.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 185
  • بازدید دیروز : 482
  • کل بازدید : 1459583
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/28    ساعت : 11:40 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 89/9/10 ساعت 4:25 ع نویسنده : ایمان احمدی

فرمانده نیروی انتظامی عمده مفاسد و آسیب‌های اجتماعی را ناشی از جهانی سازی فرهنگ دانست و گفت: امروز 70 کانال فارسی زبان بمباران فرهنگی می‌کنند و همه باورهای دینی ما را هدف قرار داده‌اند

 

.

 گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم پیش از ظهر امروز در همایش علمی کاربردی تبلیغ که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شده بود، اظهار داشت: توسعه رسانه‌های جدید، سفر، مهاجرت و فروپاشی قدرت‌های بزرگ شرق و غرب، شرایط جدیدی را در دنیا فراهم آورده است.
وی افزود: وجود رسانه‌های دیجیتال و اینترنت، سرعت ارتباطات و تولید اخبار، چند سویه شدن جریان اطلاعات و اخبار جریانی را ایجاد کرده که در شرایط متفاوتی نسبت به گذشته به‌سر می‌بریم.
فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: سرعت تحولات به حدی گیج کننده است که بانیان این سرعت خود متاثر از این حرکت هستند و این واقعیت جدیدی است که با آن روبه‌رو هستیم.
وی شرایط کنونی دنیا را اوج مادی‌گرایی و سکولاریسم دانست و گفت: توسعه اقتصادی، جهانی سازی و مهاجرت از موارد ایجادکننده ناامنی هستند و در حالی که تصور می‌شد توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آرامش را به ارمغان می‌آورد، اما نه تنها ناامنی را مهار نکرده بلکه به آن شدت بخشیده است.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه افزایش ناامنی در دنیا نسبت مستقیمی با توسعه دارد افزود: مبانی فکری کنونی سیری ناپذیری در بشر را به وجود آورده و حرص و طمع را جزو ارکان زندگی آدمی قرار داده است.
وی با اشاره به اسناد امنیتی کشورهای بزرگ گفت: بر اساس اسناد منتشره این کشورها، عمده تهدیدات در دهه آینده، محیط زیست است، با این توضیح که اکوسیستم دستکاری شده بشر دیگر توان بازسازی خود را ندارد.
فرمانده نیروی انتظامی مواد مخدر را از دیگر تهدیدات بشر در دهه‌های آینده عنوان کرد و گفت: اسناد امنیتی این کشورها بیان می‌کنند که اساسا مبارزه با مواد مخدر ما را به نتیجه نخواهد رساند بلکه تولید مواد مخدر بیشتر می‌شود.
وی تصریح کرد: نباید تصور کنیم که چون مواد مخدر در افغانستان تولید نمی‌شود، پس دوران مواد مخدر تمام شده است، بلکه امروز مواد مخدر در خانه‌ها تولید و از کشور ما به دیگر مناطق می‌رود.
احمدی‌مقدم جمعیت را تهدید دیگر بشر در دهه‌های آینده دانست و گفت: امروز کشورهای پیشرفته مانند روسیه با کاهش شدید جمعیت مواجه هستند که خود به دلیل وجود نداشتن نیروی مولد است.
وی کاهش ازدواج، زاد و ولد و خودپرستی را مهم‌ترین دلیل کاهش نیروی کار در اروپا دانست و افزود: علاوه براین، دین در اروپا در متن زندگی نیست، بلکه آن را تنها عامل آرامش پس از پشت سرگذاشتن مشغله‌های فراوان می‌دانند.
فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد از روش تربیت در غرب اظهار داشت: تک والدینی خود زمینه روی آوردن به جرم را فراهم می‌کند و در موقعیت خوشبینانه‌تر صفات زنانه را منتقل می‌کند.
وی تصریح کرد: 70 تا 80 درصد ازدواج‌ها در اروپا از بین رفته و به همین میزان هم فرزند نامشروع متولد می‌شود.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه جهانی سازی فرهنگی در دستور کار غرب قرار گرفته است، افزود: اگر نتوانیم در این افق چشم‌انداز به خودباوری فرهنگی و اجتماعی دست پیدا کنیم باید در مسیر خواست آنان حرکت کنیم.
وی عمده مفاسد و آسیب‌های اجتماعی را ناشی از جهانی سازی فرهنگ دانست و گفت: امروز 70 کانال فارسی زبان بمباران فرهنگی می‌کنند و همه باورهای دینی ما را هدف قرار داده‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: بالارفتن هزینه‌های ازدواج، بیکاری و بمباران تبلیغاتی دشمن سبب تاخیر در ازدواج، افزایش مواد مخدر و شکل‌گیری موسیقی‌های زیرزمینی می‌شود.
وی بر رعایت حیا و عفاف در جامعه تاکید کرد و گفت: ما از خیلی ابزارهای غیرانتظامی می‌توانیم استفاده کنیم و با مدیریت مدارس و بیمارستان‌ها حجاب را در جامعه تقویت کنیم.
احمدی‌مقدم با انتقاد از پخش برخی‌ از سریا‌ل‌ها از صدا و سیما بیان داشت: صدا و سیما رسانه همگانی است و نباید آسیب در قشر خاص از رسانه ملی بیان شود، چون قبح آن عمل از بین می‌رود.
وی با بیان اینکه بشر امروز تشنه معنویت است، اظهار داشت: مبلغان باید تلاش کنند تا شیوه‌های تبلیغی جدید را شناخته و جامعه را از مشکلات و خطرات و آسیب‌هایی که آن را تهدید می‌کند محافظت کنند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا