایمان احمدی

باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: نولاند گفت: ما به شدت از گسترش توان موشکی ایران نگران هستیم.

وی به پیشرفت های ایران در این زمینه اذعان و اعلام کرد توسعه توان موشکی ایران از دو دهه پیش آغاز شده و ایران توانسته به موشک های دور برد دست یابد.

برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 7 توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحرای لوت بازتاب و انعکاس گسترده ای در میان رسانه ها داشته و با واکنش مختلف مقامات مواجه شده است.

رزمایش پیامبر اعظم 7 با آغاز تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران و مذاکرات کارشناسان هسته‌ای در استانبول همزمان شده است.




      
ارسال شده در چهارشنبه 91/4/14 ساعت 10:56 ص نویسنده : ایمان احمدی

براى شب نیمه شعبان چند عمل وارد شده است:

1- غسل، که باعث تخفیف گناهان مى‌شود.
 
2- احیاء این شب به نماز و دعا و استغفار. و در روایت است که هر کس این شب را احیا دارد؛ نمیرد دل او در روزى که دل‌ها بمیرند.
 
3- زیارت امام حسین (ع) است که افضل اعمال این شب و باعث آمرزش گناهان است و هر کس بخواهد با او مصافحه کند روح 124هزار پیغمبر زیارت کند آن حضرت را در این شب، اَقَلِّ زیارت آن حضرت آن است که به بامى برآید و به جانب راست و چپ نظر کند پس سر به جانب آسمان بلند کند و زیارت کند آن حضرت را به این کلمات: "اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُاللّهِ وَ بَرَکاتُهُ." و هر کس در هر کجا باشد در هر وقت که آن حضرت را به این کیفیت زیارت کند امید است که ثواب حجّ و عُمره براى او نوشته شود.

4- صلوات هر روز را که در وقت زوال وارد شده خوانده شود.
 
 5- دعاى کمیل را که در این شب وارد شده است، خوانده شود.
 
6- هر یک از اذکار "سُبْحانَ اللّهِ" ، "الْحَمْدُلِلّهِ" ، "اللّهُ اَکْبَرُ" وَ "لا اِلهَ اِلا اللّهُ" صد مرتبه گفته شود، تا خداوند تعالى گناهان گذشته او را بیامرزد و برآورد حاجت‌هاى دنیا و آخرت او را.
 
7- نماز جناب جعفر به جا آورده شود.

8- شیخ در مصباح از ابویحیى در ضمن خبرى در فضیلت شب نیمه شعبان روایت کرده که از مولاى خودم حضرت صادق (ع) پرسیدم که بهترین دعاها در این شب چیست؟ فرمود: پس از آن که بجا آوردى نماز عشا را،2 رکعت نماز اقامه کن که در رکعت اول حمد و سُوره قُلْ یا اَیُّهَا الْکافِروُنَ خوانده شود و در رکعت دوم حمد و سوره توحید خوانده شود. پس از سلام، تسبیحات حضرت زهرا (س)گفته شود. پس از آن این دعا خوانده شود:
 
یا مَنْ اِلَیْهِ مَلْجَاءُ الْعِبادِ فِى الْمُهِمّاتِ وَ اِلَیْهِ یَفْزَعُ الْخَلْقُ فىِ الْمُلِمّاتِ یا عالِمَ الْجَهْرِ وَالْخَفِیّاتِ وَ یا مَنْ لا تَخْفى عَلَیْهِ خَواطِرُ الاْوْهامِ وَ تَصَرُّفُ الْخَطَراتِ یا رَبَّ الْخَلایِقِ وَالْبَرِیّاتِ یا مَنْ بِیَدِهِ مَلَکُوتُ الاْرَضینَ وَالسَّمواتِ اَنْتَ اللّهُ لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ اَمُتُّ اِلَیْکَ بِلا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ فَیا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ اجْعَلْنى فى هِذِهِ اللَّیْلَةِ مِمَّنْ نَظَرْتَ اِلَیْهِ فَرَحِمْتَهُ وَ سَمِعْتَ دُعاَّئَهُ فَاَجَبْتَهُ وَ عَلِمْتَ اسْتِقالَتَهُ فَاَقَلْتَهُ وَ تَجاوَزْتَ عَنْ سالِفِ خَطیئَتِهِ وَ عَظیمِ جَریرَتِهِ فَقَدِ اسْتَجَرْتُ بِکَ مِنْ ذُنُوبى وَ لَجَاْتُ اِلَیْکَ فى سَتْرِ عُیُوبى اَللّهُمَّ فَجُدْ عَلَىَّ بِکَرَمِکَ وَ فَضْلِکَ وَاحْطُطْ خَطایاىَ بِحِلْمِکَ وَ عَفْوِکَ وَ تَغَمَّدْنى فى هذِه اللَّیْلَةِ بِسابِغِ کَرامَتِکَ وَاجْعَلْنى فیها مِنْ اَوْلِیاَّئِکَ الَّذینَ اجْتَبَیْتَهُمْ لِطاعَتِکَ وَاخْتَرْتَهُمْ لِعِبادَتِکَ وَ جَعَلْتَهُمْ خالِصَتَکَ وَ صِفْوَتَکَ اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِمَّنْ سَعَدَ جَدُّهُ وَ تَوَفَّرَ مِنَ الْخَیْراتِ حَظُّهُ وَاجْعَلْنى مِمَّنْ سَلِمَ فَنَعِمَ وَ فازَ فَغَنِمَ وَاکْفِنى شَرَّ ما اَسْلَفْتُ وَاعْصِمْنى مِنَ الاِْزدِیادِ فى مَعْصِیَتکَ وَ حَبِّبْ اِلَىَّ طاعَتَکَ وَ ما یُقَرِّبُنى مِنْکَ وَ یُزْلِفُنى عِنْدَکَ سَیِّدى اِلَیْکَ یَلْجَاءُ الْهارِبُ وَ مِنْکَ یَلْتَمِسُ الطّالِبُ وَ عَلى کَرَمِکَ یُعَوِّلُ الْمُسْتَقیلُ التّائِبُ اَدَّبْتَ عِبادَکَ بالتَّکَرُّمِ وَ اَنْتَ اَکْرَمُ الاْکْرَمینَ وَ اَمَرْتَ بِالْعَفْوِ عِبادَکَ وَ اَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ اَللّهُمَّ فَلا تَحْرِمْنى ما رَجَوْتُ مِنْ کَرَمِکَ وَلا تُؤْیِسْنى مِنْ سابِغِ نِعَمِکَ وَلا تُخَیِّبْنى مِنْ جَزیلِ قِسَمِکَ فى هذِهِ اللَّیْلَةِ لاِهْلِ طاعَتِکَ وَاجْعَلْنى فى جُنَّةٍ مِنْ شِرارِ بَرِیَّتِکَ رَبِّ اِنْ لَمْ اَکُنْ مِنْ اَهْلِ ذلِکَ فَاَنْتَ اَهْلُ الْکَرَمِ وَالْعَفْوِ وَالْمَغْفِرَةِ وَ جُدْ عَلَىَّ بِما اَنْتَ اَهْلُهُ لا بِما اَسْتَحِقُّهُ فَقَدْ حَسُنَ ظَنّى بِکَ وَ تَحَقَّقَ رَجاَّئى لَکَ وَ عَلِقَتْ نَفْسى بِکَرَمِکَ فَاَنْتَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ وَ اَکْرَمُ الاْکْرَمینَ اَللّهُمَّ وَاخْصُصْنى مِنْ کَرَمِکَ بِجَزیلِ قِسَمِکَ وَاَعُوذُ بِعَفْوِکَ مِنْ عُقُوبَتِکَ وَاغْفِر لِىَ الَّذنْبَ الَّذى یَحْبِسُ عَلَىَّ الْخُلُقَ وَ یُضَیِّقُ عَلىَّ الرِّزْقَ حَتّى اَقُومَ بِصالِحِ رِضاکَ وَ اَنْعَمَ بِجَزیلِ عَطاَّئِکَ وَاَسْعَدَ بِسابِغِ نَعْماَّئِکَ فَقَدْ لُذْتُ بِحَرَمِکَ وَ تَعَرَّضْتُ لِکَرَمِکَ وَاسْتَعَذْتُ بِعَفْوِکَ مِنْ عُقُوبَتِکَ وَ بِحِلْمِکَ مِنْ غَضَبِکَ فَجُدْ بِما سَئَلْتُکَ وَاَنِلْ مَا الْتَمَسْتُ مِنْکَ اَسْئَلُکَ بِکَ لابِشَىءٍهُوَ اَعْظَمُ مِنْکَ.
 
پس به سجده مى روى و 20 مرتبه یا رَبِّ ، 7 مرتبه یا اَللّهُ، 7 مرتبه لاحَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ، 10 مرتبه ما شآءَ اللّهُ، 10 مرتبه لاقُوّةَ اِلاّ بِاللّهِ، و 10 مرتبه صلوات مى فرستى بر پیغمبر و آل او (ع) و حاجت خود را از خدا بخواه. سوگند به خدا که اگر به سبب این عمل به عدد قطرات باران حاجت بخواهى هر آینه برساند به تو خداوند عزوجل آن حاجت‌ها را به کَرَم عَمیم و فَضْل جَسیمِ خود.
  
اعمال روز نیمه شعبان

عید مولود شریف امام دوازدهم مَوْلانا وَ اِمامُنا الْمَهْدِىُّ حضرت حجّة بن الحسن صاحبُ الزَّمان صَلَواتُ اللّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ است و مستحب است زیارت آن حضرت (عج) در هر زمان و مکان و در هر جا و دعا براى تعجیل ظهور آن حضرت در هنگام زیارت و به خصوص تاکید شده به زیارت آن حضرت در سرداب سامراء، و ظهور آن حضرت و فرمانروائیش مسلم است و او است که زمین را پر از عدل و داد کند چنانچه پر شده باشد از ستم و بیدادگری نتواند جز تو اى مهربان‌ترین مهربانان.



      
ارسال شده در چهارشنبه 91/4/14 ساعت 10:55 ص نویسنده : ایمان احمدی

پایگاهپایگاه




      
ارسال شده در چهارشنبه 91/4/14 ساعت 8:0 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام رضا علیه السلام




      
ارسال شده در چهارشنبه 91/4/14 ساعت 7:57 ص نویسنده : ایمان احمدی

شادی بعد از شلیک




      
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا