.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 275
  • بازدید دیروز : 497
  • کل بازدید : 1449148
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/15    ساعت : 11:34 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کسانی ‌دم از امام زمان(عج) می‌زنند اما این دم زدن تنها لقلقه زبان آنهاست، گفت: کسی که دم از ایشان بزند اما فقاهت و مرجعیت ‌و رهبری ‌را قبول نکند و بخواهد در مقابل نظرات او نظر بدهد، از امام زمان(عج) خبری ندارد.

جت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرمایشات با ارزش و سازنده مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام، به تفسیر برخی از فرمایشات ایشان در باب ماه مبارک رمضان پرداخت.

وی در ادامه سخنانش نبود همدلی در میان قشری از جامعه را هشدار داد و افزود: امروز نیاز بشر به این است که یک خانواده شود. ما فرزندان رسول خدا(ص) و علی(ع) و از یک خانه و سفره و تربیت‌شده یک پدر هستیم و باید کینه‌ها و حقد‌ها را از دل بیرون و الفت ایجاد کنیم.

امام جمعه موقت تهران ‌عصبانیت را کلید همه بدبختی‌ها دانست و از سیاسیون خواست‌ خود را پایین بکشند و خود را بزرگ نبینند و عصبانیت خود را به جامعه تسری ندهند و سعادت جامعه را تباه نکنند.

صدیقی ادامه داد: یکی از عذاب‌هایی که خداوند بر یک جامعه نازل می‌کند، این است که روح اتحاد را از آن جامعه می‌گیرد و مردم ‌فرقه فرقه و گروه گروه می‌شوند و در این صورت جوانان و افکار ما را می‌دزدند و دیوار می‌کشند و فاصله‌ها ایجاد می‌شود.

صدیقی وحدت را جزو نعمت‌های بزرگ خداوند دانست و گفت که این وحدت فقط به دست خدا است.

وی با بیان اینکه کمک کنیم رمیده‌ها را برگردانیم، تاکید کرد: کسانی که فاصله گرفته‌اند را بیاوریم و ببینیم مشکل و درد آنها چیست. آیا شده با دیدی که پیغمبر به جامعه نگاه می‌کرد، نگاه کنیم. ‌مادامی که ‌خودمان را تحمل نکنیم، مسحیان و یهودیان‌ و دنیا ما را تحمل نمی‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر جذب حداکثری، خطاب به برخی سیاسیون که بی‌دلیل خود را از مردم جدا کردند و از زیر پرچم وحدت که پرچم ولایت است، خارج شدند، گفت: شما ضرر کردید. آمریکا برای شما بهتر از ولایت و جمهوری اسلامی نیست.آمریکا هم شما را تحمل نخواهد کرد. شما برای او مثل یک پل‌ و بیچاره‌ای در دست آنان هستید. بیایید، هم ملت شما را قبول می‌کند و هم سعه صدر رهبری و نظام به حدی است که برادران دیروز می‌توانند برگردند و دست برادری بدهند.

صدیقی خاطرنشان کرد: باید مطالعه و کار شود و کارگروهی تشکیل شود که این مشکلات را برطرف کند. چرا خودی را دشمن تلقی کنیم و ‌نتوانیم یک دشمن خودی را به یک دوست تبدیل کنیم.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود به کسانی ‌دم از امام زمان(عج) می‌زنند اما این دم زدن تنها لقلقه زبان آنهاست، اشاره و تصریح کرد: کسی که دم از امام زمان(عج) بزند اما فقاهت و مرجعیت را قبول نکند و رهبری که مرجع جهانی است و تعداد مقلدانش جزو رده‌های اول در دنیا است را قبول نکند و بخواهد در مقابل نظرات او نظر بدهد، از امام زمان(عج) خبری ندارد و او را نشناخته است و امام زمانی که او می‌داند، غیر از امام زمانی است که خدا برای بشر قرار داده است.

وی تقابل نظام جمهوری اسلامی با نظام استکباری را نه تاکتیکی ‌که ماهوی دانست و یادآور شد: از روزی که انقلاب اسلامی به رهبری یک ولی خدا و نائب امام زمان و مرجع تقلید موجودیت خود را اعلام کرد ‌و عدالت و ایمان به صحنه آمد، خدا جلوه کرد، اسارت‌ها از بین رفت و آزادی بشر مطرح شد، نظام استکباری در مقام نفی این نظام به صحنه آمد‌ و این نظام را بر نمی‌تابد، کما اینکه ما آنها را تحمل نمی‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران رژیم صهیونیستی را یک هویتی جعلی و ساختگی توصیف کرد و اظهار داشت: تا زمانی که آمریکا مستکبر است، با ما تضاد ماهوی دارد و در عین اینکه تضاد ما یک تضاد ماهوی است، عقلانیت شجاعانه را همواره رعایت می‌کنیم، چرا که دین ما دین تعقل است و ما تربیت شدگان مکتب شجاعت هستیم.

صدیقی با تاکید بر اینکه مذاکره باید در جای خود باشد، تاکید کرد: با کسی که می‌خواهد یک طرفه خود را‌ به ما تحمیل کند، مذاکره نمی‌کنیم. طبق ‌فرمایش امام خمینی رابطه‌ آمریکا با ما رابطه گرگ و میش است. چرا با کسی که می‌خواهد ما را بخورد، رابطه برقرار کنیم.

وی اضافه کرد: هر زمان آنها از نردبان پوسیده استکبار پایین آمدند، مذاکره خواهیم کرد، اما الان با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به سیل پاکستان، از همه سازمان‌های بین‌المللی، کشورهای اسلامی، مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران و آحاد مردم خواست در حد امکان به داد سیل‌زدگان برسند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا