.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 75
  • بازدید دیروز : 475
  • کل بازدید : 1445845
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 6:41 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در یکشنبه 92/11/6 ساعت 8:5 ص نویسنده : ایمان احمدی

شیخ عبدالطیف محمود سلفی از پیروان سقیفه و از اهل جماعت در صفحه شخصی تویتر خود در توجیه دست دادنش با دختران در هنگام جشن فارغ التحصیلی چنین نوشت: "پیامبر (ص) را در خواب دیدم که به من می گفت: برای علمای دین اشکالی ندارد که با دخترها دست دهند و یا به آنها دست بزنند، به همین خاطر با این دختران دست دادم."


چند نکته در پاسخ به این فتوای ضد قرآنی
با توجه به این که مصافحه و لمس نامحرم امری بر خلاف روایات و آیات است برای روشن شدن مطلب به نکات زیر توجه شود:

 

نکته اول: قرآن می فرماید:
"قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ" (نور آیه 30 و 31)
به مردان مؤمن بگو چشم هاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این براى آنان پاکیزه ‏تر است؛ خداوند از آنچه انجام مى‏ دهید آگاه است‏ و به زنان باایمان هم بگو چشم هاى خود را (از نگاه هوس ‏آلود) فرو گیرند، و دامان خویش را حفظ کنند.


حال با توجه به این آیه ، وقتی قرآن تاکید می کند که که هم مرد و هم زن باید از نگاه حرام دوری کنند، پس به طریق اولی باید از لمس حرام اجتناب کنند

 

نحوه استدلال به این آیه
مناوی از علمای اهل سنت می گوید: پیامبر خدا (ص) با زنان اجنبی در روز بیعت مصافحه نکرد یعنی دست خود را در دست هیچکدام از آنها قرار نداد بلکه با کلام از آنها بیعت گرفت... با توجه به اینکه آن حضرت (ص) معصوم است و احتمال ریبه در مورد آن حضرت (ص) منتفی است؛ دست خود را به دست زنان نامحرم نگذاشت، پس دیگران به طریق اولی باید از دست دادن خودداری کنند.
حافظ عراقی هم گفته است: ظاهر این است که دست دادن با اجنبیه بر آن حضرت (ص) حرام و ممنوع بوده است (1)

 

طبرانی: از شهر بن حوشب نقل می کند که با اسماء بنت یزید ملاقات کردم و او برایم داستان بیعت کردن خود با پیامبر (ص) را بازگو کرد که در روز بیعت آن حضرت (ص) با زنان، دست خود را دراز کردم تا با آن حضرت (ص) بیعت کنم اما آن حضرت (ص) دست خود را کشیدند و فرمودند: من با زنان دست نمی دهم و لکن بیعت من با آنها قولی است، من هم جواب مثبت دادم.(2


در میزان الاعتدال ذهبی نقل شده است که بیعت پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) با زنان با گفتار بود؛ به اینکه برای خدا شریک قرار ندهید، و هرگز دست پیامبر (ص) به دست زنی تماس پیدا نکرد مگر زنی که محرم آن حضرت بود.(3)

 

نکته دوم: به شیخ عبدالطیف می گوییم اگر قرار باشد که خواب حجت باشد که نمی شود زندگی کرد، آیا به هر خوابی باید عمل کرد؟
اگر در خواب دیدی که پیامبر (ص) می فرمایند: زنت را طلاق بده یا او را بکش، آیا به این خواب هم عمل خواهی کرد؟
پس معلوم است این فتوا چیزی جز تبعیت از هوای نفس نیست.

پی نوشت ها:
[1] فیض القدیر شرح الجامع الصغیر، المناوی ج 5 ص 236
[2] المعجم الکبیر، الطبرانی ج 24 ص 182
[3] میزان الاعتدال ، الذهبی ج 2 ص

 

 

 

 




      
ارسال شده در یکشنبه 92/11/6 ساعت 8:4 ص نویسنده : ایمان احمدی

امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند: چه چیز مانع مى شود که هر گاه بر یکى از شما غم و اندوه دنیایى رسید، وضو بگیرد و به سجده گاه خود رود و دو رکعت نماز بگزارد و در آن دعا کند؟ مگر نشنیده‌اى که خداوند مى فرماید: «از صبر و نماز مدد بگیرید»؟


متن حدیث:


ما یَمنَعُ اَحَدَکُم اِذا دَخَل عَلَیهِ غَمٌّ مِن غُمُومِ الدُّنیا اَن یَتَوَضَّاَ ثُمَّ یَدخُلَ مَسجِدَهُ وَ یَرکَعَ رَکعَتَینِ فَیَدعُوَ اللّه فیهِما؟ اَما سَمِعتَ اللّه یَقُولُ: «وَاستَعینوا بِالصَّبرِ وَ الصَّلاةِ»؟


«تفسیر عیاشى، جلد 1،صفحه 59،ح 39»




      
ارسال شده در یکشنبه 92/11/6 ساعت 7:36 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

امام صادق سلام الله علیه:

مَن حَسُنَ بِرُّهُ بِأَهْلِ بَیْتِهِ مُدَّ لَهُ فى عُمُرِهِ؛

هر کس به شایستگى در حق خانواده‏اش نیکى کند، عمرش طولانى مى‏شود.

کافى، ج 2، ص 105




      
ارسال شده در شنبه 92/11/5 ساعت 1:17 ع نویسنده : ایمان احمدی




      
ارسال شده در شنبه 92/11/5 ساعت 7:32 ص نویسنده : ایمان احمدی

 

 

امام علی سلام الله علیه:

اِذا اَبْطَـاَتِ الاَْرْزاقُ عَلَیْکَ فَاسْتَغْفِرِ اللّهَ یُوَسِّعْ عَلَیْکَ فیها؛

هرگاه در روزى تو تأخیر و تنگى پدید آمد، از خداوند آمرزش بخواه تا روزى را بر تو فراوان گرداند.

تحف العقول،




      
ارسال شده در جمعه 92/11/4 ساعت 6:34 ع نویسنده : ایمان احمدی

شعر/ آقا به‌خاطر دل زینب(س)ظهور کن...

این روزها که شیعه کشی رخ نموده است

شاید نوید آمدنت را دلالت است


آقا! شکایت دلمان را کجا بریم

"عجّل علی ظهور" شما اوج حاجت است


کوفی شده زمانه و هیچ اعتماد نیست

حتی به حرف ما که دعامان شهادت است...


آقا به خاطر دل زینب ظهور کن...

در سوریه حضور حرامی جسارت است



آقا قبول! منتظرانت کجا و من

وقتی تمام زندگی ام غرق حسرت است


اینجا به بغض های حسن خیره مانده ام...

در کوچه ای که مادرتان بی حمایت است...


قصدم گریز نیست به صحرای کربلا...

آنجا که ناله ی همگان وا مصیبت است




      
ارسال شده در جمعه 92/11/4 ساعت 6:24 ع نویسنده : ایمان احمدی

 

پیامبر صلى‏ الله ‏علیه‏ و‏ آله :

نَظَرُ الْوَلَدِ اِلى والِدَیْهِ حُبّا لَهُما عِبادَةٌ ؛

نگاه محبّت‏آمیز فرزند به پدر و مادرش، عبادت است.

تحف العقول




      

 

به نوشته سایت محفل منتظران ظهور (اینجا) چندی پیش توسط یک سایت لبنانی شایع شده بود که وهابیون قصد داشته اند گنبد را خراب کنند که ناگهان برقی از آسمان می جهد و به فردی که بالای گنبد به قصد اجرای این مسئولیت خطیر رفته میخورد و همانجا به درک واصل میشود. لذا وهابیون یک قبرمانند به یادبود خوش خدمتی! او روی گنبد پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم درست می کنند. یا داستان سرایی های دیگری که برخی ساخته و پرداخته بودند !
تا مدتی این ماجرا نقل مجالس مختلف وهابی شده بود و مستمسکی برای به سخره گرفتن اعتقادات شیعیان! اما واقعیت قضیه چیز دیگری است که وهابیون اشاره ای به آن نمی کنند:
در زمان عثمان خشکسالی شده بود. مردم به خانه عایشه رفتند تا از او بخواهند برای نزول باران دعا کند. عایشه گفت: به قبر پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم متوسل شوید و از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بخواهید برای شما طلب باران کند. روزنه ای را از سقفی که برای پیامبر ساخته اید به سوی آسمان باز کنید تا آسمان با دیدن قبر پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ابرهای رحمت الهی را جذب و باران نازل کند.

مردم این کار را کردند و باران هم بارید. مردم پنجره ای در جای آن روزنه ساختند و تا قرن نهم رسم مردم این بود که هر گاه خشکسالی بود و مردم نماز استسقاء می خواندند این پنجره را باز می کردند و البته نتیجه خوبی هم می گرفتند.

تا این که قبه خضراء در زمان عثمانی ساخته شد و به خاطر ویژه بودن این روزنه شکل و شمایلی هم به آن دادند که از دور شبیه قبر به نظر می رسد. جالب است بدانید از زمانی که وهابیان آمده اند اجازه نمی دهند این پنجره هنگام نماز استسقاء باز شود!




نکته:
   از این کارها کم ندیده ایم، در 77/7/7به زیارت حانه خدا مشرف شدم و شاهد بودم که هنگام اذان مغرب باران باریدن گرفت (یعنی سه موقعیت استجابت دعا فراهم شد: کنار بیت الله و هنگام اذان و هنگام بارش باران) اما وهابیون اولین کاری که کردند بستن حجراسماعیل و عدم اجازه برای استفاده از باران نازله از ناودان طلا بود.... و البته برخی تبرکا از پرده خانه خدا که خیس شده بود آب گرفتند.




      
ارسال شده در پنج شنبه 92/11/3 ساعت 8:7 ص نویسنده : ایمان احمدی

علی کریمی ستاره سابق تیم ملی ایران و هافبک کنونی تراکتورسازی، علاقه زیادی به حیوانات خانگی به خصوص سگ‌ها دارد. او در صفحه شخصی اینستاگرامش تصاویری از سگ‌هایش به اشتراک گذاشته است.

 

 

 




      

واکنش ظریف به اصرار وزیر خارجه ایتالیا به ورود بدون حجاب به ایران

طبق پروتکلی که از پیش میان ایران و سایر کشورهای جهان به توافق رسیده است، کلیه بانوان دیپلمات سایر کشورها موظفند با حجاب روسری و پوشیدگی متعارف در ایران وارد کشور شوند.

اما هنگام نشستن هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ایتالیا، وقتی مدیر تشریفات وزارت امور خارجه با سه روسری رنگین برای استقبال از وی وارد هواپیما می‌شود، او قبول نمی‌کند و می‌گوید که فقط بدون حجاب حاضر است وارد ایران شود.

وقتی گفته می‌شود که طبق پروتکل باید عمل شود، وی پاسخ می دهد که چطور مقامات ایرانی در ضیافت‌های ما به خاطر سرو مشروب حاضر نمی‌شوند، من هم حاضر نیستم تن به این محدودیت بدهم.

اصرار‌ها راه به جایی نمی‌برد و بالاخره مدیرکل تشریفات با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان تلفنی تماس می‌گیرد و کسب تکلیف می‌کند و خواستار مکالمه وی با وزیر امور خارجه ایتالیا می‌شود.

ظریف ضمن اینکه حاضر به مکالمه تلفنی نشده است می‌گوید: بگویید اگر نخواهید حجاب داشته باشید، نمی‌توانیم در تهران از شما پذیرایی کنیم و همه قرارهای شما لغو می‌شود.

وی با ناراحتی در داخل هواپیما ابتدا با ایتالیا تماس تلفنی برقرار می‌کند و بعد با عصبانیت و پس از کشیدن چند سیگار، با اکراه روسری را به سر کرده و از پلکان هواپیما پایین می آید.




      
<      1   2   3   4   5      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا