.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 73
  • بازدید دیروز : 171
  • کل بازدید : 1459998
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 11:8 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در پنج شنبه 89/7/29 ساعت 8:55 ع نویسنده : ایمان احمدی

حاشیه های دیدار علما با رهبر معظم انقلاب از جنس حوزه و با فضای طلبگی است. فضایی که کمتر برای یک خبرنگار غیر طلبه ملموس و محسوس است. در این نشست ها از بحث های طلبگی مطرح می شود تا مزاح های علمایی.

محوطه شبستان های داخل و اطراف ضریح مطهر حضرت معصومه (س) خلوت و مصفا بود. همکاران گروه خبری از این فرصت بهره برده و مشتاقانه زیارت به یاد ماندنی از ضریح با معنویت کریمه اهل بیت (ع) به جا آوردند.

* ساعت حدودا 9:30 است و جمع علما و اساتید دور تا دور مسجد بالا سر مطهر با نظم خاصی نشسته اند؛ برخی دو به دو در گوشی و برخی چند نفره مشغول صحبت و مذاکره و شاید هم مباحثه هستند. تعدادی از حاضران، اخبار و تحلیل های خود را درباره سفر پر برکت حضرت آیت الله خامنه ای به قم و آثار و برکات آن برای حوزه ها ارائه می دهند. در این میان برخی از خبرنگاران و عکاسان، اسامی و مسوولیت علمایی را که نمی شناختند از من می پرسیدند.

* یکی از خبرنگاران از عناوین حوزوی و راه و رسم طلبگی و آخوندی می پرسید. طلبه ها چه درس هایی در حوزه می خوانند؟ چگونه یک طلبه به درجه اجتهاد می رسد؟ آیت الله یعنی چه؟ درس خارج چیست؟

ولایت محور وحدت
* نظم و وقار خاصی در جمع علمای حاضر وجود دارد. به این فکر می کردم که دیگر در چه مراسم و به چه مناسبتی چنین علما و اساتید و مسئولان گردهم می آیند و دل هایشان به هم نزدیک می شود؟ این صحنه ها در تاریخ کمتر تکرار می شود که علما و شخصیت های حوزوی با مبانی فکری و سلیقه های گوناگون کنار هم بنشینند و همگی با سرور، امید، نشاط و البته عزم جدی، منتظر دیدار روی مبارک نائب صاحب الزمان (عج) در حرم اهل بیت (ع) باشند.

* در گوشه ای از حرم فرماندهان نظامی اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و سایر یگانها جمع شده و صمیمانه با هم صحبت می کنند.

* شماری از مسئولان روحانی که در مشاغل اجرایی یا سیاسی فعالیت دارند در گوشه ای دیگر چند حلقه تشکیل داده اند و پیگیر امور مربوط به مسوولیت خود هستند؛ تعدادی از آنها به طرح دیدگاه های سیاسی پرداخته و شماری دیگر در پی حل مشکلات مد نظر یا تبیین پیشنهادات خود از طریق گفت و گو با دیگر مسئولان هستند.

* یکی از مسئولان دفتر حضرت آقا از چند نفر از مسئولانی که ایستاده مشغول مذاکره بودند، با لبخند دعوت به نشستن کرد؛ در همین حال یکی از فرماندهان به شوخی گفت: یک جامع المقدمات هم بیاوریم تا بخوانیم و بحث کنیم. به شوخی گفتم: چند سال است که دیگر جامع المقدمات نمی خوانند و کتابهای جدیدی جایگزین شده است.

* ساعت نزدیک به 10 صبح است که مجری، بلندگو را روشن کرده و صدا را امتحان می کند: بسم الله الرحمن الرحیم؛ یک، دو ، سه و مانند همیشه بلندگو صوت کشیده، بعد صدا عادی می شود!

* برخی از روحانیان حاضر که زودتر آمده بودند و دور تا دور مسجد بالاسر به دیوار تکیه داده بودند جای خود را به علمای معمر که تازه به حرم مطهر وارد شده اند می دهند و خودشان در وسط می نشینند.

* ساعت 10:15 حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی پشت بلند گو قرار گرفته و ضمن خیرمقدم به حاضران، اعلام کردند به علت ازدحام عجیب جمعیت، رهبر معظم انقلاب با تاخیر به حرم مطهر وارد خواهند شد. زیرا خودروی حامل معظم له در اثر ازدحام جمعیت در مسیر، به ویژه در چهار راه بازار، از حرکت باز ایستاده است.

* عقربه ساعت دیجیتالی حرم از یازده گذشته است که چشمانمان به جمال مقدس حضرت آیت الله خامنه ای منور می شود. رهبر معظم انقلاب تک تک علمای حاضر را مورد تفقد قرار داده و احوال پرسی کردند. حضرت آقا پس از دیدار با حاضران، در کنار آیت الله رضا استادی و آیت الله سید جعفر کریمی نشستند تا خیر مقدم آیت الله امینی را استماع کنند. چند تن از خادمان حرم، به پذیرایی از حاضران پرداختند و حضرت آقا هم مشغول نوشیدن چای هستند.

* آیت الله ابراهیم امینی به نمایندگی از علما و مسوولان، پس از خیرمقدم، درباره توسعه شهر مقدس قم و فرهنگ جامعه ایران اسلامی و نیز دیدگاه بزرگان در این باره سخنان کوتاهی ایراد کرد.

* وی در ادامه، موفقیت حوزه علمیه قم در داخل و خارج را در گرو تحول ارزیابی و در پایان عنوان کرد: با همیاری مراجع تقلید و علما، این تحول بزرگ در برنامه ریزی حوزه علمیه انجام خواهد شد.

«بسم الله الرحمن الرحیم. خیلی متشکریم از آقایان محترم که زحمت کشیدید و در این جلسه شرکت کردید ... امیدواریم خدا از مردم بپذیرد و قبول کند؛ از ما هم همین طور.» حضرت آقا چند جمله کوتاه عنوان کردند و برای پاسخ به ابراز احساسات و ایراد بیانات به سمت جایگاه در میدان آستانه، حرکت کردند




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا