.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 422
  • بازدید دیروز : 164
  • کل بازدید : 1448244
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/13    ساعت : 2:36 ع
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در جمعه 89/6/26 ساعت 4:48 ع نویسنده : ایمان احمدی

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد روحیه تلاش و جلوگیری از بروز ناامیدی گفت: القای ناامیدی در جامعه خیانت به مردم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و خطیب موقت نماز جمعه تهران درخطبه اول نماز جمعه و در آغاز سخان خود با توصیه نمازگزاران به تقوا گفت: به مناسبت هفته بعد از ماه مبارک رمضان این خطبه را به شکرگذاری از خداوند متعال اختصاص می‌دهم چرا که خداوند نیز در قرآن به شکرگذاری دستور فراوان داده است.

وی افزود: خداوند را شکر می‌کنیم که توفیق پیدا کرده‌ایم یک ماه مبارک رمضان دیگر زنده باشیم و شب‌ها عبادت کنیم انشاءالله این ماه ما را یک سال تأمین و از گناه مصون می‌دارد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حضور پرشور اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان در مساجد و حسینیه‌ها تصریح کرد: حضور جوانان خیلی امید بخش بود و ما را به آینده امیدوار می‌کند بنابراین باید این پاکی‌ها و این حالاتمان را حفظ کنیم.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان گناهانی آمرزیده شده است اما بایستی مواظبت کنیم که گناهان تکرار نشود و خداوند را ناراضی نکنیم.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: خداوند را به خاطر اینکه ما را امت پیامبر (ص)، شیعه علی (ع) قرار داده و مردمی عزیز، حق‌ طلب، ظلم ستیز، مقام و ایثارگر داریم شکر می‌کنم.

دبیر شورای نگهبان همچنین با بیان اینکه خداوند را شاکریم بخاطر اینکه ولایت فقیه را در این کشور حاکم کرده، گفت: امروز حکومت در ایران به دست مردی شجاع، لحظه‌شناس و هوشیار است.

آیت‌الله جنتی در همین خصوص خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مرتب مراقب طرح‌های دشمن بوده و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را از بین می‌‌برد و برای خدا می‌گوید و برای او زندگی می‌کند که این نعمت بزرگی می‌باشد و باید شکر آن را بجا بیاوریم.

وی درخصوص ویژگی‌های مقام معظم رهبری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مردی است که هر وقت مشکلی می‌خواهد به وجود بیاید با زبان، قلم و موضع‌گیری خود قائله را ختم می‌کند و در طول سال گذشته در صحبت‌ها، خطابه‌ها و بیانیه‌های خود شاهد بودیم که نطفه‌های فساد را خفه و سرکوب کرد.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: خطبه‌های نماز عید سعید فطر مقام معظم رهبری و مسائلی که دیروز ایشان در اجلاس خبرگان مطرح کردند کلمه به کلمه آن حساب شده است و در این سخنان خود نکاتی را بسیار عالی بیان کردند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به محورهای سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: یکی از موضوعات مورد اشاره مقام معظم رهبری بیش‌فعالی دشمن بود یعنی اینکه دشمن همانند دیوانه‌ای است که نمی‌داند چه کاری می‌کند و شاهد بودیم که دست به قرآن‌سوزی زدند که این یک حرکت دیوانه‌وار است؛ مگر قرآن مال ایران است که برای جنگ با آن قرآن را می‌سوزانید در حالیکه قرآن متعلق به یک و نیم میلیارد مسلمان و کتاب مقدس، عدل و احسان است بنابراین این حرکت (قرآن‌سوزی) جز جنون اسم دیگری ندارد و این حرکت در مقابل رشد ایمانی و قرآنی است در حالیکه به ضرر آنان و به نفع ما خواهد بود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه 11 سپتامبر و اعتقاد مردم آمریکا مبنی بر اینکه حکومت آمریکا عامل این حادثه بوده است گفت: در همان سال که حادثه 11 سپتامبر رخ داد در یک نمایشگاه کتاب در آلمان قرآن 400 برابر سال قبل فروش داشت و الان نیز با قرآن‌سوزی شاهد رشد نشر قرآن در دنیا خواهیم بود.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: مردم عقلشان می‌رسد زمانیکه آدم حرف حساب و برهان داشته باشد دست به آتش زدن قرآن نمی‌زند هر چند با این کار دل‌های ما جریحه‌دار شد ولی برای رضای خدا تحمل کرده و عکس‌العمل نامعقولی از خود نشان نمی‌دهیم و شکایت خود را به خداوند می‌بریم.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه دین حضرت عیسی و موسی برای ما محترم است، تصریح کرد: ما در مقابل این حرکت زشت (قرآن‌سوزی) فقط حرکتی که آنها را عصبانی کرده را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از ایجاد ناامیدی در جامعه خاطرنشان کرد: نباید ناامیدی و بدبینی در مردم تزریق کرد بلکه با وجود این همه پیشرفت‌ها باید مردم به آینده امیدوار باشند و کسی که در این میان دم از ناامیدی می‌زند به مردم خیانت می‌کند.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان سخنان خود به نقشه دشمنان مبنی بر جداکردن جوانان از خدا و دین اشاره و خاطرنشان کرد: همه مسئولین بخصوص نخبگان می‌بایست در این راه موظبت کرده و بیدار باشند.




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا