.

حدیث تصادفی

حدیث تصادفی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بادصبا
درباره ما
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان

ویرایش
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز : 46
  • بازدید دیروز : 588
  • کل بازدید : 1449507
  • تعداد کل یاد داشت ها : 6770
  • آخرین بازدید : 103/2/16    ساعت : 1:46 ص
جستجو

وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

فدراسیون دانشمندان آمریکا در پژوهشی 6 سناریو از مواجهه ایران و آمریکا را در نظر گرفته و هزینه‌های هرکدام را برآورد کرده است.

به گزارش خبرآنلاین در این گزارش با برآورد میزان هزینه های اقتصادی ناشی از اقدامات احتمالی تحریمی یا نظامی آمریکا علیه ایران نوشته است که این هزینه در کمینه ترین حالت از 64 میلیارد دلار تا بیشینه ترین سناریو که ممکن است تا 1700 میلیارد دلار خسارت به همراه داشته باشد در نوسان است
1- افزایش فشار: در این سناریو آمریکا به سمت تحریم کامل بانک مرکزی ایران و مجازات شرکت ها و دولت هایی که به بانک مرکزی معامله می کنند حرکت می‌کنند‌. هزینه این سناریو بر اقتصاد جهانی 64 میلیارد دلار برآورده شده است.
2- محاصره دریایی ایران و بستن تنگه هرمز: در این سناریو ایران محاصره دریایی می شود و از فروش نفت آن به هر خریدار بین المللی جلوگیری می شود. هزینه این سناریو بر اقتصاد جهانی 325 میلیارد دلار برآورد می شود.
3- بمباران ناگهانی به اهداف از پیش تعیین شده: در این سناریو حملاتی محدود و هدفمند علیه تاسیسات هسته ای و برخی مراکز نظامی ایران انجام می شود. هزینه این سناریو بر اقتصاد جهانی 713 میلیارد دلار برآورد می شود.
4- بمباران همه جانبه ایران: در این سناریو آمریکا نه تنها به دنبال نابودی تاسیسات هسته ای است بلکه توان ایران برای واکنش و حمله به منافع آمریکا در منطقه را نیز هدف می گیرد. هزینه این اقدام نظامی برای اقتصاد جهانی 1200 میلیارد دلار برآورد می شود.
5- تهاجم تمام عیار: در این سناریو اقتصاد جهانی متحمل 1700 میلیارد دلار هزینه خواهد شد.
6- تنش زدایی و رسیدن به تفاهم: اقتصاد جهانی از این مساله 60 میلیارد دلار منتفع خواهد شد.
مقایسه کلی سناریوها




مطلب بعدی : « عبادت خالصانه »       


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بسمه تعالی میلا باسعادت کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه برتمام محبین اهلبیت مبارک باد التماس دعا