.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 374
  • بازدید دیروز : 524
  • کل بازدید : 1451118
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/18    ساعت : 5:17 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در پنج شنبه 89/7/22 ساعت 3:4 ع نویسنده : ایمان احمدی

سفر احمدی نژاد به لبنان بی شک یکی از مهمترین سفرهای رئیس جمهور است که می تواند تاثیر مستقیمی بر روی امنیت داخلی ایران داشته باشد. موضوعی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به خوبی آن را درک و مشغول تبلیغات منفی علیه این سفر هستند.
این سفر در حالی انجام شد که به گفته اکثر رسانه‌های داخلی و خارجی دارای پیام‌های سیاسی، امنیتی و راهبردی آشکار و پنهان برای ایران و لبنان منطقه خواهد بود، چراکه ایران اکنون به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین کشور منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود. در همین راستا شاید بتوان مهمترین دستاورد احمدی‌نژاد از سفر به لبنان را یاد آوری این نکته به جهان اسلام دانست که اسرائیل هنوز هم به عنوان مهمترین دشمن مشترک مسلمانان در منطقه حساس خاورمیانه است. چراکه این حضور احمدی نژاد باعث تقویت حزب الله لبنان به عنوان یکی از خطوط مقدم جبهه مبارزه با رژیم صهیونیستی می‌شود و نشان می دهد که ایران سیاست‌های خود را در قبال حمایت از مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان تغییر نداده است. بنابراین تقویت حزب الله لبنان 2 دستاورد مهم دارد. اولین دستاورد حذف تهدیدات و باطل کردن ادعاهای رژیم صهونیستی در خصوص حمله به ایران می‌شود و دومین دستاورد ایجاد امنیت برای منطقه و کشورهای مسلمان در مقابل رژیم اشغالگر قدس است. از دیگر مسائلی که موجبات انفعال طرف صهیونیستی و آمریکایی را به وجود آورده است جدول برنامه های این سفر است. در این برنامه های این سفر مسائلی گنجانده شده که نگرانی های واشنگتن و تل آویو را بر انگیخته است از این میان می توان به ابراز آمادگی برای تجهیز ارتش لبنان، همکاریهای مشترک اقتصادی در بخش پالایشگاهی نفت و گاز، آب، برق و سدسازی و البته ارائه تسهیلات مالی هنگفت به شکل وام و فاینانس اشاره کرد. تا جایی که این مسئله نگرانی تحلیلگران صهیونیست را نیز برانگیخته است و آنان از این سفر به عنوان عاملی برای افزایش نفوذ ایران بر لبنان یاد می کنند.
شاید همین دستاورد مهم باعث شده بود که رژیم صهیونیستی تمام تلاش‌های خود را به کار ببند تا مانع سفر احمدی نژاد به لبنان شود. در همین راستا اسرائیل با هدف جلوگیری از سفر رئیس جمهور ایران به لبنان، از طریق دولت‌های فرانسه و امریکا و همچنین بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، برای سعد حریری نخست وزیر و میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان، پیام‌هایی را ارسال کرده است و حتی به صورت غیر رسمی تهدیداتی را نیز متوجه جان رئیس جمهور کشورمان کرده است و به موضوع ربودن احمدی نژاد که چند سال پیش از سوی بنیامین نتانیاهو مطرح شد، دامن زدند.
خنثی سازی نقشه‌های آمریکایی
از سوی دیگر با مطرح شدن بحث سفراحمدی نژاد به لبنان آمریکا نیز جنجال‌های خود را در خصوص این سفر آغاز کرد و برخی از مقامات این کشور به صراحت از این سفر ابراز نگرانی کردند. چراکه حضور احمدی نژاد در لبنان و حمایت از دولت قانونی این کشور باعث موازنه سازی قدرت و بازگشت آرامش به کشور استراتژیک لبنان خواهد شد که این موضوع باعث برهم خوردن معادلات آمریکایی در لبنان خواهد شد. این موضوع تا آن حد جدی است که حتی جریان 14 مارس که تاثیر پذیری شدیدی از آمریکا دارد نیز تمامی تلاش خود را برای ملاقات با احمدی نژاد به کار بسته است. ملاقاتی که هنوز پاسخی از سوی احمدی نژاد دریافت نکرده است. بنابراین آمریکا بسیار نگران گسترش نفوذ ایران در لبنان و تقویت پایگاه‌های جمهوری اسلامی در این کشور است. حرکتی که همزمان با آن باعث فروریختن پایگاه‌های قدرت آمریکا در نقطه مهم و استراتژیکی به نام لبنان می‌شود. از این رو می‌توان حضور احمدی نژاد در لبنان را نوعی از رویارویی ایران و آمریکا دانست. رویارویی که نشان از برتری دیپلماسی ایرانی در مقابل آمریکا دارد.
رسانه‌ها دست به کار شده‌اند
تمامی این دلایل باعث شده بود که بنگاه‌های خبری غرب و برخی از رسانه‌های ضد انقلاب با ایجاد موج‌های خبری و ارائه تحلیل‌های دور از واقعیت سعی در بی اهمیت جلوه دادن این سفر و حتی برعکس نشان دادن دستاورد‌های این اتفاق مهم منطقه خاورمیانه دارند. بخشی از این رسانه‌ها تلاش کردند که این سفر احمدی‌نژاد را به ضرر صلح خاورمیانه و به خصوص لبنان معرفی کنند و با ایجاد هزینه برای این سفر کلید واژه‌های آمریکا و اسرائیل را در این خصوص به کار بگیرند و آن را تحریک کننده طرفهای لبنانی معرفی کنند. از طرف دیگر این رسانه‌ها با سیاه نمایی سعی در مخالف نشان دادن مردم لبنان با این سفر دارند. دسته دوم این رسانه‌ها نیز که غالب آنها به جریان‌های اپوزیسیون نظام وابسته هستند،‌ در راستای شعار معروف خود یعنی نه غزه نه لبنان بدون در نظر گیری تقویت عمق استراتژیک ایران در مناطق همجوار با رژیم صهیونیستی، سعی در به حاشیه راندن دستاوردهای مهم این سفر دارند. آنها حتی با بزرگ نمایی موضوعات پیش پا افتاده‌ای همچون توقف نمایش فیلم دختر یکی از کارگردان‌های ضد انقلابی در لبنان سعی دارند آن را به نوعی مرتبط با این سفر جلوه دهند. در مجموع آن چیز که بیش از پیش در این سفر دو روزه احمدی نژاد به لبنان که نخستین سفر وی به این کشور نام گرفته است، بیش از پیش به چشم می‌خورد، دستاوردهای مهم امنیتی برای ایران و منطقه حساس خاورمیانه است که دنیای غرب و لابی صهیونیست با بهره گیری از غول‌های رسانه‌ای خود سعی در کم اهمیت جلوه دادن آن دارند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا