.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 554
  • بازدید دیروز : 497
  • کل بازدید : 1449427
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/15    ساعت : 10:39 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در چهارشنبه 92/3/22 ساعت 12:45 ع نویسنده : ایمان احمدی

با کنار رفتن دکتر حداد عادل از صحنه رقابت‌های انتخاباتی، اکنون تنها پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی در میان نامزد‌ها، دکتر سعید جلیلی است؛ موضوعی که سبب شده تا جریان نفوذی در دولت از آن ابراز ناخشنودی کند و به منظور تخریب دیپلمات انقلابی وارد عرصه شود و با انتشار اخبار کذب و شایعه‌های متعدد، تلاش کند تا همچنان محمود احمدی‌نژاد را که مدت‌هاست به دلیل تاثیرپذیری از حلقه اطرافیان خود دیگر از چشم حامیان انقلاب اسلامی افتاده، پرچمدار این گفتمان معرفی کند. 

به گزارش رجانیوز، سایت «شبکه ایران» که در سال‌های اخیر به رسانه تابلودار جریان نفوذی در دولت تبدیل شده، در مطلبی با انتشار شایعه دروغین «انصراف دکتر جلیلی»، حمایت جبهه پایداری انقلاب اسلامی از دکتر جلیلی را مسبب این مساله عنوان کرده است؛ ماجرایی که نشان دهنده نگرانی حلقه انحرافی از افراد معتقد به گفتمان است که در هنگام طی مسیر گفتمان انقلاب اسلامی توسط احمدی‌نژاد با او همراه بودند اما به محض مشاهده زاویه گرفتن او از این مسیر، راه خود را جدا کرده اند.

سایت ارگان حلقه انحرافی اما در مطلب خود نتوانسته است علت این نگرانی از حضور جلیلی در انتخابات را پنهان کند و در این زمینه نوشته است: «پیوستن جبهه پایداری به جلیلی، در نبود کاندیدای اصلیشان، عمدتا ناشی از مخالفت‌ها با قالیباف است، از نخستین روزهای شدت گرفتن بحث انتخابات، و حتی آن زمان که تنها نام لنکرانی بر پیشانی این جبهه حضور داشت، رسانه‌های این جبهه از جمله رجانیوز، حملات وسیعی علیه قالیباف آغاز کردند، حملاتی که با رفتن لنکرانی و آمدن جلیلی شدت گرفت و بدین ترتیب، همه داشته‌های پایداری به سبد جلیلی رفت.»

نویسنده مطلب در انتها نیز با سر هم کردن برخی اطلاعات و آمار عجیب اعتراف می کند که چرا به دنبال انصراف جلیلی است: «شاید به دلیل همین حمایت‌های جبهه پایداری است که جلیلی در نظرسنجی‌ها وضعیت مطلوبی ندارد. ولی گویا ستاره بخت همچنان با جبهه پایداری نیست؛ چرا که طبق خبرهای موثق خبرنگار شبکه ایران، جلیلی قرار است فردا کنار کشد، اما نه به نفع ولایتی، بلکه به نفع قالیباف. این رویدادِ اگر اتفاق بیفتد، به معنای فروپاشی کامل جبهه نیمه جان پایداری خواهد بود؛ جبهه‌ای که افول آن از دو سال پیش آغاز شده بود.» و این در حالی است که همه نظرسنجی ها از رشد معنادار آراء دکتر جلیلی در روزهای اخیر حکایت دارد.

رسانه‌های نزدیک به این طیف هم در ماه‌های اخیر به طور جدی، رویکرد تخریب دکتر جلیلی را دنبال کرده‌اند. البته این طیف تا حدی حق دارند؛ چرا که حلقه اطرافیان رئیس‌جمهور به خوبی می‌دانند پرچمی که احمدی‌نژاد به دلیل گرفتار شدن در میان آن‌ها بر زمین گذاشت، اکنون بر دوش دکتر جلیلی قرار گرفته و اقبال عمومی مردم در سراسر کشور به گفتمان انقلاب اسلامی، پایان کار گفتمان انحراف خواهد بود. 

بر همین مبناست که سران این طیف، تمام همت و تلاش خود را برای تخریب دکتر جلیلی و جبهه پایداری انقلاب اسلامی به کار گرفته‌اند و به دنبال تبلیغ تلویحی یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری هستند؛ فردی که از نظر آن‌ها، توانایی ایستادگی در برابر این جریان را ندارد و همچنین ظرفیت لازم برای پرچمداری انقلاب اسلامی نیز در وی وجود ندارد. شبکه ایران در همین زمینه نوشته است: «مذاکره با جلیلی و قالیباف برای کناره گیری به نفع ولایتی شدت گرفته و انتظار می‌رود فردا خبر کناره‌گیری این افراد به نفع ولایتی در خروجی رسانه‌های خبری قرار گیرد.» 

این در حالی است که خبرگزاری برنا نیز در رویکردی مشابه، روز گذشته خبر از انصراف جلیلی از کاندیداتوری داد ولی در ساعات بعد مجبور به انتشار تکذیبیه ستاد دکتر جلیلی بجای این خبر شد.

از سوی دیگر، درباره شایعه انصراف دکتر جلیلی هم روز گذشته ستاد مردمی ایشان بیانیه‌ای داد و ضمن تکذیب صریح این مساله، تاکید کرد: «حضور هرچه بیشتر امت همیشه سرافراز بر گرد و محور گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان عزت و مقاومت، امیدهای دشمنان دینی و میهنی این مرز و بوم را کور و مسدود نموده و افسردگی و زوال آنان را تعجیل می‌نماید. بدین منظور جناب آقای دکتر سعید جلیلی با صلابت و نشاط برای پاسخ به خیل عظیم مشتاقان و دوست‌داران این گفتمان تا پایان در صحنه? رقابت‌های انتخاباتی باقی خواهد ماند. در ‌‌نهایت اعتقاد راسخ داریم مقاومت تنها راه پیشرفت ماست و بر آن، تا رسیدن به آرمان‌های متعالی نظام‌ محکم ایستاده‌ایم.» 

 آخرین تلاش‌های حلقه نفوذی در دولت در کنار برخی دیگر از جریانات سیاسی که از حضور و احتمال پیروزی دکتر جلیلی در انتخابات به شدت نگران شده اند، به نظر می‌رسد در ساعات باقی مانده تا انتخابات و به ویژه در شب انتخابات، رشد فزاینده‌ای داشته باشد و این طیف تا آخرین لحظه تلاش کنند تا با انتشار شایعه، ارسال گسترده پیامک‌های دروغین و توزیع سی‌دی‌های تخریبی علیه دکتر جلیلی، به دنبال کمرنگ کردن آرای وی باشند؛ آرایی که طبق معتبر‌ترین نظرسنجی اینترنتی، در صدر همه کاندیدا‌ها قرار دارد و نشان از ادامه گسترده حمایت مردم از گفتمان انقلاب اسلامی دارد.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا