.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 171
  • بازدید دیروز : 524
  • کل بازدید : 1450915
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/18    ساعت : 8:43 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در جمعه 89/8/21 ساعت 10:46 ص نویسنده : ایمان احمدی

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور صبح امروز پنج‌شنبه طی سخنانی در دیدار با مدیران استان قزوین با بیان اینکه کارهای خوبی در استان انجام شده است گفت: بعضی از این آمار و ارقام برای برخی‌ها قابل قبول نیست چرا که حق دارند باور نکنند در یک پروژه‌ای که 20 ساله انجام می‌شد شاهدیم که در طول سه سال به اتمام می‌رسد

وی ادامه داد: در اولین سفر استانی که می‌خواستیم انجام دهیم برخی‌ها می‌گفتند مگر می‌شود که تمام اعضای دولت سفر کرده و به یک استانی بروند ولی زمانی که دیدند بنده اصرار می‌کنم فکر می‌کردند از روی احساسات است در حالیکه الان می‌بینیم حتی هفتاد و هشتمین سفر استانی دولت انجام می‌شود.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قطعا نیت‌های شما مدیران الهی است که در کارهایتان ماندگاری و برکت وجود دارد یادآور شد: اگر نیت‌ها الهی باشد قطعا راه برای خدمت باز می‌شود.
احمدی‌نژاد ضمن تقدیر از مدیران استان قزوین بر لزوم قدرشناسی فرصت خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بسیاری از انسان‌های برجسته، مردم و صالحان عالم آرزو دارند که یک ساعت در فضای جمهوری اسلامی ایران تنفس کنند.
رئیس جمهور تأکید کرد: امروز در یک مقطع تاریخی که بنا است کاخ ظالمان فرو ریخته و حاکمیت جهانی عدالت برپا شود و ملت ایران مؤثرترین نقش بین‌المللی را ایفا می‌کند فرصت خدمتگزاری پیدا کرده‌ایم که باید قدر آن را بدانیم.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ملت ایران امروز بهترین ملت در طول تاریخ است گفت: باید از فرصت خدمتگزاری در جمهوری اسلامی ایران بیشترین استفاده را ببریم چرا که این فرصت یک فرصت استثنایی است و ما باید از کمترین امکانات بیشترین استفاده را ببریم چرا که همه کارها و خدمتگزاری به پول نیست و خیلی وقت‌ها می‌شود با پول محدود کارهای بیشتری انجام داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص اهمیت توجه به مشکلات تک‌تک آحاد مردم خاطرنشان کرد: کارها و طرح‌های بزرگ، صنعت، گردشگری و کشاورزی کارهای خوبی است و آموزش و تحقیق نیز باید با سرعت بیشتری پیگیری شود اما این کارها نباید ما را از کارهای تک‌تک مردم غافل کند چرا که اهمیت حل مشکل تک‌تک مردم به اندازه کارهای بزرگ است.
رئیس جمهور یادآور شد: در سیستم‌هایی که ما تعریف می‌کنیم خلل و نقص زیادی وجود دارد و با توجه به مشکل بروکراتیک اداری مردم با هم در حل یک مشکل کوچک در سیستم اداری دچار مشکل می‌شوند بنابراین چقدر زیباست وقتی فردی برای حل مشکل خود به ما مراجعه می‌کند آن مشکل را پی‌گیری و به سرانجام برسانیم.
احمدی‌نژاد گفت: گاهی اوقات حل یک مشکل کوچک موجب می‌شود که گره‌های دیگری هم در زندگی آن فرد باز شود و زندگی فرد نجات یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرفی و عمرانی خطاب به مدیران اظهار داشت: گرچه زحمات شما خیلی از هزینه‌های مصرفی را کاهش و هزینه‌های عمرانی را بهینه‌سازی کرده است اما هنوز هزینه‌هایی انجام می‌گیرد که می‌توان در آنها صرفه‌جویی کرد.
رئیس جمهور ادامه داد: لازم نیست این همه تجهیزات در اداره‌ باشد و امکانات به روز شود چرا که با کمترین امکانات نیز می‌شود بیشترین خدمات را ارائه داد و این کار شدنی است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید در طراحی‌هایمان بهترین طرح را تهیه کنیم تصریح کرد: وقتی کسی به شما مدیران مراجعه می‌کند باید راه‌حلی که شما ارائه می‌دهید بهینه و مناسب باشد.
وی همچنین ادامه سخنان خود را به بحث صرفه‌جویی در مصرف آب اختصاص داده و بیان داشت بازدهی آب در کشور ما 30 یا 35 درصد است یعنی از یک سوم آب استفاده می‌کنیم و دو سوم آن هدر می‌رود و این در حالی است که آب اضافه زمین و محصول را نیز خراب می‌کند بنابراین استفاده از سیستم‌های بهینه در مصرف آب کاری ضروری است.
رئیس جمهور با اشاره به ثروت‌های فراوان کشورمان گفت: کشور ما فقیر نیست بنابراین باید از ثروتمان خوب استفاده کنیم و همچنین باید در هزینه‌های مصرفی و عمرانی مراقب باشیم چرا که آنوقت خواهید دید با این بودجه عمرانی موجود می‌شود چند برابر کار کرد.
احمدی‌نژاد با تأکید بر لزوم تغییر نگاه مدیران در برنامه‌ریزی‌ها در خصوص مفهوم ایرانی اسلامی اظهار داشت: در مفهوم الگوی ایرانی اسلامی باید دو عامل اتکا بر فرهنگ و توانمندیهای ایران زمین را مورد توجه قرار دهیم.
وی یادآور شد: اگر برنامه‌هایمان متناسب با اعتقاداتمان نباشد خیلی کارها را انجام می‌دهیم که خدای نکرده موجب تضعیف بنیان خانواده می‌شود که در این صورت اگر بنیان خانواده آسیب ببینید همه چیز آسیب می‌بینید.
احمدی‌نژاد همچنین خاطرنشان کرد: الان می‌خواهیم تصمیماتی بگیریم که 50 سال آینده نگویند چرا تصمیمات اشتباهی گرفته شده است بنابراین باید در تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر توانمندی و فرهنگ خود اقدام کنیم.
وی در ادامه سخنان خود به چرخه معیوب نظام سرمایه‌داری اشاره و درخصوص طب سنتی خاطرنشان کرد: شاهدیم طب ایرانی و سنتی که متعلق به ما بود محو شد و الان دیگران نوشته‌های ابن‌سینا را ترجمه کرده و به نام خود منتشر می‌کنند و این در حالی است که گرایش عظیم غرب به سمت گیاهان دارویی که امروزه دیده می‌شود مهد آن ایران بوده است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید ایران را با الگوی ایرانی اسلامی بسازیم گفت: در این راه باید با تکیه بر فرهنگ و توانمندی‌های خودمان از توانمندی‌های دیگران نیز در مدل خودمان استفاده کنیم.
احمدی‌نژاد همچنین از استاندار، مدیران و دانشگاهیان خواست تا فارغ از جلسات اداری درخصوص الگوی ایرانی اسلامی فکر کنند.
رئیس جمهور در خصوص کنترل جمعیت نیز گفت: کنترل جمعیت از اشتباهات بزرگی است که انجام شد چرا که این مشکل غربی‌ها بود و از ترس اینکه جمعیت ما به کشورهایشان سرازیر شود و آنها را با مشکل روبرو کند می‌گویند شما باید جمعیت خود را کنترل کنید در حالیکه آنها دچار فساد شده‌اند و نسل‌شان منقطع می‌شود.
وی ادامه داد: ما معتقدیم روزی از ناحیه خداست و ما باید تلاش کنیم نه اینکه نسل‌ها را بکشیم تا بیشتر مصرف کنیم درست نیست.
رئیس جمهور همچنین گفت: ما نمی‌خواهیم مثل کشورهای غربی بشویم بنابراین نباید در ریل آنها قرار بگیریم چرا که اگر ریل آنها صادقانه باشد ما همیشه از آنها عقب خواهیم بود بنابراین همیشه باید ریل خودمان را داشته باشیم.
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان قزوین باید نمونه و الگویی برای همه ما باشد تاکید کرد: باید نمونه‌سازی کنیم تا ده سال آینده نتیجه آن را ببینیم.
وی ادامه داد: گذشته قزوین سرشار از فرهنگ بوده است که باید با تکیه بر این فرهنگ کشور را بسازیم تا اینکه به گذشته برگردیم بلکه همان خط را باید به آینده بکشیم چرا که کسی که گذشته را کنار بگذرد مثل درختی است که از ریشه قطع شده است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام تجلی و خلیفه خدا بوده و عینیت آن چیزی است که از خدا می‌توان دریافت کنیم و رسیدن به خدا حلقه اتصال می‌خواهد که امام راه رسیدن و حلقه اتصال به خدا است.
احمدی‌نژاد در قسمت پایانی سخنان خود با بیان اینکه جامعه انسانی بدون امام سرگشته است گفت: انقلاب اسلامی یک گام در ادامه و امتداد گام‌های انبیای الهی و مقدمه‌ای برای گام‌های بعدی است و تمام این مسیر برای پیوستن بشریت به امام است.
وی خطاب به مدیران استان قزوین تأکید کرد: بوی عطر امام در عالم پیچیده و جهان به سرعت وارد مرحله می‌شود که تنها راه نجات حضور در خط ولایت است.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا