.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 131
  • بازدید دیروز : 171
  • کل بازدید : 1460056
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 5:30 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

با توجه به آنکه آمریکا در حال از دست دادن سلطه جهانی خود است، هیأت رئیسه رسانه‌های این کشور (بی‌بی‌جی) از دولت آمریکا درخواست کرده است تا به منظور تشدید جنگ نرم با دشمنان این کشور از جمله ایران، روسیه و چین‌، بودجه بیشتری را تخصیص دهد.

به گزارش فارس به نقل از مجله آمریکایی "فارین پالیسی "، "والتر آیساکسون " رئیس جدید هیأت رئیسه رسانه‌های آمریکا (BBG) که سابقاً ریاست شبکه‌های "سی‌ان‌ان " و مجله آمریکایی "تایم " را به‎عهده داشت از دولت آمریکا به منظور مبارزه با تلاش‌های دیپلماسی عمومی دشمنان این کشور که از آنها با عنوان "ایران "، "ونزوئلا "، "روسیه " و "چین " نامبرده است درخواست بودجه بیشتری کرده است.
"بی‌بی‌جی " که سالانه نزدیک به 700 میلیون دلار از بودجه آمریکا را صرف اداره سازمانهایی چون "صدای آمریکا "، "رادیو آزاد اروپا " و "رادیو آزاد آسیا " می‌کند، گزارش‌‌های مهم در برخی از بخش‌های بسیار خطرناک جهان را تأمین بودجه می‌کند؛ اما در همان زمان با رقابت رو به رشدی از جانب رسانه‌های بین‌المللی تهاجمی دیگر دولت‌ها روبه‎رو است.
آیساکسون اعلام کرد که کشورهای دیگر جهان در حال افزایش تلاش‌های رسانه‌های بین‌المللی خود هستند و کنگره باید به دولت آمریکا اجازه دهد که همانند کشورهای دیگر در زمینه رسانه‌ای عمل کند.
وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به خود اجازه دهیم که توسط دشمنان خود مغلوب شویم. ما در مقابل خود رسانه‌هایی چون "راشاتودی " روسیه، "پرس‌تی‌وی " ایران و "تلسور " ونزوئلا را داریم و بدون شک چین نیز در حال راه‌اندازی شبکه بین‌المللی کانال خبری 24 ساعته است که این شبکه خبرنگارانی در سراسر جهان دارد و بودجه‌ای‌ بین 6 الی 10 میلیارد دلار هزینه آن خواهد کرد تا عملکرد فرامرزی رسانه‌ای خود را گسترش دهد.


** "چین " و "ایران " اهداف اول "بی‌بی‌جی " در برنامه جنگ نرم

آیساکسون یکی از اهداف "بی‌بی‌جی " تحت رهبری خود را مبارزه با آنچه وی آن را سانسور اینترنتی نامید، اعلام کرد و تأکید کرد که در نظر دارد در راستای پیشبرد این هدف، در وهله اول چین و ایران را مورد هدف قرار دهد.
با پیشرفت کشورهای جهان از جمله چین و پیشرفت‌های چشمگیر ایران، دیری نیست که دیگر آمریکا همانند گذشته نمی‌تواند قدرت‎نمایی کرده و از آنجایی که نمی‌تواند با اعمال فشار کشورهای دیگر را وادار به اطاعت از خود کند و به همین دلیل جنگ نرم علیه کشورهای مخالف خود را آغاز کرده است.
کمیته‌ نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا (HASK) در لایحه بودجه سال 2010 پنتاگون برای نفوذ در ایران، مقابله با فیلترینگ سایت‌های ضدایرانی، تحریک قربانیان سانسور در ایران، آموزش الکترونیکی ایرانیان مخالف نظام برای براندازی نرم و شبکه سازی اینترنتی برای اغتشاشگران بعد از انتخابات ریاست جمهوری، ارائه آموزش‌های لازم رسانه‌ای و کامپیوتری برای راه اندازی سایت‌ها جهت اطلاع رسانی، بودجه 55 میلیون دلاری تصویب کرد.
آیساکسون در راستای مبارزه با ایران و چین از طریق جنگ نرم مدعی شد: چین، ایران و کشورهای دیگر با استفاده از فناوری‌های جدیدتر خود، جنبش‌های دموکراتیک را بلوکه می‌کنند و پکن ارتش‌های شبه‌نظامی سایبری را به منظور تعقیب مخالفان سایبری خود به کار گرفته است و بی‌بی‌جی در جبهه مبارزه با این اقدامات قدم برداشته است. مهندسان ما از طریق ابتکارات مداوم و تکامل فنی، در حال گشایش مسیرهای اینترنتی برای بینندگان و مخاطبان چین و ایران هستند.
وی ادامه داد: ما می‌دانیم که در کجای مبارزه برای آزادی اینترنتی قرار گرفته‌ایم. هرکجا که یک دیواره آتش باشد، وظیفه ما است که به آن حمله کنیم. آن را تقبیح کنیم و آن را به دام اندازیم.
اظهارات رئیس‌ سابق مجله آمریکایی "تایم " در آخرین هفته از شصتمین سالگرد مراسم "رادیو آزاد اروپا " که وی معتقد بود در پایان یافتن جنگ سرد نقش عمده‌ای داشته است، مطرح شد.
آیساکسون علی‎رغم اظهارات خود در خصوص تلاش برای مبارزه با دشمنان آمریکا از طریق رسانه‌‌ای در جملاتی متناقض ادامه داد که خروجی‌های "بی‌بی‌جی " به گزارش اخبار به صورت بی‌طرفانه تکیه دارد، ‌حتی اگر این اخبار بی‎طرف در تضاد با سیاست خارجه دولت اوباما باشد.
وی در حالی این ادعای بی‌اساس را مطرح کرد که به‏عنوان مثال شبکه "صدای آمریکا " که تحت کنترل "بی‌بی‌جی " است تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا با انتشار اخبار دروغین، جمهوری اسلامی ایران را تخریب کند و با دولت ایران به مقابله بپردازد. رئیس جدید هیأت رئیسه رسانه‌های آمریکا این‏گونه ادامه داد: برخی اوقات گفته می‌شود که پخش بین‌المللی رسانه‌های ما در جایگاه دشواری قرار گرفته است زیرا هم از نظر قانون و هم سنت دو مأموریت جداگانه دارد که این مأموریت‌ها ممکن است در تضاد با یکدیگر باشند: اول آنکه پوشش خبری با بالاترین استانداردهای روزنامه‌نگاری و دوم آنکه با القای دقیق سیاست‌ها و ارزش‌های آمریکا به جهان، بخشی از دیپلماسی عمومی آمریکا باشیم.
وی گفت: بگذارید من به شما روزنامه‌نگاران عزیز خود بگویم که من و ما بر برتری مأموریت اول تأکید می‌کنیم، که آن مأموریت خبرنگارانی قابل باور بودن است زیرا در واقع این امر تنها شیوه برای انجام مأموریت دوم است. شما نمی‌توانید تا زمانی‌که قابل باور نباشید و حقایق را نگویید مأموریت دوم را انجام دهید و در پایان نیز حقیقت در کنار ما قرار گرفته است.
وی در سخنان خود متعهد شد که تردیدی برای پخش عقایدی که در تضاد با سیاست خارجی آمریکا است در ایستگاههای "بی‌بی‌جی " ندارد.
آیساکسون اعلام کرد که اهداف سیاست خارجی آمریکا و اهداف روزنامه‌نگاری معتبر در 90 درصد از مواقع با یکدیگر هماهنگی و همپوشانی دارد و در 10 درصد موارد باید یک گزینه انتخاب شود و تصمیم‌گیری شود.
وی در پایان تأکید کرد: من احساس می‌کنم که وظیفه "بی‌بی‌جی " است که همیشه در جهت روزنامه‌نگاری معتبر تصمیم‌گیری کند، ما هیچ گاه نمی‌توانیم در زمینه اعتبار خود مصالحه کنیم و این مسئله به منافع سیاست‌ خارجی آمریکا بیشتر کمک می‌کند اما اگر واقعا یک نزاع و درگیری به وجود آید، هدف اول ما حمایت از اعتبار [اخبار و روزنامه‌نگاری] خود است.
اظهارات و تاکید آیساکسون در زمینه پایبندی بر اصول و ارزش‌های خبرنگاری و ژورنالیسم در شرایطی است که رسانه‌های آمریکایی و غربی در موارد متعددی اقدام به سانسور و تحریف حقایق درباره اقدامات داخلی و خارجی دولت آمریکا کرده‌اند.
پنهانکاری در زمینه جنگ عراق و افغانستان، زندانهای ابوغریب و بگرام، ماجرای اعدام ترزا لویس و مواردی از این قبیل تنها مواردی از نمونه‌های فراوان سانسور و پوشش رسانه‌ای جانبدارانه، محافل رسانه‌ای وابسته به دولتهای غربی و آمریکا هستند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا