.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 374
  • بازدید دیروز : 164
  • کل بازدید : 1448196
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/13    ساعت : 11:42 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 92/6/13 ساعت 4:36 ع نویسنده : ایمان احمدی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر منتسب به هاشمی رفسنجانی گفت: به نظر من آقای هاشمی این حرف را زده و می‌خواهد راه جدیدی باز کند، اما اظهارات ایشان به معنی حمایت از حمله آمریکا به سوریه نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر منتسب به هاشمی رفسنجانی گفت: به نظر من آقای هاشمی این حرف را زده و می‌خواهد راه جدیدی باز کند، اما اظهارات ایشان به معنی حمایت از حمله آمریکا به سوریه نیست. در حالی که آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان و نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری سخنان و مواضع اخیرهاشمی رفسنجانی را تکذیب و صوت و فیلم منتشر شده را جعلی دانستند، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس در جمع خبرنگاران با تایید و دفاع از سخنان تکذیب شده هاشمی گفت:به نظر من آقای هاشمی این حرف را زده و نظرش همین است و می‌خواهد راه جدیدی باز کند، لابد ایشان مصلحت را در این می‌بیند به نظر من باید از ایشان توضیح خواسته شود و ایشان صریحا موضوع را توضیح دهند.

به گزارش فرهنگ نیوز ،علی مطهری در حاشیه جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: درست است که روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت اظهارات منتسب به هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرده اما فیلم اظهارات ایشان وجود دارد، من خودم این فیلم را دیدم و قاعدتا آن فیلم نمی‌تواند ساختگی باشد.

وی افزود: به نظر من آقای هاشمی این حرف را زده و نظرش همین است و می‌خواهد راه جدیدی باز کند، لابد ایشان مصلحت را در این می‌بیند به نظر من باید از ایشان توضیح خواسته شود و ایشان صریحا موضوع را توضیح دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: به هر حال خود آقای هاشمی باید راجع به این موضوع توضیح دهد اما ممکن است ایشان اطلاعات، اخبار و اسنادی داشته باشد که به این نقطه رسیده که دولت سوریه حمله شیمیایی کرد است.

مطهری در پاسخ به این سوال که حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه باید به چه میزان باشد تاکید کرد: تا زمانی که اکثریت مردم سوریه از حکومتشان حمایت می‌کنند ما هم حمایت می‌کنیم، حمایت از سوریه برای ایران هم بسیار مهم است زیرا سوریه محور مقاومت است، اگر دولت سوریه از بین برود حزب‌الله نیز دیگر کارایی نخواهد داشت، لذا تا زمانی که اکثریت مردم سوریه از دولت بشاراسد حمایت می‌کنند ما هم باید از آن حمایت کنیم.

این سخنان مطهری در حالی بود که عصر دیروز آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان و نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری ، با اشاره به صوت منتشر شده منتسب به هاشمی رفسنجانی با مضمون اتهام‌افکنی علیه حکومت سوریه درباره استفاده از بمب‌های شیمیایی علیه مردمش، خاطرنشان کرد: من وقتی این خبرها را و پیامک‌ها را دیدم، پیش خودم گفتم که بهترین راه آن است که از خودش (هاشمی رفسنجانی) بپرسم. وقتی از وی صحت و سقم این گفته‌هایش را پرسیدم دیدم خیلی ناراحت است. هاشمی رفسنجانی به من گفت: هیچ عاقلی قبول می‌کند که من چنین حرفی را زده باشم؟

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: من به هاشمی گفتم که آنها صدا را دارند. هاشمی رفسنجانی در پاسخ به من گفت: "من صدا را خودم دیدم. صدا را درست کرد‌ه‌اند و خواسته‌اند که مثل من حرف بزنند. اصلاً این حرف و موضع من نیست. من گفتم آمریکا بهانه کرده که دولت سوریه علیه مردمش بمب‌های شیمیایی زده. گفتم آمریکا این‌طور گفته است نه‌ اینکه موضع من باشد. این جزو اسرائیلیات است که من چنین حرفی را زده باشم".

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان "در جلسه امروز خبرگان بعضی آقایان به من اعتراض کردند و گفتند که صدای هاشمی هم منتشر شده"، اظهار داشت: من به آنها گفتم وقتی خودش این‌طور می‌گوید: نه این‌طور نیست و نگفته‌ام، چرا باید بگوییم که این شخصیت این حرف غیرمرتبط نامربوط را زده است. روایت داریم اگر 50 نفر هم بگویند فردی حرفی را زده ولی خود آن فرد بگوید نگفته‌ام، فصدقه و کذبهم (آن فرد را تصدیق کن و آنها را که می‌گویند گفته، تکذیب کن). این روایت امام صادق علیه السلام است.

 

 

برخی سایت‌های خبری (ازجمله سایتهای نزدیک به هاشمی) در هفته گذشته  با انتشار سخنان وی در جمع مردم شیرگاه سوادکوه مازندران، به نقل از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آورده‌اند: ما در محاصره، تحریم و بایکوتیم و نمی‌توانیم از منابع استفاده کنیم، باید گران بخریم و در دریافت پول هم با مشکلات فراوان روبرو هستیم اما اخیرا شاهد خطر بزرگ تری هستیم.
هاشمی بحران سوریه را نگرانی اصلی منطقه و ایران دانست و افزود: اکنون آمریکا، جهان غرب با همراهی برخی از کشورهای عربی تقریبا شیپور جنگ در سوریه را به صدا درآوردند که خدا به مردم سوریه رحم کند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مردم سوریه در این 2سال آسیب‌های فراوانی دیده‌اند، زندان‌ها مالامال از مردم است و دیگر ورزشگاه‌ها را بدل به زندان کرده‌اند، بیش از 100 هزار نفر کشته و میلیون‌ها آواره وضعیت اسفبار سوریه را بیش از پیش نمایان می‌کند.

با توجه به انتشار سخنان ضد و نقیض از افراد مختلف، این سوال برای افکار عمومی بوجود آمده است که چرا آقای هاشمی خودش درباره فایل صوتی اظهاراتش گفت وگو و آن را صراحتا رد نمی کند. آیا سوال بزرگی که این روزها درباره مواضع او در ذهن مردم ایجاد شده،‌ برای هاشمی ارزش پاسخگویی ندارد؟

 




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا