.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 274
  • بازدید دیروز : 759
  • کل بازدید : 1450494
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/17    ساعت : 2:0 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان‌ها با اشاره به روز عرفه اظهار داشت: روز عرفه روز توجه و دعا به درگاه پروردگار است که باید اهمیت این روز همواره در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به موقعیت شهر قم گفت: قم از فضای معنوی برخوردار است و امام صادق(ع) در فرازی از سخنان خود می‌فرماید بساط علم در آخرالزمان از نجف برچیده شده و ندای اسلام ناب محمدی از قم به سراسر جهان طنین انداز می‌شود.
وی تصریح کرد: لازم است انسان در طول زندگی سرمایه‌هایی را کسب کرده و در نتیجه سرمایه‌ها گام بردارد تا به کمالات عالی برسد.
این مرجع تقلید ایمان را نخستین سرمایه هر انسان عنوان و تصریح کرد: ایمان و اعتقاد بندگان بر اساس شناخت صفات و کمال پروردگار به دست می‌آید و ایمان باید برخواسته از دلیل و منطق باشد تا نتیجه‌ای ثمربخش را ایجاد کند.
آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام عبرت‌های فراوانی وجود دارد که ماموریت حضرت ابراهیم(ع) به ذبح فرزندش یکی از عبرت‌هاست که هر سال تجدید و بازگو می‌شود.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در جملات نخستین دعای عرفه درس ایمان را تبیین کردند، اذعان داشت: خلقت انسان از سوی پروردگار ابتکار بزرگی است که وجود انسان را با کمال و جمال از نطفه‌ای آفریده است و تمام اعضا و جوارح از آن شکل گرفته است که در این بخش از دعا خلقت و پیدایش انسان را مطرح می‌کند.
استاد حوزه علمیه قم با خطاب قرار دادن فرماندهان ابراز داشت: شما باید در گام نخست به سرمایه ایمان و اعتقاد با منطق قدرتمند تجهیز شوید تا بتوانید در برابر شبهات ومسائل موجود پاسخگو باشید.
آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: در سایه ایمان و اعتقاد همواره پیروزی نصیب مسلمانان شده و در جنگ 33 روزه لبنان هیچ قدرتی به اندازه‌ی ایمان تاثیر نداشت و وضعیت پاسداران و بسیجیان در ایران به دلیل ایمان، اخلاق و اعتقاد به خداوند است.

* کسانی که مثلا امام خمینی(ره) را قبول داشتند شعار نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران را سر دادند
وی تصریح کرد: ایمان و اعتقاد انسان‌ها باید به مرحله‌ای برسد که بصیرت را به همراه داشته و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر این مسئله تاکید دارند چرا که اگر در برابر فتنه 88 بصیرت بود فتنه رشد پیدا نمی‌کرد بصیرت مهم است تا حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهیم.
این مرجع تقلید با اشاره به شهادت حضرت مسلم(ع) ابراز داشت: برخی تعجب می‌کنند که مردم کوفه حضرت مسلم(ع) را شهید کردند چرا که مردم کوفه بصیرت نداشتند و با وجود بیعت فتنه را به وجود آوردند و در دوران کنونی نیز کسانی که مثلا امام خمینی(ره) را قبول داشتند شعار نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران را سر دادند.
آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: فریاد اسلام ترس از مرگ را از بین می‌برد و در این حوزه باید به وظیفه‌ها عمل کنیم.
وی تاکید کرد: در راستای تقویت ایمان باید علم و عقل خود را افزایش دهیم تا به تشخیص حق از باطل بپردازیم و عقل، درک و فرهنگ خود را نسبت به پیشین بیفزاییم.
این مرجع تقلید تصریح کرد: مسلمان واقعی باید از سرمایه‌های تعهد و تقوا برخوردار بوده و روحیه جهادی در وجودش زنده نگهدارد چرا که بر مسلمان لازم است که با قلم، گفتار و جان خود به جهاد در راه خدا بپردازد.
آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: در سال 57 در این ایام در ایران غوغا بود و مردم بر پایه ایمان و اعتقاد به خیابان‌ها آمدند و با سردادن شعارهایی پیروزی را رقم زدند.
وی انقلاب را یکی از عظیم‌ترین سرمایه‌های موجود دانست و افزود: در سایه این سرمایه‌گذاری عظیم از زیر یوغ استکبار و سلاطین نجات پیدا کردیم و اکنون باید در حفظ و نگهداری این سرمایه تلاش کنیم.
این مرجع تقلید یادآور شد: نظام اسلامی که اکنون در جهان به سرپرستی آیت‌الله خامنه‌ای حاکم است سرمایه‌ای بزرگ و ارزشمند بوده که بنابر فرمایش بنیان‌گذار اسلامی باید این نظام و انقلاب را که زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) است به حکومت حضرت مهدی برسانیم




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا