.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 461
  • بازدید دیروز : 554
  • کل بازدید : 1448837
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/14    ساعت : 10:27 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

عسگر اولادی با بیان اینکه به طور قطع اختلاف نظر میان مسئولان وجود دارد و این امر نیز طبیعی است گفت:اما اگر این اختلاف نظرها ریشه دار شود و خودش را به صورت موضع‌گیری علیه یکدیگر نشان دهد، آن وقت شرایط تغییر می‌کند

حبیب الله عسگر اولادی در گفت و گوبا یکی از روزنامه ها در خصوص موضوعات مهمی از جمله حوادث سال گذشته اظهار می کند که مجمع تشخیص مصلحت جایی برای تصویب است و نه تقلید که در ذیل شاهد قسمت های از این گفت وگو هستید.

به گزارش جهان وی که یا یک روزنامه گفت وگو می کرد، اینگونه ادامه داد: متأسفانه نخبگان، مسئولان و قوای سه‌گانه ما آهنگ واحد ندارند این عدم آهنگ واحد هم آسیب‌هایی به کشور وارد می‌سازد که باید جلوی آن را گرفت و قاطعانه و با تأکید می‌گویم که در حال حاضر شرایط نظام مقدس جمهوری اسلامی در داخل، منطقه و جهان بسیار مطلوب است و فرصت‌های بیشماری در برابر ما قرار دارد که اگر از آنها به درستی استفاده کنیم، شرایط مطلوب فعلی را می‌توانیم به مراتب ارتقا بخشیم اما به دلیل نداشتن آهنگ واحد در داخل نمی‌توانیم به درستی از این فرصت‌ها بهره برده و استفاده کامل را از آن ببریم. 

عسگر اولادی گفت:من خودم در چند جلسه شاید 2 یا 3 بار که خدمت رئیس جمهور بودم عدم حضورش را در مجمع تشخیص مصلحت را متذکر شده و تأکید کردم که ایشان باید در جلسات مجمع شرکت کنند. 

وی ادامه داد:آقای احمدی‌نژاد نظرشان این بود که در جلسات مجمع به مطالب ایشان توجه و اعتنای کافی نمی‌شود اما من پاسخ دادم که در مجمع تشخیص به حرف هیچ کس اعتنا نمی‌شود . خود آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی که ریاست مجمع را دارند در جلسات صدها حرف می‌زنند ‌اما در نهایت یک مدل دیگری تصمیم‌گیری می‌شود علت این است که این مجمع برای تشخیص است نه تقلید؛ قرار نیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام از کسی تقلید شود و اگر رئیس جمهور حرفی زد همه به تقلید ایشان عمل کنند . شیوه کاری و ماهیت و ذات اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام اینگونه نیست و برای چنین کاری طراحی نشده است.

این فعال سیاسی اظهار داشت:اجرای قانون در هر جامعه‌ای از سوی تمامی افراد آن جامعه در هر جایگاه و منصبی که قرار دارند از جمله ضروریات و ملزومات اصلی است اما در نظام دینی مانند جمهوری اسلامی انجام این مهم ضرورت بیشتری دارد چرا که نظام مقدس ما یک نظام الهی و اخلاقی است و همواره از سوی امام خمینی(ره)‌ و رهبری فرزانه انقلاب بر رعایت اخلاق اسلامی و اخلاق سیاسی تأکید شده است اگر کسانی قانون را به هر دلیل رعایت نکنند و آن را محترم نشمارند، در هر جایگاهی که باشند، نمی‌توانند ادعا کنند که به اخلاقیات پایبند هستند. 

عسگر اولادی ادامه داد: اگر رئیس جمهور به عنوان مجری اصلی قانون بگوید قانونی را که نمی‌پسندد اجرا نمی‌کند و یا یک وزیر بگوید ما به این قانون تن نمی‌دهیم، کل امامزاده زیر سوال می‌رود و دیگر کسی احترامی برای آن قائل نیست واز سوی دیگر اگر مجلسیان بگویند که ما هر چه خواستیم را در کمیسیون‌ها روی کاغذ می‌آوریم و دولت هم موظف به اجرای آن است، این کار هم به صلاح نیست و رهبری آن را رد می‌کنند. 

این فعال سیاسی اظهار می کند: اگر رئیس جمهور و یا هر کس دیگری به قانونی اعتراض داشت و یا حتی نظری درباره مسائل داشت، می‌تواند آن را از مسیر خودش پیگیری کند قانون راهکارهای مختلفی برای تمام شرایط در نظر گرفته‌ است و در رأس همه امور ولایت قرار دارد و تمام مسائل را تحت نظر دارند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا