.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 157
  • بازدید دیروز : 171
  • کل بازدید : 1460082
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/30    ساعت : 8:55 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 89/7/14 ساعت 9:22 ع نویسنده : ایمان احمدی

نیمه شب دیشب که این سطور را می‌نوشتم بی‌اختیار گریستم و با خود گفتم چطور نویسنده این سطور که به عنوان پیاده نظام دشمن عمل می‌کند روزگاری رئیس مرکز استراتژیک ریاست جمهوری اسلامی ایران بوده است!؟ آقای خاتمی رئیس‌جمهور وقت چطور یک استراتژیست براندازی را در حساس‌ترین پست حکومتی که اتاق فکر برای صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی تلقی می‌شود گمارده بود!!...

<**ادامه مطلب...**>

«رهیافت‌های سیاسی و بین‌المللی» یک فصلنامه سیاسی، اجتماعی است که صاحب امتیاز آن دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است. اساتید و دانشیاران دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران، علامه طباطبایی، تربیت مدرس و حتی امام صادق(ع) از اعضای شورای علمی این فصلنامه دولتی هستند.
در ابتدای فصلنامه در خصوص راهنمای تدوین مقاله آمده است، «تصمیم‌گیری نهایی در مورد چاپ مقالات ارسالی در جلسه هیئت تحریریه صورت می‌گیرد.»
«ایران و انقلاب‌های رنگی» عنوان مقاله‌ای است از دکتر محمدرضا تاجیک استادیار دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی؛ وی در دوران اصلاحات رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری بود. همان دولتی که برخی کارگزاران آن در اشتیاق خروج بر حاکمیت و یا خروج از حاکمیت دست به خودسوزی سیاسی زدند و بخشی از طراحی‌های غرب را در نبرد نرم علیه ملت ایران عملیاتی کردند. وی یکی از متهمان آشوب‌های سال گذشته بود که شرح نقش خود در این آشوب‌ها را طی یک مصاحبه تلویزیونی بیان کرد. مقاله «ایران و انقلاب‌های رنگی» در بهار 1386 در فصلنامه سیاسی، اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی به چاپ رسیده است. یعنی درست دو سال قبل از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ظهور فرقه سبز در سپهر سیاست ایران برای کودتای نرم علیه رای ملت ایران!

 


نویسنده در این مقاله به این سئوال پاسخ می‌دهد که آیا جامعه ایرانی امروز مستعد تجربه کودتای بدون خونریزی، انقلاب رنگی و براندازی نرم است؟
وی تصریح می‌کند: «در میان اپوزیسیون ایرانی شاهد تقویت تمایل برخی از قدرت‌ها – بویژه آمریکا- به تجربه نوعی براندازی نرم در ایران، از جنس آنچه در برخی کشورهای اروپای شرقی و آسیای میانه رخ داد هستیم»!
وی با آنکه 7 دلیل برای عدم امکان و شرایط نامساعد در وقوع انقلاب نرم و رنگی در ایران یادآور می‌شود اما به دو دلیل خود را امیدوار به رخداد چنین پدیده‌ای نشان می‌دهد.
1- تحول منش و روش اپوزیسیون ایرانی
2- تحول روشی در سیاست آمریکا برای مقابله با نظم و نظام مستقر در ایران
وی در مورد هر کدام مفصل توضیح می‌دهد و تصریح می‌کند؛ جامعه ما امروز استعداد متولد کردن و پرورش دادن چنین رخدادی- براندازی نرم- را در دامان خود دارد!
وی می‌گوید مخالفان نظام در خصوص روش و منش اسقاط نظام در تقاطع زنجیره‌ای از دو انگاری‌های نظری و عملی‌ای ایستاده‌اند که هر کدام می‌تواند مشی و منش مبارزه آنان را در آینده مشخص کند.

 

وی با تردستی انواع روش‌ها را برای اسقاط نظام ارائه می‌دهد که در زیر به آن اشاره می‌شود:
- فعالیت در قالب هویت مقاومت یا هویت قدرت
- تجمیع و ساماندهی نیروهای مختلف پیرامون یک نقطه کانونی یا سلبی
- ساماندهی یک نهضت بدون تشکل، بدون پروژه، بدون برنامه یا ساماندهی یک بلوک تاریخی متشکل
- تلفیق و ترکیب گفتمان‌های شناور یا...
- تغییر ذائقه سیاسی مردم یا تقویت ذائقه سیاسی آنها
- باز تولید اندیشه و شرایط دوم خرداد یا عبور از آن
- هویت جمعی و فردی دینی یا هویتی سکولار
- شعار «هدف هیچ و جنبش همه چیز» یا بر عکس
- و...

 

وی سپس به شناسه‌ها و ویژگی‌های نبرد نرم می‌پردازد و دستورالعمل زیر را برای مخالفان و براندازان نظام صادر می‌کند؛
- از جایی آغاز کنید که مخاطبان شما در آن قرار دارند
- تضاد را در وقایع بیابید و خبر بسازید
- از تبلیغ، ضد تبلیغ، جنگ روانی و ضد جنگ روانی بهره ببرید
- برای گروه خود چندین رهبر در نظر بگیرید
- ماهیت رژیم را افشا کنید و رازها را از پرده بیرون برید
- به هراس اخلاقی رژیم دامن بزنید و تلاش کنید گروه کوچک خود را در مقابل دولت،بزرگ مطرح و بزرگ نمایی کنید
- نامی کوتاه و فانتزی و جوان پسند برای گروه خود انتخاب کنید
- دختران جوان را با لباس‌های روشن و در ردیف اول تظاهراتی که ممکن است به خشونت بینجامد قرار دهید
- در مقابل استبداد مقاومت کنید
- با تخریب و تحریف چهره رژیم حاکم را مخدوش کنید
- از آواز‌ها و سرود‌های مهیج و تحریک کننده دسته جمعی بهره ببرید
- و....

 

همچنین او برای تحقق انقلاب رنگی در ایران چهار رهنمود کلی می‌دهد
1- سه لایه اپوزیسیون در ایران به هم متصل شوند
2- با تمرکز بر فرایند انتخابات و با استفاده از عملیات روانی سنگین برای مخدوش کردن نتایج آن اقدام کنند
3- با توسل به تعدادی از تشکل‌های دانشجویی، فرهنگی و سازمان‌های غیر دولتی، ضمن زیر سئوال بردن نظارت شورای نگهبان، بحث نظارت بین‌المللی را مطرح کنند و آن را به عنوان مطالبه عمومی برجسته کنند.
4- با ایجاد موج عمومی، اعتصاب‌ها، تحصن‌ها و تظاهرات فرایند عمومی کشور را مختل و حاکمیت را در تنگنای پذیرش خواسته خود قرار دهند.
به این رهنمودها و دیدگاه‌ها و نیز فهم یک استاد دانشگاه ما آن هم در یک دانشگاه دولتی در رشته علوم سیاسی دقت کنید. با پول مردم مظلوم ما فرزندان ما را در همین دانشگاه‌ها به عنوان علم با این اباطیل برای سربازی بیگانه تربیت می‌کنند. به عنوان رهیافت سیاسی و بین‌المللی به دشمن گرا می‌دهند که ما در اینجا به عنوان یک ژنرال برای شما عمل می‌کنیم! با بهره‌گیری از یک نشریه علمی بدون هیچ هراسی فرمول براندازی نظام را تئوریزه می‌کنند!
این دستور العمل نه در یک اتاق تیمی برای براندازی نظام بلکه با پول و امکانات دولت در یک نشریه به اصطلاح علمی و تخصصی تجویز می‌شود.

 

محمدرضا تاجیک در ایام انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری مشاور ارشد موسوی در ستاد انتخابات موسوی بود. او یکی از تئوریسین‌های آشوب سال گذشته به شهادت نوشته وی در روزنامه اعتماد مورخه 5/5/88 است. او در این مقاله سخن از «شورش» و «قیام» علیه وضع موجود به میان آورد و فرمان خشونت صادر کرد!! او آنچنان در این متن به هم ریخته است که فقط در ایام دوران بازداشت قدری سر عقل آمده و در مصاحبه 20 بهمن 85 با سیمای جمهوری اسلامی قدری از عقلانیت جدید خود سخن گفت!
نیمه شب دیشب که این سطور را می‌نوشتم بی‌اختیار گریستم و با خود گفتم چطور نویسنده این سطور که به عنوان پیاده نظام دشمن عمل می‌کند روزگاری رئیس مرکز استراتژیک ریاست جمهوری اسلامی ایران بوده است!؟ آقای خاتمی رئیس‌جمهور وقت چطور یک استراتژیست براندازی را در حساس‌ترین پست حکومتی که اتاق فکر برای صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی تلقی می‌شود گمارده بود!!

 

دوشنبه گذشته مردم 6 استان پیکر پاک 26 شهید سرافراز انقلاب را با تعظیم و تکریم تشییع کردند. آنها به خاطر اسلام، قرآن و پاسداری از عزت و کرامت ملت ایران جان خود را فدا کردند. مگر آن خون‌های پاک که مزرعه شرف و عزت این مملکت را آبیاری کردند، اجازه می‌دهند چهار تا بچه سوسول سوسیال دموکرات و لیبرال دموکرات خودباخته و فریفته دسیسه‌های نرم اتاق جنگ آمریکا این مملکت را به باد دهند؟
مگر فرزندان ایران زمین بویژه نسل سوم در دانشگاه‌ها اجازه می‌دهند تفکرات پوسیده و گندیده غربی را برخی خائنین به ملک و ملت به عنوان مباحث علمی بازسازی و بازخوانی و بازتولید کنند؟
مردم و جوانان پرشور این ملت در روز 9 دی و 22 بهمن نشان دادند بادهای موسمی براندازی را با توفان‌های خرد کننده و شکننده پاسخ می‌دهند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا