.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 120
  • بازدید دیروز : 171
  • کل بازدید : 1460045
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 4:12 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

دادستاندادستان تهران آخرین وضعیت پرونده اختلاس بیمه ایران، محاکمه مهدی هاشمی در صورت بازگشت، صدور حکم چهار فتنه گر حوادث انتخابات، پرونده نقل و انتقال املاک شهرام جزایری، رسیدگی به حادثه سعادت آباد وعدم حضور سارا شورد را اعلام کرد.

 

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان قدیم و جدید ناحیه 4 رسالت با بیان این مطلب اظهار داشت: تحقیقات یکی از پرونده‌های مفاسد اقتصادی به نتیجه رسیده و کیفرخواست مربوط به 57 نفر از متهمان تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه این پرونده از شنبه آینده به دادگاه ارسال می‌شود، ادامه داد: از این 57 نفر ،7 نفر متهم اصلی و بقیه به عنوان معاونت بودند.

دادستان تهران با اشاره به اینکه موضوع این پرونده اختلاس در بیمه بوده است، گفت: این پرونده یکی از مواردی است که رئیس قوه قضائیه درباره رسیدگی صریح به مقوله مفاسد اقتصادی اعلام کرده بود.

این پرونده یکی از مواردی است که در این بخش تکمیل شده و مبلغ آن بسیار زیاد است اما بعدا اعلام می‌شود.

وی همچنین درباره بررسی‌ها در زمینه حادثه سعادت‌آباد گفت: ابعاد مختلف حادثه سعادت‌آباد بررسی شده اما برخی از موارد مانند زمان حضور پلیس در صحنه حادثه مستلزم بررسی بیشتر قضایی است.

* مجرمان باید چنگال تیز عدالت را احساس کنند

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به اینکه در آخرین جلسه‌ای که هفته قبل با پلیس داشتیم محورهای متعددی را بررسی کردیم، افزود: یکی از این موارد این بود که موضوع کنترل جرائم مهم از سوی دادستان تهران و نواحی تحت کنترل بیشتر قرار بگیرد که به نمونه‌ای از آن اشاره کردم.

وی درباره این پرونده گفت: این سارق سرقت‌های دیگری را در زمینه سرقت لاستیک خودرو انجام داده بود اما متأسفانه بعد از احکام دادگاه و حبس کوتاه مدت از زندان آزاد شده بود.

دادستان تهران ادامه داد: از قضات انتظار می‌رود در این موارد از آزادی محکوم خودداری کنند و مجرمان حرفه‌ای که سرقت‌های متعددی را انجام داده‌اند باید چنگال تیز عدالت را احساس کنند.

جعفری دولت‌آبادی در توضیح گفته‌هایش مبنی بر اینکه برخی از زندانیان از داخل زندان پرونده‌هایشان را هدایت می‌کنند، گفت: در این زمینه برخی موارد دیده شده است و این افراد چون احساس ایمنی می‌کنند تصور هم می‌کنند می‌توانند کارهایشان را از داخل پیگیری کنند.

دادستان تهران با بیان اینکه قرار شد این راه‌های نفوذ بسته شود، ادامه داد: محکوم چون با بیرون از زندان تماس دارد می‌تواند پیغام‌هایی را بدهد که می‌تواند اثرگذار باشد.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه گفته می‌شود مهدی هاشمی به دنبال زمینه‌سازی برای بازگشت به کشور است با این توجیه که دستگاه‌های مربوطه مدارک کافی علیه وی ندارند، گفت: اجازه بدهید وقتی محاکمه شد به این ادعاها جواب داده شود.

وی همچنین درباره اینکه اساسا مدرکی علیه مهدی هاشمی وجود دارد یا خیر، گفت: جوابم همان است، اجازه بدهید وقتی محاکمه شد به ادعاها پاسخ داده شود.

خبرنگار فارس از دادستان پرسید وقتی قرار است مهدی هاشمی محاکمه شود پس مدارکی علیه وی وجود دارد، گفت: باز هم تکرار می کنم اجازه بدهید وقتی محاکمه شد به این ادعا جواب داده شود.

جعفری دولت آبادی درباره علت حضور امروزش در مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه بدهید خود مجلس در این زمینه اطلاع‌رسانی کند و حتما آقای جلالی درباره آن صحبت خواهد کرد ولی محور آن بررسی حادثه سعادت‌آباد است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره عدم حضور سارا شورد در ایران و جلسه محاکمه گفت: سارا شورد طبق مقررات قضایی ایران آزاد شده بنابراین اگر هم در دادگاه حاضر نشود وثیقه وی ضبط شده و عدم حضور او مانعی در محاکمه وی نیست. همانطور که درباره اتباع ایرانی هم رخ می‌دهد و افراد می‌توانند در محاکمه حاضر نشوند و وثیقه ضبط شود.

وی در پاسخ سؤال خبرنگار فارس درباره پیگیری وضعیت سارا شورد از طریق اینترپل گفت: نیازی به این کار نیست چون وثیقه‌گذار وثیقه نقدی سپرده بنابراین به کسی که ضامن او شده ابلاغ می‌کنیم و عدم حضور او باعث ضبط مبلغ وثیقه می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به این سؤال خبرنگاری درباره اینکه وکیل متهمان آمریکایی مدعی عدم احضار متهمان شده است، گفت: این کار وظیفه دادگاه است که البته دادگاه به تأخیر افتاد ولی حتما در جلسه بعد این اقدام انجام خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: فقط می‌دانم به خاطر اشکالی که در زمینه احضارها بود دادگاه تشکیل نشد و در نوبت بعدی هر 3 متهم را که دو نفر از آنها در ایران هستند احضار خواهند کرد.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه نمونه دیگری از این متهمان نداشتیم که بروند و برنگردند درباره سرانجام 2 خبرنگار آلمانی هم گفت: پرونده آنها در حوزه قضایی تبریز است و اگر در تهران بود می‌توانستم توضیح بدهم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره ارجاع پرونده انتقال املاک شهرام جزایری به دادستانی تهران گفت: این پرونده برای ما ارسال شده البته اقدامات جزایری در زمانی بود که وی وکالت‌هایی را داده بود و قبل از اینکه گزارش بیاید اقداماتی انجام شده بود.

وی همچنین با بیان اینکه شهرام جزایری در حال حاضر ممنوع‌المعامله شده است، گفت: جلوی انتقال املاک را با اقدامات لازم گرفته‌ایم.

جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه شهرام جزایری بخش‌هایی از بدهی‌هایش را پرداخت کرده است، گفت: اما این بخش که سازمان بازرسی کل کشور به آن ایراد کرده و گزارش آن را داده است دادستانی مربوطه اقدامات لازم را انجام داده که بعدا اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه شهرام جزایری چگونه از داخل زندان این اقدامات را انجام داده گفت: اساسا کسی که در زندان است بدون حضور نماینده سردفتر قادر به معامله نیست و این اقدامات شهرام جزایری از طریق وکالت‌هایی بود که قبلا داده است.

وی به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه پادرمیانی یکی از مراجع برای آزادی شکوری راد اینگونه پاسخ داد: دادستان کل کشور در این زمینه توضیح داده است و حرف زدن من تکرار مکررات است ولی تحقیقات پرونده شکوری راد ادامه دارد و از لحاظ ما پرونده به دادگاه خواهد رفت و امیدواریم به اتهامات وی رسیدگی شود.

جعفری دولت‌آبادی همچنین با بیان اینکه حکم 4 نفر از متهمان نیز قطعی شده است، گفت: احکام مربوط به عمادالدین باقی، بدرالسادات مفیدی، حسن زیدآبادی و عباس ابوطالبی قطعی شده ، طبیعتا اجرا خواهد شد و حداقل احکام آنها حبس خواهد بود.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا