.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 144
  • بازدید دیروز : 295
  • کل بازدید : 1445439
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 7:9 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 89/6/30 ساعت 9:53 ع نویسنده : ایمان احمدی

رئیس جمهور درباره رابطه اش با مقام معظم رهبری و پاسخ به اینکه خاتمی و هاشمی رفسنجانی می گویند احمدی نژاد دولت نهم دست ایشان را بوسید ولی در دوره دوم شانه ایشان را گفت: رابطه ما با مقام معظم رهبری بسیار صمیمی است در ایران این روابط اعتقادی است، مادی نیست که با تغییرات دچار آسیب و تحول شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به نیویورک، محمود احمدی نژاد در ادامه صبحانه کاری با سردبیران رسانه های آمریکایی در نیویورک در پاسخ به سوال یکی از حاضران مبنی بر اینکه بعد از دو سال ورود اوباما به کاخ سفید شما چه چشم اندازی را برای روابط تهران و واشنگتن ارزیابی می کنید؟ گفت: ما منتظریم رفتار و سیاست های آمریکا اصلاح شود و قدم هایی که از سوی آمریکا برداشته می شود ،از موضع برابر باشد.
وی با تأکید بر اینکه رویکرد آمریکا باید اصلاح شود، افزود: اگر کسی فکر می کند با قطعنامه و تهدید مشکل حل می شود، این تجربه ای شکست خورده است. باید در فضای عادلانه و در شرایط برابر و بدون پیش شرط با هم گفت و گو کنیم، بدون اینکه کسی نتیجه ای را تحمیل کند.
به گفته رئیس جمهور کشورمان ،گفت و گو نباید ابزاری برای تحمیل نتیجه باشد.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره رابطه اش با مقام معظم رهبری و اینکه روسای دولت های گذشته نظیر خاتمی و هاشمی رفسنجانی انتقاد کرده و می گویند احمدی نژاد در دور اول انتخابات ریاست جمهوری دست مقام معظم رهبری را بوسید ولی در دوره دوم شانه ایشان را بوسید؟ خاطرنشان کرد: رابطه ما با مقام معظم رهبری بسیار صمیمی است. در ایران روابط اعتقادی است، مادی نیست که با تغییرات دچار آسیب و تحول شود.
رئیس جمهور ادامه داد: آقای خاتمی و هاشمی در دو انتخابات در موضع رقیب دولت حضور یافتند و حرف هایشان را زدند اما مردم فرد دیگری را انتخاب کردند. آنها محترم هستند و دو شهروند ایرانی می باشند و حق اظهارنظر دارند.
احمدی نژاد پرسید: آیا در آمریکا اظهارنظرات متفاوت وجود ندارد؟
وی در خصوص تحریم ها علیه ایران با بیان اینکه 30 سال است ایران در تحریم است، گفت: وقتی صدام به ایران حمله کرد همزمان ایران تحریم شد و همان تحریم کنندگان امروز حامی صدام بودند.
رئیس جمهور با بیان اینکه ایران امروز بسیار پیشرفته تر، آبادتر و مقتدرتر است، اظهار داشت: اگر تحریم های قبلی اثر داشته باشد این تحریم ها (کنونی) بی اثر است.
احمدی نژاد ادبیات تحریم را متعلق به گذشته دانست و گفت: به یک ملت بزرگ، تمدن ساز و منطقی می گویند ما تحریم می کنیم و شما را تحت فشار قرار می دهیم تا حرف های ما را بپذیرید که این روشی شکست خورده است.
وی افزود: در شرایطی که رقابت های میلیمتری در اقتصاد به دنبال فتح بازارهای جدید است، تحریم بی معناست.دولت آمریکا 30 سال است که با ایران رابطه اقتصادی ندارد، چه کسی را می خواهد تحریم کند. می خواهد دیگران را وادار کند با ایران رابطه اقتصادی نداشته باشند؟ فکر می کنید موفق می شود؟
رئیس جمهور با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی ایران با اروپا در حال حاضر 23 میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای اروپایی بعد از تحریم، مبادلاتشان با ایران افزایش یافته است. اگر همه 23 میلیارد دلار هم قطع شود، به اقتصاد ایران آسیبی نمی زند و به سرعت قابل جایگزینی است. ما مشکلی نمی بینیم.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا